וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: בכר צפוי להעדיף חוזה חדש על מעבר לחו"ל, פגישה מכרעת עם רוקאביציה

31.5.2021 / 7:38

בסביבתו של המאמן משוכנעים שזהו העיתוי הטוב ביותר לעזוב לאירופה, אבל האלופה מעריכה שיקבל את ההצעה לחוזה משודרג וארוך טווח. החלוץ ייפגש עם המועדון לפני ההמראה לאוסטרליה, וילדסחוט ומאבוקה צפויים לעזוב, ואיזה שינויים צפויים בצוות המקצועי?

ברק בכר ונטע לביא מדברים אחרי האליפות של מכבי חיפה/צילום ועריכת וידאו: לילך וייס

1. כשעתיים אחרי שריקת הסיום ל-2:3 על הפועל באר שבע, שחקני מכבי חיפה עדיין חגגו עם 30 אלף צופים ביציעים, שסירבו לעזוב.

מוחמד אבו פאני ודולב חזיזה ניצחו על החגיגות, וגם הניסיונות של נטע לביא לקרוא לחבריו כדי להתחיל בטקס האליפות, לא עזרו. גם ברק בכר היה באופוריה באותם רגעים, ויצא להקפת אליפות משלו לקול תשואות אדירות ביציעים.

"איזה מזל שעשינו את זה, יא אללה", התמוגג לביא כשהוא מסתכל על הקהל האדיר שלא מפסיק לשיר. אחרי החגיגות באיצטדיון, יצאו עשרות אלפים מאוהדי חיפה אל הרחבה סביב סמי עופר והחלו במופע אבוקות מפואר. האוהדים חיכו לשחקנים כשעה וחצי אך לאחר מכן הבינו שהשחקנים לא יעברו שם, אלא יוצאים לחגוג בבית קפה בכרמל. אלפי אוהדים הגיעו גם למרכז הכרמל וחסמו את ציר מוריה בעיר עד לשעה 04:00 לפנות בוקר, כשהכבישים מלאים באוהדים ששרים ומניפים את אליליהם על הכתפיים.

מאות ניסו להיכנס לבית הקפה ונשארו בחוץ, גם אחרי שניסו לפרוץ דרך החלונות. בפנים, האלכוהול נשפך כמים.

החגיגות הרשמיות ייערכו בימים הקרובים. ביום שני בבוקר יתקיימו שיחות בין העירייה לבין מכבי חיפה כדי לקבוע תאריך לחגיגות הרשמיות, שצפויות לקרות מהר יחסית משום ששחקנים רבים יעזבו בקרוב את ישראל לחופשות מולדת או לפגרת נבחרות.

שחקני מכבי חיפה חוגגים אליפות. מאור אלקסלסי
ככה נראית חגיגה אמיתית. שחקני חיפה/מאור אלקסלסי

עיקרי הדברים

  • ברק בכר נותן קרדיט גדול לצוות המנטלי אחרי הזכייה באליפות
  • המאמן שוקל מעבר לחו"ל, אבל בחיפה משוכנעים שלא יעזוב
  • וילדסחוט ומאבוקה צפויים לעזוב, גם חבשי וטואטחה לא ימשיכו
  • במועדון ייפגשו עם ניקיטה רוקאביציה לפני שימריא לאוסטרליה

2. רבות דובר על הצד המנטלי של מכבי חיפה העונה. מי שמכיר את ברק בכר ושמע אותו העונה, יכול היה לחוש בין השורות את הכעס שלו על הביקורת והלגלוג שבא לידי ביטוי לפעמים כלפי המאמנים המנטליים. אבל אמש בעוד מבחן אופי אדיר, הירוקים עלו למחצית הראשונה כמו מלוע של תותח והביסו את הפועל באר שבע בכל פרמטר.

בכר יודע שמגיע קרדיט לצוות המנטלי. בטקס הענקת צלחות האליפות, המאמנים המנטליים דני ענבר ואיתן עזריה, לא נקראו לעלות, אולם המאמן לקח את העניינים לידיים והכריז במיקרופון: "איתן עזריה ודני ענבר, הצוות המנטלי, תעלו" - במהלך שגרר תשואות.

בכר אף הגיע למסיבת העיתונאים אחרי המשחק עם כל הצוות, כולל מאמני הכושר דרור שמשון, נייל קלארק ואורי אראל, מאמן השוערים גיא ויזינגר, מנהל הקבוצה גיל אופק, המאמנים המנטליים, האנליסט ועוזר המאמן גיא צרפתי. בכר הבהיר בתחילת מסיבת העיתונאים שהוא דיבר כל העונה ועוד ידבר הרבה ולכן כעת הבמה צריכה להיות לשאר הצוות, שלדבריו אחראי לא פחות ממנו לאליפות הזו.

בחיפה שיבחו את השחקנים על המחוייבות והאופי שהפגינו. דולב חזיזה, עומר אצילי וצ'ארון שרי זכו למחמאות מיוחדות, וכך גם חוסה רודריגס וניקיטה רוקאביציה שסיים עונה במאזן אדיר של 19 שערים. גם מוחמד אבו פאני קיבל שבחים.

מאמן מכבי חיפה, ברק בכר ובנו. מאור אלקסלסי
העיתוי המושלם לצאת לחו"ל? בכר/מאור אלקסלסי

3. מלבד השחקנים שנמצאים בסימן שאלה, עתידו של ברק בכר הוא הנושא החם בקבוצה. המאמן חתם בקיץ האחרון לעונה אחת ונאלץ לוותר על סכומים גדולים לעומת החוזה שהיה לו בהפועל באר שבע. החוזה עם קבוצה לשעבר יישאר בתוקף לעונה נוספת, אבל בחיפה מבינים שיצטרכו לשדרג את בכר ולהכניס בחוזהו החדש בונוס על זכייה באליפות ומענקים על העפלה לשלבי הבתים באירופה.

אם בכר יישאר בישראל, זה יהיה אך ורק במכבי חיפה, אבל סוכנו דודו דהאן נמצא בקשר רציף עם קבוצות באירופה, ובסביבת המאמן יש מי שמשוכנע שזה העיתוי הטוב ביותר לצאת לחו"ל. בכר יקבל מחיפה הצעה לחוזה ארוך טווח של שנתיים לפחות, ובמועדון משוכנעים שגם עבור המאמן עדיף להישאר ולהמשיך את ההצלחה במועדון הירוק.

בכר ייפגש עם משפחת שחר בימים הקרובים כדי לסגור את הנושא, וההערכה כעת היא שהוא קרוב יותר לסגירת חוזה חדש באלופה הטרייה מאשר לעבור לאירופה. אם בכר יישאר, כל הצוות המקצועי צפוי להישאר יחד איתו, כשסימני השאלה היחידיים הם לגבי עתידו של נייל קלארק שעשוי לעזוב ולגבי עוזר המאמן גיא צרפתי, שעשוי לקבל הזדמנות כמאמן ראשי בליגת העל. נכון לעכשיו, לא מעט קבוצות בליגה הלאומית מעוניינות בצרפתי.

גם הסגל יעבור שינויים. ארנסט מאבוקה ויאניק וילדסחוט צפויים לעזוב, גם עאיד חבשי וטאלב טוטאחה לא צפויים להישאר, ובמועדון ממשיכים במשא ומתן עם ניקיטה רוקאביציה שסיים חוזה. החלוץ ייפגש עם ראשי המועדון ביממה הקרובה לפני שייצא לאוסטרליה כדי להצטרף לנבחרת המקומית. עומרי גלזר יעזוב כאשר שוער שני יוחתם. שריף כיוף עשוי לחזור למועדון, אך בחיפה מעדיפים שוער עם יותר ניסיון וסימנו מספר מועמדים מליגת העל. כמו כן, בחיפה ינסו להחתים מגן ימני זר ובלם זר.

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר עם ארנסט מאבוקה. מאור אלקסלסי
לא צפוי להמשיך. מאבוקה/מאור אלקסלסי

4. למרות האליפות והעונה הארוכה שעברו, בחיפה לא יזכו למנוחה ארוכה במיוחד. חלק מהשחקנים יוצאים כאמור בקרוב למשימות עם הנבחרות הלאומיות, והאימונים יחודשו כבר בעוד שבועיים וחצי, כשהקבוצה תצא למחנה אימונים בהולנד.

חיפה תחל את הופעותיה במוקדמות ליגת האלופות בתחילת יולי, כך שאין לקבוצה הרבה זמן להתארגן. המטרה הראשונית היא לעבור קודם כל את השלב הראשון כדי להבטיח ירידה לליגה האירופית ולא לקונפרנס ליג במקרה של הדחה מליגת האלופות. בחיפה יסגרו בימים הקרובים גם את יריבות האימון במחנה בהולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully