וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ניצחון, עוד דאגות במכבי תל אביב: "נכנסים מהר מדי לפאניקה"

עודכן לאחרונה: 22.10.2021 / 7:27

הצהובים כמעט שמטו יתרון 20 הפרש נגד פנאתינייקוס ויצאו עם ניצחון דחוק: "חשים שמשהו לא עובד". מחמאות לסורקין ("שחקן נהדר, יכול לעשות הכל") ודריק וויליאמס. בקבוצה מקווים כי ווילבקין ניער מעליו את המשחק וחצי החלשים לקראת ירושלים

יאניס ספרופולוס אחרי הניצחון של מכבי תל אביב על באיירן מינכן/צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

1. שמחה לא שלמה. כך ניתן לתאר את חדר ההלבשה של מכבי תל אביב בתום הניצחון אמש (חמישי) 73:77 על פנאתינייקוס במסגרת המחזור החמישי ביורוליג. הצהובים חזרו למאזן חיובי של שלושה ניצחונות מול שני הפסדים, אך יצאו שוב עם הרבה סימני שאלה בגלל הקריסה שלהם ברבע האחרון.

מכבי שלטה במשחק ללא עוררין, הוליכה ביתרון שיא של 20 הפרש, 44:64, בתוך הרבע הרביעי, אלא שאז התעוררה פנאתינייקוס, החלה לקלוע שלשות בסיטונות, והשלימה ריצת 0:12 שהחזירה אותה למשחק. ההפרש ירד עד ל-2 נקודות סמוך לסיום, אך לא יותר מכך.

בסיום המשחק שוחח המאמן יאניס ספרופולוס עם השחקנים וניסה להרים אותם, אך כבר היום יעבור איתם על הטעויות שנעשו ברבע האחרון.

"ניצחנו וזה הדבר העיקרי", אמר בסיום דריק וויליאמס שקלע 11 נקודות, "אני מרגיש שזאת הייתה הפעם הראשונה שעלינו על הפרקט והיינו טובים מאוד במחצית הראשונה. במשחקים הקודמים לקח לנו זמן להיות אגרסיביים. שיחקנו טוב מאוד היום, קלענו זריקות מפתח, ג'יימס הריץ אותנו במחצית הראשונה. כל המשחק היה טוב חוץ מ-3 הדקות האחרונות, צריכים לתקן את זה. אנחנו קבוצה חדשה, לא שיחקנו מספיק משחקים ביחד. זה יכול לקרות, הכל יכול לקרות. ידענו שהם משחקים קשוח, הם עשו את זה בעבר. קבוצה טובה מאוד, המאזן שלהם לא מראה את זה, אבל תראו את זה בהמשך הדרך".

רומן סורקין, שרשם ערב טוב מאוד עם 9 נקודות ו-6 ריבאונדים, הוסיף: "שיחקנו טוב מאוד 35 דקות בהגנה וגם בהתקפה, נתנו להם לחזור למשחק ב-5 הדקות האחרונות ואנחנו רציכים ללמוד לשחק גם כשהדברים לא הולכים בדרך שלנו, נלמד מזה ואנחנו מצפים למשחק הבא".

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס עם ג'יילן ריינולדס. דני מרון
היו רגעים יפים, העיקר הניצחון. וויליאמס/דני מרון

2. "אין מה לומר, יוצאים מחייכים כי ניצחנו, אבל חבל שככה זה נגמר", אמר אחד מאנשי מכבי תל אביב בסיום המשחק, "זה היה יכול להיות ערב מושלם עבורנו. ניצחון משכנע בבית בתחילת רצף משחקים ביתי, אבל במקום זה, אנחנו חשים שוב שמשהו לא עובד".

במכבי ניסו אחרי המשחק לשים את האצבע על מה גורם לקבוצה בפעם הרביעית העונה לקרוס פתאום. בפעם הראשונה איבדה הקבוצה יתרון 17 נקודות נגד באיירן מינכן, לאחר מכן הציגה כדורסל רע מאוד נגד הכוכב האדום, המשיכה בתצוגת נפל במחצית הראשונה נגד מילאנו כולל ריצת 2:19 של המארחת, ונמשך אתמול במשחק נגד פנאתינייקוס.

"הרבה מאוד מהדברים האלה מתחילים כדור שלג שנובע מחוסר תשומת לב", ניסה להסביר אחד מאנשי הקבוצה, "הרכב לא נכון, רצף שלשות, כמה איבודי כדור, והקבוצה נכנסת מהר מדי לפאניקה. למזלנו הפעם ידענו לנצח את המשחק".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב כמעט שמטה יתרון 20, אך עלתה למאזן חיובי ביורוליג

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
בסוף עשה את העבודה. ווילבקין/דני מרון

3. בצד החיובי במכבי תל אביב שיבחו מאוד את ההופעה של רומן סורקין ואת דקות ההכרעה של דריק וויליאמס וסקוטי ווילבקין. סורקין רשם את משחקו הטוב ביותר ביורוליג, דווקא אחרי שלא שיחק בניצחון נגד וילרבאן והיה שותף מלא להפסד נגד גלבוע/גליל ביום ראשון. הוא היה אקטיבי מהרגע שנכנס לפרקט והרוויח את דקות המשחק שלו מיאניס ספרופולוס.

"רומן יהיה שחקן נהדר, הוא מקשיב קודם כל", אמר דריק וויליאמס בסיום על חברו לקבוצה, "הייתי ב-NBA והוא לוקח עצות ממני ומג'יימס (נאנלי, א.ש), הוא כל הזמן שואל שאלות. זה טוב שיש שחקן שפתוח לביקורת והוא יכול לעשות טעויות, ולא דואג לגבי זה. הוא בחור טוב. הוא יכול לעשות הכל, חוסם, קולע. הוא ימשיך לתרום, הוא שחקן יורוליג, גם ג'יימס אמר את זה בחדר ההלבשה".

סורקין עצמו אמר כי: "חיכיתי להזדמנות שלי, לא עשיתי משהו מיוחד, מסרו לי, מצאו אותי, ורציתי לעשות הגנה טובה, שמח שזה הצליח. כל משחק שאני עולה על המגרש אני מרגיש חלק. תמיד אני מרגיש חלק מהקבוצה, אני מנסה לעודד את החבר'ה ולהגיד מילה טובה. אנחנו במכבי תל אביב ויש המון משחקים, המאמן אמר לנו שיש משחק שאתה יכול לא לשחק ומשחק אחרי לשחק 30 דקות, צריך להישאר מוכן להזזדמנות ולקחת אותה. תמיד צריך להיות מוכנים, זה חלק מהספורט, צריך לקחת את זה. אני שואל את ג'יימס ודריק שאלות כי הם היו ברמות הגבוהות ביותר של הכדורסל. אני מנסה לנצל את הידע שלהם, תמיד אפשר ללמוד, ובטח שמהם. הם חבר'ה מאוד טובים, רוצים לעזור".

וויליאמס היה הראשון להגיב כשמכבי תל אביב ניסתה לעצור את הריצה של האורחים. הוא קלע שני סלים רצופים שנתנו למכבי מרווח נשימה, שבלעדיו כנראה הייתה מפסידה. "אני מנסה לקחת זריקות טובות, אני מנסה ליצור לחברים שלי לקבוצה, זה הדבר העיקרי, יש לנו קבוצה טובה. כשחקן ותיק ומוביל בקבוצה הזאת, זאת לא רק האחריות שלי, אלא של כל השחקנים בקבוצה. לא שיחקתי טוב במחצית הראשונה, החברים שלי עזרו לי לשחק טוב יותר במחצית השנייה. מה שאני יכול להביא לקבוצה זה הניסיון שלי. אני רק רוצה לשחק בדרך הנכונה, ואם משחקים ככה, קארמה טובה תגיע".

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין עם ג'יילן ריינולדס. דני מרון
נותן עבודה. סורקין/דני מרון

4. כאמור מי שעוד היה טוב ברגעי ההכרעה היה סקוטי ווילבקין, שסיים עם שורה סטטיסטית סבירה של 16 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אלא שסיפור המשחק שלו לא פשוט. ווילבקין החטיא את כל 5 הזריקות הראשונות שלו מחוץ לקשת, וסיים את המחצית הראשונה עם 2 נקודות בלבד. מי שלקח את המשחק על עצמו היה ג'יימס נאנלי עם 16 נקודות במחצית הראשונה. במחצית השנייה היוצרות התהפכו, נאנלי נרגע עם 2 נקודות ו-ווילבקין קלע 14 נקודות, כולל 3 מ-4 מחוץ לקשת.

יאניס ספרופולוס הודה כי הוציא את ווילבקין מספר פעמים במחצית הראשונה כי חש שלא היה טוב, אלא שבסיום קיבל אותו בצורה אחרת לחלוטין. "מרגישים שסקוטי יוצא מהמשחק הזה, בניגוד למשחק נגד וילרבאן, עם תחושה טובה אישית כי הוא היה מהשחקנים שתפקדו במאני טיים", סיפרו במועדון, "עכשיו הוא יצטרך למשוך את זה למשחק נגד ירושלים".

5. במכבי תל אביב סירבו לדבר אחרי המשחק על השבוע הכפול ביורוליג שמחכה להם בשבוע הבא, אלא חזרו על דבר אחד - המשחק נגד הפועל ירושלים במוצאי שבת. במועדון רוצים לשים מאחוריהם את ההפסד לגלבוע/גליל, ולא לתת לירושלים והפועל חולון לפתוח עליהם פער בתחילת העונה בטבלה.

בצד המקצועי צפוי יאניס ספרופולוס לרשום את רוב הזרים הבכירים שלו - ווילבקין, קינן אוואנס וג'יימס נאנלי, ולבחור שניים מבין ארבעת הפורוורדים ושחקני הפנים. אנטה ז'יז'יץ', שחזר לשחק אמש ורשם משחק די טוב עם 6 נקודות בכמעט 10 דקות, עשוי להתלבש למרות שעל פי אנשי הקבוצה עדיין לא מוכן לשחק דקות ארוכות ולכן מדובר בהימור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully