וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחיד שמתגעגע לניקוליץ': למה גררו לא זוכה ליותר דקות במכבי תל אביב?

4.11.2021 / 13:30

בכל פעם שאדוארדו גררו על הדשא, הוא מנפק סיבות מדוע הוא לא צריך לשבת על הספסל. בזמן שבארץ אין לו תעודת ביטוח מהסרבי שעזב, בקונפרנס ליג אין מגבלת זרים ובכל זאת הוא מלקט דקות. למה הפנמי שיכול להיות ביצת הזהב של המועדון, לא משחק יותר?

תקציר: עירוני קרית שמונה - מכבי תל אביב 3:1/ספורט1

ליאל עבדה השווה ועשה שקט בבלומפילד. זה היה בתחילת אפריל בעונה שעברה. קצת אחרי שהפלייאוף נפתח. מכבי תל אביב של פטריק ואן לוון הצליחה לעשות את הבלתי יאמן וסגרה את הפער ממכבי חיפה. לפלייאוף היא נכנסה אחרי תיקו בדרבי מול הפועל תל אביב שסיים את הליגה הסדירה. חלומות האליפות השלישית קרמו עור וגידים. אף אחד לא שיער שיותר מ-90 אחוזי הצלחה בליגה הסדירה אצל המאמן ההולנדי שהחליף את גיאורגיוס דוניס, יצנחו לפחות מ-50 אחוזים בעשרת משחקי הפלייאוף. באותו ערב של ה-11 באפריל, סימני החריקה כבר הורגשו היטב והשער של חלוץ מכבי פתח תקוה רק חיזקו את זה שיש בעיה.

הלחץ מהיציעים הורגש מאוד. המשחק הלך לתיקו ואיבוד שתי נקודות יקרות עד הדקה ה-86. עוד כדור נכנס לרחבה מימין והגנת מכבי פתח תקוה הדפה אותו בקלות. אדוארדו גררו עמד על קו ה-20 מטר ועצר את הכדור הנהדף ברגל שמאל. הוא העביר לימין ושיגר טיל קרקע לחיבורים. הכדור טס לרשת. החלוץ הפנמי כבש את אחד משערי העונה שעברה. כמה דקות לאחר מכן עמוק בתוספת הזמן שניתנה במנה גדושה בשל הזמן שביזבזו שחקני מכבי פתח תקוה רוב המחצית השנייה, קיבל גררו כדור על קו החצי והחל לדהור איתו לכיוון השער שמתחת ליציעי 10-11. הוא יכול היה למסור ימינה, אבל רק השער היה מול עיניו. אחרי ריצה של 50 מטר הדופק היה מספיק מסודר כדי לבעוט חזק ושטוח לפינה כדי לעשות 1:3. ניצחון אדיר של מכבי תל אביב שהשאיר את חלום האליפות בחיים.

שחקן הפועל ירושלים אדוארדו גררו. ברני ארדוב
גם שלושה שערים בשבוע לא סידרו לו מקום בהרכב. גררו/ברני ארדוב

הצמד ההוא של גררו הגיע אחרי ששבוע קודם בחיפה הוא נכנס כמחליף בהפסקה וכמה דקות מאוחר יותר כבש את השוויון אחרי אותה פריצה סוחפת של דור פרץ על כמעט מגרש שלם. בקרב הישיר בין הטוענות לכתר דאג החלוץ הצעיר להשאיר נקודה יקרה עבור מכבי תל אביב. זה היה השער השני שלו לרשת של מכבי חיפה בעונה שעברה אחרי שאת הראשון כבש עוד בזמן שדוניס היה מאמן הקבוצה.

שלושת השערים ההם של גררו תוך שבוע לא סידרו לו מקום בהרכב של ואן לוון שבוע לאחר מכן מול מ.ס. אשדוד. מכבי תל אביב סיימה רק בתיקו ביתי מול הקבוצה הנהדרת של רן בן שמעון והתרחקה מאוד מהמירוץ לאליפות. ואן לוון הסביר אחרי אותו משחק שיש דברים שהם מעבר לכדורגל עצמו ושהוא ירוויח את גררו לעתיד. ההסבר היה קלוש. לכולם היה ברור שהפנמי היה חסר על הדשא.

שחקן מכבי תל אביב אדוארדו גררו מול שחקן הפועל ירושלים קלייטוס נומביל. ברני ארדוב
אז למה הוא לא מקבל מספיק דקות? גררו בפעולה/ברני ארדוב

בשבת האחרונה בקרית שמונה ואן לוון כבר לא היה על הדשא. גם גררו לא. ברק יצחקי בחר לא לשתף אותו אפילו לדקה. אם יש מישהו שמתגעגע לאורוש ניקוליץ' זה גררו. כשהסרבי היה במכבי תל אביב הוא היה הזר השישי ומעולם לא שיחק. זה איפשר לחלוץ הפנמי לא להיות תלוי בחמשת הזרים האחרים של הקבוצה. בשבת בקרית שמונה פתח יצחקי עם לואיס הרננדס, אנדרה ז'ראלדש, אנריק סבוריט, ברנדלי קובאס וסטיפה פריצה. לרוב יהיו החמישה האלה באנקר בהרכב, מה שימנע מגררו לפתוח והוא יהיה תלוי ביציאה של אחד מהם מכר הדשא כדי לשחק כי החוק כאן לא מאפשר לשישה זרים לשחק בעת ובעונה אחת. בפעם היחידה העונה ששיחק 90 דקות בליגה, בלי שנכנס כמחליף ובלי שהוחלף תוך כדי המשחק, הוא כבש שער ניצחון על הפועל ירושלים. קובאס בישל לו וגררו בעט חד לפינה כדי להעניק שלוש נקודות יקרות במשחק שאם מכבי תל אביב לא היתה מנצחת בו, זו היתה פאשלה גדולה.

מכבי תל אביב הביאה אותו לנוער לפני שלוש שנים. ואן לוון מצא שיש כאן פוטנציאל גדול גם ליהנות ממנו בישראל וגם למכור בהמשך. בגיל מוקדם מאוד הוא כבר שיחק בליגה בפנמה. גררו שיחק בנוער בקרית שלום והושאל לבית"ר תל אביב בת ים, שם הפציץ הרבה. בעונה שעברה אף אחד לא נתן לו יותר מדי סיכוי אצל הצהובים הוא היה סוג של דוגמא לכך שהקבוצה לא משקיעה בהבאת זרים. כשרצו לעלוב במועדון על כך שהוא נהנה במרכאות מבעית הפייר פליי ניתנו ניקוליץ' וגררו באותה הרשימה במיוחד שבחלק הראשון של העונה שעברה, מכבי תל אביב היתה רק עם חמישה זרים כשז'ראלדש הצטרף רק בחודש ינואר מקפריסין.

אורוש ניקוליץ' שחקן מכבי תל אביב. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
אם יש מישהו שמתגעגע לניקוליץ', זה גררו/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

בניגוד לכל הזרים שעזבו מיד כשהחלו כאן הטילים במבצע שומר החומות, גררו נשאר היחיד בישראל. גם אם חשש באופן טבעי מהמצב הביטחוני, הוא לא הלך לשום מקום ושיחק עם הקבוצה באותו משחק גביע זכור מול מכבי חיפה בחוץ אותו ניצחו הצהובים 0:2 מצמד של איתי שכטר כשרוב הזרים לא כאן. בעיני רבים משחקני סגנית האלופה, גררו הוא אחד שאפשר לצאת איתו למלחמה. גם אם הוא לפעמים ילד בראש, כי הוא בסך הכול מאוד צעיר, הם נהנים כשהוא על הדשא. התשוקה, הווינריות וגם העוצמה והמהירות הן מהתכונות הבולטות שלו, אבל כל עוד יש למועדון חמישה זרים שהם די קבועים בהרכב, יהיה לו קשה לפתוח בליגת העל.

באירופה זה שונה ואין מגבלת זרים שחלה על מכבי תל אביב ובכל זאת גם בקונפרנס ליג, הקבוצה לא משתפת אותו בקביעות. מול לאסק לינץ הוא נכנס כמחליף ובישל לעדן שמיר את השער הכי חשוב של הצהובים בבית הזה. מול הלסינקי במשחק הקודם לפני שבועיים הוא נכנס וסחט מיד פנדל. בכל פעם שקיבל דקות הוכיח את עצמו ולא אכזב ובכל זאת הוא מקבל רק אמון חלקי. גם אם במועדון יודעים שהוא ביצת הזהב היחידה כרגע בסגל, הם לא נותנים לפנמי מספיק מקום. "אם יש מישהו שמכבי תל אביב יכולה למכור בעתיד בכמה מיליונים זה גררו", מעיד סוכן שחקנים. "הם צריכים לתת לו לשחק יותר".

החברים בקבוצה גם מפרגנים: "אדוארדו הוא מהזרים הצעירים הכי איכותיים שהגיעו לכדורגל הישראלי ואני אומר את זה אחרי שראיתי המון זרים שהגיעו לכאן", סיפר עליו שחקן בקבוצה. "להגיע בגיל כל כך צעיר לישראל מהצד השני של העולם ולהיטמע בתוך קבוצה לחוצה שרוצה אליפות, זה לא פשוט והוא כבש בעונה שעברה 7 שערים, אז יש לו את זה. כולם בטוחים שהוא ייתן עוד הרבה למועדון ושזו רק תחילת הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully