וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן לסיכומים: כל השיאים של ליאונל מסי במדי ברצלונה

אחרי שעבר לפריז סן ז'רמן, הארגנטינאי הותיר אחריו מורשת אדירה שאף אחד כנראה לא יצליח לשחזר לעולם. השערים, התארים והשיאים בפנים

פריז סן ז'רמן מודיעה על חתימתו של ליאונל מסי/מתוך טוויטר

ליאונל מסי הפך אמש (שלישי) רשמית להיות שחקן פריז סן ז'רמן. אחרי שנרגענו ועיכלנו את המעבר הסנסציוני הזה, כעת זה הזמן לעשות קצת סדר ולסכם את הקריירה הבלתי נתפסת של הפנומן הארגנטינאי במדי ברצלונה.

ובכן, הפרעוש רשם בסך הכול 778 הופעות רשמיות במדי הבלאוגרנה והבקיע לא פחות מ-672 שערים. מסי הוא מלך שערי הקבוצה והליגה הספרדית בכל הזמנים וגם מלך שערי ארגנטינה עם 76 שערים ב-151 הופעות.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה לפני קאסמירו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
ריאל מדריד שמחה שהוא עזב את ברצלונה. מסי במאבק עם קאסמירו/רויטרס

מי שלבטח שמחה מאוד שמסי עזב את ברצלונה היא ריאל מדריד, הקבוצה שנגדה הארגנטינאי כבש 26 שערים ב-17 שנים של יריבות מרה בין המועדונים. מסי הוא גם השחקן היחיד שכבש בשישה גמרים של הגביע הספרדי.

ומה לגבי ליגת האלופות? ובכן, מסי מפגר במפעל היוקרתי רק אחרי כריסטיאנו רונאלדו עם 120 שערים בצ'מפיונס, כאשר השניים הם היחידים שחצו את רף ה-100 שערים במפעל. מעבר לעובדה שמסי הוא מלך השערים של בארסה בכל הזמנים בליגה (474) ובאירופה (123), מסי הבקיע גם הכי הרבה שערים בעונה אחת בליגה (50, ב-2011/12). מסי כבש נגד 38 קבוצות שונות בספרד, גם זה כמובן שיא.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
כמה שבברצלונה יתגעגעו אליו. מסי חוגג/רויטרס

למסי יש בסך הכול 37 תארים, 35 במדי ברצלונה: 10 אליפויות, 7 גביעים, 8 סופרקאפ ספרדי, 4 זכיות בליגת האלופות, 3 זכיות בסופרקאפ האירופי ושלוש זכיות בגביע העולם למועדונים. לגבי התארים האישיים, מסי זכה שש פעמים בתואר הנחשק של כדור הזהב - הראשון ב-2009 והאחרון כעבור עשור ב-2019.

רוצים עוד שיאים לקינוח? ובכן, מסי הוא השחקן היחיד שכבש בשש מסגרות שונות (סופר קאפ אירופי, סופר קאפ ספרדי, ליגה, גביע, ליגת האלופות ואליפות העולם לקבוצות) בעונה אחת. הוא עשה את זה פעמיים (2111/12 ו-2015/16).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully