וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הכדורגל סופד לוויקי פרץ, בנו עומר: "לא זיהינו שום מצוקה ממנו"

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 15:36

חלוץ העבר האגדי הלך לעולמו בנסיבות טרגיות, חבריו מספידים: "זו אבידה גדולה. בגלל צניעותו, הוא לא ידע לפלס דרך למקומות הראויים לו". אלי כהן שעבר איתו כברת דרך ארוכה: "חייו לא היו פשוטים". מכבי תל אביב נפרדה: "אחד השחקנים הגדולים בתולדותינו"

טקס הלוויה של ויקי פרץ/צילום וידאו: יותם רונן, עריכה: ניר חן

אבל כבד בעולם הכדורגל בעקבות מותו של ויקי פרץ. חלוץ העבר האגדי הלך לעולמו בנסיבות טרגיות לפנות בוקר (שלישי) בבית החולים "שיבא", כשהוא בן 68. פרץ עבר תקופה לא פשוטה ברמה הכלכלית והמשפחתית. הוא הסתבך בעקבות עסק כושל בו השקיע, שקע בחובות והגיע לסיטואציה לא קלה גם עם האנשים הקרובים לו. בשנים האחרונות לא היה בקשר עם חלק מבני משפחתו, מה שגרם לו למצב רוח ירוד.

בנו עומר אמר הבוקר בתכנית של יעל דן בגל"צ: "עצוב לי מאוד שלא ידענו על המצוקה שהוא נמצא בה. אם היינו יודעים היינו עושים הכל כדי להבין מה קורה ומה מפריע. מניח שהכל יתבהר בימים הקרובים. אני נמצא בסערת רגשות - הלם, בלבול, כעס ואכזבה. לא זיהינו שום מצוקה ממנו, אבא ידע להסתיר את הדברים טוב. אנשים צריכים להיזהר עם מה שהם אומרים - הוא התקשה למצוא את עצמו לאחר הקריירה אבל לא היו לו קשיים כלכליים".

איש התקשורת מוטי אקסמיט שכתב לאחרונה את הספר "הליברו" על אבי כהן היה חבר קרוב של ויקי פרץ: "זו אבידה גדולה. ויקי היה איש כל כך מיוחד שגידל דורות של שחקנים. בשנים האחרונות ויקי לא רווה נחת ולא הצליח להביא את מלוא יכולותיו והידע שלו בכדורגל לדורות הבאים. בגלל צניעותו והמקצועיות שהיתה בו, הוא לא ידע לפלס לעצמו דרך למקומות הראויים. ויקי לא היה איש של מרפקים".

אלי כהן השריף סיפר: "החיים של ויקי לא היו פשוטים בשנים האחרונות, הוא עבר לא מעט וזה השפיע עליו. מאוד מצער שככה הוא מסיים את החיים, אף אחד לא באמת יודע מה עבר אצלו, זה פשוט כואב. גדלנו אחד לצד השני וטיפסנו יחד בעולם הכדורגל, עברנו הרבה וזה לא נתפס, זה פשוט כאב גדול לכולם".

צפו בויקי פרץ מתראיין למוטי אקסמיט

מכבי תל אביב, הקבוצה בה הפך לאגדה, נפרדה אף היא מפרץ ומנכ"לית המועדון שרון תמם אמרה: "משפחת מכבי תל אביב, הבעלים מיטש גולדהאר, ההנהלה, השחקנים, מאמני מחלקת הנוער ועובדי המועדון, מרכינים ראש עם היוודע מותו הטראגי של שחקן העבר ויקי פרץ. קיבלנו בתדהמה את הידיעה על לכתו בטרם עת של מי שהיה אחד הסמלים של המועדון. שחקן מהגדולים שידעה מכבי תל אביב עם קריירה מפוארת בארץ ובחו"ל. אנו משתתפים בצערו של עומר ושאר בני המשפחה, שולחים להם חיבוק ענק בתקווה שלא ידעו עוד צער".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל ספד לפרץ: "ויקי פרץ, אחד הסמלים הגדולים בכדורגל שלנו, שחקן מחונן, מאמן ואדם נדיר, איננו אתנו עוד. ויקי היה דמות מופת שדורות רבים של אוהדים, שחקנים ואוהבי המשחק העריצו וציינו כמודל לחיקוי. ויקי תמיד התגייס לטובת מיזמים שונים שהובילה ההתאחדות, ראה גאווה עצומה בזכות ללבוש את מדי הייצוג כשחקן וכמאמן והחיוך הנצחי שלו יחסר לכולנו. זהו יום עצוב מאוד ותזכורת לכולנו כי לעתים רב הנסתר על הגלוי".

עוד בוואלה!

כדורגלן נבחרת ישראל לשעבר, ויקי פרץ, הלך לעולמו בגיל 68

לכתבה המלאה
ויקי פרץ בטקס הוקרה של מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
מכבי תל אביב קיבלה את הבשורה "בתדהמה". ויקי פרץ עם שרן ייני בשנה שעברה/אתר רשמי, מכבי תל אביב

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון: "מנהלת הליגות, הקבוצות, הצוותים המקצועים, והשחקנים מרכינים את ראשם עם לכתו של ויקי פרץ ז"ל ומחזקים את המשפחה בשעות קשות אלה. ויקי פרץ ז"ל היה סמל למקצעונות, התמדה, כישרון ונחישות כאשר ייצג את הכדורגל הישראלי בארץ ובחו"ל".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "ויקי פרץ היה מהאנשים המיוחדים בספורט הישראלי. שחקן מוכשר שאף הגיע לנבחרת ישראל. ויקי גם נודע בתור מי שתמיד נכון לעזור ולהירתם למען אחרים.
אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו ולחבריו הרבים".

שחקן העבר ברוך ממן ששיחק פעמים רבות נגד פרץ ספד: "זכיתי לשחק מול ויקי והוא היה ללא ספק אחד החלוצים הכי גדולים שהיו לנו. כששמעתי אתמול בפעם הראשונה על כך הלב כאב והייתי המום. איבדנו אדם יקר ושחקן מהטובים בתולדות המדינה".

ממן הוסיף: "ויקי היה חלוץ מרכזי, 9 אמיתי, מפחיד במגרש ולא פראייר של אף בלם שניסה לעצור אותו בדרך לא דרך. שיחקתי מולו כמה פעמים, הערצתי אותו כשחקן. זו אבידה וצריך לבדוק לעומק למה זה קרה. יהי זכרו ברוך".

אוהדי מכבי תל אביב, הקבוצה בה פרץ הפך לאגדה, הספידו אותו ברשתות החברתיות. "עצוב. למה, למה. ויקי לא רק היה שחקן ענק ענק, הוא היה אדם נדיר, טוב לב, מכביסט בכל הגוף", כתב אחד האוהדים המפורסמים של הצהובים.

ויקי פרץ בהלוויה של אבי כהן. ברני ארדוב
"לא הצליח לפלס את הדרך". ויקי פרץ ז"ל/ברני ארדוב

פרץ, 68, זכור בעיקר מתקופתו במכבי תל אביב ובנבחרת ישראל. לאחר שהחל את הקריירה במכבי רמת עמידר, עבר לצהובים ב-1973 וסייע להם לזכות בדאבל ב-1976/77, אז גם הוכתר כמלך שערי הליגה. ב-1980 חתם בשטרסבורג הצרפתית ובשנתיים שלו במדיה כבש 27 שערים בליגה הבכירה בצרפת. בעונת 1982/83 הצטרף לראן ועם 17 שערים, סייע לה לעלות לליגה הראשונה.

ב-1983 חזר למכבי תל אביב ואחרי שנתיים עזב לשמשון תל אביב. עד שפרש ב-1991, הוא הספיק ללבוש גם את מדי בית"ר נתניה, הפועל לוד ומכבי השקמה רמת חן. בארון התארים שלו ניתן למצוא שתי אליפויות וגביע עם מכבי תל אביב. פרץ רשם 40 הופעות במדי נבחרת ישראל ובהן כבש 14 שערים. גיסתו, דורית, היא אלמנתו של כדורגלן העבר אבי כהן ז"ל ובנו הוא שחקן העבר והמאמן בהווה, עומר פרץ.

אחרי שפרש, פרץ אימן את נבחרת הנערים של ישראל ובהמשך שימש כעוזרו של אלי כהן בהפועל תל אביב ובמכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully