וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והרי החדשות: עשרה דברים לשים אליהם לב בגמר NBA שונה מתמיד

מילווקי ופיניקס שבות למעמד השיא עם נתונים כמעט יוצאי דופן: שחקן אחד בלבד משתיהן שותף בגמר ואף לא אחד זכה בתואר. וגם: היחיד שהבטיח טבעת בלי קשר לתוצאת הסדרה, ההערכות בסוכנויות ההימורים, מפגשי העונה הסדירה וכריס פול אחד, שכמעט נחת בבאקס לפני שהועבר לסאנס

אוהדי מילווקי חוגגים העפלה לגמר ה-NBA/מתוך הטוויטר של מילווקי באקס
  • השחקן המבוגר ביותר של מילווקי, פי ג'יי טאקר, נולד 11 שנה אחרי הפעם האחרונה שהבאקס הגיעו לגמר ה-NBA. למעשה, בפעם האחרונה שמילווקי היתה בגמר - היא עשתה זאת כנציגת המערב.
  • זה קרה ב-1974, בביקור השני של הבאקס בגמר. האליפות היחידה שלהם הושגה ב-1971. פיניקס, לעומת זאת, ביקרה בגמר פעמיים - ב-1976 ו-1993 - ובשני המקרים הפסידה.
  • מצפה לנו גמר של שחקנים חסרי ניסיון במעמדים הללו. למילווקי אין אף שחקן ששותף עד כה בגמר ה-NBA, ולפיניקס יש אחד כזה בלבד: ג'יי קראודר, עם שישה משחקים. לשם השוואה, ללייקרס בעונה שעברה היו 123 משחקים משותפים במעמד השיא של הליגה. הקבוצה האחרונה שזכתה באליפות אף שהגיעה לגמר ללא דקת ניסיון? גולדן סטייט של 2015. הגמר האחרון שהפגיש שתי קבוצות ללא אף שחקן שזכה באליפות (קראודר הפסיד בגמר עם מיאמי אשתקד) - 1977.
שחקני פיניקס סאנס כריס פול, ג'יי קראודר חוגגים עם המאמן מונטי וויליאמס. רויטרס
היחיד שהופיע בגמר. קראודר עם מונטי וויליאמס וכריס פול/רויטרס
  • שתי הקבוצות נפגשו פעמיים בעונה הסדירה ובשני המקרים זה הלך הכי צמוד שאפשר: במפגש הראשון, בפברואר, ניצחו הסאנס 124:125, חרף 47 נקודות של יאניס אנטטוקומפו - שהחטיא ממש על הבאזר. באפריל, השיגו הסאנס 127:128 אחרי הארכה, בזכות קליעת עונשין דרמטית של דווין בוקר.
  • יהיה זה מפגש בין שתי ההגנות הטובות ביותר בפלייאוף: פיניקס ספגה עד כה 101.9 נקודות בלבד למשחק, מילווקי מיד אחריה עם 103.5 נקודות. גם בכל הנוגע לאחוזי קליעה - הסאנס מחזיקים את היריבות על 43 אחוז בלבד מהשדה, הכי מעט בכל הפלייאוף; מילווקי רביעית עם 44.3 אחוז.
  • לפי סוכנויות ההימורים בארצות הברית, פיניקס הפייבוריטית לזכיה באליפות, עם יחס של -175. מילווקי עומדת על +155. כריס פול הוא כרגע הפייבוריט לזכות בתואר ה-MVP של סדרת הגמר (+150), לפני יאניס אנטטוקומפו (+200), דווין בוקר (+275), כריס מידלטון (+800), דיאנדרה אייטון (+1,800) וג'רו הולידיי (+2,200).

עוד בוואלה!

פרוייקט תגלית: השחקנים המפתיעים שהביאו את פיניקס ומילווקי לגמר ה-NBA

לכתבה המלאה
שחקן מילווקי באקס כריס מידלטון מול שחקן פיניקס סאנס דווין בוקר. Aaron Gash, AP
יכול לשבור שיא היסטורי. בוקר מול מידלטון במפגש הקודם בין הקבוצות/AP, Aaron Gash
  • מה לגבי יתרון הביתיות? הסאנס (שמחזיקים בו) עומדים עד כה בפלייאוף על מאזן של 2:6 בבית - בדיוק כמו מאזן החוץ שלהם. הבאקס השיגו עד כה 1:7 בבית ו-4:5 בחוץ.
  • טריי יאנג סיים את הפלייאוף הראשון הנהדר שלו עם 461 נקודות - רק ריק בארי קלע יותר בפלייאוף הבכורה שלו (531). דווין בוקר יוכל לנפץ את השיא, לאחר שצבר עד כה 432 נקודות בפוסט-סיזן הראשון שלו.
  • שחקן אחד כבר ניצח את הגמר הזה: טורי קרייג. השומר המצוין יזכה בטבעת בין כה וכה, לאחר שהתחיל את העונה במילווקי ויסיים אותה בפיניקס.
שחקן פיניקס סאנס כריס פול מול שחקן מילווקי באקס יאניס אנטטוקומפו. Aaron Gash, AP
לא היו רחוקים מלשתף פעולה. פול מול יאניס במפגש הקודם/AP, Aaron Gash
  • בקיץ שעבר שילמה מילווקי מחיר כבד על ג'רו הולידיי. כעת כבר קל לשכוח את המועמד המוביל של הבאקס לעמדת הרכז, לאחר ההדחה המאכזבת מהפלייאוף אשתקד: כריס פול. גם בקיץ 2019 הוזכר CP3 כמועמד לבאקס, ואף הביע רצון לשתף פעולה עם יאניס אנטטוקומפו. כעת יתחרה מולו על טבעת ראשונה בקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully