וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקי פרץ: "עומר תמיד יהיה הבן שלי, אני מקווה שנחזור לדבר"

29.10.2015 / 12:30

הודעת הפרישה של עומר פרץ, שלא כללה תודה לאביו ("אשתי ואמי היו איתי ברגעים הקשים, זה הרגיש נכון"), חשפה נתק שנמשך כבר שנתיים. האב מספר: "כואב לי, אם הוא היה מקשיב לי, הוא היה מגיע רחוק"

one

בווידאו: תקציר המשחק בין מכבי נתניה לבני סכנין

על דבר אחד מסכים עומר פרץ בוודאות: הקריירה שלו היתה יכולה ללכת למקומות אחרים. החלוץ שהפך למגן עם השנים עשה מסלול מכובד עד הודעת הפרישה אתמול (שלישי), אבל אחרי ששיחק באקדמיה בשטרסבורג ונחשב שם לאחד השחקנים המובילים ושיחק גם בהפועל ובמכבי תל אביב, הוא יודע שיכול היה למצות מעצמו יותר.

עכשיו הפנים של פרץ לאימון. הוא רוצה את זה מאוד ובמכבי נתניה מתכוונים להרים את הכפפה ולשלב אותו בצוות המקצועי של המועדון. בנוסף, במסלול חייו הוא עבר בלא מעט קבוצות וצבר הרבה חברים וקשרים, כך שככל הנראה יש לו עוד כמה דלתות פתוחות אם רק יבקש.

אחת הדלתות המרכזיות בחייו של פרץ סגורה כרגע, אבל דומה שיוכל לפתוח אותה, אם ירצה, מחדש. לא רבים יודעים, אבל מזה מספר שנים קיים נתק בין פרץ לבין אביו, כדורגלן העבר ויקי פרץ. בשנתיים האחרונות מדובר בנתק מוחלט.

בהודעה שהוציאה אמש מכבי נתניה בעקבות פרישתו, ביקש פרץ להודות למשפחתו, שהייתה איתו לאורך כל הקריירה והדגיש במיוחד את רעייתו ואת אמו. שמו של ויקי פרץ נפקד מההודעה ולא במקרה. פרץ הסביר מאוחר יותר: "אבא שלי ליווה אותי מגיל צעיר ועד הבוגרים, אבל משהו התפקשש בדרך. בשנים האחרונות אני ואבא לא בקשר. שני האנשים שהיו לצדי באחרונה ובכלל ברגעים הכי קשים שלי בקריירה ובחיים האישיים היו אשתי ואמי ולכן בחרתי להודות להן באופן אישי בהודעת הפרישה. זה מה שהרגשתי לנכון לעשות".

עומר פרץ שחקן מכבי נתניה הפצוע (מימין) לצד השוער דין גל. יותם רונן
בכי בחדר ההלבשה. פרץ ברגע הפציעה/יותם רונן

ויקי פרץ נעלם קצת מנוף הכדורגל, אבל הוא עובד ואפילו נהנה מהעשייה. מזה תקופה שהוא נמצא באריאל ומקים מחדש את מחלקת הנוער בעיר במועדון הכדורגל של בית"ר אריאל. אחרי קריירת משחק אדירה, הוא ניסה את דרכו בתחום האימון, אבל היה כנראה לא מספיק כוחני כדי לשרוד ברמות הגבוהות. הוא שימש כעוזרו של אלי כהן השריף ועבד בהפועל תל אביב ובמכבי תל אביב, אליהן גם הביא את עומר, אבל בהמשך העדיף להתרכז בדור הבא ושימש במשך שש שנים כמאמן נבחרת נערים ב' של ישראל.

מקום לבנו כמאמן במחלקה בטוח יהיה לפרץ, אבל כרגע, זה לא נראה באופק. "לפני חודש וחצי היינו אמורים להיפגש", מגלה ויקי פרץ. "מאמן הכושר של מכבי נתניה רצה להפגיש בינינו כדי לשוחח ואני הייתי מאוד שמח על כך. ברגע האחרון עומר ביטל את הפגישה וזה מאוד כאב לי".

אחד הדברים שריגשו את עומר פרץ יותר מהכל היה החיבוק והנשיקה מבנו הקטן מיד אחרי שנפצע במשחק מול בני יהודה. הבן הגיע בסך הכל למשחק שני ואחרי שפרץ חזר מחדר ההלבשה כשהוא מתקשה להסתיר את הדמעות אחרי שהבין כי כנראה גמר את הקריירה, היה זה הבן הקטן שהסב לו התרגשות גדולה.

ויקי פרץ בהלוויה של אבי כהן. ברני ארדוב
"תמיד אהיה אבא שלו. ויקי פרץ/ברני ארדוב

בניגוד לרבים שאומרים כי הם ישמחו שהילד יבחר לעשות מה שהוא רוצה, פרץ לא מסתיר שהיה רוצה שבנו גם יהיה כדורגלן, ממש כפי שוויקי קיווה כשעומר היה ילד. "ברור שאני אוהב אותו, איזו שאלה?", ממשיך פרץ האב. "לא משנה מה יהיה, תמיד אהיה אבא של עומר והוא יהיה הבן שלי. מתי שהוא ירצה אני לרשותו וזה תמיד היה כך. הרבה אנשים יכולים להעיד על כך. אני גם מבין את התסכול שלו, הוא נפצע בפעם שנייה באותו המקום. זה כואב, אבל קורים דברים בכדורגל והוא צריך לזכור שיש חיים אחרי זה".

"אם הוא הולך עכשיו להיות מאמן, זה מצוין. אני רק מציע לו לעשות את המסלול מלמטה ולא לקפוץ ישר לראש הפירמידה. אחרי הפרישה שלי הלכתי לאמן בשקמה בליגה ג' ואחרי שעליתי איתם לליגה א' הלכתי להיות עוזר מאמן בליגה הבכירה. מאוד חשוב שעומר יעשה מסלול מלמטה ואני תמיד אשמח לעזור לו בכל דבר".

ממש כמו שעומר מודה כי יכול היה למצות הרבה יותר מהפוטנציאל שלו, כך גם ויקי מסתובב עם לא מעט כאב בשל אותו עניין. "אם עומר היה מקשיב לי, הוא היה מגיע הרבה יותר רחוק", הוא אומר וניכר כי מדובר בפצע מבחינתו. "זה ילד שהיה מאוד מוכשר ובצרפת הוא צד את העין של כולם, אבל זה מאוחר היום לדבר. דבר אחד לא יכול להשתנות וזו האהבה שלי לבן שלי. אני כואב את הפרישה שלו ומאחל לו המון הצלחה בהמשך בין אם אהיה חלק מהעתיד שלו ובין אם לא".

עומר פרץ,  מכבי נתניה. קובי אליהו
יתאחד עם אבא? עומר פרץ/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully