וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה שינוי: אבדיה חייב לקפוץ על ההזדמנות בעונה השנייה ב-NBA

28.9.2021 / 16:00

אחרי טבילת האש הלא קלה לצד ווסטברוק, דני אבדיה מגיע למציאות חדשה לחלוטין בוושינגטון החדשה. עם מאמן שיכול להפוך לאחת מדמויות המפתח בקריירה שלו, ואקום שיכול לשנות את מסלול ההתפתחות שלו אבל גם פוטנציאל לא קטן לנפילה - הפעם זו תהיה עבורו שנת מבחן אמיתית

דני אבדיה ביום הפתוח לתקשורת של וושינגטון וויזארדס/מתוך חשבון הטוויטר של הוויזארדס

העונה השנייה של דני אבדיה ב-NBA, עונת הסופמור, יוצאת היום (שלישי) לדרך, עם פתיחת האימונים של וושינגטון וויזארדס. אבדיה, לפי הדיווחים, צפוי להיכנס לעניינים בהדרגה, זכר לשבר בקרסול מהעונה שעברה, אך ככל הידוע כרגע אמור להיות כשיר לחלוטין למשחק פתיחת העונה של הוויזארדס, בטורונטו ב-20/10. הפציעה ההיא, כמו גם העונות האחרונות של עומרי כספי, מהוות תזכורת לכך שלפני כל דבר אחר, כדי להשתלב ולהתקדם ב-NBA צריך להישאר כשיר רוב הזמן. דני יזדקק לשילוב של מזל ועבודה עקבית על הגוף שלו כדי להישאר בריא ולאפשר לשאר הסוגיות לבוא לידי ביטוי. בהנחה שהוא אכן יהיה בריא, צפויה לו שנה מסקרנת שקשה מאוד להעריך כרגע כיצד תתפתח.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. Rob Carr, GettyImages
עונה חדשה, אתגר חדש. אבדיה/GettyImages, Rob Carr

הסיטואציה החדשה

אבדיה נשאר בוושינגטון, אבל וושינגטון לא נשארה אותה קבוצה מהעונה שעברה. ראסל ווסטברוק וסקוט ברוקס עזבו את הבירה, ווס אנסלד ג'וניור מונה למאמן הראשי, לראשונה בקריירה. אנסלד היה האחראי על ההגנה בדנבר ונחשב קודם כל למומחה הגנה, אנחנו יודעים מעט מאוד על הפילוסופיה ההתקפית שלו. גם הכוכב שנשאר, בראדלי ביל, הוא לא שחקן שמזוהה עם סגנון מסוים. לאחר עונה בה הכדור היה רוב הזמן בידיים של שני הכוכבים, בעיקר ווסטברוק, עם מעט מאוד סטים מורכבים או תנועה ללא כדור, יש הזדמנות להתחיל מחדש עם סגנון שמאפשר ליותר שחקנים להביא לידי ביטוי יכולת ליזום. אבל בכלל לא בטוח שזו התוכנית של המאמן החדש.

השינוי הגדול השני שקרה בקיץ היה התרחבות הרוטציה. בשנה שעברה וושינגטון הייתה דלילה בעמדות הפורוורד של דני, השנה היא תהיה אחת הקבוצות העמוקות בליגה בעמדות הללו. אל אבדיה, רוי האצ'ימורה ודאוויס ברטנס הצטרפו קייל קוזמה, הרוקי מומחה השלשות קורי קיספרט וניתן להחשיב גם את קנטביוס קולדוול-פופ, שצפוי לקבל דקות בעמדת הסמול פורוורד ומאוד יכול להיות שגם יפתח בחמישייה בעמדה הזאת. מדובר בשישה שחקנים שאמורים לקבל דקות בשתי עמדות, חלק מסגל של 12-13 שחקני NBA לגיטימיים. זה לא סגל שנבנה בקוהרנטיות, וושינגטון פשוט לקחה כל מה שהצליחה לקבל בטרייד על ווסטברוק ולא ביצעה מהלכי המשך כפי שרבים חשבו שתעשה.

פרט לביל ולרכז ספנסר דינווידי, אף אחד לא יכול להרגיש שיש לו דקות מובטחות, כולל אבדיה, שהוא הצעיר מבין שחקני הרוטציה. וושינגטון מחפשת הצלחה עכשווית, גם כדי לשכנע את ביל לחתום על חוזה לטווח ארוך, היא תהיה הרבה פחות עסוקה השנה בפיתוח כישרונות צעירים. אם אבדיה רוצה לקבל דקות, הוא יצטרך לשכנע את אנסלד שיש לו מה לתרום כאן ועכשיו, כשהוא נאבק על דקות עם שחקנים שזכו באליפות לפני שנתיים ועם אחד מקלעי החוץ הטובים בעולם.

עוד בוואלה!

מאמני ה-NBA רותחים על מתנגדי החיסונים: "זה חתיכת בולשיט"

לכתבה המלאה
מאמן וושינגטון וויזארדס ווס אנסלד ג'וניור. רויטרס
אבדיה צריך לשכנע אותו, ומהר. ווס אנסלד ג'וניור/רויטרס

מילת מפתח: פליימייקר

איך אבדיה ירוויח דקות בסגל הזה? אולי השלב הראשון יהיה להקשיב למה שמצפים ממנו האנשים שמקבלים החלטות לגביו. גם המאמן ווס אנסלד וגם הג'נרל מנג'ר טומי שפרד דיברו על אבדיה בחודש האחרון, ואצל שניהם חזרה מילת מפתח אחת: פליימייקר. בעוד שדני כמעט לא ביצע פעולות עם הכדור בעונת הרוקי שלו, בוושינגטון לא שוכחים שהוא נבחר בטופ 10 הרבה בזכות הפוטנציאל שלו להיות שחקן יוצר. אף אחד לא מצפה ממנו להיות מוביל הכדור המרכזי כרגע, אבל עושה רושם שאנשי הוויזארדס מתכננים ליצור עבורו הזדמנויות לתפקד כיוצר משני בהתקפה, השחקן השני שיכול לקבל כדור, לבצע פעולות יצירתיות, אפילו לקרוא לחוסם ולנהל מהלכי פיק נ' רול מול הגנה שכבר זזה.

אבדיה הראה ניצוצות מהיכולת הזו בעיקר בנבחרת העתודה ובשלבי סיום העונה האחרונה שלו בליגה הישראלית, בחזרה מפגרת הקורונה כשרבים מהזרים כבר לא היו והרמה בליגה הייתה די נמוכה. מצד אחד, שחקן שעושה דברים כאלה בגיל 19 בליגת בוגרים אמור להתפתח לשחקן שמסוגל להיות פליימייקר גם ברמות הגבוהות ביותר, מצד שני הקפיצה ברמה עצומה ומדובר בתהליך שלא ממש התחיל לפני שנה. ניתן היה לזהות את ראיית המשחק המרשימה של אבדיה בכמה רגעים בודדים, אבל הוא לא נראה בטוח בעצמו עם הכדור ביד, בעיקר כשניסה ליצור לעצמו מצבי זריקה. העובדה שהוא לא שיחק בליגת הקיץ באף אחת מהשנים לא עוזרת, כי ליגת הקיץ היא בדיוק המקום להתנסות בחלקים שלא באים לידי ביטוי במהלך העונה.

הדיבור על אבדיה כפליימייקר הוא גם שם קוד לאפשרות, ששפרד אף אמר אותה במפורש, שאנסלד יעדיף להעלות את הישראלי הצעיר מהספסל. כך הוא יוכל לשחק בדקות המנוחה של ביל ו/או דינווידי (עוד לא ידוע אם אנסלד ינסה לחלק את דקות המנוחה כך שאחד מהם תמיד יישאר על הפרקט) ויותר מהמשחק יעבור דרכו. במובן הזה, ירידה לספסל יכולה להיות מתנה עבור דני, הזדמנות לפתח את החלק במשחק שלו שהוא חייב לפתח כדי להפוך לשחקן NBA משמעותי. השאלה מי עולה בחמישייה ומי עולה מהספסל תלויה, הרבה פעמים, בצרכים ולא ביכולת. אם זו הדרך של אבדיה לקבל דקות קבועות ולנצל אותן כדי להיות שחקן התקפה יותר דומיננטי, ירידה לספסל היא בהחלט הזדמנות ולא בעיה.

עושה רושם שאת ההזדמנות הזו אבדיה הולך לקבל, בין היתר בגלל שאין בסגל של אנסלד מספיק שחקנים יוצרים. אף אחד משאר הפורוורדים בסגל הוא לא שחקן שיודע להוביל כדור, לנהל התקפות ולקבל החלטות ברמה גבוהה מספיק כדי לעשות את זה באופן עקבי ב-NBA, אם אבדיה יוכיח שהוא כן מסוגל זה יהיה יתרון חשוב שלו על פני המתחרים שלו על דקות. במצב כזה, הוא עשוי לתפקד כסוג של שוטינג גארד בהרכבי מחליפים מסוימים, מה שיאפשר לאנסלד לשחק עם שלושה מהפורוורדים שלו ביחד.

קייל קוזמה, וושינגטון וויזארדס. Rob Carr, GettyImages
התקווה: המחסור בשחקנים יוצרים יפתח צ'אנס חדש לדני. קייל קוזמה/GettyImages, Rob Carr

הלחם והחמאה

בשנה שעברה היה לוושינגטון צעיר אחר שירד לספסל כדי לתפקד כפליימייקר משני. טרוי בראון פינה את המקום בחמישייה לאבדיה גם בגלל שצוות האימון רצה שהכדור יהיה יותר אצלו ביד. אבל די מהר התברר שבראון פשוט לא מספיק טוב כפליימייקר, ולא התפתח מספיק כשומר וכקלע חוץ כדי לקבל דקות עקביות. בסופו של דבר בראון, שהחל את העונה שעברה ככישרון מבטיח, סיים אותה מחוץ לרוטציה, עבר בטרייד לשיקגו וכעת הוא מחליף שולי שם.

בראון צריך לשמש כתמרור האזהרה של אבדיה. ב-NBA כיום לא מספיק להיות די בסדר בהרבה תחומים, חייבים להיות טובים בכמה מהם. לאבדיה כישרון טהור רב יותר מבראון כעושה משחק: הוא גבוה יותר, רואה משחק טוב יותר ועם פוטנציאל גבוה יותר לפתח עלייה אפקטיבית לקליעה מכדרור וסיום יעיל בצבע. אבל גם אם זה מה שהמאמן והג'נרל מנג'ר שלו ידגישו, כדי להרוויח דקות עקביות הוא יצטרך להיות אפקטיבי בתחומים שהם הלחם והחמאה של שחקני הכנף המשלימים בליגה כיום: הגנה אישית ושלשות.

ההגנה האישית עשויה להיות היתרון החשוב ביותר של אבדיה על פני שאר הפורוורדים בסגל. לעומת יכולת הפליימייקינג, את ההגנה האישית הוא כבר הביא לידי ביטוי ב-NBA. בחודש שלפני הפציעה שלו הוא התפתח להיות שומר אישי טוב מאוד, לא רק יחסית לרוקי אלא בכלל. הוא יודע להשתמש בגודל שלו כדי להקשות גם על שחקנים בכירים להגיע לזריקות טובות והצטיין בניואנסים הקטנים שיש לשחקנים עם חוש לשמירה אישית. אבדיה הוא גם שומר קבוצתי טוב וחכם, כזה שעושה את הרוטציות הנכונות וקורא מהלכים ברמה גבוהה, הוא גם ריבאונדר הגנה טוב בקבוצה שעשויה להיות לה בעיית ריבאונד השנה. התכונות האלה יכולות להפוך אותו לאחד לחביביו של אנסלד, שמגיע, כאמור, על תקן מומחה הגנה.

כל קבוצה במזרח חייבת שיהיה לה שומר ראוי על פורוורדים גבוהים ופיזיים. מדובר בקונפרנס של יאניס אנטטוקומפו, קווין דוראנט, ג'ייסון טייטום, ג'וליוס רנדל, ג'ימי באטלר וטוביאס האריס, בין היתר. אף אחד אחר בסגל של הוויזארדס לא נראה כמו מי שיכול לקחת על עצמו משימות כאלה: האצ'ימורה וברטנס פשוט שומרים גרועים, KCP קטן מדי פיזית וקוזמה התפתח כשומר קבוצתי בשנים האחרונות אבל עוד לא הוכיח שהוא גם שומר אישי ברמה גבוהה. דני אבדיה כנראה לא יאט את יאניס ודוראנט, כמעט אף אחד לא עושה את זה, אבל הוא עשוי להיות השחקן היחיד של וושינגטון שמסוגל להקשות על חלק מהשחקנים ברשימה הזאת. זה יכול להפוך אותו לשחקן שמסיים משחקים רבים, גם אם הוא לא פותח אותם.

בצלע השנייה של ה-3-and-D נקודת הפתיחה פחות טובה. אבדיה עוד לא הוכיח יכולת לשמור על יציבות בקליעה מבחוץ באופן שמאפשר להתייחס אליו אפילו כקלע שלשות ממוצע. זה לא אומר שזה לא יקרה. הוא המשיך לעבוד על הקליעה גם הקיץ ועבור חלק גדול מהשחקנים מדובר ביכולת שמשתבחת עם השנים והאימונים. את עונת הרוקי דני פתח עם חודשיים בהם קלע ביותר מ-43 אחוזים מחוץ לקשת, מה שאולי מעיד על כך שהוא מצא את טכניקת הזריקה הנכונה עבורו והמטרה המרכזית שלו היא לשמור עליה לאורך עונה שלמה, למרות העומס והעייפות. אך אחוזי העונשין הנמוכים שלו עשויים להעיד על פוטנציאל לא מאוד גבוה כקלע חוץ. המטרה בעונה הקרובה היא בעיקר להתקרב לאחוזים הממוצעים בליגה, שזה איזור חיוג 35.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס בזמן ההתאוששות מהפציעה. Will Newton, GettyImages
איך הקליעה וההגנה ייראו אחרי הפציעה? אבדיה/GettyImages, Will Newton

חשיבות השמירה על פרופורציות

העונה השנייה ב-NBA היא עונה חשובה, אך לא יותר או פחות מאחרות. זה עדיין שלב מוקדם במסע ארוך ומפרך, ולשחקנים רבים לוקח זמן רב יותר להתאקלם בליגה. כדי להבין את הנקודה הזו אבדיה יכול פשוט להסתכל על חבריו לקבוצה. דינווידי קלע בשנה השנייה שלו 4.8 נקודות למשחק ורק בשנה החמישית ביצע קפיצת מדרגה, ברטאנס קלע בשנה השנייה שלו 5.9 נקודות ופרץ רק ברביעית, שניהם היו זקוקים לסיטואציה חדשה כדי להפוך לשחקנים משמעותיים בליגה, שניהם מרוויחים כיום מעל ל-15 מיליון דולר לעונה. מטרת העל היא לשמור על פרופורציות, להמשיך לעבוד קשה ולחכות לרגע הנכון, גם ברמה האישית וגם בקבוצתית.

העונה הזאת של וושינגטון יכולה להתפתח לכל כיוון אפשרי. אבדיה יכול למצוא את עצמו נלחם על דקות ספורות ברוטציה צפופה או הופך לשחקן משמעותי בקבוצה לגיטימית. אנסלד יכול להתברר כאחת הדמויות החשובות בקריירה שלו, כאיש הנכון במקום הנכון שיודע לפתח צעירים ומתחבר לשחקן חכם עם הגנה טובה, הוא גם יכול להפוך לעוד דמות זמנית עם חשיבות מועטה. במהלך העונה יכול להיות טרייד על בראדלי ביל שישנה מהיסוד את מטרות הקבוצה, טרייד על שחקנים אחרים שיפנו לדני דקות, מכת היעדרויות שתשנה סדרי רוטציה (למשל, בגלל ענייני קורונה) וגם טרייד על אבדיה עצמו, כי הוא עשוי להיות השחקן עם ערך הטרייד השני הכי גבוה בסגל אחרי ביל. משעמם, כנראה, לא יהיה בוושינגטון השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully