וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגדן פלאניץ' בריאיון בלעדי: "מכבי חיפה היתה זוכה גם בלעדיי, בטוח שאשאר"

3.6.2021 / 15:30

האמונה של בכר ("נתן לי גב ברגעים הקשים"), הקהל הירוק ("ברמה של פרטיזן והכוכב האדום"), הקטטה בדרבי ("לא דרמה כמו שעשו ממנה"), המחזרת מאירופה ושני השחקנים הכי טובים שאי פעם שיחק לצידם. בלם מכבי חיפה מסכם עונה של רכבת הרים עם אליפות מתוקה והבטחה לעונה הבאה

עומר אצילי עם דולב חזיזה בחגיגות האליפות של מכבי חיפה/מתוך אינסטגרם

לבוגדן פלאניץ' היו לא מעט מחזרות בקיץ שעבר, בטורקיה, וביוון וגם במולדתו סרביה, אלא שהאיום של ג'יג'י בקאלי, הבעלים השערורייתי של סטיאווה בוקרשט, לתבוע כל קבוצה שתחתים אותו בטענה שיש לו חוזה בקבוצה הרומנית גרמה לכולן להירתע - לכולם חוץ מלמכבי חיפה. בתחילה גם הירוקים חששו לקחת את סיכון, אך ברק בכר והסקאוט הראשי גל אלברמן לחצו על ראשי המועדון והבטיחו שהסיכון ישתלם.

אז פלאניץ' נחת בכרמל, ולמרות התחלה מהוססת הפך לאחד משחקני העונה של הקבוצה בדרך לאליפות דרמטית אחרי עשר שנים שחונות. כעת הוא מדבר בריאיון בלעדי לוואלה! ספורט על הסיוט אצל בקאלי, קשיי הקליטה, אירועי הדרבי, שחקני העונה שלו והתוכניות לעתיד.

בוגדן פלאניץ' שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
"בקאלי שינה פתאום דברים משוגעים בחוזה שלי". בוגדן פלאניץ'/מאור אלקסלסי

מכבי חיפה צריכה לשלוח פרחים לבקאלי?

"היתה ללא ספק סיטואציה בעייתית והרבה בלאגן. הבנאדם הזה, שאני לא רוצה להגיד את שמו, התנהג אליי כמו ילד שאף פעם לא שיחק כדורגל. הוא לקח לי פתאום את המשכורות, שינה לי פתאום דברים משוגעים בחוזה. כמובן שסירבתי, אז הוא חתך בשכר שלי. פניתי לפיפ"א ואז לא הייתי חלק מהקבוצה ממרץ, והוא הכריז בתקשורת שם שלא אדרוך לעולם יותר על הדשא, אבל אז המשבר הראשון של הקורונה הסתיים והוא בא אליי ואמר לי שאשחק במשחק אחד שהוא היה קריטי ואכן שיחקתי. ניסיתי כמה פעמים למצוא פתרונות איתם אבל הם לא רצו ולא היה יותר טעם לדבר, אז חזרתי לסרביה והתאמנתי לבד. אלו היו חודשים קשים".

היית מופתע שמכבי חיפה הסכימה למה שקבוצות אחרות פחדו לעשות למרות החשש מתביעה בפיפ"א?

"הייתי מאוד מופתע. גל וברק שלחו לי כל הזמן הודעות ודיברו איתי והבנתי שהם רוצים אותי. אם לא ברק לא הייתי מגיע למכבי חיפה. ראיתי בשיחות איתו שהוא באמת רוצה אותי וזה עשה לי את הבחירה קלה. אני חייב להודות לו על כך".

בחודש הראשון כבר קראו לך פלופ

"גם ברגעים הקשים ברק לא הפסיק להאמין בי ונתן לי גב. אין ספק שבחודש הראשון, אחרי שלושה חודשים שהתאמנתי לבד, לא היה קל. אני חושב שברק ראה אותי באימונים ובמשחקים וחשב לעצמו 'זה לא השחקן שראיתי בוידאו'".

הוא אמר לך את זה?

"מעולם לא. הוא רק המשיך להאמין בי ולתת לי אמונה בעצמי. אין ספק שבלי ברק לא הייתי עושה עונה טובה כמו שעשיתי".

עוד בוואלה!

חזיזה חוזר לתאקל עם בכר: "ציפיתי להיות באנקר, הוא הוריד אותי לקרקע"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי חיפה ברק בכר. טל לוי
"גם ברגעים הקשים הוא לא הפסיק להאמין בי ונתן לי גב". ברק בכר/טל לוי

אתה יכול להסביר למה נראית ככה?

"לא יכולתי לנשום אפילו. הייתי אחרי חצי שנה בלי באמת לשחק. לא יכולתי אפילו לשלוט בכדור באימונים, הרגשתי שאני לא אותו שחקן, אבל האמנתי שזה ישתפר. אני יודע שהיו נגדי הרבה ביקורות אבל הכי חשוב שהצוות האמין בי ואני מאמין בעצמי. ידעתי שהדברים יסתדרו כי ידעתי למה אני משחק ככה ומה הסיבות. התקשורת לא יודעת את כל הסיפור והיא מנתחת לפי יכולת, ובגלל זה לא כעסתי על הביקורות כי הבנתי אותן".

ובסוף הצגת עונה אדירה

"הצגתי עונה בסדר גמור. אני יודע שאני יכול להשתפר עוד ולהציג יכולת גבוהה בהרבה".

לקראת הסוף היה שאתה כבר על אדי הדלק האחרונים

"היה לי קשה מאוד בחלק האחרון של העונה. ידעתי בתת מודע שאפצע מתישהוא העונה. אחרי מה שעברתי והתקופה הארוכה בלי אימונים, ואז מגיעה עונה כל כך ארוכה אז הגעתי לסוף כבר מותש. יום לפני המשחק מול אשדוד כשנפצעתי לא הצלחתי לעשות אפילו אימון קל כי השרירים שלי כבר היו גמורים. אמרו לי אל תתאמן, תבוא רק למשחק מחר. במחצית הראשונה הרגשתי טוב אבל צריך להיות כנים - השמדנו אותם במחצית הזו ולא הייתה לי עבודה. במחצית השנייה בספרינט הראשון הרגשתי את הפציעה בשריר. הייתי כל כך מאוכזב מזה".

זו העונה הכי קשה בקריירה שלך?

"פיזית? ברור. בפער ענק. אחרי כל ההכנה שלא עשיתי והעצירות בגלל הקורונה, שיחקתי בכל משחקי הליגה חוץ מאחד".

אוהדי מכבי חיפה לחוצים לדעת אם תהיה מוכן לתחילת העונה הבאה

"תגיד להם שגם אם אהיה על רגל אחת - אני אהיה מוכן".

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם בוגדן פלאניץ'. מאור אלקסלסי
"עד שלא ראיתי את זה במו עיניי לא הבנתי כמה זה היה חשוב עבור הקהל". אוהדי מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

הבנת שהגעת לכאן מה זה בשביל המועדון לקחת אליפות אחרי עשור קשה?

"סיפרו לי סיפורים, אבל האמת שעד שלא ראיתי את זה במו עיניי לא הבנתי כמה זה היה חשוב עבור הקהל. גם היום עדיין קשה לי להסביר את זה לחברים, צריך לראות ולהרגיש את זה כדי להבין".

אתה בא מסרביה אז אתה רגיל לקהל משוגע, עדיין הופתעת מהאווירה ביציעים בחיפה?

"בהחלט. הם בטוח ברמה של האווירה שיש במשחקים של פרטיזן והכוכב האדום. בלי שאלה".

אחד הרגעים שהפכו אותך לאליל עבור הקהל היה דרבי המכות. אתה מצטער על מה שקרה שם?

"במשחק הראשון בליגה מולם, אחרי שהפסדנו, הם לא התנהגו כמו סאן - הם התנהגו הרבה יותר גרוע. היו שם אנשים שכביכול הם מתוך הפועל חיפה שהיו ביציע וירקו עלינו וקיללו אותנו כשירדנו לחדר ההלבשה. אבל לקחנו את זה כמו גברים. ואז במשחק השני סאן פשוט חגג מולם, לא קילל אותם, לא ירק עליהם, פשוט חגג מולם - ובשנייה אחת הם קפצו עלינו והתחילו לריב. אז בוודאות אני אומר שהפועל חיפה אשמים במקרה הזה, במאת האחוזים".

ועדיין היית מאוד אקטיבי במהומות

"לא הכיתי אף אחד שם. לא הייתי מעורב ואני לא יודע למה נענשתי בכלל, אבל לקחנו גם את זה כמו גברים. איבדנו כמה שחקנים לכמה משחקים במאבק האליפות אבל התגברנו גם על הסיטואציה הזו".

ועדיין זה היה אירוע שליווה את הקבוצה הרבה זמן וגרר ביקורות

"בסרביה בכל דרבי יש דברים יותר גרועים מזה. רק לפני כמה ימים בגמר הגביע בסרביה הייתה מהומה גדולה ואף אחד לא הורחק. הסתכלתי על זה אחר כך בטלוויזיה וזה היה אכן מגעיל, אבל זה לא היה משהו כל כך דרמטי כמו שעשו מזה".

מוחמד אבו פאני מכבי חיפה גל אראל הפועל חיפה. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
"בסרביה בכל דרבי יש דברים יותר גרועים". הקטטה בדרבי החיפאי/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

הפכת השנה למנהיג בהגנה, זה משהו שביקשו ממך?

"הצוות ביקש את זה ממני מהרגע הראשון. ברק ודני ענבר ואיתן עזריה אמרו לי לקחת מנהיגות. אבל אני באמת חושב שיש לנו קבוצה אדירה וגם אם לא הייתי מגיע מכבי חיפה הייתה זוכה באליפות".

אז מה היה השוני מהעונה הקודמת?

"אולי הישראלים צברו יותר ביטחון, ויש את צוות האימון כמובן. אני חושב שיש ישראלים מצויינים במכבי חיפה ויש זרים אדירים. ניקיטה רוקאביצה וצ'ארון שרי שחקנים ברמה הכי גבוהה שיש. שיחקתי עם הרבה שחקנים טובים ובחיים לא ראיתי שחקן שיודע לטפל בכדור כמו ששרי יודע. אני לא חושב ששיחקתי עם שחקנים יותר טובים מהם".

אז מי ה-MVP שלך העונה?

"אני אציין ארבעה - נטע לביא, דולב חזיזה, שרי ורוקאביצה".

גם עופרי ארד השתפר מאוד לצידך

"אני מסכים. הוא בלם נהדר. אני לא חושב שזה בגללי. הוא שיחק בשני המשחקים האחרונים בלעדיי והיה מצויין. הוא צעיר והוא עוד ישתפר, הוא משחק בנבחרת והוא לקח אליפות אז יש לו עתיד גדול לפניו. הוא עובד קשה ורוצה ללמוד תמיד. הוא לפעמים מתעצבן שאני מעיר לו במגרש (צוחק) אבל זה בסדר נעבוד גם על זה... הייתי מאוד מאושר בשבילו גם בגלל המצב של אבא שלו וזה ריגש אותי מאוד".

בחגיגות האליפות בלטת, במיוחד בריצה לקהל בסיום שפשוט הטריפה את היציעים

"האמת שאם היינו לוקחים אליפות בקרית שמונה לא הייתי מסוגל לעשות את זה, אבל היו עוד כמה ימי מנוחה והשריר השתפר אז יכולתי לרוץ עליהם, אז אולי זה יצא לטובה... כשאתה זוכה באליפות אתה צריך לרוץ לקהל - לא משנה מה המצב שלך".

בוגדן פלאניץ' שחקן מכבי חיפה עם עופרי ארד. ., מאור אלקסלסי
"הוא בלם נהדר, אני לא חושב שזה בגללי". פלאניץ' עם ארד/מאור אלקסלסי, .

איך הקבוצה הרימה את עצמה אחרי התיקו מול קרית שמונה?

"זו הייתה התחושה הגרועה בעולם. כי עוד דקה כבר היינו אלופים אחרי עונה כל כך מתישה אבל כנראה שהכל נועד כדי שנחגוג בבית. בדיעבד אני שמח שככה קרו הדברים. היה קשה לקום מזה, אבל כבר ביום אחרי ראיתי שכולם מפוקסים ובטוחים שנבוא לנצח את באר שבע. אמרנו אחד לשני שאסור לחשוב בכלל על תיקו, רק לנצח".

איך המשפחה לקחה את תקופת מבצע שומר החומות?

"לא הרגנו מאויימים אפילו לרגע. היינו בחיפה ולא קרה כלום. הדבר הכי קשה בתקופה הזו היה להרגיע את המשפחה והחברים ולהסביר להם שזה לא כמו מה שהם רואים בטלויזיה. היה להם קשה להאמין לנו שהכל בסדר ואנחנו בכלל כאן בחיפה בים וכל האנשים במסעדות ובחוץ, כאילו זו מדינה אחרת".

השתלבת היטב בישראל

"זו מדינה נהדרת. מזג האוויר טוב תמיד. האנשים בחיפה גרמו לי תמיד להרגיש בבית. בכל מקום שהלכתי כיבדו אותי והראו לי אהבה, זה הדהים אותי. ברור שיש לתוצאות שעשינו השפעה, אבל זה היה מדהים".

ג'ובאני רוסו היה איתך בקשר?

"עוד לפני שהגעתי הוא אמר לי שהבית שלו פתוח והוא זמין אליי 24/7. הוא עוזר לי הרבה ואני מודה לו על זה".

בוגדן פלאניץ' שחקן מכבי חיפה חוגג זכייה באליפות. טל לוי
"האנשים בחיפה גרמו לי תמיד להרגיש בבית". פלאניץ' וצלחת האליפות/טל לוי

אתה כבר חולם על המנון ליגת האלופות?

"אני כרגע עדיין חוגג את האליפות אז אני לא חושב על שום דבר".

ביוון מדווחים שתעבור לא.א.ק אתונה. יש אמת בדברים?

"אני קורא על זה בדיוק כמוך. אף אחד לא דיבר איתי משם. אני כרגע באמת מתרכז בלחגוג את האליפות ולהתגבר על הפציעה. אני בטוח שאשאר בחיפה ושנעשה דברים יפים במפעלים האירופאים".

אתה חושב גם על הנבחרת?

"אני אשקר אם אגיד שלא. אבל לא יצרו איתי קשר, אני לא יודע כמה הם יודעים על העונה שעשיתי, אני מאחל לעצמי שכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully