וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסמה חלאיילה: "תמיד חלמתי לשחק במכבי תל אביב"

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 15:26

החלוץ החדש של הצהובים התראיין לאתר הרשמי: "כל שחקן חולם להגיע לכאן". מיליון דולר ב-24 שעות: הקבוצה הוכיחה שהיא שינתה גישה הקיץ

יונתן כהן בחגיגות הזכייה של מכבי תל אביב בגביע המדינה/צילום גולשים

זה לקח קצת זמן, אבל צמד ההחתמות של מכבי תל אביב ביומיים האחרונים מלמד על שינוי מגמה מובהק בקרית שלום. אחרי מספר שנים של התבוססות בבוץ הפייר פליי, מכבי תל אביב חוזרת לצרף שחקנים בכסף חי. מיליון דולר הוציאה הקבוצה על אוסמה חלאיילה ועידן נחמיאס וכבר לא מדובר במועדון שמחפש בכל דרך שחקנים חופשיים. על נחמיאס תשלם מכבי תל אביב לאיזי שרצקי 1.1 מיליון שקל דמי השבחה ועל חלאיילה מעט יותר משני מיליון שקל תמורת 75 אחוז מהכרטיס. אבל לא מדובר רק ביכולת להשתחרר סוף סוף מעול המחסום הפיננסי שהציבה אופ"א כסנקציה בפני הקבוצה. חלאיילה בן ה-23 ונחמיאס המבוגר ממנו בשנה הם גם פוטנציאל טוב למכירה עתידית. שניהם חתמו על חוזים לכמה שנים וללא סעיף יציאה, כך שמכבי תל אביב שולטת בהם ולא תאבד אותם כל כך מהר כפי שפיספסה אפשרות למכור את דור פרץ הקיץ. הסכומים שמכבי תל אביב שילמה עליהם אינם גבוהים במיוחד ואם היא לא תהיה גרידית ותסכים להתפשר, היא תוכל לעשות גם רווח בעתיד וזאת במידה שהבלם והחלוץ יצדיקו את המעברים שהם עשו.

אגב חלאיילה, הוא דיבר היום עם האתר הרשמי וסיפר על המעבר: "אני שמח מאוד להגיע למכבי תל אביב, זה מועדון מפואר", אמר החלוץ. "תמיד חלמתי להיות במכבי תל אביב, מאז הילדות, כל שחקן חולם להיות פה. אני רוצה להשתפר וללמוד הרבה דברים. אני מקווה גם שאוכל לעזור כמה שיותר לקבוצה. מונס דאבור? הוא מודל לחיקוי עבורי, אנחנו מדברים והוא אמר לי שזה מועדון גדול, ושאסור לי לפספס את ההזדמנות. אני כבר מחכה לרגע שאעלה לכר הדשא, אז אראה את כל הקהל הצהוב".

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
יקבל סגל משודרג? ואן לוון/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

עניין נוסף בשני המעברים האלה, הוא בהחתמת שני שחקנים שאינם בין המשתכרים הגבוהים בקבוצה. נכון שבכל עונה יקבלו שדרוג וברור שיש כאן סכומים ששולמו עליהם שמייקרים את העסקה, אבל אם חלאיילה ייתן תרומה של 10 או אפילו 15 שערים לעונה בשכר של 10 אלף יורו נטו בחודש, זו תהיה ממש מציאה. בלי לנבור יותר מדי בפרטי החוזה של החלוץ, קרוב לוודאי שיהיו לו בונוסים על הבקעת שערים וכדי שלא יהיה אגואיסט גם על בישולים.

עוד בוואלה!

פטריק ואן לוון: "מבחינת תארים זו הייתה עונה מוצלחת, אבל היעדר האליפות היה חיסרון"

לכתבה המלאה
מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב. קובי אליהו
הזכיר שהוא עדיין רעב. גולדהאר/קובי אליהו

ויש כאן עוד עניין שמכבי תל אביב רוצה להרוויח, בטח בכל מה שקשור לחלאילה. לראשונה מאז עזב מהראן ראדי את הקבוצה בקיץ 2015, מכבי תל אביב מצרפת שחקן מהמגזר הערבי לסגל הקבוצה הבוגרת. פאדי נג'אר או מופלאח שלאטעה גדלו במחלקת הנוער והיו קרובים לגעת בקבוצה הבוגרת, אבל אלה לא היו דוגמאות לשינוי שאולי מתבקש במועדון. חלאילה זה כבר סיפור אחר. דווקא כל כך קרוב לאירועי הדמים שהיו בערים המעורבות בחודש שעבר, מכבי תל אביב לא משפילה מבט בפני פוטנציאל של גזענות ומצרפת בקיץ 2021 שחקן ערבי שהרבה עיניים יופנו אליו. "הבן שלי רחוק מפוליטיקה ורחוק מעניינים שאינם קשורים לכדורגל", התחייב אתמול מימון חלאיילה, אביו של אוסמה. "מה שאוסמה רוצה זה להבקיע בשביל מכבי תל אביב ולשמח את הקהל שימלא את בלומפילד בעונה הבאה. אני רוצה את הכי טוב עבור הבן שלי ואני משוכנע שבחרתי עבורו את המקום בו הוא יצליח בגדול. אוסמה יעשה רק טוב לדו קיום".

אוסמה חלאיילה שחקן נבחרת ישראל. אודי ציטיאט
יש פוטנציאל רווח. חלאיילה/אודי ציטיאט

חלאיילה היה באחרונה בסגל של וילי רוטנשטיינר. החתימה הזו במכבי תל אביב רק תחזק את מעמדו בנבחרת. לא מן הנמנע שיתפוס את המקום של מונאס דאבור מעתה. עידן נחמיאס היה מאוד מאוכזב שהמאמן הלאומי לא ספר אותו. הדוגמאות של מתן בלטקסה או אפילו אופיר דוידזאדה, שניים שזומנו לסגל במשחקים האחרונים, ילמדו את הבלם מקרית שמונה שמשחק אחד טוב במדי מכבי תל אביב הוא כמו עונה מצויינת בקרית שמונה. אם יפתח היטב את העונה ויהיה שחקן הרכב בצהוב, הוא יכול גם לפתוח במשחקי הנבחרת בחודש ספטמבר וזה כבר באמת יהיה בגדר של הגשמת חלום עבורו.

* מכבי תל אביב הגישה תלונה במשטרה אחרי כתובת גרפיטי שנכתבה בקרית שלום עם הכיתוב "כהנא צדק", לכאורה אחרי עסקת אוסמה חלאיילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully