וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומרי כספי: "בשל המצב הפיזי והנפשי החלטתי לפרוש"

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 22:04

אחד מגדולי כדורסלני ישראל בכל הזמנים, ששקל להמשיך עונה נוספת במכבי תל אביב, הכריז כי לא ימשיך לשחק: "הכדורסל נתן לי המון לאורך השנים. תמיד היה לי כבוד גדול לייצג את המדינה"

עומרי כספי מודיע על פרישה מכדורסל/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: עמית שמחה

אחרי קריירה נהדרת שנמשכה קרוב ל-20 שנה, עומרי כספי פורש מכדורסל. הפורוורד של מכבי תל אביב, שבשבועות האחרונים הראה סימנים כי יחליט לדחות את הפרישה שלו בעונה נוספת, עורך כעת מסיבת עיתונאים ובה אמורה לצאת ההכרזה הרשמית, כך על פי מקורביו ועל פי אנשים ששוחח עמם בימים האחרונים.

לכספי בן ה-33 יש חוזה במכבי תל אביב לעונה נוספת, אך לצהובים אופציית יציאה מהחוזה. במכבי התכוננו בתקופה האחרונה לאפשרות כי כספי יחליט שלא לפרוש, והכוונה הייתה להעניק לו חוזה מקוצץ ממה שהיה אמור להרוויח, אלא שההחלטה ככל הנראה השתנתה והשחקן אמור לסיים את דרכו.

עומרי כספי שחקן כדורסל לשעבר עם אביו ואמו. קובי אליהו
כספי עם הוריו/קובי אליהו
עומרי כספי עם שמעון מזרחי. קובי אליהו
עם עו"ד שמעון מזרחי. כספי/קובי אליהו
עומרי כספי עם ליאור אליהו פרישה. קובי אליהו
במכבי תל אביב וגם ב-NBA יתגעגעו אליו. עומרי כספי עם ליאור אליהו/קובי אליהו

עומרי כספי עלה לבוגרים של מכבי תל אביב בעונת 2004/5 ושיחק בקבוצה ארבע שנים, כולל עונה אחת אותה העביר במדי הפועל גליל עליון. בגיל 21 נבחר בסיבוב הראשון של דראפט ה-NBA על ידי סקרמנטו קינגס ובכך הפך לישראלי הראשון אי פעם שמשחק בליגת הכדורסל הטובה בעולם. בין השאר שיחק כספי ב-NBA בגולדן סטייט ווריירס הגדולה במשך עונה אחת, קליבלנד קבאלירס, יוסטון רוקטס וממפיס גריזליס.

כספי פתח ואמר: "משחק הכדורסל נתן לי המון לאורך שנים. הגעתי לפסגות בכדורסל האירופי והכלל העולמי שלא חלמתי עליהן. ברמה של להתחרות מול אגדות כדורסל, עם לברון ג'יימס וקובי בריאנט וכן הלאה, עד לבית הלבן. כילד צעיר מיבנה שהתחיל לשחק עם חברים ואחי הגדול ולשמור על החבר'ה הגדולים ועד לנער בטיול בר מצווה בניו יורק, שלא ממש ידע מה הוא אומר ויצא עם החולצה מספר 18 על החולצה והיום ב-18.7 אני פורש. במכבי תל אביב קיבלו אותי כמו למשפחה, זו קבוצה שלימדה אותי הרבה על מקצוענות, על עבודה קשה, על ניצחון בכל מחיר. זה נפל על אוזניים צנועות מאוד ואני מעריך את הערכים האלה שלמדתי.

"עליתי לבוגרים במכבי תל אביב ושיחקתי לצד אגדות כדורסל. ב-26 ביוני 2009 נבחרתי בדראפט על ידי סקרמנטו. אחד הדברים שאני הכי גאה בהם הוא שאני גדלתי להיות שחקן מקצועי זה היה דבר שרחוק מאוד. כילד המטרה הייתה תמיד להגיע לליגת העל ובעזרת השם להתקדם. אם יש לי חלק קטן בזה שהילדים היום חולמים לעשות את המסלול הזה, בעזרת השם הם גם יעלו ויצליחו. עבודה קשה, התמדה, לדעת לאטום את האוזניים ממחשבות ודעות כאלה ואחרות. מצד שני צריך לדעת להקשיב ולקבל הדרכה נכונה ולהתקדם. בסוף אנחנו שווים בין שווים והכול אפשרי. עברתי בהרבה קבוצות ב-NBA, שיחקתי 10 שנים בליגה הטובה בעולם, התחריתי בטובים ביותר. האפשרות לשחק לצד ונגד גדולי השחקנים ואצל גדולי המאמנים היא נהדרת. הרגע הזכור לי ביותר מהנבחרת זה הכבוד הענק ללבוש את מדי הנבחרת מגיל 13 ואז להפוך לקפטן באליפות אירופה, לייצג את המדינה הרבה שנים. חזרתי למכבי, זו הייתה סגירת מעגל משמעותית מבחינתי. חזרתי למערכת בתקופה לא פשוטה, עם הרבה פציעות ולחץ. אני שמח שהייתה לי האפשרות לחזור הביתה.

"הקהילה היהודית תמכה בי בארצות הברית, תמיד היה לי כבוד גדול לייצג את המדינה לאורך השנים. שמחתי להקים עמותה ללא מטרת רווח כדי לתרום למדינה. הבאנו לפה מספר משלחות. אני אוהב מאוד את המדינה ואני גאה בזה. בשבועות האחרונים עברתי תקופה לא פשוטה. מצד אחד אני מרגיש שמבחינת יכולת ותפקוד מקצועי אני יכול לתרום, מצד שני מבחינה פיזית ונפשית וגם יש האחריות שלי כלפי המועדון הובילו אותי להחלטה לפרוש ממשחק פעיל ולהתחיל את השלב הבא בחיים. זה יכול לעבור בראש, אתה יכול לדבר על זה עם המשפחה, אבל ברגע שזה קורה זה מרגש מאוד".

כשנשאל מה התכניות שלו עכשיו, ענה כספי: "עכשיו בעזרת השם נצא לחופשה קצרה לנקות את הראש ולחזור נקי. הכדורסל תמיד יהיה מקום שאשמח להיות סביבו. עולם ההשקעות זה עולם שמעניין אותי".

עומרי כספי פורש. קובי אליהו
"עכשיו נצא לחופשה". כספי ואשתו/קובי אליהו

עו"ד שמעון מזרחי אמר: "לא בכל יום נפרדים מאדם כמו עומרי. העיר יבנה הביאה אלינו בשורה גדולה בדמותה של עומרי. זכורות לי הנסיעות לבית הוריו של עומרי כדי לשכנע אותו לעבור מאליצור יבנה אל מחלקת הנוער של מכבי תל אביב. בהגיעו לגיל מצוות עבר עומרי אלינו. התברכנו לא רק בשחקן גדול, אלא גם באדם בעל אישיות".

הבעלים דייויד פדרמן: "עומרי שבר תקרת זכוכית והמשפחה שברה רצפת זכוכית, מה שעשיתם לנו אז. אנחנו זוכרים את זה עד היום. ב-2005 במוסקבה חבר שלי אמר לי בוא נלך לראות את הנוער של מכבי משחקים. ישבנו, הסתכלתי על הנוער, הסתכלנו אחד על השני ושאלתי אותו מי זה הילד הזה? זו הייתה הפעם הראשונה שראיתי את עומרי משחק ואמרנו כבר אז שהוא יהיה שחקן NBA".

בנו של הבעלים דייויד פדרמן, דני פדרמן, אמר: "נפגשתי עם עומרי הרבה פעמים כדי לנסות לשכנע אותו לחזור. רציתי מאוד שהוא יחזור, בכל שנתיים או שלוש ניסיתי לעשות מהלך כי חשבתי שזה נכון, בעיקר לנו. היום אני מבין שבמידה רבה טוב עשית כשנשארת ב-NBA. התרומה שלך למכבי תל אביב שם הייתה גדולה יותר מאשר עוד ניצחון איתנו או תואר איתנו".

עומרי כספי עם דני אבדיה. קובי אליהו
כספי ואבדיה/קובי אליהו

מאיגוד הכדורסל נמסר: "איגוד הכדורסל רוצה להודות לעומרי כספי, קפטן נבחרת ישראל, על קריירה אדירה, בה הפך לא רק לשחקן גדול, אלא גם לשגריר של הכדורסל הישראלי בעולם כולו. עומרי יישאר חלק מהכדורסל הישראלי והאיגוד ימצא את הדרכים בהן הוא ישתלב בעתיד. אנו מברכים את עמרי ומשפחתו על ההחלטה לפרוש ומאחלים לו הצלחה ובריאות מושלמת".

ממנהלת הליגה נמסר: "המנהלת רוצה להודות לעומרי כספי על תרומתו לכדורסל הישראלי בפרט ולספורט הישראלי בכלל. את הקריירה המרשימה של כספי כולם מכירים, מעבר להישגיו במכבי תל אביב, כספי היה הישראלי הראשון שנבחר בסיבוב הראשון בדראפט ה-נ.ב.א והשחקן הישראלי הראשון שלנו בליגה הטובה בעולם. כספי ללא ספק היווה שגריר מצוין לכדורסל הישראלי במשך 10 שנים וגם בעונה החולפת במדי מכבי תל אביב, המשיך להראות שנחישות, התמדה והרבה רעב לכדורסל, מנצחים גם פציעות וקשיים אחרים, כשעזר לקבוצתו לזכות באליפות מספר 55 בתולדות המועדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully