וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזה של בכר, הציפייה של לביא והמו"מ עם רוקאביציה: מכבי חיפה לאן?

30.5.2021 / 22:30

הערכות שהמאמן יחתום, הקפטן מחכה לברכת הדרך לצאת לאירופה, התעניינות מחו"ל גם ברודריגס וחזיזה. השחקנים שיעזבו בוודאות, אלו שמחכים להבהרות וגם המועמדים לחיזוק הסגל. איך תיראה האלופה בעונה הבאה? תמונת מצב

השערים במשחק של מכבי חיפה נגד הפועל באר שבע/ספורט2

לפני כמה שבועות ביקש ברק בכר משחקני מכבי חיפה לעזוב את כל ענייני החוזים לעונה הבאה ולהתרכז במאבק האליפות. גם בנוגע לעתידו האישי, המאמן ביקש מסוכנו דודו דהאן להמתין והבהיר שהמערכת צריכה להיות מרוכזת כל כולה בהשגת המטרה. כעת, אחרי שזכתה הערב (ראשון) רשמית באליפות לראשונה אחרי עשור, מכבי חיפה תתפנה לתכנן את עונת 2021/22 ולהתמודד עם סימני שאלה רבים.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם עוזרו גיא צרפתי. אריאל שלום
המאמן צפוי להמשיך, העוזר עשוי לצאת לדרך עצמאית. ברק בכר עם גיא צרפתי/אריאל שלום

הצוות המקצועי

הסוגיה המרכזית היא כמובן המשך דרכו של ברק בכר. למאמן אין חוזה לעונה הבאה, אך במועדון רוצים מאוד שימשיך. הבעלים יעקב שחר ובנו אור מעריכים מאוד את המאמן וישמחו לראות אותו עומד על הקווים בשנים הקרובות. גם בכר מעוניין להישאר ואף עבד מאחורי הקלעים על שמות לקראת העונה הבאה. הצעה מאירופה עשויה לטרוף את הקלפים, אך ההערכות הן כמובן שבכר יחתום בסופו של דבר ויישאר בקבוצה. עוזרו גיא צרפתי עשוי לעזוב שכן הוא מחזיק בהצעות מכמה קבוצות בליגה הלאומית. אם בכר יישאר, יתר הצוות המקצועי ימשיך איתו מלבד ניאל קלארק שעשוי לחזור לחו"ל.

סאן מנחם שחקן מכבי חיפה. אריאל שלום
האופציה תמומש בכל מקרה. סאן מנחם/אריאל שלום

הגנה

החוליה הבעייתית של העשור הרע התייצבה בשנתיים האחרונות, והעונה השתדרגה מאוד עם ההגעה של בוגדן פלאניץ'. הסרבי יישאר בקבוצה, כמו גם עופרי ארד וג'וש כהן. רז מאיר ימשיך גם כן, אך בחיפה יחתימו מגן ימני בכיר כדי להתמודד עם מאיר על ההרכב. אחרי שאופציית מאור קנדיל ירדה מהפרק לאור הארכת חוזהו במכבי תל אביב, הכיוון הוא הבאת מגן זר. ארנסט מאבוקה יעזוב אחרי ארבע שנים וכמה קבוצות בליגת העל כבר לוטשות עיניים לכיוונו.

טאלב טואטחה צפוי גם הוא לסיים את דרכו. המגן השמאלי, השריד היחיד מהאליפות הקודמת שחזר מאירופה בקול תרועה רמה, לא הצליח להשתלב בקדנציה השנייה שלו במועדון. בעיות התנהגותיות, בעיקר בכל הנוגע לאכזבה ממעמדו, הביאו לכך שבכר דחק אותו לגמרי מהרוטציה. המגן מבוקש בהפועל באר שבע ובשבועות הקרובים תתקיים שיחה בינו לבין ראשי המועדון. בחיפה מחזיקים באופציה על סאן מנחם ויממשו אותה אם לא יסכמו עם המגן על חוזה ארוך טווח. ההעדפה היא לסגור עם המגן על חוזה לכמה שנים שגם ישאיר אותו מסופק. מנחם זכה לגישושים מקבוצות בחו"ל לאחרונה. בכל מקרה יוחתם מגן שמאלי נוסף.

עאיד חבשי יעזוב בקיץ ובחיפה מחפשים בלם זר נוסף. אם לא יימצא כזה, האלופה הטרייה תנסה להחתים בלם ישראלי צעיר. רמי גרשון יישאר אם לא יצורף בלם זר, אך אם יגיע אחד כזה הוא צפוי לבקש לצאת לקבוצה בליגת העל בה יהיה שחקן הרכב. דייויד אקווה, שהצטיין בלאומית במדי הפועל נוף הגליל, צפוי להמשיך כמושאל אצל העולה החדשה לליגת העל.

נטע לביא שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
רוצה אירופה. נטע לביא/מאור אלקסלסי

קישור

החוליה הדומיננטית היא גם סימן השאלה הגדול ביותר של מכבי חיפה לקראת העונה הבאה. חוסה רודריגס מבוקש בכמה קבוצות בדרום ומרכז אמריקה, וכן בליגה השנייה במולדתו ספרד. הקשר האחורי מרוצה מאוד בחיפה ונוטה להישאר, אבל הצעה כספית מפתה עשויה לשכנע אותו לעזוב.

נטע לביא, שביקש לעזוב בינואר לצסק"א מוסקבה, משוכנע שכעת לאחר שהשיג אליפות כקפטן, יקבל את ברכת הדרך מהמועדון לצאת לאירופה אם תגיע הצעה מתאימה. בחיפה מעריכים שיש סיכוי לא מבוטל שמי שיניף את צלחת האליפות ביום ראשון, ייפרד מהקבוצה בקיץ וינסה את מזלו בחו"ל.

מוחמד אבו פאני מעוניין לעזוב והוא מאוכזב כזכור מהמשכורת הנמוכה לטענתו שקיבל העונה. למרות התחושות הקשות של הקשר, בחיפה מנסים להגיע איתו לעמק השווה כדי שיחתום על הארכת חוזהו. אם לא יסתדרו הצדדים, אבו פאני צפוי לצאת ולשחק בחו"ל כשכמה קבוצות בטורקיה כבר מנהלות שיחות עם סוכנו פאלי רמאדני.

מוחמד אבו פאני, שחקן מכבי חיפה. ., אודי ציטיאט
מאוכזב מהשכר. מוחמד אבו פאני/אודי ציטיאט, .

בכל הנוגע לקישור ההתקפי, עושה רושם שצ'ארון שרי ועומר אצילי יישארו בקבוצה. ההולנדי סיכם בדצמבר לשנתיים נוספות ואצילי חתום לשלוש שנים נוספות. גם דולב חזיזה מחזיק בחוזה לעוד שנתיים, אך במהלך העונה נרשמו גישושים מקבוצות בטורקיה וכן מריינג'רס הסקוטית. הצעה קוסמת עשויה להוביל לעזיבתו, אך בשלב זה נראה שכל השלישייה תישאר.

יובל אשכנזי הוא היחיד שאין החלטה סופית לגביו, והיא תתקבל בימים הקרובים. אחרי עונה ראשונה מרשימה, אשכנזי נפצע, איבד את מקומו בהרכב ושיחק פחות העונה. מאור לוי הצעיר, שהפך משם אלמוני לשחקן עם מעל 20 הופעות ורשם שני בישולים וסחיטת פנדל, עשוי לקבל יותר קרדיט בעונה הבאה, כשבהנהלת המועדון ובצוות המקצועי מעריכים אותו מאוד. עם זאת, אם יוחתמו שחקנים בכירים חדשים, ייתכן כי לוי ייצא לשנת השתפשפות בקבוצה אחרת בליגת העל, בה יובהר שהצוות המקצועי בונה עליו כשחקן משמעותי. נהוראי יפרח, שעדיין לא חתם על הארכת חוזה, מנהל מגעים עם המועדון. אם לא יבשילו, הוא עשוי להפוך לשחקן חופשי שיידרש רק בדמי השבחה.

במקביל, במכבי חיפה נערכים לאפשרות שלפחות אחד משלישיית מרכז השדה יעזוב ובין השמות שעלו על הפרק נמצא עלי מוחמד. אם לביא, אבו פאני או רודריגס יעזבו, הירוקים צפויים לנסות ולצרף את קשר בית"ר ירושלים, כאשר אופציות של זרים ממשיכות להיבחן. גם שמו של רועי גורדנה על הפרק מבחינת אנשי הצוות המקצועי. בחיזוק לעמדות הכנף, מאוויס צ'יבוטה הוא אחד המועמדים המובילים, כאשר יאניק וילדסחוט לא יישאר.

מאוויס צ'יבוטה שחקן לודוגורץ. אתר רשמי לודוגורץ, אתר רשמי
מהמדים הירוקים של אלופת בולגריה לאלו של אלופת ישראל? מאוויס צ'יבוטה/אתר רשמי, אתר רשמי לודוגורץ

התקפה

השאלה העיקרית נוגעת כמובן למלך השערים ניקיטה רוקאביציה. החלוץ מנהל שיחות עם מכבי חיפה שרוצה שיישאר, וכעת רק הנושא הכספי מפריד בין הצדדים. רוקאביציה מחזיק בהצעות מהליגה האוסטרלית, אבל מעדיף להישאר בישראל וזוכה לעניין גם מצד הפועל באר שבע.

גודסוויי דוניו ימשיך ובצוות המקצועי רוצים שגם מוחמד עוואד יישאר. בניגוד לטואטחה וחבשי למשל, החלוץ שחזר באמצע העונה מהשאלה בלך פוזנן הפולנית, גילה הבנה גם כאשר לא קיבל דקות, המשיך להילחם על מקומו ועל כך זוכה להערכה. הוא יבקש להבין מה מעמדו לפני שיחליט האם לבקש לצאת להשאלה נוספת. סתיו נחמני, שקיבל קרדיט מועט רק בשלבים הראשונים של העונה, מועמד לנוף הגליל.

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה חוגג שער. מאור אלקסלסי
מעדיף להישאר בישראל, למרות הצעות מאוסטרליה. ניקיטה רוקאביציה/מאור אלקסלסי

המושאלים

לא מעט שחקנים נדדו השנה מחוץ למכבי חיפה, אך עושה רושם שסיכוייהם לחזור לא גבוהים. מקסים פלקושצ'נקו, למרות עונה טובה בהפועל חדרה, ככל הנראה יקבל אישור לצאת להשאלה נוספת או אפילו יימכר לקבוצה אחרת, אם אכן תגיע הצעה טובה. איהאב אבו אלשיך, שבקושי שיחק במכבי פתח תקוה אליה עבר בינואר, צפוי לצאת לעוד עונת התחשלות. מי שעשוי לחזור הוא טימו מוזי, שהראה ניצוצות מאז יצא להשאלה בהפועל כפר סבא ויתחיל את האימונים עם הקבוצה בכל מקרה.

שריף כיוף, שעמד לסירוגין בשערה של הפועל כפר שלם שירדה לליגה א', ייצא ככל הנראה לעונת השאלה נוספת, כאשר במכבי חיפה רוצים לצרף שוער בכיר יותר לצד ג'וש כהן. שמותיהם של אסף צור, יואב ג'רפי, רן קדוש ורועי משפתי עלו כמועמדים לתפקיד שוער המשנה, וזאת אחרי שאריק ינקו סירב והאריך את חוזהו במכבי פתח תקוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully