שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. ברני ארדוב
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי/ברני ארדוב

בחדר הטיפולים: כך נולדה המחווה של ערן זהבי למוטל'ה שפיגלר

14.10.2021 / 10:00

יגאל צברי, ספורטתרפיסט ומעסה הנבחרת, היה זה שהמליץ לזהבי לחגוג את שבירת שיא הכיבושים עם המחווה המרגשת. עכשיו הוא מספר מה מייחד אותו: "המקצוענות משאירה אותו בטופ". אחיו של החלוץ: "הוא יישאר בנבחרת עד שימצה את האפשרות להעלות אותה לטורניר גדול"

רבים תהו כיצד החליט ערן זהבי לחגוג את שבירת השיא של מוטל'ה שפיגלר שלשום בטרנר דווקא בחיקוי ההליכה של כובש השער במקסיקו 1970 כשידו מונפת אל על. שפיגלר סיפר פעם כי כאשר ישב עם משפחתו בביתו שבנתניה לפני היציאה למקסיקו לפני יותר מ-51 שנים לגביע העולם, הוא נעמד בסלון הבית, צעד בנונשלנטיות עם הרמת היד והבטיח שזו תהיה החגיגה הפרטית של השער, כאשר יבקיע.

מי שהציע לערן זהבי לחזור בדיוק על אותה תנועה הוא ספורטתרפיסט ומעסה הנבחרת יגאל צברי. "כמו תמיד טיפלתי בערן בלילה שלפני המשחק ותוך כדי העבודה, דיברנו על איך הוא צריך לחגוג את שבירת השיא אם זה יקרה במשחק. ואז הצעתי לו לחקות את ההליכה של מוטל'ה עם היד למעלה. ערן אהב את הרעיון ושמחתי לראות שהוא עשה את זה במגרש".

תקציר ניצחונה של נבחרת ישראל 1:2 על מולדובה במוקדמות המונדיאל/ספורט1
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. ברני ארדוב
רגע אייקוני שנולד בחדר הטיפולים. זהבי מחקה את שפיגלר/ברני ארדוב

צברי כבר שנים עובד עם זהבי בנבחרת. "ערן זה משהו מיוחד. צריך לראות את העבודה שלו, את המקצוענות, את הירידה לכל פרט קטן בהכנה לפני משחק ובשחרור אחרי משחק. אלה דברים שמאפשרים לו להיות בטופ. הוא דוגמא ומופת לכולם".

פיזיותרפיסט נבחרת ישראל יגאל צברי עם ערן זהבי. באדיבות המצולם, צילום מסך
"ערן זה משהו מיוחד". צברי עם זהבי/צילום מסך, באדיבות המצולם

זהבי לא שיתף את חבריו במה שהוא עומד לעשות אם יבקיע את שערו ה-33. 40 חברים ובני משפחה הגיעו שעות לפני המשחק לבית אימו במערב ראשון לציון שם הם עלו על אוטובוס שנשכר במיוחד כדי לקחת את כולם לטרנר לרגע הגדול של כוכב הנבחרת. כולם רצו להיות באיצטדיון כשזה קורה. "לא ידעתי מה ערן מתכנן אחרי הגול והאמת שעד עכשיו אני לא יודע מי המליץ לו לעשות את המחווה המרגשת למוטל'ה שפיגלר", סיפר אתמול אבי זהבי אחיו של ערן.

אבי זהבי סיפר עוד: "המטרה של ערן נותרה לסייע לנבחרת לעלות לטורניר גדול. כיבוש שערים ושבירת השיא של שפיגלר לא היו אף פעם מטרה. אל תשכח שרק לפני שלוש שנים ערן היה עם 6 שערים בלבד. מי יכול היה לשער שהוא יכבוש 27 שערים ב-29 משחקים? עד שערן לא ימצה את האפשרות להגיע עם הנבחרת לטורניר גדול, הוא לא יעזוב אותה".

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. רויטרס
נחוש למצות את כל האופציות בנבחרת. זהבי/רויטרס

הבוקר שב ערן זהבי עם רעייתו שי ושלושת ילדיו להולנד. על פרסום החוזה שלו בגובה של 6 מיליון יורו לשנתיים, חוזה שמעורר סערה קטנה הבוקר בהולנד אמרו בסביבתו של החלוץ כי מדובר עוד בסכום מופחת שכן יש לזהבי הרבה בונוסים אישיים וקבוצתיים שלא נכללו בסכום שפורסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully