וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאפורטה: "ברצלונה בגירעון של 451 מיליון יורו, ברתומאו שיקר"

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 14:30

הנשיא החדש ישן ערך מסע"ת והאשים את ההנהלה הקודמת במצב הכלכלי: "שילמו סכומי עתק למתווכים, סך המשכורות שלנו עמד על 617 מיליון יורו, 30 אחוז יותר מקבוצות אחרות. קיבלתי מברתומאו מכתב מלא בשקרים"

מסיבת העיתונאים בה הוצג ליאונל מסי כשחקן פריז סן ז'רמן/רויטרס

ברצלונה פתחה את העונה בצורה טובה עם 2:4 חלק בבית על ריאל סוסיאדד. אלא שמאחורי הקלעים מתרחש משבר כלכלי עצום, משבר שגם עזיבתו של מסי הגדול לא מצליחה לפתור אותו לגמרי. היום (שני) זו'אן לאפורטה הנשיא שיהיה לעד חתום כנשיא שנאלץ לוותר על מסי, ערך מסע"ת ובה ניסה להסביר עד כמה עמוק המשבר הכלכלי.

לאפורטה פתח בעיקר בביקורת על ההנהלה הקודמת בראשות ברתומאו ואמר: "שולמו סכומים עצומים למתווכים. ספגנו הפסדים של 91 מיליון יורו בעקבות משבר הקורונה. חשבון המשכורות לשחקנים הוא יותר גבוה מההכנסה שלנו. להנהלה הקודמת היה מישהו שגילה טאלנטים בדרום אמריקה, היא שילמה 8 מיליון יורו רק למתווך שלו. ברצלונה בגירעון של 451 מיליון יורו וחובות של 1.35 מיליארד יורו".

ז'ואן לאפורטה נשיא ברצלונה. רויטרס
ז'ואן לאפורטה נשיא ברצלונה/רויטרס

הנשיא החדש ישן המשיך לתקוף את ההנהלה הקודמת שהכניסה את המועדון לגירעון עצום: "הפיירול (סך מקבלי השכר) שלנו עמד על 617 מיליון יורו, בין 25 ל-30 אחוז יותר מאשר המתחרות שלנו. קיבלתי מכתב מברתומאו ואני רואה מלא שקרים כדי להצדיק את המחדלים שלו. אף אחד לא יכול לברוח מהאחריות הזו. היו במכתב שמונה סעיפים וכולם שקריים".

הנשיא המשיך במתקפה ואמר: "המצב הכלכלי מדאיג מאוד ודרמטי. ההנהלה הקודמת הותירה את המועדון בפני שוקת שבורה. במכתב שלו, ברתומאו מדבר על תכנון של קיצוץ ב-90 מיליון יורו בשכר השחקנים. האמת היא שהשחקנים בכלל לא רצו לדבר איתו".

כזכור, ג'רארד פיקה אפשר את רישומו של ממפיס דפאי במשחק הליגה האחרון, אחרי שהסכים לקצץ בצורה משמעותית בשכרו. לאפורטה התייחס ליתר השחקנים שטרם קיצצו ואמר: "אני מבין שהשחקנים הביעו נכונות לקצץ ועכשיו ביקשו מהם לעשות מאמץ נוסף. בוסקטס, אלבה וסרג'י רוברטו מתנהגים בהתאם. המצב הוא דרמטי, אבל יש גם חדשות טובות. יש לנו תוכנית אסטרטגית כיצד לצאת מהמשבר והסיאוטציה הזו היא זמנית".

לאפורטה התייחס גם למכירה של ניימאר ואמר: "הם קיבלו 222 מיליון יורו על ניימאר ובזבזו את הכסף באופן לא פורפורציונאלי. ועכשיו אנחנו מוצאים את עצמנו עם משכורות בשמיים ושחיקה כלכלית אדירה".

ניימאר, פריז סן ז'רמן. David Vincent, AP
"ברצלונה קיבלה 222 מיליון יורו על ניימאר ובזבזה את הכסף"/AP, David Vincent

כידוע, פריז סן ז'רמן ניפצה את שיא ההעברות ב-2017 כששילמה לא פחות מ-222 מיליון יורו עבור ניימאר ובכך מימשה את אופציית הרכישה האסטרונומית שלו. אלא שבמקום למנף את העסקה הזו, ברתומאו פיזר מכל הבא ליד ושילם הון עתק על שחקנים כמו עוסמאן דמבלה, אנטואן גריזמן ופיליפה קוטיניו - כולם הגיעו בסכומים גבוהים מאוד וכולם מאכזבים בינתיים. גם חשיפת שכרו המפלצתי של מסי לא הוסיפה שקט למועדון, שכעת מנסה לצאת מהבור הפיננסי אליו נכנס, בינתיים ללא הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully