וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: בלטקסה צפוי לפתוח על חשבון טיבי, טירוף בהפועל תל אביב לפני גמר הגביע

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 21:03

בלם מכבי תל אביב, שמגלה יכולת טובה, צפוי לפתוח בגמר הגביע. אצל האדומים אמרו: "הפסד יהפוך את העונה שלהם לכישלון"

הגמרהסתיים02/06/2021
מכבי תל אביב
  • כהן (73)
  • הרננדז (96)
1:2
  • (31) אלטמן
הפועל תל אביב
מסיבת עיתונאים לקראת גמר גביע המדינה/צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

הרכבי הקבוצות

שופט: ארז פפיר
אצטדיון: בלומפילד

אחרי 27 שנה, זה קורה שוב: מכבי תל אביב והפועל תל אביב ייפגשו מחר (רביעי, 20:30) בגמר גביע המדינה, ולקראת הדרבי היוקרתי שעבר מחיפה לבלומפילד אחרי שהתברר ששתי התל אביביות העפילו לקרב על התואר, נערכה היום מסיבת עיתונאים בהשתתפות שני המאמנים ושני הקפטנים.

מכבי תל אביב מגיעה למשחק אחרי האכזבה במאבק האליפות שהסתיים בחגיגה ירוקה, ותנסה לסיים עונה של רכבת הרים עם גביע שאמור גם להבטיח סופית את הישארותו של פטריק ואן לוון על הקווים בעונה הבאה. מהעבר השני האדומים עברו עוד עונת הישרדות תחת ניר קלינגר, וחולמים על גביע ראשון מאז 2012.

24 שעות לפני המשחק, נפגשו הערב שתי קבוצות הנוער של המועדונים ברבע גמר הגביע ומכבי תל אביב ניצחה 2:3.

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון. שלומי גבאי
יסיים את העונה עם גביע? ואן לוון/שלומי גבאי

פטריק ואן לוון אמר במסע"ת לקראת המשחק: "זה גמר גביע מעניין מאוד, כולם זמינים. אנחנו עובדים לפי התוכנית. כל שחקן שיש לנו בסגל הוכיח שהוא יכול לשחק במקרה הצורך. אנחנו חסרים חלק מהשחקנים בגלל פציעות, אבל אלו שזמינים יתרמו לנו".

"יש לנו סגנון שבו אנחנו רוצים לשחק. שיחקנו בו נגד מכבי חיפה, שיחקנו בו מול קרית שמונה. האווירה והרגשות בגמר גביע עושות הבדל. סיימנו את הליגה, אנחנו מרוכזים לגמרי בגביע ולא בשום דבר אחר".

על העונה שעברה על הקבוצה: "זו הייתה עונה מאוד אינטנסיבית, לא פתחתי את העונה כאן. בליגה היו לנו משחקים מאוד מאתגרים. האינטנסיביות וההכנה של הקבוצה הייתה טובה. אני חושב שהמנטאליות שלנו הייתה טובה. נשארנו במאבק עד הסוף".

על עתידו האישי: "אתם תגלו בקרוב, אני לא מתייחס לזה. אנחנו מתרכזים רק בגמר הגביע ואני לא חושב על זה".

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון עם שרן ייני. שלומי גבאי
דרבי מרגש עבורו. שרן ייני עם ואן לוון/שלומי גבאי

מכבי תל אביב

מכבי תל אביב סיימה את האימון המסכם שלה בקרית שלום לקראת גמר הגביע מחר ללא נוכחות אוהדים שהעדיפו לשמור למחר לפני המשחק את האנרגיות שלהם והם צפויים למצוא דרך להטריף את השחקנים לפני ההגעה לבלומפילד.

פטריק ואן לוון מתלבט עם אילו שני בלמים לפתוח כאשר למתן בלטקסה, המוזמן הטרי לנבחרת ישראל, סיכוי טוב לפתוח בהרכב. מי שיחזור להרכב הוא דור פרץ, שריצה עונש בגין צהובים שלשום מול קרית שמונה. איתי שכטר, שלא קיבל דקה ביום ראשון במחזור הנעילה של הליגה, צפוי לפתוח במקום ניק בלקמן. ההתלבטות הגדולה היא באחת הכנפיים כאשר על אותה עמדה יתחרו ארבעה שחקנים: טל בן חיים, יונתן כהן, דן ביטון ומתן חוזז. בכנף השנייה נראה שמקומו של אדוארדו גררו בהרכב די מובטח.

שרן ייני הקפטן הצהוב אמר: "אין משחק יותר טוב מזה, תהיה חוויה מטורפת לכל מי שמעורב במשחק. אנחנו מחכים למשחקים כאלו. כולנו כאן כדי לזכות בתארים ואנחנו מדברים על זה כל הזמן, הדרייב שלנו אדיר. דיברנו על ההפסד של האליפות, לא מתייחסים למה שהפסדנו אלא רק למה שאפשר להרוויח. אין מקום לאכזבות כי בעוד רגע אתה מתקדם למטרה הבאה. חשוב לנו התואר הזה ומדברים על זה כל הזמן".

על הדברים שאמרו חזיזה ואצילי בחגיגות האליפות של מכבי חיפה: "אני לא מתייחס לזה, אתם יודעים שהיו כאלו דברים בעבר ולא הייתי חלק מהעניין. אנחנו צריכים להיות אלגנטיים ולכבד את היריבה כמה שאפשר. אני לא חושב שעומר וחזיזה חשבו יותר מדי לפני שהם עשו את זה. הם מבינים שהם עשו טעות. ילדים עושים טעויות, לא שאנחנו כאלו ילדים. אני פעם עשיתי את הטעות הזו וקיבלתי אדום. צריך ללמוד מהניסיון ומשער שהם למדו מזה".

"הגביע הוא תואר מאוד מאוד חמקמק ואי אפשר לתקן. כל מטר במשחק הוא חשוב, אין מקום לטעויות. צריך להגיע הכי מרוכזים שאפשר כדי לקחת את הגביע".

על עתידו: "אני מתכוון לשחק עוד הרבה שנים כל עוד אני יכול או כל עוד יגידו לי אחרת ואז אתכנן את התפקיד הבא שלי במכבי תל אביב. אני לא חושב על פרישה ואפילו קרוב לזה. המאמן קורא לי סבא באימונים, אבל זה בסדר זה התפקיד שלי. אני נהנה מכל רגע".

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון עם מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר. שלומי גבאי
רק אחד יישאר איתו בסיום המשחק. ואן לוון, קלינגר והגביע/שלומי גבאי

הפועל תל אביב

כ-14 אלף אוהדים יגיעו לתמוך באדומים ובמועדון רואים זאת כסוג של הזדמנות חד פעמית להחזיר את הכבוד האבוד, או כמו שאמרו: "מכבי בליגה כלכלית אחרת. אם נצליח במשחק אחד גם לנצח בדרבי וגם לקחת תואר, זה יהיה גם אושר וגם נחמה אדירה לקהל שלנו על כל השנים האלה".

הקבוצה עורכת הערב אימון מסכם ונראה כי ניר קלינגר ישמור על ההרכב הקבוע ממשחקי הליגה. המאמן עבד עם שחקנים על התמודדות עם משחק הלחץ של הצהובים והכניסות מקו שני של דור פרץ ושחקני מכבי תל אביב. שחקנים בקבוצה אופטימיים ואף אמרו: "הוכחנו נגד מכבי תל אביב ונגד מכבי חיפה שאנחנו יכולים לשחק שווה בשווה. מכבי תל אביב יותר לחוצה מאיתנו. הפסד וכל העונה שלה כישלון, נצטרך לנצל את זה". 200 אוהדים הגיעו לאימון המסכם של הפועל תל אביב, עודדו את השחקנים ושרו בגנות היריבה.

"לחלום בגדול ולשמור על כבודנו - זו הייתה המטרה שלנו ואני חושב שעד עכשיו עמדנו במטרה בכבוד", אמר ניר קלינגר. "השחקנים עשו סוויצ' ענק ומגיע להם קרדיט. אנחנו לפני רגע האמת ומתרגשים, גם אני שהייתי במעמדים האלו די הרבה פעמים. את החיזוק בינואר הבאנו כדי לשרוד. אבל נראה שלאט לאט מתחילים דברים, כך נבנית היסטוריה. עשינו הרבה צעדים ונשאר לנו עוד צעד אחד קטן".

קלינגר הוסיף: "מכבי תל אביב אמנם לא זכתה באליפות אבל התמודדה על התואר עד לרגע האחרון. אנחנו תמיד מתרגלים פנדלים, זה טוב וחשוב. אני עוד לא סגור על ההרכב, יש לי עוד התלבטות אחת או שתיים. גידלנו סוג של דור עתיד והשנה הלך קצת קשה, אבל לאט לאט הדברים הסתדרו. יכול להיות שמכבי תל אביב מרגישה ביטחון או עליונות וזו זכותה, זה עניין שלה. בכל זאת יש לחץ לא לצאת עם שום דבר מעונה כזו".

"הגעתי להפועל תל אביב כדי לקחת תואר", אמר עומרי אלטמן. "אם זה יהיה המשחק האחרון שלי בהפועל תל אביב? לא יודע לענות על השאלה הזו. אני עדיין לא יודע היכן אשחק בעונה הבאה. אחרי עשור להביא תואר למועדון הזה יהיה מרגש. אני חושב שכל השחקנים מרגישים את ההתרגשות ואת האווירה מסביב. לא רק שזה גמר גביע, זה דרבי".

הרכב משוער: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, סיאנדה קולו, איאד אבו עביד, דני גרופר, דן איינבינדר, שי אליאס, עומרי אלטמן, אושר דוידה, לידור כהן, שלומי אזולאי.

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון עם שרן ייני מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר עומרי אלטמן. שלומי גבאי
ההתרגשות בשיאה/שלומי גבאי

המספרים לקראת הגמר

* מכבי תל אביב מובילה את טבלת הזכיות בגביע עם 23 (האחרונה ב-2015) ועוד 13 סגנויות, כשהיא הפסידה בשני הגמרים האחרונים שלה.

* הפועל תל אביב עם 16 זכיות, כולל בגמר האחרון ב-2012, לעומת 8 סגנויות.

* סך הכול היו 14 מפגשי גביע בין השתיים מאז קום המדינה, כשמכבי תל אביב מובילה 3:11 בניצחונות.

* זה יהיה דרבי ראשון בין הקבוצות במסגרת הגביע מאז סיבוב ט' בפברואר 2009, אז הפועל תל אביב ניצחה 0:2 בבלומפילד משערים של מהראן לאלה וסמואל יבואה.

* הדרבי האחרון ביניהן בגמר היה ב-1994, אז איציק זוהר וניר קלינגר קבעו 0:2 צהוב באצטדיון רמת גן. הפעם קלינגר יגיע כמאמן האדומים.

* הגביע לפני 27 שנה היה הראשון של קלינגר, ובחלוף שנתיים השיג עוד אחד כשחקן. גם כמאמן יש לו שתי זכיות: עם מכבי תל אביב ב-2005 ועם הפועל חיפה ב-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully