וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה: "מרגיש מוכן לעונה, אבל זקוק לזמן כדי לחזור לעצמי"

רגע לפני שעונת ה-NBA השנייה שלו יוצאת לדרך, שחקן וושינגטון וויזארדס אמר במסיבת עיתונאים: "רוצה להיות הישראלי הראשון בפלייאוף. זה בסדר גם לעלות מהספסל"

דני אבדיה השאיר את הפציעה הקשה מאחוריו, חזר לסגל וושינגטון וויזארדס והוא ערוך, מוכן ומזומן לעונתו השנייה בליגת הכדורסל הטובה בעולם. עונת 2021/22 ב-NBA תצא לדרך הלילה (בין שלישי לרביעי), אבל הישראלי וחבריו יעלו לפרקט רק מחר, כשיתארחו בטורונטו אצל הרפטורס (חמישי, 2:30), ואבדיה ניצל זאת כדי לשוחח הערב עם כלי התקשורת וסיפר עד כמה הוא נרגש לחזור לשחק בדיוק בזמן לפתיחת העונה השנייה שלו.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. Steven Ryan, GettyImages
מרגיש טוב ומצפה לפתיחת העונה. אבדיה/GettyImages, Steven Ryan

תחילה התייחס הישראלי לחזרתו מהפציעה לאימונים ולמשחקים בשבועות האחרונים: "כל הבחורים עובדים קשה, מנסים לעזור לי ונותנים לי עצות ואני מקשיב לכל מילה שהם אומרים. עברנו תקופת הכנה טובה, אני מרגיש מוכן ומצפה לפתיחת עונה טובה. יש לנו שחקנים טובים בקבוצה, אנחנו מניעים את הכדור מצוין, מביאים אנרגיה מהספסל ותמיד מנסים לשחק טוב יותר".

הציפיות שלו העונה: "האנשים שמסביבי ואוהבים אותי אומרים לי כל הזמן שעליי להבין שדברים לוקחים זמן. ציפיתי באימון הראשון להיות טוב יותר מאשר לפני הפציעה, אבל זה לא דבר שקורה מיד. זה יקרה, אבל זה תהליך. אני צריך לעבוד קשה, לאט ובסבלנות כדי להשתפר מיום ליום וזה מה שאני מנסה לעשות. המטרה הראשונה שלי היא שהקבוצה תצליח, אני רוצה להיות הישראלי הראשון בפלייאוף ולהגיע הכי רחוק שיש. אם זה אומר לבוא מהספסל ולא מהחמישייה, זה בסדר גמור".

מה עבר עליו מאז הפציעה: "עברתי שיקום ארוך ופשוט עבדתי. היו חבר'ה מהקבוצה שעזרו לי לעבוד, לחזק את הקרסול ולחזור לכושר, אז זה לא היה קיץ כיפי, אבל רציתי להרגיש מוכן עוד יותר מבעונה שעברה והקרבתי את החופש שלי בשביל זה".

עוד בוואלה!

בראדלי ביל על דני אבדיה: "היום 'ירדתי' עליו, שיהיה יותר אגרסיבי"

לכתבה המלאה

"בעזרת השם". אבדיה בשיחתו עם כלי התקשורת

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. G Fiume, GettyImages
נרגש לפתוח את עונתו השנייה ב-NBA. אבדיה/GettyImages, G Fiume

על האופציה להארכת חוזהו שמומשה: "אני אף פעם לא שקט, גם כששיחקתי במכבי תל אביב תמיד הייתי רעב לעוד. אתה תמיד רוצה להתקדם כשחקן ובתוך המערכת, להיות יותר טוב ולשפר את עצמי ולא נח לרגע, אני תמיד מוכן לעבוד קשה".

הירידה מצד בראדלי ביל: "לשמוע עצות משחקן כמוהו זה תמיד טוב. בסך הכל אני בחור אגרסיבי, אבל אני זקוק לזמן כדי לחזור לעצמי כי אני עדיין בתהליכי חזרה עם הגוף שלי. שישה חודשים זה הרבה זמן להיות בחוץ, תהיו בטוחים שהאגרסיביות נשארה".

מה הוא למד על עצמו בשנה האחרונה: "הבנתי שאני מאוד חזק מנטלית, וזה לא דבר פשוט בשנה הראשונה שהיא עוד שנת קורונה, העיר לא חיה ושיחקנו בלי קהל. הרבה דברים היו קשים לעיכול במהלך העונה. מוסר העבודה שלי נשאר אותו דבר, כך גם שמחת החיים ומפה אני רוצה רק להתקדם".

מה מצפה ממנו צוות האימון החדש: "יש יותר שטף בכדורסל והכדור יותר זורם, אלו דברים שאנחנו נוגעים בהם. צורת הכדורסל הטובה ביותר לדעתי היא להניע את הכדור ולדאוג שכולם יגעו בו, זה משהו שאנחנו שמים עליו דגש. החמישיה השנייה שלנו באה עם אנרגיות, מזיזה את הכדור ולפעמים גם נותנים את הכדור לזה שתופס יום. האנרגיה והתנועה של הכדור בהתקפה זה משהו שאנחנו מנסים שיישאר. אני עדיין לא במאת האחוזים שלי ומצפה ליותר טוב מעצמי, אבל אני לא ממהר לשום דבר - יש לנו 82 משחקים העונה ואני מאמין שבמהלך העונה ארגיש יותר בנוח גם מנטלית וגופנית".

על יחסיו עם הקהילה היהודית: "אני מנסה להטמיע בחברים אווירה ישראלית, גם באוכל וגם בחגים. את הקהילה עוד לא כל כך יצא לי לפגוש ואני מצפה לפגוש אותה ולעשות דברים ביחד, אפילו לשים אותה על המפה כמו שאומרים".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס בזמן ההתאוששות מהפציעה. Will Newton, GettyImages
בתקופת השיקום. "לא ממהר לשום דבר"/GettyImages, Will Newton

לפני כן התייצב מול המיקרופונים גם מאמנו החדש של אבדיה, ווס אנסלד ג'וניור: "צפיתי בו בחודשיים האחרונים והוא שחקן טוב יותר, הוא מראה צעדי התקדמות וזה דבר חיובי. אני חושב שיש לו עוד מקום לגדול. הוא לא מודאג מכמות הדקות שלו ואנחנו מסתכלים עליו כעל בחור שאנחנו יכולים להתקדם איתו, אנחנו מצפים ממנו ויודעים שהפוטנציאל שלו גבוה".

התפקוד של דני כמוביל כדור במשחקי ההכנה: "אני חושב שיש לו את היכולת לשחק כפליימייקר. העונה התפקיד שלו יהיה משמעותי יותר ואני רוצה שהוא יוכל לקחת חלק גם בדקות ההכרעה, אבל הוא עדיין לא שם. בעונה שעברה הוא לא היה שם ואני רוצה שהוא יקבל את הכדור יותר. ראיתי אותו עושה את זה באימונים ויכול להיות שהוא קצת מתוסכל מהזריקות שלו כרגע, אבל הוא משתפר בהתקפה ומתאמן מצוין, אנחנו מאוד סומכים עליו ואני רוצה שהוא יסמוך על עצמו כמו שאנחנו סומכים עליו. הוא נותן לנו המון גמישות במשחק שלנו".

על חזרתו של אבדיה מהפציעה: "אנחנו נראה איך הוא מתקדם ונשלב אותו לאט לאט בצורה הכי טובה שאפשר. העונה נשתמש בו בצורה משמעותית יותר. הוא יכול לשחק כמוביל כדור והוא יקבל את ההזדמנות הזו. אני חושב שזה חשוב שהוא יתבגר וישפר את המשחק. הוא ילד מוכשר שבאמת רוצה להשתפר ולהיות טוב יותר. אני מעריך את המאמצים שלו, הוא עבד קשה מאוד הקיץ והצטרף אלינו מעט באיחור בגלל הפציעה וכעת הוא משלים פערים. אין לי דבר רע לומר על האנרגיות והרצון שלו, הוא שואל שאלות ורוצה לתרגל דברים גם מעבר לשעות האימונים".

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה. רויטרס
שבחים ממאמנו החדש. דני אבדיה/רויטרס

מוקדם יותר היום נודע שוושינגטון וויזארדס מימשה רשמית את האופציה להארכת חוזהו של אבדיה, כך שהוא ישלים לפחות שלוש שנים בקבוצה. כזכור, אבדיה נבחר תשיעי בדראפט בשנה שעברה הפך לשחקן חמישייה בעונת הרוקי שלו. אבדיה רשם ממוצעים של 6.3 נקודות ו-4.9 ריבאונדים למשחק, אבל פציעה בקרסול קטעה לו את העונה ורק לפני כעשרה ימים הוא שב לפעילות מלאה.

גם ללא קשר לפציעה, עונת הבכורה של אבדיה הייתה לא פשוטה וגם הכוכב הגדול בקבוצה, בראלי ביל, התייחס לכך: "אנחנו רוצים לשלב אותו בשני צדי המגרש, כי לו את הגוף ויש לו את הגודל לשמור על שחקנים גדולים ואת שחקני העמדה 4-3 הוורסטילים. נאתגר אותו בזה, וגם בהתקפה במקביל, כי נרצה שהכדור יהיה אצלו בידיים יותר, לפיקנ'רולים. למעשה, היום קצת 'ירדתי' עליו, אמרתי לו שהוא חייב להיות יותר אגרסיבי. אנחנו שמחים שהוא חזר בריא, אנחנו צריכים אותו. נקווה שיתחיל טוב את העונה השנייה, ואני אהיה שם לדחוף אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully