וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי הוצג וחשף: ההודעה ממסי, ההצעה מברזיל והבעיה הפסיכולוגית

מאמנה החדש של ברצלונה הוצג לעיני 25 אלף אוהדים בקאמפ נואו: "חיי השתנו בארבעה ימים, המצב רגיש כלכלית אך אני אוהב אתגרים. למדתי כאן שאם לא מנצחים זה כמו הלווייה. דמבלה יכול להפוך לטוב בעולם בעמדתו". לאפורטה: "יום מרגש למועדון"

צ'אבי מוצג בברצלונה לצד הנשיא ז'ואן לאפורטה/טוויטר FCBarcelona

ברצלונה נערכת ל"יום היסטורי" בקאמפ נואו, במהלכו יוצג צ'אבי כמאמן החדש של הקבוצה. במועדון ובעיר תולים תקוות רבות בשחקן העבר האגדי, למרות שברור שהמצב של ברצלונה לא נראה טוב במיוחד.

האינדיקציה הטובה ביותר להתעוררות וההתרגשות של אוהדי ברצלונה מבואו של צ'אבי, היא הטירוף שרוחש בעיר סביב הצגתו. כל 25 אלף הכרטיסים שהוצעו למכירה נחטפו, וצ'אבי צפוי לקבל קבלת פנים מיוחדת. בין היתר, מי שיגיע כדי לכבד את הקשר בנוכחותו ביום החגיגי, הוא פפ גווארדיולה שהתייצב במיוחד לכבוד המאורע, ואף ויתר על אימון עם מנצ'סטר סיטי כדי לתמוך בשחקנו לשעבר.

GettyImages, David Ramos

עוד לפני הצגתו, צ'אבי התראיין לאתר המועדון ואמר: "זו הייתה חזרה מהירה, החיים שלנו השתנו בארבעת הימים האחרונים. הנשיא התקשר אליי ואמר שאני נבחרתי לתפקיד. יש כישרון, אנסה להעביר את הניסיון שלי לשחקנים כדי לזכות בתארים".

על מצב הקבוצה אמר המאמן החדש: "זה מצב רגיש כלכלית ומקצועית בהיסטוריה של המועדון, צריכים לשים את זה בצד ולהתקדם ביחד. אני כאן כדי לעזור לשחקנים. העובדה ששאני מכיר ושיחקתי עם בוסקטס, פיקה, אלבה, סרג'י רוברטו וטר סטגן היא יתרון. המטרה היא להחזיר את הקבוצה למסלול, אני מוכן ואוהב אתגרים".

עוד בוואלה!

צ'אבי חתם בברצלונה: "הזמן לחזור הביתה"

לכתבה המלאה
צ'אבי מוצג כמאמן ברצלונה. David Ramos, GettyImages
זכה לתשואות מהקהל. צ'אבי/GettyImages, David Ramos

צ'אבי זכה לתשואות מהקהל בקאמפ נואו עם עלייתו לכר הדשא ואמר: "אני מאוד נרגש. אנחנו המועדון הכי טוב בעולם, נעבוד וננסה לזכות בתארים. לא יכולים להרשות לעצמנו להפסיד, צריכים לנצח בכל משחק. אנחנו זקוקים לאוהדים יותר מתמיד, אנחנו בסיטואציה קשה". הנשיא ז'ואן לאפורטה הוסיף: "ברוך השב הביתה, זה יום מאוד מרגש, יום היסטורי לברצלונה".

במסיבת העיתונאים סיפר צ'אבי: "העלייה לכר הדשא העלתה הרבה זכרונות, האוהדים עשו לי צמרמורת ואנחנו לא יכולים לאכזב אותם. אני מאוד נרגש ומחכה לדבר עם השחקנים, יש בי את הנחישות. צריך להעביר לשחקנים שאנחנו ברצלונה. מבחוץ שמתי לב שיש הרבה שחקנים שנמצאים תחת המון לחץ. העניין הפסיכולוגי הוא מאוד קשה אבל ננסה לעבוד איתם, אני רוצה לעזור להם מקצועית ואישית".

צ'אבי, מאמן ברצלונה, עם הנשיא ז'ואן לאפורטה. רויטרס
שיתוף פעולה חדש - ישן. לאפורטה וצ'אבי/רויטרס

על ההשוואת למאמנו בעבר, פפ גווארדיולה, הוסיף: "להיות מושווה אליו זו כבר הצלחה, הוא המאמן הטוב בעולם בעיניי. דיברתי עם לאפורטה על חלון ההעברות של ינואר. נראה איך אנסו פאטי מתאושש, יש לנו שחקנים כדי לשחק בכמה שיטות". בעניין חלון ההעברות הוסיף לאפורטה: "הליגה מסתכלת על הכל עם זכוכית מגדלת. כל יום ממציאים משהו חדש, רוצים שנחתום על דברים שלא ברורים לנו. אין לנו הרבה מרחב לתמרון מבחינת רכש, אבל עדיין יש קצת".

"ליאו מסי שלח לי הודעה ואיחל לי בהצלחה", סיפר צ'אבי, "הוא נהדר, הגדול בתולדות המועדון, אבל הוא לא כאן, גם לא רונאלדיניו וסמואל אטו. אנחנו צריכים לחשוב על העתיד, לא על מי שכבר לא בברצלונה. לימדו אותי כאן שתיקו או הפסד זה כמו הלוויה, אם אתה לא מנצח יש השלכות".

צ'אבי מוצג כמאמן ברצלונה. David Ramos, GettyImages
היה בשיחות עם נבחרת ברזיל. צ'אבי/GettyImages, David Ramos

על עוסמאן דמבלה, שמרבה להיפצע מאז שהגיע לברצלונה אמר מאמנו החדש: "הוא יכול להיות הטוב בעולם בעמדה שלו, יש לו את האיכויות כדי לעשות את ההבדל בברצלונה ולהפוך לכוכב עולמי".

צ'אבי התייחס למכת הפציעות שתוקפת את הקבוצה: "היו פציעות וזה נורמלי, אבל עכשיו יש יותר מדי. צריכים לעבוד על מניעת פציעות, לעבוד בחדר כושר ולראות אם הם התאמנו כמו שצריך".

"ז'ואן לאפורטה הוא הנשיא הטוב בתולדות המועדון. כשהוא התקשר לא היו לי ספקות. ברצלונה פגשה אותי פעמיים, בינואר ובקיץ 2020. לא הרגשתי אז שזה היה זמן, ומאז גם היו בחירות". לאחר מכן צ'אבי חשף הצעה מפתיעה שקיבל: "היו שיחות עם ההתאחדות הברזילאית כדי שאחליף את טיטה בנבחרת אחרי המונדיאל, אבל החלום שלי תמיד היה לחזור לברצלונה".

לצד האופטימיות המחודשת במועדון, צ'אבי מודע לכך שנכונה לו עבודה רבה. הופעת הבכורה שלו על הקווים תהיה ב-20 בחודש מול אספניול, אבל עוד לפני שהוא מתעסק בקבוצה עצמה, הוא רוצה לשפר כמה דברים מהותיים במועדון. כך, למשל, מתכנן צ'אבי להביא צוות רפואי משלו לקבוצה ולהחליף את הצוות הרפואי הנוכחי, שסופג ביקורות רבות. רשימת הפצועים בברצלונה כמעט בלתי נגמרת, ושחקנים כמו עוסמאן דמבלה שלא נפצע אפילו פעם אחת בקבוצתו הקודמת (בורוסיה דורטמונד), פספס יותר מחצי מהמשחקים כשחקן ברצלונה.

צ'אבי מוצג כמאמן ברצלונה, וחותם על חוזהו לצד נשיא המועדון ז'ואן לאפורטה. David Ramos, GettyImages
מודאג עוד לפני שנכנס לתפקיד. צ'אבי/GettyImages, David Ramos

הבעיה היא שלפי שעה, המהפכה שצ'אבי מתכנן לא מצליחה לצאת לפועל. צ'אבי מעוניין להביא עמו את ד"ר ריקרד פרונה, שעבד איתו בעבר באל סאאד, אבל הוא חתום בקבוצה אחרת עד 2022. פרונה אמור היה להביא לברצלונה בשורה חדשה בתחום מניעת הפציעות וההתמודדות איתן, אבל נכון לעכשיו נראה שהצוות הרפואי הקיים, שהושמץ ואף ספג ביקורות מכמה שחקנים בשיחות פנימיות, יישאר כפי שהוא.

במקביל, מסתמן קורבן ראשון. לפי "ספורט", בארסה תנסה להחזיר את לוק דה יונג לסביליה בחלון ההעברות בינואר, ואולי אף תשאיל אותו לקבוצה שלישית שתסכים לשאת בעלויות שכרו. דה יונג הגיע לקבוצה בתור בקשה אישית של רונלד קומאן, וצ'אבי הבהיר להנהלה שהוא לא בונה עליו ולא מתאים לשיטה שהוא רוצה להנחיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully