וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן השאלה: מי יהיה "אבו פאני החדש"? 10 המושאלים הבכירים של מכבי חיפה

30.4.2021 / 21:00

במכבי חיפה קיבלו תיאבון מהחזרה של מוחמד אבו פאני ישירות להרכב, ועוקבים אחרי מושאלים רבים. מפלקושצ'נקו ואבו אלשיך ועד אקווה וג'אבר - האם הירוקים יוכלו למצוא עוד תגליות שיככבו אצלם בעונה הבאה?

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי חיפה 1:1/ספורט1

בקיץ האחרון החליט ברק בכר להחזיר את מוחמד אבו פאני מהשאלה בהפועל חדרה ולהשיבו לסגל מכבי חיפה, על חשבונו של מקסים פלקושצ'נקו, שהחליף פוזיציה עם אבו פאני ועבר לחדרה. הביקורות לא איחרו להגיע. "מהלך לא משמעותי", "אין הבדל בין השניים", "עדיף שבכר יתעסק בחיזוקים משמעותיים" - כל אלה היו רק חלק קטן מהרפרטואר בימים שאחרי.

אף אחד מהפרשנים, וגם לא מעט מאנשי המועדון, לא ציפו שאבו פאני יהפוך לפקטור של ממש, אלא שהקשר הצעיר הפך לאחד הבאנקרים בהרכב של בכר לאורך העונה ולשחקן מוביל בקבוצה. "מי שהיה מעורה בדברים ידע מיד שבכר מייעד לו תפקיד מפתח", מסביר גורם במועדון, "זו הסיבה שהוא החזיר אותו מהשאלה".

גם העונה, לא מעט שחקנים ששייכים למכבי חיפה מסתובבים בשתי הליגות הראשונות בישראל, וחיפה, שנמצאת עמוק במאבק האליפות, מתכננת בד בבד את העונה הבאה. אחת השאלות העיקריות היא האם אפשר למצוא את "אבו פאני החדש" ולהחזיר אחד מהמושאלים לסגל הירוקים, על מנת שיהפוך לשחקן משמעותי בסגל. שי בן דוד, גל קעתבי, דור אדרי, אלון דרעי ועוד רבים אחרים נמצאים ברשימת המושאלים, אך בשלב זה בקריירה לא נחשבים לכאלה שעשויים לחזור. יצאנו לבדוק את עשרת המושאלים "הבכירים" של הירוקים, מה מעמדם והאם יש באמת סיכוי שבעונה הבאה ילבשו ירוק, ולא בהפועל כפר סבא.

מוחמד אבו פאני שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מי יילך בעקבותיו? מוחמד אבו פאני/מאור אלקסלסי

שריף כיוף

את העונה הנוכחית התחיל כיוף כשוער השני של הירוקים. בחיפה לא בנו על עומרי גלזר, וכיוף היה אמור לשמש כשוער הגיבוי של ג'וש כהן. בפועל, גלזר רשם מחנה אימון מצוין בחו"ל, הדיח מההרכב את כהן ושלח את כיוף, שהפך בהיררכיה לשוער שלישי, להשאלה בהפועל כפר שלם מהליגה הלאומית. בחיפה עשו עם הקבוצה מהלאומית הסכם, לפיו רק אם כיוף ישותף ביותר מ-70 אחוז מהמשחקים, הקבוצה מתחתית הליגה השנייה לא תצטרך לשלם דמי השאלה. כיוף אכן התחיל כשוער הראשון של כפר שלם, אלא שהוא לא הרשים יתר על המידה ובחלון ההעברות של ינואר צירפה הקבוצה את השוער גולן אלקסלסי, שתפס את מקומו של כיוף בתחילה. בתקופה האחרונה חזר כיוף לשער והוא מציג יכולת טובה, כשבשלושת המחזורים האחרונים ספג שער אחד בלבד. עד כה רשם 19 הופעות בליגה, בהן ספג 29 שערים, ועוד שתי הופעות בגביע המדינה. "אין ספק שזו עונה מטלטלת עבור שריף, אבל הוא שוער טוב מאוד שעוד ידבר בעתיד", קובע גורם בחיפה, "בצורה שהעונה הזו התפתחה, היה חשוב עבורו לשחק".

עתידות: כיוף צפוי לחזור לסגל של מכבי חיפה ולשמש בעונה הבאה שוער שני, כשבכל מקרה הוא יחל את אימוני טרום העונה עם הירוקים. גלזר, שתפס את מקומו כשוער המשנה, לא יישאר בקבוצה.

עוד בוואלה!

ברק בכר מתלבט, במכבי חיפה מודים: "כל שבוע רואים כמה המאבק הזה קשה"

לכתבה המלאה
דייויד אקווה שחקן הפועל נוף הגליל. לילך וייס רוזנברג
צפוי להמשיך בנוף הגליל כמושאל. דייויד אקווה/לילך וייס רוזנברג

דייויד אקווה

הבלם הגנאי, שהושאל אחרי שסיים את דרכו בקבוצת הנוער של מכבי חיפה להפועל נוף הגליל, הפך העונה לאחד מהשחקנים הטובים בליגת המשנה. אקווה רשם 29 הופעות עד כה במדי הקבוצה הצפונית, שהבטיחה את העלייה לליגת העל. בחיפה עקבו לאורך כל העונה אחרי הבלם הצעיר, והיו גם כאלה שחשבו בחלון ההעברות בינואר שצריך להחזיר אותו. אקווה, שהפך לתחנה האחרונה של הליגה הלאומית, קינח בשלושה שערים חשובים, אך גם איבד לפעמים את הראש ורשם שני כרטיסים אדומים. "אקווה הוא בלם ברמה של ליגת העל, נקודה", קובע גורם בכיר בנוף הגליל, "מי שראה אותו העונה הבין שיש לו את כל הנתונים להפוך בשנים הקרובות לאחד הבלמים הטובים בישראל".

עתידות: בחיפה היו שמחים שאקווה יהיה בסגל בעונה הבאה, אך העובדה שהוא זר גורמת להתלבטות בעניין. בנוף הגליל כבר פנו רשמית לירוקים במטרה לשאול את השחקן לעונה נוספת, אולם הירוקים יקבלו החלטה סופית רק לקראת העונה הבאה. הסיכויים שאקווה יחזור לא גבוהים כל עוד עופרי ארד ובוגדן פלאניץ', בסגל וההערכה אצל לא מעט גורמים היא שבסופו של דבר אקווה ישחק בליגת העל במדי נוף הגליל בעונה הבאה וישוב לירוקים בעונת 2022/23.

איקוום אוטין שחקן בני סכנין. ברני ארדוב
בסכנין טענו: "ההפתעה הכי רעה שלנו העונה". איקוום אוטין/ברני ארדוב

איקוום אוטין

לקראת סוף עונת 2018/19 החתימו במכבי חיפה את המגן השמאלי איקוום אוטין. הניגרי נחשב לאחד מהשחקנים המובילים בגילאים הצעירים, ובחיפה היו משוכנעים שעשו את אחת מהעסקאות הטובות שלהם בשנים האחרונות. "הייתה מחשבה שהגיע יעקובו של ההגנה", מודה גורם המעורה בפרטים, "הרזומה וגם הביצועים שהראו היו ברמה גבוהה מאוד".

אוטין אפילו נכנס לסגל הירוקים ואף רשם הופעות באירופה, אלא שמהר מאוד בחיפה החלו להבין שהשחקן צריך לצאת להשאלה על מנת לצבור ניסיון. מי שקפצה על המציאה הייתה בני סכנין, אלא שמי שציפה שתגיע הפריצה קיבל את ההיפך הגמור. לא רק שאוטין יצא מהסגל של הירוקים, הוא לא מצא עצמו בסגל של נסיכת המגזר. בחודש ינואר רצו מאוד בסכנין לשחרר את אוטין וכבר סיכמו עם הפועל רעננה, אבל המתיחות בין סכנין לחיפה הובילה לכך שהירוקים לא אישרו את השאלת המשנה ואוטין מצא עצמו ביציע. "האמת שכל המאמנים שהיו העונה לא התרשמו מאוטין", קובע גורם בכיר בסכנין, "גם אנחנו חשבנו שהוא יהיה שחקן מוביל, אבל בפועל התאכזבנו בלשון המעטה מהיכולת שהוא מציג. זו ההפתעה הכי רעה שלנו העונה".

עתידות: אוטין יקבל הזדמנות בעונה הבאה לתקן את הרושם, אך ככל הנראה לא בסגל של הירוקים, שישאילו אותו לעוד עונה. בשלב זה אין הצעות על השחקן, אך ייתכן מאוד וימצא עצמו בקבוצה מהליגה השנייה. אוטין, אגב, מעוניין לצאת להשאלה או במכירה לקבוצה מחוץ לישראל.

עודד צוקול שחקן הפועל נוף הגליל מול הראל שלום שחקן הפועל קטמון. דני מרון
חמישה שערים במדי מוליכת הלאומית. עודד צוקול/דני מרון

עודד צוקול

בעוד מרבית המושאלים הישראלים של מכבי חיפה גדלו במחלקת הנוער הירוקה, הרי שעודד צוקול לא שיחק במדי מכבי חיפה אפילו לשנייה אחת. בקיץ האחרון ניצלו הירוקים זכות ראשונים שהייתה להם ורכשו את צוקול ואת תום סקלובין, חברו להפועל נוף הגליל, ב-600 אלף שקל. אחרי הרכישה החליטו שלא להעביר בפועל את השניים לקבוצה והשאילו אותם לעונה נוספת בנוף הגליל. צוקול, שמשחק כשחקן כנף התקפי, שיחק במרבית ההופעות שלו העונה באגף כשמאחוריו שלושה בלמים, ועל אף שנדד בין ההרכב לספסל במשך כל העונה, הוא עם חמישה שערים ב-25 הופעות. רק פעם אחת העונה רשם 90 דקות מלאות. "צוקול הוא שחקן מאוד מוכשר", מעיד אחד מחבריו לקבוצה, "הוא אמנם לא שיחק העונה בכמויות שרצה וחשב, אבל בסופו של דבר הוא גורם משמעותי בעלייה".

עתידות: השחקן צפוי לפתוח את אימוני טרום העונה עם הירוקים ואפילו למצוא עצמו נשאר בשורות מוליכת הליגה. העובדה שצוקול יכול לשחק בשתי העמדות עשויה להקנות לו את המקום, בייחוד אם טאלב טואטחה יעזוב את חיפה בסוף העונה.

שחקן הפועל נוף הגליל מחמוד ג'אבר. אודי ציטיאט, אודי ציטיאט
שחקן של מאמן. מחמוד ג'אבר/אודי ציטיאט, אודי ציטיאט

מחמוד ג'אבר

אם מישהו מחפש את התגלית של העונה הבאה, ייתכן שהוא ימצא אותה אצל הקשר האחורי של הפועל נוף הגליל. השחקן, שכבר מושאל כמה שנים מהירוקים, יחגוג 22 באוקטובר הקרוב, ושחקנים בשורות העולה מליגת העל משוכנעים שהוא כבר בשל להיות שחקן משמעותי. ג'אבר החל את העונה כקשר 50:50, אך הוסב בהמשך לעמדת הקשר האחורי ונחשב לשחקן של מאמן, כזה שממלא הוראות ומקצוען מאוד. "אין ספק שג'אבר צריך לשפר את עצמו מבחינת מספרים", קובע גורם בכיר בנוף הגליל, "אבל הוא שחקן טכני וממושמע מאוד שיכול להצליח בליגת העל". ג'אבר רשם לזכותו שער ליגה אחד בלבד העונה ושער נוסף בגביע, ובמקביל גם עשרה כרטיסים צהובים.

עתידות: עתידו של ג'אבר בעונה הבאה תלוי בעיקר האם שלישיית הקישור האמצעי תישאר בעונה הבאה בחיפה או לא. אם אחד או יותר מהשלישייה - אבו פאני,,נטע לביא וחוסה רודריגס - יעזבו, בחיפה יתחזקו בשחקנים משמעותיים, אך עשויים להשאיר גם את השחקן אם ירשים את הצוות המקצועי. בנוף הגליל, במקביל, יבקשו מחיפה להשאיר את השחקן אצלם עונה נוספת.

מקסים פלקושצ'נקו שחקן הפועל חדרה. שלומי גבאי
"צריך שיאמינו בו פשוט". מקסים פלקושצ'נקו/שלומי גבאי

מקסים פלקושצ'נקו

הקשר, שכבר קיבל הזדמנות בסגל ובהרכב של מכבי חיפה בעונות קודמות אחרי שנרכש מהיריבה העירונית, הוא ללא ספק בכיר המושאלים על הנייר. פלקושצ'נקו קיבל בקיץ האחרון מסר מבכר שהוא לא בתוכניות המקצועיות ושעדיף שייצא להשאלה, ואכן כך עשה. הוא רושם עונה עם עליות וירידות במדים האדומים של הקבוצה מהשרון, עם 21 הופעות בהן יש לו מאזנים טובים לשחקן קישור - חמישה שערים ושישה בישולים. הדובדבן שבקצפת נשאר הכדורים החופשיים והנייחים. "מקסים הוא שחקן של רגעי קסם, לצד רגעים שבהם הוא נעלם", קובע שחקן בחדרה. "מי שנמצא איתו באימונים ובמשחקים יודע שיש לו מגע שאין להרבה שחקנים בליגה. הוא צריך שיאמינו בו פשוט".

עתידות: הקשר, למרות עונה סבירה בהחלט, לא צפוי בשלב הזה לחזור לסגל של הירוקים. בחדרה רוצים לראות אותו מאוד ממשיך, אך גם קבוצות אחרות, ביניהן הפועל תל אביב, רוצות מאוד לראות אותו מגיע אליהן.

טימו מוזי הפועל כפר סבא. דני מרון
יש ביקוש בליגת העל. טימו מוזי/דני מרון

טימו מוזי

באחד מהאימונים בתחילת העונה תרגל ברק בכר מערך של שלושה בלמים והציג כמגן ימני את השחקן הצעיר טימו מוזי. אחרי אותו אימון בכר שוחח עם הצוות שלו והתרשם מאוד ממי שמשחק בדרך כלל כקשר התקפי והוצב בעמדה על כל הקו. בכר בכלל תפס ממוזי בתחילה כשחקן "הבכיר מבין הצעירים" ונראה היה שינסה להריץ אותו כמה שיותר, אלא שככל שהשבועות עברו בכר התחיל לתת דווקא למאור לוי את הקרדיט והוא זה שהפך לשחקן הצעיר שמקבל את ההזדמנות העונה, בעוד מוזי החל לאבד מהקרדיט. בחלון ההעברות של ינואר עבר מוזי לשורות היורדת הפועל כפר סבא ורשם העונה 15 הופעות ושער בודד.

עתידות: מוזי יחל את האימונים עם חיפה והחלטה לגביו תיקבע לפי כושרו. לא מעט קבוצות בליגה הלאומית וגם כמה בליגת העל עוקבות אחר ההתפתחויות וינסו לשאול אותו.

סקו טורה שחקן עירוני קרית שמונה. ., אריאל שלום
כנראה שייצא לעוד השאלה. סקו טורה/אריאל שלום, .

סקו טורה

הקשר הזר, שהגיע למכבי חיפה כהשקעה לטווח ארוך, רשם עונה טובה מאוד למרות הירידה עם נס ציונה אשתקד. את העונה הנוכחית החל עם הירוקים והיה נדמה שיהפוך לזר השישי של הקבוצה, אלא שאז החליטו בצוות המקצועי להחתים את גודסוויי דוניו וכך טורה מצא את עצמו שוב יוצא לעונת השאלה, הפעם בעירוני קרית שמונה. בחלק הראשון של העונה היה נדמה שבכר טעה ובגדול. בעוד טורה רשם יכולת מצוינת, דוניו נראה כפלופ ולא מעט ביקורות נשמעו בנושא. בחצי השני של העונה היוצרות התהפכו: טורה דעך, בעוד דוניו הפך להפתעה הכי גדולה של הירוקים. טורה רשם העונה חמישה בישולים והוא עדיין בלי שערים, כשהכוח הכי משמעותי שלו הוא הכוח המתפרץ והמהירות. מלבד ההופעות הטובות, טורה גם מצא עצמו מחוץ לסגל במשחק אחד לאחר שקובי רפואה כעס מאוד על ההתנהלות שלו באימונים.

עתידות: יאניק וילדסחוט וארנסט מאבוקה יעזבו את חיפה ויפנו מקום לשני זרים. עם זאת , הירוקים מתכוונים להחתים זרים בכירים במקומם, כך שטורה ייצא לעוד השאלה ורק במקרה שלא יוחתמו שניים כאלה טורה יחזור "כזר השישי".

גיא דהן הפועל עפולה חוגג. אודי ציטיאט
התקדמות משמעותית העונה. גיא דהן/אודי ציטיאט

גיא דהן

בשבוע שעבר הגיע גיא דהן לסמי עופר ביחד עם קבוצתו הנוכחית הפועל עפולה וקיווה להרשים מול הקבוצה אליה הוא שייך. "אני ראוי להיות בסגל של מכבי חיפה", אמר דהן בראיון לוואלה! ספורט ביום המשחק, אלא שבפועל התקשה החלוץ הצעיר, כמו יתר חבריו, לסכן את הירוקים שניצחו 1:4 את היריבה מהלאומית. דהן, שנחשב כבר שנים לכישרון מבטיח, שיחק בעונה שעברה בהפועל נוף הגליל ועבר השנה לעפולה, שם רשם התקדמות רצינית. עם שמונה שערי ליגה ובעיקר בגרות במשחק שלו, דהן מאמין שהוא ראוי לעונה הבאה בליגת העל, גם אם לא יהיה מדובר במכבי חיפה.

עתידות: מוחמד עוואד ודוניו יישארו בעונה הבאה, כשיש ניסיונות להשאיר גם את רוקאביצה ובכל מקרה יהיו שלושה חלוצים בכירים. לפיכך, דהן צפוי לצאת לעונת השאלה נוספת כשהמטרה הפעם היא שישחק בקבוצה בליגה הראשונה.

איהאב אבו אלשיך, שחקן מכבי פתח תקוה. אריאל שלום
"יכול להיות שהיה צריך לבחור קבוצה אחרת". איהאב אבו אלשיך/אריאל שלום

איהאב אבו אלשיך

בקיץ רכשה מכבי חיפה את איאהב אבו אלשיך מבית"ר תל אביב כהשקעה עתידית. השחקן שהיה פצוע בכתף, זכר לפציעה ביזארית בנסיעה עם אופנוע ים, היה אמור לצאת להשאלה, אלא שריבוי פציעות הביאו לכך שקיבל הזדמנות בסגל הירוק. בינואר, אחרי שבחיפה החליטו שאבו אלשיך צריך להשתפשף בקבוצה אחרת, הוא עבר למכבי פתח תקוה, אך גם שם התקשה למצוא את עצמו ורשם עד כה רק שתי הופעות ליגה במדי הקבוצה של גיא לוזון. "בדיעבד, ההשאלה למכבי פתח תווה עשתה לא טוב לשחקן", קובע גורם בחיפה. "יכול להיות שהיה צריך לבחור קבוצה אחרת, אבל מראש הוא הגיע כהשקעה לטווח ארוך ואנחנו מאמינים בו".

עתידות: אלשיך ייצא גם בעונה הבאה לעונת השאלה, אך הפעם בקבוצה בה יבינו הירוקים שיהיה שחקן מפתח.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully