וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שידיח את קומאן? ברצלונה צריכה לדאוג מחזרתו של רדאמל פלקאו

בגיל 35 ואחרי שנים בהן סבל מפציעות ובילה על הספסל, הקולומביאני הצטרף במפתיע לראיו וייקאנו והזכיר נשכחות מימי השיא שלו במדריד. אמנם את הקטאלנים הוא לא ניצח בעבר, אבל להבקיע מולם הוא יודע וביום רביעי הוא מארח אותם בתזמון מצוין מבחינתו

ברצלונה מוצאת את עצמה בשנה האחרונה מתמודדת עם המון בעיות, חלקן מבית וחלקן לא, אבל ספק אם מישהו חשב שאחת מהן תהיה רדאמל פלקאו. בגיל 35, הרבה אחרי שיא הקריירה וחרף דעיכה מתמשכת, החלוץ הקולומביאני שוב בספרד, שוב כובש ושוב מהווה בעיה להגנות. מחר (רביעי, 20:00) יהיו אלה הקטלאנים שיצטרכו להתמודד איתו.

פלקאו עשה את צעדיו הראשונים בריבר פלייט הארגנטינית, ממנה נמכר לפורטו ב-2009. במדי "הדרקונים" הוא כבש 72 שערים ב-87 משחקים וכך נסללה במהרה דרכו לאתלטיקו מדריד, שרכשה אותו תמורת 40 מיליון יורו וגם בשנתיים שלו אצל הקולצ'ונרוס רשם מספרים אדירים והגיע ל-70 שערים ב-91 משחקים, כל הדרך לחוזה עתק בשורות מונאקו. לצערו, אז החלו הפציעות ונרשמה ירידה תלולה ביכולתו ובמעמדו, שכללה השאלות לא מוצלחות למנצ'סטר יונייטד ולצ'לסי, מעבר עם תום חוזהו לגלאטסראיי וחתימה בראיו וייקאנו הקטנה והצנועה בספטמבר האחרון.

רדאמל פלקאו, חלוץ ראיו וייקאנו. Denis Doyle, GettyImages
שוב הפך לגיבור במדריד. פלקאו/GettyImages, Denis Doyle

ודווקא בקבוצה הקטנה ממדריד הוא שוב עושה חיל באחת הליגות הטובות בעולם. הוא הבקיע בשלושת משחקיו הראשונים בקבוצה, בניצחונות על חטאפה, אתלטיק בילבאו וקאדיס, ואמנם לא הבקיע כשעלה מהספסל במשחקים מול אוסאסונה וריאל בטיס ונגד בטיס כלל לא שותף, אבל מול ברצלונה הוא עשוי לשוב להרכב וינסה להרשית בפעם הרביעית בקריירה נגד הקטאלונים.

כחלוץ אתלטיקו מדריד, פלקאו הבקיע בשלושה מארבעת המפגשים מול הבלאוגרנה. במשחק הראשון שנערך בספטמבר 2011, הובסה אתלטיקו מדריד 5:0 בקאמפ נואו. גם בשלושת המפגשים הבאים בין הקבוצות תמיד ידם של הקטאלונים הייתה על העליונה, אבל בכל אחד מהם אתלטיקו הבקיעה שער אחד - ותמיד הכובש היה רדאמל פלקאו.

עוד בוואלה!

המטרה: דמבלה. ברצלונה תשכנע את הצרפתי לחתום על חוזה חדש?

לכתבה המלאה
רדאמל פלקאו, חלוץ ראיו וייקאנו. Ion Alcoba/Quality Sport, GettyImages
השם הגדול ביותר שנחת בראיו מאז 1990/GettyImages, Ion Alcoba/Quality Sport

פלקאו הוא אחד משלושת הכובשים הטובים ביותר בהיסטוריית הליגה הספרדית. אין לו הכי הרבה שערים ב"לה ליגה", כמובן, אבל יש רק שני שחקנים עם ממוצע כיבוש טוב ממנו - כריסטיאנו רונאלדו (1.07) וליאונל מסי (0.91) כמובן - אבל אחריהם ניצב הקולומביאני עם יחס שערים של 0.76, בזכות 55 שערים ב-73 משחקים.

גם בשנתיים שלו בגלאטסראיי, למרות הפציעות הרבות, הספסולים והדעיכה במעמד, בכושר וביכולת, הוא מחזיק במאזן נפלא של 20 שערים ב-43 משחקים. וזו גם הסיבה שראיו בחרה להמר על שירותיו ולהפוך אותו לשחקן המוכר ביותר ששיחק בקבוצה אולי אי פעם, בוודאי השם הגדול ביותר מאז שנחת ב-1990 החלוץ המקסיקני הוגו סאנצ'ס.

רדאמל פלקאו, חלוץ ראיו וייקאנו. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
יבקיע בפעם הרביעית מול ברצלונה וינעץ מסמר נוסף בארון של קומאן?/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

ערב פתיחת המחזור ה-11 ב"לה ליגה", ראיו וייקאנו היא אחת ההפתעות הנעימות של עונת 2021/22, מדורגת שביעית בטבלה - גם מעל ברצלונה שמפגרת בנקודה אחריה, כואבת את ההפסד באל קלאסיקו לריאל מדריד ביום ראשון וניצחה רק שניים מחמשת משחקיה האחרונים, שניהם היו בקאמפ נואו.

כשלזכותה של ראיו מאה אחוזי הצלחה בבית העונה בזכות ארבעה ניצחונות ובסגל שלה מככב פלקאו שכבש ב-3/4 ממשחקיו נגד ברצלונה, אל תתפלאו אם יהיה זה מסמר נוסף בארון של רונלד קומאן, אולי האחרון כמאמן הבלאוגרנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully