וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמית' רואו: "זה היום היפה בחיי", ארטטה: "זה מוקדש לאוהדים"

בארסנל חגגו את ה-1:3 על טוטנהאם, אובמיאנג: "הרגשה מדהימה, בלתי ייאמן". נוויל: "קיין לא בסדר, משהו לא בסדר איתו"

תקציר ניצחונה של ארסנל 1:3 על טוטנהאם בדרבי/ספורט1

ארסנל הצליחה לרשום אתמול (ראשון) ניצחון ליגה שלישי ברציפות ועוד איזה ניצחון. התותחנים עשו את זה עם 1:3 בדרבי הצפון לונדוני מול טוטנהאם בזכות בליץ במחצית הראשונה כשאמיל סמית' רואו (12), פייר אמריק אובמיאנג (27) ובוקאיו סאקה (34) מסדרים להם יתרון גדול. יונג מין סון רק צימק עבור התרנגולים בדקה ה-79.

מיקל ארטטה מאמן ארסנל. Julian Finney, GettyImages
"הניצחון הזה מוקדש לאוהדים". ארטטה בטירוף/GettyImages, Julian Finney

המספרים

* ארסנל רשמה את ניצחון הפרמיירליג ה-600 שלה והיא רק הקבוצה השלישית שמגיעה לכמות הזו. קדמו לה צ'לסי (601) ומנצ'סטר יונייטד (691).

* ארסנל ניצחה ב-15 מ-28 משחקי הפרמיירליג שלה ב-2021, רק ארבע קבוצות ניצחו יותר. היא כבר השוותה את כמות הניצחונות שהיו לה בכל 2020 וב-2019.

* טוטנהאם היא הקבוצה השנייה בהיסטוריה של הפרמיירליג שפותחת את העונה עם שלושה ניצחונות ואז שלושה הפסדים ברציפות (אברטון 1993/4 הייתה הראשונה והיא סיימה את העונה הזו במקום ה-17).

* זו פעם ראשונה שטוטנהאם חוטפת שלוש שלישיות ברציפות בליגה מאז ספטמבר 2003.

נונו אספריטו סנטו מאמן טוטנהאם. רויטרס
הקבוצה שלו חטפה שלוש שלישיות ברציפות בליגה. אספיריטו סנטו/רויטרס

אמיל סמית' רואו, שכבש את השער הראשון של ארסנל ובישל את השני, אמר: "זה כנראה היום הטוב בחיי. גם המשפחה שלי כאן, זו הרגשה מיוחדת מאוד. מיקל ארטטה אמר לנו להישאר רגועים. גם האוהדים וגם השחקנים נותנים לנו הצעירים הרבה ביטחון. האוהדים עשו כל כך הרבה בשבילנו היום ואנחנו רוצים להודות להם. אני מרגיש שעבדתי כל כך קשה. הייתה לנו פתיחה קשה לעונה. אני מרגיש שעכשיו הולך בסדר, אבל אנחנו צריכים להישאר עם הראש מורם". על האווירה באצטדיון הוא אמר: "זה סוריאליסטי. זה היום הטוב ביותר בחיי, אני כל כך שמח".

פייר אמריק אובמיאנג הוסיף: "זה כל כך משמח עבורי. האוהדים נתנו לנו את הכול, הם דחפו אותנו. זו הרגשה מדהימה, זה בלתי ייאמן. זה קל מאוד כשהשחקנים הצעירים רוצים להקשיב ומוכנים ללמוד. הדבר הכי חשוב הוא שהם ממשיכים להשתפר. הם מדהימים. אנחנו בריצה טובה. אנחנו רוצים ללכת קדימה ולהמשיך לנצח".

מאמן ארסנל מיקל ארטטה, שחגג בטירוף אחרי השערים, אמר: "הניצחון הזה מוקדש לאוהדים. הם היו שם כשהיינו זקוקים לתמיכה שלהם. התחלנו חזק מאוד והיינו נחושים. במחצית השנייה היינו צריכים לעשות את מה שהיינו צריכים לעשות. הכי אהבתי את הנחישות, את הרצון ואת החיבור עם האנשים שלנו. אנחנו צריכים לשמור על כולם בריאים כי נזדקק לכולם. זה היה השילוב המסוים שהיינו צריכים בין שחקנים בכירים לצעירים. זה יום מיוחד. היום זו דוגמה אחת למה שאנחנו רוצים לעשות, אבל אנחנו צריכים להיות עקביים".

הארי קיין שחקן טוטנהאם. רויטרס
עדיין ללא שערים או בישולים בליגה. קיין/רויטרס

שוער טוטנהאם הוגו לוריס אמר: "איבדנו שליטה לחלוטין במחצית הראשונה. התרסקנו לגמרי ואז הגבנו די טוב. זה מתסכל ומאכזב מאוד. זה הרגע בו אנחנו צריכים להישאר ביחד ולהמשיך הלאה. השחקנים היו מוכנים, אבל קצת איבדו שליטה. איבדנו את האיזון במרכז המגרש. כשאתה סופג שלושה שערים בכל אחד משלושת המשחקים האחרונים שלך, אתה לא יכול להסתיר את הבעיות. אבל אנחנו מקצוענים. יש עדיין דרך ארוכה עד תום העונה. אנחנו צריכים להישאר רגועים".

מאמן טוטנהאם נונו אספיריטו סנטו הוסיף: "זה לא יום טוב בשבילנו. לא היינו אגרסיביים מספיק כדי לשלוט בדינמיקה של קישור ארסנל. ההופעה שלנו לא הייתה מספיק טובה, תכנית המשחק לא הייתה טובה, ההחלטות שקיבלנו לא היו טובות. אני לוקח אחריות כי ההחלטות לא היו נכונות לתכנית המשחק שלנו. לא אנקוב בשמות של שחקנים, אבל תכנית המשחק לא התאימה לשחקנים שהיו במגרש".

אספיריטו סנטו המשיך ואמר: "התכוננו למשחק, היו לנו מפגשים טובים, אבל לא הצלחנו להוציא את זה לפועל. לא היינו חזקים מספיק. זה לא שהשחקנים לא עשו את מה שאמרו להם לעשות, הם לא היו מסוגלים לעשות את זה. קרדיט ליריבה שלנו, היא הייתה טובה יותר. אנחנו צריכים להתאושש מהר מההפסד הזה ולהפריד בין כל המשחקים. הפסדנו לקריסטל פאלאס ולצ'לסי בדרכים שונות. אני חושב שנגד צ'לסי היה לנו על מה לבנות, אבל שוב אין לנו כלום. אנחנו צריכים למצוא את הדרך הנכונה. ברור שאני יכול לשנות את הדברים. אנחנו צריכים תקשורת טובה, אמונה בשחקנים, לעבוד הרבה יותר קשה ולהשתפר מבחינה מנטאלית ופיזית".

בוקאיו סאקה שחקן ארסנל עם גבריאל. רויטרס
זכה להרבה תשבוחות. סאקה עם גבריאל/רויטרס

מי שהיה חלש מאוד הוא הארי קיין, שעדיין לא כבש ולא בישל העונה בליגה. גארי נוויל התייחס אליו ואמר: "במחצית השנייה הוא היה צריך לכבוש שניים או שלושה שערים ואולי גם הגיע לו פנדל. אבל הארי קיין לא בסדר, ברור שמשהו לא בסדר איתו כרגע, הוא לא נראה מאושר. זה יום רע עבור נונו ושחקנים טוטנהאם כי האוהדים שלהם עזבו את המגרש כשהם חושבים שיש להם בעיות גדולות יותר מאשר ההפסד הזה.

"קיין, מורה, סון ודלה עלי לחצו גבוה בטוטנהאם במשך שנים וזה נראה לי שהם לא הגיבו לתכנית המשחק, כאילו שהם לא האמינו בה, זו ההרגשה שלי. אני חושב ששחקני טוטנהאם אהבו את מאוריסיו פוצ'טינו. אני חושב שהוא היה חדשן, הוא היה מאמן התקפי, פעיל, הם אהבו אותו. נראה לי שהשחקנים האלה רוצים כדורגל של לחץ גבוה, כדורגל בסטייל של פוצ'טינו, הם אוהבים את זה יותר מאשר מאמן שיושב מאחור ומשחק על מתפרצות".

נוויל החמיא לשחקני ארסנל ואמר: "סמית' רואו וסאקה הם הנאה גדולה. כל מה שלא היה לטוטנהאם היה לשניים האלה. אבל הם צריכים להסתכל על דלה עלי. אני חשבתי לפני כמה שנים שהוא יהפוך לאחד הקשרים הכי טובים שהיו באנגליה אי פעם. היה לו הכול ותראו אותו עכשיו. הוא הוחלף במחצית והוא צל של מה שהוא היה מבחינת מוסר עבודה ויכולת. בעונה שעברה אמרתי שהוא זקוק להלם, אבל הוא צריך למצוא את הדרך שלו, אני אוהב אותו מאוד כבנאדם".

בלם ארסנל לשעבר טוני אדאמס אמר: "הייתה תצוגה נהדרת במחצית הראשונה, השחקנים היו נהדרים. סאקה וסמית' רואו ממש שלטו במשחק. אהבתי את ההופעה של טאקהירו טומיאסו וחשבתי שהוא היה ממוקם בצורה מצוינת. כל השחקנים היו טובים במחצית הראשונה והמשחק נגמר. תומאס פארטיי וגרניט ג'אקה זכו בכל קרב במרכז המגרש, בן ווייט היה יוצא מן הכלל. אני נרגש. הרבה זמן אמרתי שצריך למצוא יציבות לחלק האחורי כדי לאפשר לסאקה וסמית' רואו לנהל את ההצגה מקדימה. אני שמח שהילדים לקחו את זה על עצמם".

ארסנל תשחק במחזור הקרוב מול ברייטון בחוץ, לטוטנהאם מחכה מפגש עם מורה בקונפרנס ליג ולאחר מכן מכן היא תשחק נגד אסטון וילה בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully