וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהולנד הופתעו מהשכר של ערן זהבי: "ספק רב אם הסכומים מוצדקים"

אחרי שנחשף שכוכב הנבחרת מרוויח שלושה מיליון יורו לעונה בפ.ס.וו, בהולנד העלו את הנושא לדיון. שחקן העבר ביורן ואן דר דולן וכתב הקבוצה חרצו: "אפשר היה להשיג משהו טוב יותר בסכומים כאלה"

חשיפת השכר הגבוה של ערן זהבי בפ.ס.וו איינדהובן עוררה דיון בהולנד. אמש (רביעי) נחשף באתר "VI" באמצעות מסמכים מטעם פיפ"א, ששכרו הכולל של כוכב נבחרת ישראל באיינדהובן עומד על 6 מיליון יורו - משמע 3 מיליון יורו לעונה.

החשיפה הפתיעה כמה מהפרשנים בהולנד, ביניהם שחקן העבר ביורן ואן דר דולן, שלבש את מדי פ.ס.וו במשך שבע שנים בשנות התשעים ותחילת האלפיים. "במונחים של קבוצות גדולות בעולם, זה לא סכום משוגע. אבל במונחים הולנדיים, זה שכר עצום", אמר. "כנראה שצריך לשלם סכומים כאלה אם רוצים להתמודד ברמות הגבוהות, וידעתי שפ.ס.וו החליטה לשבור את תקרת השכר שלה, כי לוק דה יונג הרוויח בזמנו בין 2-2.5 מיליון יורו, אבל זו כבר אמה אחרת. לא בטוח שיש לפ.ס.וו ברירה, כי שחקנים כמו דושאן טאדיץ' וחכים זייש הרוויח בהולנד 4-5 מיליון יורו. אבל 3 מיליון יורו לשחקן כמו זהבי? אני בספק אם זה מוצדק".

ערן זהבי, פ.ס.וו איינדהובן. ANP Sport, GettyImages
"לשלם סכומים כאלה על שחקן עם מספרים כאלה? אפשר היה להשיג יותר טוב". זהבי/GettyImages, ANP Sport

כתב VI שחשף את המסמכים, מרקו טימר, הוסיף ש"המספרים של זהבי מעולים כשמדובר בנבחרת ישראל. בפ.ס.וו הם סבירים, אבל לא מספיק טוב בשלב זה. אם משווים את השכר שלו למספרים וליכולת שלו, כנראה שהיה אפשר להשיג משהו טוב יותר. מבחינת פ.ס.וו, זה באמת המון כסף".

זהבי, שהגיע לפ.ס.וו ללא תמורה מגוואנגז'ו RF, למעשה קיבל ארבעה מיליון יורו כמענק חתימה ושני מיליון יורו נוספים מועברים לחשבון הבנק שלו במשכורות חודשיות. הפרטים נחשפו בשל הבוררות שהתקיימה בין זהבי לקבוצתו לשעבר מסין זכר לעזיבתו בטונים צורמים. כזכור, גם אייאקס התעניינה באפשרות לצרפו בקיץ שעבר, אבל הוא בחר בפ.ס.וו.

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. ברני ארדוב
בנבחרת זו אופרה אחרת. זהבי/ברני ארדוב

אם נחזור רגע לשנותיו בסין, אז זהבי, כזכור, נמכר ממכבי תל אביב לגוואנגז'ו RF בקיץ 2016 תמורת כ-7 מיליון דולר ועל פי אותם מסמכים של פיפ"א, השתכר 583 אלף דולר לחודש והחל מינואר 2018 שכרו שודרג ל-708 אלף דולר בחודש, בנוסף לבונוסים שבין השאר כללו 20 אלף דולר על כל שער שהבקיע וכ-1,000 יורו לכל נקודה שצברה הקבוצה. כשהוכתר למלך השערים של הליגה ב-2019 בזכות 29 שעריו, הוא זכה למענק שמן בגובה 580 אלף דולר, כך שבאותה עונה הרוויח כמעט 9 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully