וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב כץ נגד "חוף מכבי חיפה": "פגיעה תדמיתית וכלכלית קשה בהפועל חיפה"

הבעלים פנה לעירייה בעקבות הכוונה לפתוח רצועת חוף שתוקדש לירוקים: "צעד פופוליסטי'". גיא משפתי צפוי לחתום על חוזה חדש

תקציר: הפועל חיפה - הפועל כפר סבא 2:3/ספורט1

יואב כץ זועם בעקבות הפרסומים על פתיחת "חוף מכבי חיפה" ביוזמתה ובעידודה של עיריית חיפה. בעלי הפועל חיפה שיגר הערב (רביעי) מכתב לראשת העיר עינת קליש-רותם, בו הביע מחאה על "האדרת קבוצה אחת והדרת קבוצה אחרת".

"נדהמתי לקרוא היום בכלי התקשורת כמו עשרות אלפי אוהדי הפועל חיפה, על כוונת עיריית חיפה לקרוא חוף רחצה בעיר על שמה של מכבי חיפה תוך מיתוג החוף ומתקניו בצבעי וסמלי הקבוצה ולפתוח בו עמדת מכירה של מוצריה.

"מדובר בשימוש במרחב הציבורי (כמו גם מיתוג הכיכר המרכזית בשכונת נאות פרס כ"כיכר מכבי חיפה) לטובת מועדון ספורט אחד בעיר תוך התעלמות ממועדון ספורט אחר הנמצא עימו בתחרות (ספורטיבית) בין היתר "על ליבם" של אוהדי ענף הכדורגל וציבור אוהדים פוטנציאלי.

"בחיפה פועלים זה לצד זה מזה קרוב למאה שנים שני מועדוני כדורגל בעלי מסורת ארוכה, זכויות והישגים, כאשר שתי הקבוצות משחקות באותה הליגה. אין הדבר דומה לערים דוגמת באר שבע, נתניה, חדרה שבהן פועלת קבוצה ייצוגית אחת אשר כל תושביה עומדים מאחוריה וגאים בהישגיה.

"אני תחת הרושם שמדובר בצעד פופוליסטי, שנועד להעלים את "המיעוט" וזאת בהמשך לפגיעה בתלמידים אוהדי הפועל חיפה בבתי ספר יסודיים ותיכונים עירוניים שקיימו חגיגות אליפות ראוותניות דבר אשר פגע בתלמידים אוהדי קבוצת הפועל חיפה.

"קריאת החוף מהווה פגיעה תדמיתית וכלכלית קשה במועדון כדורגל הפועל חיפה אותו אני נושא על כתפי בשני העשורים האחרונים ללא כל עזרה, לא כל שכן תמיכה עירונית של עיריית חיפה וזאת בניגוד לערים רבות אחרות המסייעות מדי שנה בתמיכה ישירה של מליוני שקלים לקבוצות היצוג, גם כאלו שבידיים פרטיות.

"הפועל חיפה אינו עוד מועדון בכדורגל הישראלי. הפועל חיפה הינו מהמועדונים הותיקים בארץ והראשון של הפועל בארץ ישראל. בעוד כשנתיים נציין מאה שנה להיווסדו של המועדון בעל מסורת ארוכה, מורשת מפוארת והישגים רבים.

"מועדון כדורגל הפועל חיפה משחק בליגה בכירה בכדורגל הישראלי, ליגת העל, זה 13 עונות ברציפות, אגב תוך גילוי עליונות במשחקי הדרבי בחמש השנים האחרונות (הפועל חיפה ניצחה יותר משחקי דרבי בעונות אלה). למרות זאת, בוחרת העירייה בראשה את עומדת לתעדף מועדון אחר בעיר המשחק ממש באותה ליגה עם הפועל חיפה, תוך ביזוי קהל אוהדיו המונה למעלה ממאה אלף אוהדים, עשרות אלפים מהם תושבי העיר חיפה.

"צעד חד צדדי של קריאת משאב ציבורי על שם מועדון אחד מהווה הדרה של אוהדי המועדון האחר והאדרה של המועדון השני. אני פונה אליך לשנות את החלטתך האומללה, שאם לא כן, נאלץ לפעול כדי לשמור על זכויותינו וזכויות התושבים".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "אם הפועל חיפה תזכה השנה באליפות, גביע או אפילו בגביע הטוטו היא תזכה לאותו הכבוד. לא פחות. בכל אופן, עיריית חיפה כבר תכננה מחווה גם להפועל חיפה שתזכה למחווה באחד החופים. פרטים נוספים בקרוב".

יואב כץ בעלי הפועל חיפה. דני מרון
זועם. יואב כץ/דני מרון

אחרי שסגרו סופית את הישארותו של ניסו קפילוטו, בהפועל חיפה צפויים כבר בימים הקרובים להחתים רשמית גם את גיא משפתי על חוזה חדש. במקביל, בקבוצה מחכים להחלטה של מכבי תל אביב בנוגע לרוסלן ברסקי. בהפועל חיפה מקווים מאוד שהקשר יקבל שחרור כשהמטרה היא להחתים אותו לשנתיים. בנוסף, המגעים מול לירן סרדל ממשיכים. במקביל, סרדל בודק אופציות גם בקבוצות אחרות בליגת העל וגם בחו"ל.

עוד בוואלה!

ניסו קפילוטו נשאר בהפועל חיפה: "מקום שהפך לבית עבורי"

לכתבה המלאה
שחקן הפועל חיפה לירן סרדל. מאור אלקסלסי
גם המגעים מולו נמשכים. סרדל/מאור אלקסלסי

בהפועל חיפה נמצאים במגעים מתקדמים עם הקשר הזמבי נייתן סינקאלה כשמרבית הפרטים כבר סוכמו, אך לוואלה! ספורט נודע שישנן בעיות בירוקרטיות קשות בהבאתו ארצה ובמועדון מנסים לפתור אותן כדי להשלים את העסקה. כידוע, באופ"א העבירו הנחייה חדשה העונה והיא שלא ניתן להחתים שחקן על חוזה בכפוף לבדיקות רפואיות כך שהמשמעות שקודם כל סינקאלה יצטרך לעבור בדיקות רפואיות ורק אז לחתום על חוזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully