וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירה בדראפט, הקרב עם קרי, החזרה ליד אליהו: התחנות המרכזיות בקריירה של עומרי כספי

17.7.2021 / 22:49

הוא עלה לבוגרים בגיל 17, הפך לישראלי הראשון ב-NBA בגיל 21, עבר בטרייד אחרי שנתיים, לא זכה לשחק בפלייאוף אבל קיבל טבעת אליפות בזכות התקופה עם גולדן סטייט. עומרי כספי החליט לפרוש מכדורסל - מבט אל קריירה מרשימה של שחקן שעשה היסטוריה

מכבי תל אביב חוגגת זכייה בגביע המדינה/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

עומרי כספי יודיע מחר (ראשון) באופן רשמי על פרישה ממשחק פעיל אחרי כמעט 16 שנים במגרשים. שחקן הישראלי הראשון ב-NBA החליט לסיים את הקריירה בתום עונה בה זכה לראשונה בקריירה בדאבל, אבל שגם בה החמיץ תקופה בשל פציעות ומחלה. לכבוד הפרישה יצאנו להסתכל על התחנות בקריירה של אחד השחקנים הגדולים שצמחו בישראל.

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי. דני מרון
לאחר 16 שנות קריירה, צפוי לתלות את הנעליים. כספי/דני מרון

אוקטובר 2005 - עולה לבוגרים במכבי - בזמן שהשושלת הגדולה של פארקר, שאראס וויצ'יץ' מתחילה להתפרק עולה כספי לבוגרים של מכבי תל אביב. הוא מקבל 10 דקות בממוצע למשחק כבר בגיל 17 וזוכה באליפות. עונה לאחר מכן יצא להשאלה בגליל עליון, לפני שחזר לשנתיים נוספות במדים הצהובים וזכה באליפות אחת נוספת.

יוני 2009 - נבחר בדראפט - ב-25 ביוני 2009 רשם עומרי כספי היסטוריה והפך לישראלי הראשון שנבחר בסיבוב הראשון של הדראפט כשסקרמנטו קינגס בחרה אותו במקום ה-23 בדראפט. הימים הבאים, שבהם הגיע כספי לארצות הברית, לוו בהתרגשות גדולה בתקשורת הישראלית, כשכספי חותם על חוזה בסקרמנטו והופך לישראלי הראשון ב-NBA.

אוקטובר 2009 - בכורה ב-NBA - ב-28 באוקטובר 2009 עלה כספי לראשונה למשחק ליגה רשמי ראשון מבין 588 בקריירה כשקלע 15 נקודות בתבוסה של סקרמנטו באוקלהומה. הוא פתח ב-31 מ-77 משחקים בעונת הבכורה שלו בליגה, העונה בה שיחק הכי הרבה משחקים ורשם 10.3 נקודות ו-4.5 ריבאונדים בממוצע.

עוד בוואלה! ספורט

עומרי כספי יודיע השבוע על פרישה מכדורסל

לכתבה המלאה
שחקן הפועל חולון כריס ווטסון (ימין) נאבק בשחקן מכבי תל אביב עמרי כספי. יותם רונן
כספי במדי מכבי תל אביב, ב-2008/יותם רונן

יוני 2011 - טרייד לקליבלנד - לא מעט תחנות עבר כספי בקריירה, אבל השוק הראשוני, כשנשלח בטרייד לקליבלנד תמורת ג'יי ג'יי היקסון, היה גדול. קליבלנד הייתה קבוצה שמחפשת לבנות את עצמה מחדש אחרי העזיבה של לברון ג'יימס, ובמדיה רשם עומרי שנתיים מלאות, כשבעונתו השנייה הוא ממעט לשחק עם 4 נקודות בלבד בממוצע לערב ב-43 משחקים.

יולי 2013 - חותם ביוסטון - אחרי המכה בקליבלנד כספי משנה כיוון ביוסטון. הרוקטס בעלי היומרות מצרפים את הישראלי על תקן כוח התקפי מהספסל והוא הופך להיות שחקן משמעותי בקבוצה השנייה כשהקבוצה מטקסס מגיעה עד הפלייאוף. אלא ששם, אחרי ארבע שנים, שוב נוחל כספי אכזבה ולא זוכה לשחק ולו פעם אחת, בהזדמנות היחידה שהייתה לו לעשות זאת.

ספטבר 2014 - חוזר לסקרמנטו - אחרי חמש שנים בליגה הפורוורד סוגר מעגל וחוזר לסקרמנטו. אמנם הקינגס רחוקים מלהיות בצמרת הליגה, אך כספי שב הביתה. הקדנציה הנוכחית בסקרמנטו הייתה בה שנתיים וחצי, וכספי משלים 158 משחקים כולל את עונתות הטובה בקריירה עם 11.8 נקודות ו-5.9 ריבאונדים בעונת 2015/16.

עמרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס. רויטרס
כספי במדי סקרמנטו, בעונת הבכורה שלו ב-NBA/רויטרס

דצמבר 2015 - ההצגה נגד גולדן סטייט - הלילה הגדול ביותר בקריירת ה-NBA של עומרי כספי הגיע ב-28 בדצמבר 2015. סקרמנטו יצאה למשחק חוץ אבוד מראש נגד גולדן סטייט עם סטף קרי וקליי תומפסון, כשקרי וכספי מנהלים קרב מחוץ לקשת. סקרמנטו אמנם מפסידה 122:103 אך כספי מנצח את האולסטאר עם שיאי קריירה של 36 נקודות ו-9 שלשות מ-12 נסיונות.

יולי 2017 - החתימה בגולדן סטייט - הערב ההוא באוקלנד פתח לכספי הזדמנות נוספת לפלייאוף ה-NBA. אחרי שעבר מסקרמנטו לניו אורלינס ושוחרר בשל פציעה, וגם תקופה קצרה במינסוטה לא עזרה, חתם במפתיע בגולדן סטייט כשהוא חלק מהקבוצה הגדולה שקיבצה אליה גם את קווין דוראנט. כספי זוכה לפתוח 7 פעמים מתוך 53 משחקים ורושם 5.7 נקודות ו-3.8 ריבאונדים למשחק. אלא שרגע לפני הישורת האחרונה כספי נפצע ובגולדן סטייט שרוצים להתחזק משחררים אותו.

נובמבר 2018 - את עונתו האחרונה ב-NBA העביר כספי בממפיס. הרגע הגדול בעונה הנשכחת ההיא היה בכלל לא קשור לגריזליס. ב-6 בנובמבר הוא פגש את גולדן סטייט וזכה לקבל את טבעת האליפות לה היה זכאי מהעונה לפני כן.

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי. דני מרון
ב-2019 חזר לצהובים, עשור לאחר שיצא לליגה הטובה בעולם. כספי/דני מרון

יולי 2019 - חוזר למכבי תל אביב - 10 שנים וחודש אחרי הבחירה בדראפט חזר כספי לפני שנתיים ליד אליהו. הוא חתם על חוזה לשלוש שנים והיה אמור להוביל את הקבוצה לצמרת היורוליג, הציפיות היו בשמיים כשכספי הבהיר מראש - הוא לא בא לגנוב את ההצגה מאף אחד.

נובמבר 2019 - דווקא אחרי פתיחת עונה טובה מתחיל כספי לחוש בכאבים בברכו. התוצאה? אחרי מנוחה וניסיון חזרה הוא נאלץ לטוס להתייעצות עם מומחים בארצות הברית ולעבור ניתוח. שנה שלמה לאחר מכן הוא שב אל הפרקט בניסיון קאמבק נוסף.

מאי, יוני 2021 - 12 שנים אחרי התארים האחרונים בישראל, כספי זוכה להניף כשחקן פעיל. הוא עושה זאת במשחק גמר הגביע נגד מכבי ראשון לציון ובמשחק גמר הפלייאוף נגד הפועל גלבוע/גליל, כשבסיומו הוא מצהיר כי שוקל לפרוש ממשחק פעיל.

יולי 2021 - כמעט 16 שנים אחרי שעלה לבוגרים, מחליט עומרי כספי לפרוש ממשחק פעיל ולתלות את הנעליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully