וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך דרמטי לפריז סן ז'רמן, שניצחה 1:2 את ליל בדקה ה-88

הפריזאים נקלעו לפיגור מוקדם ומסי הוחלף במחצית, אך אנחל די מריה השתלט על המשחק ודאג למהפך כשבישל למרקיניוס (74) וכבש בעצמו (88). האלופה תישאר עם המחמאות

אנחל די מריה, שחקן פריז סן ז'רמן. FRANCK FIFE, GettyImages
גיבור הניצחון. אנחל די מריה/GettyImages, FRANCK FIFE

המחזור ה-12 בליגה הצרפתית יצא לדרך עם מפגש מרתק בין האלופה למחזיקת הגביע: פריז סן ז'רמן אירחה את ליל המאכזבת בפארק דה פראנס, כשלושה חודשים אחרי שהפסידה לה בסופרקאפ הצרפתי שנערך באצטדיון בלומפילד בתל אביב בתוצאה 1:0. הערב (שישי) היא הייתה קרובה להפסד נוסף, אבל למזלה היה לה כוכב ארגנטינאי - דווקא אנחל די מריה - שעם בישול ושער ניצחון דרמטי העניק לה ניצחון יקר.

ליאונל מסי לא נטל חלק באימון המסכם אתמול, אך עלה בהרכב והיה חלש למדי ב-45 הדקות ששיחק - הוא כבר בעט העונה 15 פעמים לשער במסגרת הליגה, אבל שער עדיין אין לו. הסיבה כנראה לא הייתה מקצועית, אבל כך או אחרת "הפרעוש" הוחלף במחצית. בלעדיו, וגם בלי קיליאן אמבפה הפצוע, היה זה די מריה שניסה שוב ושוב לאיים על שער האלופה, שהוליכה בצדק משער של הקנדי ג'ונתן דייויד בדקה ה-31.

בנוסף לדייויד שגם רשם מספר החטאות, בשער פריז סן ז'רמן הצטיין השוער ג'אנלואיג'י דונארומה שזכה לעמוד בין הקורות ובעיקר במחצית הראשונה הציל את קבוצתו. בסופו של דבר היה זה די מריה שהשתלט על המשחק, בישל למרקיניוס (74) ואחרי בישול אדיר של ניימאר הכריע את ההתמודדות בדקה ה-88 והעניק לקבוצתו יתרון של 10 נקודות בפסגה, לפחות זמנית. ליל עם 15 נקודות, מהערב בפריז תישאר רק עם המחמאות.

ליאונל מסי, שחקן פריז סן ז'רמן. FRANCK FIFE, GettyImages
עוד ערב לא מוצלח לפרעוש. מסי על רקע החגיגה המוקדמת של ליל/GettyImages, FRANCK FIFE

מהלך משחק

דקה 1: איזו פתיחה מטורפת, והייתה זו האלופה שהייתה צריכה לעלות ליתרון. ג'ונתן איקונה דהר ללא הפרעה באגף ימין, הרים את הראש ומסר כדור רוחב שהותיר את בוראק ילמאז בהזדמנות נהדרת מול דונארומה, אבל ייתכן שמיהר לבעוט השוער האיטלקי זינק נפלא והדף את הכדור לקרן.

דקה 15: עוד הזדמנות גדולה לאורחים. הפעם ילמאז היה על תקן המוסר לאיקונה, אבל הגנת פ.ס.ז' התערבה ברגע האחרון. ההרחקה לא הייתה מספיק טובה והכדור הגיע לרגליו של ג'ונתן דייויד, שמכ-18 מטר פספס את מסגרת השער.

דקה 30: די מריה מצא את מסי פנוי ברחבה והאחרון ניסה לבעוט מהאוויר, אבל הכדור היה חלש וגם כך התגלגל החוצה וכלל לא איים על השוער האורח.

ג'אנלואיג'י דונארומה, שוער פריז סן ז'רמן סופג. FRANCK FIFE, GettyImages
בסופו של דבר גם דונארומה לא יכול היה להושיע/GettyImages, FRANCK FIFE

דקה 31, 0:1 לליל! יתרון מוצדק לאלופה. שוב התקפה מהירה הסתיימה ברוחב של ילמאז מצד שמאל לדייויד, שמתוך רחבת החמש לא יכול היה שלא למצוא את הרשת של דונארומה.

דקה 40: ההזדמנות הטובה ביותר של פ.ס.ז' הסתיימה בהחמצה גדולה של די מריה, אחרי מסירה פנטסטית של ויינאלדום בעין עקומה.

אנחל די מריה, שחקן פריז סן ז'רמן. FRANCK FIFE, GettyImages
ההזדמנות הטובה ביותר של הפריזאים בחצי הראשון. די מריה מחמיץ/GettyImages, FRANCK FIFE

דקה 45: מסי ניסה את כוחו בכדור החופשי, אבל פעם נוספת היה רחוק מלמצוא את המסגרת.

דקה 46: מסי לא נטל חלק אתמול באימון המסכם וכנראה שלא היה כשיר במאת האחוזים, כי הוא פינה את מקומו למאורו איקרדי. עם זאת, "הפרעוש" בהחלט הציג 45 דקות חלשות למדי, כמו יתר חבריו לקבוצה.

ליאונל מסי, שחקן פריז סן ז'רמן. FRANCK FIFE, GettyImages
לא כשיר לחלוטין או שמא מדובר בחילוף מקצועי? ליאונל מסי/GettyImages, FRANCK FIFE

דקה 47: עוד הזדמנות ענקית של ליל. דייויד לא הצליח להכניע את דונארומה באחד על אחד, אבל גם הכדור החוזר הגיע אליו והוא כמעט בישל לילמאז, שמקרוב בעט כדור שחלף ליד הקורה.

דקה 55: הפעם היה זה ניימאר שמצא את עצמו באחד על אחד מול איבו גרביץ', אבל הוא בעט כדור חלש שהשוער קלט.

קיליאן אמבפה, שחקן פריז סן ז'רמן. FRANCK FIFE, GettyImages
לא היה פשוט בלעדיו. אמבפה צופה מהיציע/GettyImages, FRANCK FIFE

דקה 57: שוב דייויד קיבל הזדמנות מתוך הרחבה, פעם נוספת הוא לא הצליח להכניע את דונארומה כשהכדור שבעט עלה גבוה מעל השער.

דקה 59: די מריה ניסה לאיים ממרחק, גרביץ' הדף היטב.

דקה 71: די מריה פעם נוספת ניסה את כוחו מחוץ לרחבה אחרי חילופי מסירות בין שחקני ההתקפה, אך הבעיטה הייתה רשלנית.

מרקיניוס, בלם פריז סן ז'רמן. FRANCK FIFE, GettyImages
הבלם נחלץ לעזרת ההתקפה וכבש. די מריה ומרקיניוס חוגגים/GettyImages, FRANCK FIFE

דקה 72: איך זה לא נכנס? די מריה הרים כדור נפלא משמאל, איקרדי הגיע בתזמון מושלם ושם את הראש כמו שצריך, אבל הכדור חלף סנטימטרים מעל המשקוף.

דקה 74, פריז סן ז'רמן השוותה ל-1:1: הלחץ הכביר של המארחת השתלם. די מריה, השחקן הטוב ביותר שלה במחצית השנייה, הפעם חדר לרחבה והרים, מרקיניוס שהגיע מאחור נגח בקלות לרשת החשופה.

אנחל די מריה, שחקן פריז סן ז'רמן. FRANCK FIFE, GettyImages
המילה האחרונה הייתה שלו. אנחל די מריה/GettyImages, FRANCK FIFE

דקה 85: החמצה ענקית של איקרדי. החלוץ קיבל ממסירה מניימאר והיה חייב לכבוש, אבל המחמאות מגיעות גם לרביץ' שירד היטב ומנע מהכדור לפגוש את הרשת.

דקה 88, 1:2 לפריז סן ז'רמן! המהפך הושלם. ניימאר בכדור פנטסטי מצא את די מריה ברחבה, הארגנטינאי לא התבלבל וגלגל לפינה הרחוקה ופנימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully