וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ליוו למנוחות את ויקי פרץ, בנו עומר: "הזיכרונות יישארו לנצח"

29.6.2021 / 16:05

שחקני עבר ואנשי ספורט רבים הגיעו לחלוק כבוד אחרון לשחקן נבחרת ישראל לשעבר שהלך לעולמו בנסיבות טרגיות בגיל 68. בנו: "המוות שלך הכה אותנו בתדהמה, לא מגיע לאיש כמוך ללכת בצורה כזו". לנדאו: "אולי היינו יכולים למנוע את המצב הזה". ייני: "היה אדם מדהים"

טקס הלוויה של ויקי פרץ/צילום וידאו: יותם רונן, עריכה: ניר חן

שחקן נבחרת ישראל לשעבר ויקי פרץ, שהלך לעולמו בגיל 68, הובא היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין מורשה ברמת השרון. שחקני עבר ואנשי ספורט רבים הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון.

הלוויתו של ויקי פרץ. אודי ציטיאט
מאות הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון/אודי ציטיאט

"אבא יקר, החלוץ האימתני בעל הרעמה", אמר ילדו עומר פרץ. "שמך הלך לפניך וזה תמיד היה ככה. שמך חקוק בהיסטוריה. מאות אלפים גדלו עליך, העריצו אותך ורצו להיות כמוך. הזיכרונות ממך יישארו לנצח. אני זוכר איך נסענו ליורו בלי כרטיסים בכלל, אמרתי לי שלא אדאג, שמאמן נבחרת צרפת רוז'ה לאמר ידאג לנו, וכך היה. קיבלת מהנבחרת כבוד של מלכים. התיישבנו בלובי על כוס קפה, כל זה יום לפני רבע הגמר מול נבחרת ספרד הגדולה".

פרץ הוסיף: "אלו זיכרונות שילכו איתי לנצח. המוות שלך הכה אותנו בתהדמה, לא מגיע לאיש כמוך ללכת בצורה כזו. תודה על חוויות בלתי נשכחות, אוהבים אותך".

"עצוב מאוד", אמר תמיר כהן. "הנסיבות כל כך מצערות. מחמם את הלב שבאו כל כך הרבה אנשים לכבד. יש לי תחושת דז'ה וו מאוד חזקה. לצערנו אנחנו חווים אובדן אחרי אובדן, אבל אנחנו מתמודדים ומתקדמים קדימה. זה לא פשוט, אבל אנחנו תומכים אחד בשני".

עומר פרץ בהלוויה של אביו ויקי פרץ. אודי ציטיאט
עומר פרץ ומשפחתו/אודי ציטיאט
אבי נמני בהלוויה של אביו ויקי פרץ. אודי ציטיאט
אבי נמני/אודי ציטיאט

"ויקי היה אדם מדהים, הוא היה עוזר בתקופה ששיחקתי עם אלי כהן", אמר שרן ייני. "הוא היה דמות מצחיקה, תמיד היה כיף איתו. הוא יחסר לנו מאוד. חבל לי שהוא עבר את מה שעבר. לא ראיתי אותו משחק, אבל תמיד היו לו טיפים טובים. מבחינתי הוא קודם כל אדם, וזה מאוד עצוב. הוא היה אוהד גדול מאוד של מכבי תל אביב, הוא תמיד רצה לטובת המועדון והיה אכפתי".

"אין ספק שהוא היה אחד מחמשת החלוצים הכי גדולים שהיו פה", אמר בני טבק. "המהירות שלו הייתה מסחררת. הסיבוב שלו על המקום היה מדהים, מעורר קנאה פשוט. הייתה לו בעיטה בשתי רגליים, הוא היה חזק".

"ויקי היה חלוץ מושלם", אמר גילי לנדאו. "יום עצוב מאוד. זה סיפור טרגי ואני שואל את עצמי אם קהילת הכדורגל הייתה מספיק עירנית. אולי היינו יכולים למנוע את המצב הזה. הוא היה שחקן גדול, גולר אמיתי. במפגש האחרון שהיה לנו אמרתי לו שאם מכבי תל אביב נפרדת מפשיץ' ושמה אותו, היא זוכה באליפות בעשר הפרש. הוא היה צנוע, הוא דיבר עם הרגליים ולא עם הפה".

שלמה שרף בהלוויה של ויקי פרץ. אודי ציטיאט
שלמה שרף/אודי ציטיאט
עידן ורד תמיר כהן הלוויה של ויקי פרץ. אודי ציטיאט
עידן ורד ותמיר כהן/אודי ציטיאט

פרץ שחווה קשיים רבים לאחרונה, ניסה אתמול לשים קץ לחייו, ואנשי מד"א מצאו אותו ללא דופק. הוא הונשם במקום ורק לאחר מכן פונה לבית החולים תל השומר, שם נאבקו על חייו עד שבשעה 2:00 בלילה נאלצו לקבוע את מותו. פרץ עבר תקופה לא פשוטה ברמה הכלכלית והמשפחתית. הוא הסתבך בעקבות עסק כושל בו לקח חלק, נכנס לחובות והגיע למצב בו לא דיבר עם חלק מבני משפחתו, ומצב רוחו היה שפוף בשנים האחרונות.

יוסי מזרחי בהלוויה של ויקי פרץ. אודי ציטיאט
יוסי מזרחי/אודי ציטיאט
פטריק ואן לוון עם ברק יצחקי בהלוויה של אביו ויקי פרץ. אודי ציטיאט
ואן לוון ויצחקי/אודי ציטיאט

פרץ, 68, זכור בעיקר מתקופתו במכבי תל אביב ובנבחרת ישראל. לאחר שהחל את הקריירה במכבי רמת עמידר, עבר לצהובים ב-1973 וסייע להם לזכות בדאבל ב-1976/77, אז גם הוכתר כמלך שערי הליגה. ב-1980 חתם בשטרסבורג הצרפתית ובשנתיים שלו במדיה כבש 27 שערים בליגה הבכירה בצרפת. בעונת 1982/83 הצטרף לראן ועם 17 שערים, סייע לה לעלות לליגה הראשונה.

ב-1983 חזר למכבי תל אביב ואחרי שנתיים עזב לשמשון תל אביב. עד שפרש ב-1991, הוא הספיק ללבוש גם את מדי בית"ר נתניה, הפועל לוד ומכבי השקמה רמת חן. בארון התארים שלו ניתן למצוא שתי אליפויות וגביע עם מכבי תל אביב. פרץ רשם 40 הופעות במדי נבחרת ישראל ובהן כבש 14 שערים. גיסתו, דורית, היא אלמנתו של כדורגלן העבר אבי כהן ז"ל ובנו הוא שחקן העבר והמאמן בהווה, עומר פרץ.

אחרי שפרש, פרץ אימן את נבחרת הנערים של ישראל ובהמשך שימש כעוזרו של אלי כהן בהפועל תל אביב ובמכבי תל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקי פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully