וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאראס שוב חווה את הקסם בהיכל: מכבי תל אביב ממשיכה להשתפר, ונהנית

עודכן לאחרונה: 29.10.2021 / 10:04

אחרי שבעה מחזורים הצהובים בצמרת היורוליג, סימני הקורונה מפתיחת העונה נעלמו עם החגיגות השנתיות על ברצלונה: אפילו וויצ'יץ' פיזז. ווילבקין פרגן לאוואנס אבל גם יודע ש"זה לא משחק אליפות, או קרוב לזה". מחמאות גם לטיילור, נטייה לוותר על לסור. וגם: הקמע החדש

יאניס ספרופולוס אחרי הניצחון של מכבי תל אביב על באיירן מינכן/צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

1. על השעון נשארו עוד כמה שניות, אבל לאנשי מכבי תל אביב זה לא הפריע. החיבוקים שמאחורי הסל, לצד הפיזוז הקטן שהפגין המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ', ביטאו יותר מכל את התחושות בתום הניצחון הגדול אמש (חמישי) 68:85 על ברצלונה. הצהובים רשמו ניצחון רביעי ברציפות ביורוליג, רביעי ברציפות על ברצלונה, וחמישי ברציפות בבית על הקטאלנים, ולפתע הם קרובים מאוד לצמרת היורוליג, כל כך שונה מהתחושות שהיו במועדון רק לפני שלושה שבועות.

היה זה ערב מושלם של מכבי. היא התפוצצה משלבי הסיום של הרבע הראשון, ברחה לקבוצה של שאראס ורצה ל-18:31 אחרי 10 דקות, ו-20 הפרש עם הנחה במחצית השנייה. גם מחצית שנייה יותר סבירה של האורחים לא עצרה את החגיגות, כשבסיום כל אחד מהשחקנים זוכה לשירים, יאניס ספרופולוס חזר להיות המאמן האהוב בהיכל והאופטימיות ששטפה את ההיכל כבר ברורה לעין.

"אני חושב שזה רק עניין של לשחק ביחד, ועשינו את זה", אמר ג'יילן ריינולדס שסיים ערב מיוחד עם 10 נקודות, 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חטיפות, "מוריד את הכובע בפני הגארדים שלנו וגם לקבוצה נפלאה מברצלונה. זה לא קל לשחק נגד האוהדים שלנו ונגדנו". ג'יימס נאנלי, המצטיין עם 17 נקודות באחוזים פנטסטיים, הוסיף: "לא היה לנו קדם עונה, בכל משחק אנחנו לומדים אחד את השני, לומדים כיצד לשחק אחד עם השני, את החסרונות שלנו. אנחנו משחקים ביחד ומתחברים כך שנמשיך להשתפר. זו העבודה הקשה וההבנה שיש לנו כקבוצה".

סקוטי ווילבקין נכנס בסיום לחדר מסיבת העיתונאים עם קינן אוואנס, התבדח וטען שמה שהביא את הניצחון הוא תסרוקת האפרו של אוואנס, ומשם המשיך במידה רבה יותר של רצינות: "זה ניצחון גדול, זה בטוח, מהניצחון על וילרבאן אנחנו בונים את עצמנו משחק אחרי משחק. מאז תחילת העונה ידעתי שיש לנו קבוצה טובה, אנחנו מוצאים את הדרך הנכונה לשחק ביחד. לפני שנתיים היו לנו משחקים דומים למשחק הזה, אבל יש לנו יותר אנרגיות עכשיו. קינן וקמרון לוחצים על הגארדים, יש לנו קבוצה הגנתית טובה גם עם דריק, ואני מקווה לשמור על זה. בסופו של דבר זה רק משחק אחד, אבל זה משחק נגד קבוצה טובה, ובהפרש גדול. זה לא משחק אליפות, או משחק קרוב לזה, רק משחק אחד וזה טוב למאזן. אנחנו עדיין יכולים להשתפר, אבל אנחנו משחקים טוב. אנחנו משתפרים ממשחק למשחק".

צפו בספרופולוס משוחח עם שחקני מכבי תל אביב בחדר ההלבשה אחרי הניצחון

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס עם ג'יימס נאנלי, סקוטי ווילבקין, אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
מרגישים טוב, נראים טוב. מכבי תל אביב/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
לא כפה את עצמו, ועדיין הנהיג. ווילבקין/דני מרון

2. כאמור, הקסם של מכבי תל אביב נגד ברצלונה המשיך. מאז שניקולה מירוטיץ' הגיע לאירופה הוא הפך לשנוא ליבם של יושבי יד אליהו, והוא רושם כבר 3 הפסדים בהיכל. אפילו שרונאס יסיקביצ'יוס, שהחזיק במאזן של 8 מ-9 ניצחונות על יאניס ספרופולוס לפני שהגיע לברצלונה, לא מצליח לנצח אותו ביד אליהו מאז שעבר לספרד. חלק מאנשי ברצלונה התקשו להסביר את מה שקורה להם בהיכל אבל אחד מהם סיפר כי "זה כבר יותר מסתם צירוף מקרים".

יאניס ספרופולוס ואחריו סקוטי ווילבקין הודו כי לא הכירו את המאזן הנהדר של מכבי נגד ברצלונה בהיכל בשנים האחרונות ואחד מאנשי המועדון סיפר לאחר מכן: "זה לא משנה אם יודעים את המאזן או לא. זה מסוג המשחקים שכולם מתעלים, כולם רוצים להיות טובים נגד ברצלונה ומגיעים עם מוטיבציה מיוחדת".

עוד בוואלה!

הצגה בהיכל: מכבי תל אביב דרסה את ברצלונה ביורוליג

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי. דני מרון
עוד משחק מעודד. נאנלי/דני מרון
שחקן ברצלונה ניקולה מירוטיץ' מול שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס, קמרון טיילור. דני מרון
מלהיבים את ההיכל. טיילור ומירוטיץ'/דני מרון

3. ג'יימס נאנלי היה נהדר, סקוטי ווילבקין לא כפה את עצמו יותר מדי, ריינולדס היה קבוצתי מאוד ואנטה ז'יז'יץ' יעיל. דריק וויליאמס המשיך את המשחק הטוב נגד ז'לגיריס, אבל במכבי תל אביב דיברו בעיקר על שני שחקנים שעשו עבודה הגנתית נפלאה - קמרון טיילור וקינן אוואנס. עבור הראשון, שפתח את המשחק נפלא, היה זה משחק היורוליג הטוב ביותר, והוא פרע שטרות ראשונים. "למי שאמר רק לפני כמה שבועות שהוא לא ברמה של קבוצת יורוליג, כדאי להתחיל להתחבא", אמר אחד מאנשי מכבי.

לגבי אוואנס, אותו מכבי מכירה מהליגה אשתקד, היו קצת סימני שאלה שהוא השאיר מאחוריו עם 10.5 נקודות, 2.5 אסיסטים ו-2.5 ריבאונדים בארבעת המחזורים האחרונים. "כשאתה בא לקבוצה חדשה אתה מחפש את המקום שלך", סיפר אוואנס, "אני מנסה להתחבר לתוך הקבוצה, החברים שלי לקבוצה ובמיוחד סקוטי נותנים לי ביטחון אומרים לי להיות אני. הם מרימים אותי ועוזרים לי להיות השחקן שאני יכול להיות".

סקוטי ווילבקין הוסיף על חברו: "קינן קלע עלינו 20 בכל משחק נגדנו, אבל מה שלא ראיתי בעונה שעברה זה היכולת שלו ללחוץ על הגארדים, הוא מוביל כדור וזה נהדר שיש לידך עוד רכז שאתה בוטח בו ולשחק לידו. זה פשוט עובד".

שחקן מכבי תל אביב קינן אוואנס. דני מרון
מתחיל להתחבר. אוואנס/דני מרון
קינן אוואנס שחקן מכבי תל אביב מול מנטאס קלנייטיס שחקן ז'לגיריס קובנה. דני מרון
ווילבקין נהנה לידו. אוואנס/דני מרון

4. יאניס ספרופולוס התעקש שהוא לא עושה חישובים ולא מנסה לחשוב על כמה ניצחונות צריך בכל שלב, אלא שבמכבי תל אביב הודו שלהגיע לחמישה ניצחונות אחרי שבעה מחזורים זה מבחינתם לעמוד במשימה בפתיחת העונה.

"אם הייתם אומרים לנו בסוף אוגוסט, כשרק התחלנו להתאמן, שנהיה עם חמישה ניצחונות, היינו אומרים שזה הגייוני ולוקחים את זה", סיפר אחד מאנשי הצוות המקצועי, "אם הייתם אומרים לנו אחרי ההפסד לכוכב האדום שנהיה עם חמישה ניצחונות בסוף אוקטובר, כנראה שלא היינו מאמינים לכם".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
עכשיו מגיע שלב קשה יותר. יאניס/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' מול שחקן ברצלונה סרטאץ' שנלי. דני מרון
דוחק את לסור החוצה. ז'יזי'יץ'/דני מרון

5. למרות המצב הטוב של הקבוצה, יאניס ספרופולוס נכנס בסיום לחדר ההלבשה ושידר לשחקנים להישאר צנועים. המאמן היווני חושש מאופוריה שתוביל לאיבוד ההישג הנוכחי של הקבוצה, במיוחד לאור רצף המשחקים הקשה שמחכה להם. אחרי חמישה משחקי בית בשבעה מחזורים יוצאת מכבי לרצף של חמישה משחקי חוץ מתוך ששת המשחקים הבאים, כשבין המשחקים שמחכים להם גם צסק"א מוסקבה וריאל מדריד מחוץ ליד אליהו. למעשה עד ה-9 בדצמבר תשחק מכבי תל אביב רק פעם אחת בבית, נגד מונאקו ב-17 בנובמבר.

עוד לפני שתצא לבאסקוניה ביום שישי הבא, למשחק החוץ הראשון ברצף הלא נוח של משחקים, למכבי מחכה בני הרצליה, אחת משתי קבוצות שעדיין לא הפסידו העונה במסגרת המקומית. את השנייה, הפועל חולון, היא צפויה לפגוש בשבוע הבא. בקבוצה נוטים לרשום את אנטה ז'יז'יץ' להתמודדות על מנת להתמודד עם שחקני הפנים של הרצליה ולהמשיך את הכנסתו לקצב.

מי שלא עלה אמש על הפרקט הוא מתיאס לסור שדקות המשחק שלו במכבי הצטמצמו משמעותית עם חזרתו של ז'יז'יץ'. ללסור חוזה של עוד כחודש במדי מכבי עד שהצהובים צריכים להחליט האם לשמור עליו או לשחררו, כשכעת הנטייה היא לא להאריך את חוזהו עד לסיום העונה לאור היכולת של ז'יז'יץ' וריינולדס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully