וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע בלי ז'וזואה: פרטים חדשים על הפרידה של הפועל באר שבע מהפורטוגלי

24.6.2021 / 12:30

בבירת הנגב ביקשו שימצא קבוצה אחרת עוד לפני שהמריא הביתה, אבל לקחו בחשבון שהפתרון יתעכב והוא ישוב למועדון. לגיה ורשה סימנה נתיב מילוט שהשתלם כלכלית גם לאדומים וגם לפורטוגלי עצמו. איך נראים האימונים בלעדיו ומה חש חברו הטוב, מיגל ויטור

תקציר: מכבי חיפה - הפועל באר שבע 2:3/ספורט1

שבוע עבר מאז עזב ז'וזואה את הפועל באר שבע ועבר ללגיה ורשה ועדיין רב הנסתר על הגלוי בסיפור של הקשר הפורטוגלי, שיירשם בדברי הימים של המועדון כאחד השחקנים המבריקים, אך גם השנויים במחלוקת ששיחקו בבירת הנגב.

גילויים חדשים מלמדים כי כבר כשקיבל ז'וזואה היתר לעזוב את ישראל לפני סיום העונה, אחרי שהושעה בשל התקרית האלימה עם שגיב יחזקאל, הוא התבקש על ידי הנהלת הפועל באר שבע למצוא לעצמו קבוצה חדשה לעונה הבאה. כזכור, הקשר חתם על הארכת חוזה בהפועל באר שבע כבר לפני חודשיים בשכר של 400 אלף יורו נטו, כך שהמועדון היה מחויב אליו לעונה נוספת. אחרי התקרית החריגה, ביקש הפורטוגלי בעצמו לטוס הביתה, לא לחכות ליום שאחרי המשחק האחרון ולוותר על ועדת משמעת פנימית בטענה כי הוא מקבל כל קנס שיושת עליו. אלא שכאמור, בטרם עזב, נמסר לו כי הוא מתבקש למצוא קבוצה חדשה. גם סוכנו של הקשר היה מיודע בעניין. כבר אז הבינו בבאר שבע שיהיה קשה מאוד להמשיך את הרומן בין הצדדים.

כך או אחרת, הדלת באותה תקופה לא נסגרה סופית בפני ז'וזואה והיה ברור בהפועל באר שבע כי אם הוא לא ימצא לעצמו קבוצה חדשה, יתכן שהוא יחזור לארץ ואז תצטרך הקבוצה לדון באפשרות שיישאר בחוזהו החדש - או שהצדדים ימשיכו לחפש עבורו קבוצה חדשה גם במחיר של השתתפות בשכרו.

באמצע השבוע שעבר, נולדה האופציה שז'וזואה יעבור ללגיה ורשה. הפולנים התרשמו יותר מביצועיו על כר הדשא ופחות מביצועיו מחוץ לו והחליטו להמר על השחקן הפרובלמטי כפי שהפועל באר שבע הימרה כשהביאה אותו ארצה לפני כשנתיים. למרות המעבר למועדון בפרופיל יחסית גבוה כמו האלופה הפולנית, בהפועל באר שבע לא היו יכולים לבקש תמורת ז'וזואה כסף שכן הם היו מסתכנים בכך שהעסקה תתפוצץ והוא יחזור לקבוצה ויתבע את כל החוזה שלו. יחד עם זה העובדה כי עבר לקבוצה בסדר גודל כזה, אפשרה לבאר שבע להשתחרר בצורה מלאה מהחוזה של הקשר ולא לחלוק סכום מסוים בשכרו הגבוה. המעבר של הפורטוגלי לורשה יקפיץ את שכרו ב-25 אחוז והוא חתם על הסכם של 500 אלף יורו נטו לעונה, בחוזה לשנתיים.

ז'וזואה, הפועל באר שבע, חוגג עם מיגל ויטור. דני מרון
"מיגל היה בסוג של פלונטר בסיפור של ז'וזואה"/דני מרון

העזיבה של ז'וזואה הורגשה השבוע היטב בהפועל באר שבע. הקבוצה חזרה להתאמן ופתחה בהכנות למוקדמות הקונפרנס ליג בלי הנוכחות הכל כך דומיננטית שלו בבית האדום. שחקנים מעידים כי האווירה יותר נינוחה וכי גם מיגל ויטור מרגיש סוג של הקלה.

"מיגל היה בסוג של פלונטר בסיפור של ז'וזואה", סיפר היום אחד השחקנים בקבוצה, "מצד אחד הוא קפטן הקבוצה והקפטן של כל השחקנים. מצד שני הוא החבר הכי טוב של ז'וזואה וגם הוא כנראה כבר הרגיש נבוך מזה שאי אפשר להשפיע עליו. נראה שגם הוא חש הקלה מסוימת שהסיפור הזה מאחוריו והוא יכול להמשיך ולהתרכז במה שהוא באמת הכי טוב: להיות בלם מצוין וקפטן הפועל באר שבע".

אגב, לא מעט שחקנים בהפועל באר שבע שלחו הודעות חמות מאוד לז'וזואה וחשו צער עמוק על כך שהוא עזב, אפילו שהיה ברור לכולם כי קשה מאוד להמשיך כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully