וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחור יותר מהחליפה שלו": עיתונאית נעצרה בשל התבטאות גזענית נגד קמאבינגה

עודכן לאחרונה: 11.9.2021 / 8:35

לורנה גונסאלס הייתה משוכנעת שהמיקרופון שלה סגור, כשסיננה ש"קמאבינגה שחור יותר מהחליפה שהוא לובש" בשידור חי. היא נלקחה לחקירה והודתה: "מאיימים על חיי, כבר יומיים שלא יצאתי מהבית"

תקציר הניצחון של צרפת 0:2 על פינלנד - מוקדמות המונדיאל/ספורט 1

ספרד סוערת בעקבות הערה גזענית של עיתונאית בכירה, שאף נעצרה ונלקחה לחקירה אחרי שהתבטאה בצורה מכוערת במהלך הצגתו של הרכש החדש של ריאל מדריד, אדוארדו קמאבינגה.

לורנה גונסאלס, עיתונאית ספורט ספרדיה, התארחה כהרגלה בתכנית ספורט ששודרה בערוץ הטלוויזיה הפופולרי RTVE, והייתה חלק מהפאנל שהעביר בשידור חי את הצגת הכישרון הצעיר שהגיע מהליגה הצרפתית. במהלך השידור, בזמן שגונסאלס הייתה בטוחה שהמיקרופון שלה סגור, היא סיננה: "וואו, הבחור הזה שחור יותר מהחליפה שלו", כשהיא מתכוונת לקשר הצעיר, שהיה לבוש בחליפה שחורה.

לצערה הרב, המיקרופון שלה לא היה סגור. דבריה התפשטו כמו אש בשדה קוצים, ואתמול (שישי) הוחלט לזמן אותה לחקירה במשטרה. "אני מתנצלת בפני כל מי שנפגע", פרסמה גונסאלס הודעת התנצלות שעות לאחר התקרית. "אני אמנם מצטערת, אבל חייבת להגיד שלא הבינו אותי כראוי; זו התבטאות שהייתה יכולה להיות מכוונת כלפי כל שחקן ולא רק שחקן שחום עור. עם זאת, אני מבינה איך זה נשמע ואני מתנצלת".

אדוארדו קמאבינגה, פלורנטינו פרס. ריאל מדריד, אתר רשמי
התבטאות אומללה. קמאבינגה מוצג/אתר רשמי, ריאל מדריד

היא חשפה שמאז דבריה, היא לא מפסיקה לקבל איומים על חייה ברשתות החברתיות: "אני מקבלת אינספור הודעות נאצה, וביניהן גם איומים ממשיים על חיי ועל חיי משפחתי. אני חוששת ולכן לא יצאתי מהבית כבר יומיים".

"ערוץ הטלוויזיה RTVE מתנצל על דבריה של לורנה", נכתב בהודעה הרשמית מטעם הערוץ הספרדי. "אנחנו מתנצלים בפני השחקן ובפני כל מי שנפגע. דבריה של העיתונאית לא עומדים בקו אחד עם הערוץ וננקוט בכל האמצעים כדי שדברים כאלו לא יקרו שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully