וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן לוון סתם פיות עם ערב מושלם: "ענה לכל המבקרים על המגרש"

19.9.2021 / 6:25

במכבי תל אביב שיבחו את המאמן שהרוויח מההימור על דניאל פרץ וקוואס, השאיר את האגו בצד עם פריצה ומתחיל ליהנות מהפירות: "יש לנו סגל אדיר עכשיו, זו קבוצה אחרת מפתיחת העונה". מחמאות לדוידזאדה ונחמיאס, זעם בעקבות הנהמות של אוהדי חיפה, ומה הוציא את גררו מהסגל?

תקציר: מכבי תל אביב גוברת 1:2 על מכבי חיפה/ספורט1

סיפוק גדול במכבי תל אביב אחרי הניצחון 1:2 אמש (שבת) על מכבי חיפה. "צריך לומר את האמת, מעט מאוד אנשים האמינו בנו לפני המשחק הזה", הזכיר אמש אחד משחקני מכבי תל אביב. "אנשים באו למשחק הזה עם השאלה כמה מכבי חיפה תנצח ולא מי תנצח. אנחנו עשינו את שלנו ופתחנו את העונה סוף סוף בליגה. יש היום למכבי תל אביב קבוצה אחרת מזו שפתחה את העונה באוגוסט".

יש לא מעט דברים שמכבי תל אביב תיקח איתה מהניצחון אמש ובראשם הערכה רבה יותר למאמן פטריק ואן לוון. אף שהוביל את מכבי תל אביב בעונה שעברה לקאמבק מרשים אחרי שהליגה כבר ברחה לה בתקופת גאורגיוס דוניס, רבים כבר שלחו העונה את המאמן ההולנדי של מכבי תל אביב הביתה ודיברו נגדו בצורה מאוד קיצונית. אמירות כמו: "הוא מנהל מקצועי, אבל לא מאמן" או "מה שטוב כשבאים כמחליפים באמצע העונה לא טוב כשצריך לפתוח עונה", נשמעו אחרי שני משחקי הליגה הראשונים העונה מצד גורמים מסביב לקבוצה וביניהם חלק מהתקשורת. גם את זה הזכירו אמש במכבי תל אביב. "פטריק שתק וענה לכולם במגרש", אמר אמש גורם במכבי תל אביב. "לזכותו ייאמר שהוא לא צייץ כשהוחלפו כל כך הרבה שחקנים וכאשר שחקני מפתח שלנו עזבו כמו דור פרץ ויונתן כהן".

פטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
עכשיו הוא פתאום כן מאמן? ואן לוון אמש/דני מרון

ואן לוון צדק אתמול בכל החלטה שקיבל. בהרכב ששלח לכר הדשא, בחילופים שעשה, באופן שבו ניהל את המשחק של מכבי תל אביב מהקו. כך למשל היו כאלה שייעצו לואן לוון להחזיר את דניאל טננבאום לשער, אבל הוא המשיך עם דניאל פרץ וקיבל ממנו משחק מצוין כולל הצלת שער ודאי של צ'ארון שרי בדקה קריטית מכדור נייח. אחרי טבילת האש אתמול מול בלומפילד כמעט מלא, יהיה קשה מאוד להוציא את השוער הצעיר מהשער מסיבות מקצועיות, וזו עבודה של ואן לוון. מאמן מכבי תל אביב גם שלח לדשא אתמול מבחירה שלו את שרן ייני וקיבל מהקפטן הוותיק משחק מעולה עם קינוח של בישול כל כך מיוחד לשער הניצחון של סטיפה פריצה. ואן לוון גם הלך כבר אמש עם ברנדלי קוואס מהדקה הראשונה. הוא לא תיכנן לפתוח איתו כל כך מהר, כיוון ששחקן הכנף לא עשה הכנה טובה לעונה אבל בשיחה ביניהם ערב המשחק, העיד קוואס שהוא מרגיש מספיק מוכן לפתוח מהדקה הראשונה ושהוא יכול לסחוב גם 90 דקות אם ואן לוון יצטרך. ההולנדי האמין בו וקיבל משחק נהדר מקוואס שעשוי להיות אחד מלהיטי העונה הקרובה מבחינת הצהובים.

עוד החלטה טובה של ואן לוון היא הבחירה בסטיפה פריצה כשחקן רכש למכבי תל אביב. החלוץ הקרואטי כבר עם שער שלישי אמש בשבוע. שלושה שערים בשלושת המשחקים האחרונים והבחירה בו הייתה משותפת לואן לוון ולברק יצחקי. מי שהמליץ ליצחקי על פריצה הוא ולדימיר איביץ' ולמרות שאיביץ' ו-ואן לוון לא שידרו על אותו גל כשאיביץ' היה במכבי תל אביב, ההולנדי לא עשה חשבון ולא שיחק עם האגו של עצמו, אלא הסכים לקבל את ההמלצה שנתן איביץ' ליצחקי וביקש לצרף את פריצה שמסתמן כמכונת שערים עבור מכבי תל אביב.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים שער של סטיפה פריצה. דני מרון
ואן לוון השאיר את המשקעים עם איביץ' בצד, ועכשיו מתחיל להרוויח. פריצה חוגג/דני מרון
שרן ייני מכבי תל אביב. דני מרון
עוד הימור מוצלח. ייני/דני מרון

ואן לוון השאיר אתמול את אדוארדו גררו מחוץ לסגל וגם במהלך הזה הוא הרוויח משהו. שחקנים במכבי תל אביב העידו אמש כי התחושה הייתה שגררו לא קיבל את ההחלטה של ואן לוון להוציא אותו בהפסקת המשחק מול אלשקרט ביום שלישי. בעוד שדן ביטון בא לקרית שלום לאימונים מאז אותו משחק בו הוחלף בעצמו בהפסקה ולקח את החילוף שלו למקום חיובי של השקעה גדולה יותר באימון כדי להראות למאמן שהוא טועה לגביו, גררו לקח את האכזבה מהחילוף לאימונים פחות טובים ו-ואן לוון החליט שהוא משאיר אותו ביציע ומחזיר לסגל את טל בן חיים שלא התלבש למשחק הליגה האחרון מול מכבי פתח תקוה. "יש לנו היום סגל אדיר וזה עוד לפני שאייל גולסה, אנריק סבוריט ומאור קנדיל חזרו מהפציעות שלהם. כשהם יחזרו יהיו לנו 27 שחקנים טובים והתחרות על חולצת הסגל תהיה גדולה מאוד", אמרו במכבי תל אביב.

במועדון כעסו מאוד בשביל ברנדלי קוואס שירד מכר הדשא בחילוף לקראת סיום ושמע מיציע אוהדי מכבי חיפה נהמות כלפיו שלא זכו להתייחסות של השופט רועי ריינשרייבר. "ראוי היה ששחקן זר חדש שמגיע לכדורגל שלנו, לא ישמע כבר במשחק הליגה הראשון שלו נהמות כלפיו", אמר גורם במכבי תל אביב.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים את הניצחון מול מכבי חיפה. דני מרון
הסגל נראה לפתע רחב ואיכותי. מכבי תל אביב חוגגת/דני מרון

שחקנים נוספים שזכו אמש למילים חמות בשיחות פנים בתוך מכבי תל אביב הם אופיר דוידזאדה ועידן נחמיאס. דוידזאדה לקח את ההזדמנות שניתנה לו עם הפציעה של אנריק סבוריט ורשם אתמול משחק מצוין מול עומר אצילי. עידן נחמיאס שכבש את השער הראשון לזכות מכבי תל אביב אחרי הטעות של ג'וש כהן, נתן משחק שקט ובטוח בהגנה והאפיל גם על לואיס הרננדס.

עוד בוואלה!

פטריק ואן לוון: "עם אווירה ותפאורה כזו היינו חייבים לנצח"

לכתבה המלאה
עידן נחמיאס שחקן מכבי תל אביב חוגג שער. דני מרון
יתברר כבינגו? נחמיאס/דני מרון

"עידן מתקדם ממשחק למשחק ובסוף ידברו על הגעתו למכבי תל אביב כמהלך מנצח", אמרו אמש במכבי תל אביב. "זה לא פשוט שמהרגע הראשון שהגעת עושים השוואות בינך לבין איתן טיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully