וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה למכבי תל אביב והמונולוג של לביא: מכבי חיפה חגגה אל תוך הלילה

31.5.2021 / 6:00

אופוריה בחיפה: השחקנים חגגו עם הקהל, שרי מסביר למה "אנחנו הקבוצה הכי טובה עם השחקנים הכי טובים", לביא נזכר ב"ילדים שגדלו כאן ולא ידעו מה זה אושר", והצוות המקצועי התמוגג מהקסם של בכר. וגם: אבו פאני ולביא מדברים על עתידם. סיכום לילה של שיכרון חושים

ברק בכר ונטע לביא מדברים אחרי האליפות של מכבי חיפה/צילום ועריכת וידאו: לילך וייס

העונה של מכבי חיפה הייתה מלאה בעליות וירידות, אבל אמש (ראשון) אחרי שריקת הסיום בניצחון 2:3 על הפועל באר שבע, הכל התפוצץ. השחקנים החלו בחגיגות אדירות על כר הדשא ולאחר שעה קלה המשיכו לכיכר ספר בעיר, שם בילו עד השעות הקטנות של הלילה עם אלפי אוהדים. עבור השחקנים והצוות המקצועי, זו הייתה הזדמנות מצוינת לסכם את העונה המפרכת והמתוקה.

צ'ארון שרי, שהיה אחד משחקני העונה של חיפה, אמר: "זו הייתה עונה מצויינת עבור הקבוצה וגם עבורי. זה נכון שבפלייאוף הרמתי את עצמי. אני חושב שאנחנו ראויים להיות האלופים כי אנחנו הקבוצה הטובה ביותר. המשחק נגד באר שבע הוכיח שאנחנו הקבוצה הכי טובה עם השחקנים הכי טובים, שאנחנו ראויים לזכות באליפות". על עתידו אמר שרי: "אשאר כאן בוודאות בעונה הבאה".

רמי גרשון, שלא שיחק הרבה אבל התעלה כשהקבוצה הייתה זקוקה לו, התרגש: "אני מאמין שהכל מלמעלה, אין לי ספק שזה מה שהיה. עבדתי קשה כל השנה ואני שמח שיכולתי להיות חלק מזה ולעזור לקבוצה". על התקופה הקשה שעבר בשנים האחרונות ועל סגירת המעגל עם הזכייה בתואר הראשון שלו בישראל, אמר גרשון: "האליפות הזו מתוקה מדבש עבורי, בטח אחרי כל מה שעברתי פה. אחרי כל זה להגיע לתואר הזה ועוד כשאני מרגיש חלק מזה, זו הרגשה מדהימה. רצינו להוכיח לכולם שאנחנו הקבוצה הכי טובה וזו עובדה שהקבוצה הכי טובה לקחה את האליפות. היינו הכי טובים לאורך כל העונה והיה מגיע לנו, אין ספק בכלל".

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם האוהדים. לילך וייס רוזנברג
הגאווה חזרה לכרמל. שחקני מכבי חיפה חוגגים/לילך וייס רוזנברג
אוהדי מכבי חיפה ממתינים לחגוג אליפות עם השחקנים. שלמה וייס, צילום מסך
אוהדי מכבי חיפה ממתינים לחגוג אליפות עם השחקנים/צילום מסך, שלמה וייס

מוחמד אבו פאני הוסיף: "אני תמיד האמנתי ואני תמיד אאמין בעצמי. לא משנה מי שיחק או מי לא שיחק, הכי חשוב שלקחנו את האליפות". הקשר עקץ גם את מכבי תל אביב על הטענות לפיהן היא הקבוצה הטובה בארץ: "ברור שאנחנו הקבוצה הכי טובה, כל השנה היינו מקום ראשון. לא היינו צריכים להרים את עצמנו לקראת המשחק האחרון. זה משחק אליפות, מי יכול בכלל לא להרים את עצמו?".

על הקריאות של הקהל לעברו להישאר אמר אבו פאני: "קשה לסרב לקהל. יש לי חוזה לעוד שנה, אבל עוד מוקדם לדבר והכל יהיה טוב".

חוסה רודריגס שחגג אליפות ראשונה בישראל אמר: "עכשיו אפשר להיות מאושרים. אמרתי כל העונה שמי שלוקחת אליפות היא הכי טובה. הגיע לנו לזכות".

מלך השערים של הליגה שנה שנייה ברציפות, ניקיטה רוקאביציה, נראה מאושר. "רציתי להביא את המועדון הזה לפסגה ואני שמח שבסוף עשיתי את זה. זו הייתה עונה מיוחדת והגיע לנו לזכות באליפות". החלוץ האוסטרלי פתח את העונה בסערה, אבל לאחר מכן סבל מפציעה, חלה בקורונה ואיבד מעט מכושרו - לפני שחזר לכבוש בצרורות בדיוק במאני טיים. "היו לי כאבים ואפילו היה לי קשה ללכת. אני שמח שחזרתי בזמן". על עתידו בקבוצה אחרי שסיים חוזה רוקאביציה סירב לדבר.

שחקני מכבי חיפה מוחמד אבו פאני, דולב חזיזה חוגגים עם האוהדים. לילך וייס רוזנברג
ענה למכבי תל אביב. אבו פאני בחגיגות/לילך וייס רוזנברג

בדרך לזכייה באליפות חיפה הייתה צריכה לעבור גם לא מעט מחסומים פסיכולוגיים. המאמן מנטלי איתן עזריה סיפר: "הצד המנטלי הוא לא רק בניהול של אדם אחד או שניים, הוא עבודה של כל הצוות המקצועי. המתנה הכי גדולה שלנו בתור צוות היא שברק בכר נתן לנו יד חופשית. המתנה שלנו בסוף היא הצלחת הזו".

המאמן המנטלי דני ענבר הוסיף: "יש אדם אחד שאתם לא מבינים מה הוא עושה בכדורגל הישראלי וזה ברק בכר. יש לו תכונה ייחודית של חוסר אגו, הכלה, הבנת האנשים והבנת המערכת. אני חי את הענף הזה הרבה מאוד שנים, ולא פגשתי דבר כזה".

ברק בכר שיבח את כלל הצוות והילל גם את עוזרו גיא צרפתי: "גיא שיחק איתי בקרית שמונה ואנחנו חברים טובים, אבל לא לקחתי אותו איתי כי אנחנו חברים, אלא כי הוא מבין המון כדורגל והוא גם משלים אותי מבחינה מקצועית וחברתית. גיא הוא צינור מקשר, כי שחקנים אוהבים אותו ודברים עוברים אליי דרכו. לגיא יש יותר שעות אימון ממני, הוא מעביר דברים כמו מאמן ראשי ומבחינתי הוא מאמן מכבי חיפה לכל דבר".

צרפתי עצמו סיפר: "היו לי שתי הצעות השנה מליגת העל ובחרתי לסרב בצניעות. אני דור שלישי למשפחה של כדורגלנים בליגה הראשונה, ולכן יודע שהחיבור של כל אנשי הצוות פה הוא חריג. לקום ולעזוב את הדבר החריג הזה, זה לא משהו שעושים בקלות. ברק מסוג המנהלים שנותנים חופש עבודה לכולם. אם מאמני הכושר מכינים משהו, אז זה מה שעושים. אם גיא ויזינגר (מאמן השוערים, ש.ו.) רוצה שנעמוד חצי שעה בשמש כדי לעבוד על מצבים נייחים, אז זה מה שעושים. כדי לשבור מיתוסים ולעשות דברים כאלה כמו אליפות אחרי עשר שנים, צריך שיתוף פעולה. גם רבנו לא מעט, אבל הכל בסנכרון ובאהבה".

על כך שהצליחו לשמור שלושה כוכבים כמו שרי , חזיזה ואצילי אמר צרפתי "הם שחקנים טובים ואיכותיים ויצירתיים . אחת הגדולות של שחקנים ברמה כזו היא כשגם שיש חילוף הם משקיעים. אצילי, שרי וגם חזיזה לפעמים לא פתחו אבל כשהם רואים את אלו שמנהלים שמים את האגו בצד אז הם אומרים מי אנחנו שלא נתנהל ככה. זו דרך העבודה שלנו". צרפתי התייחס גם לגישה של הצוות המקצועי מול השחקנים ובינם לבין עצמם: "בצוות שלנו לא לוחשים, אומרים לשחקנים ואחד לשני את הדברים כמו שהם, גם אם לא נעים לשמוע את הדברים בקול".

שחקני מכבי חיפה דולב חזיזה, מוחמד אבו פאני חוגגים עם האוהדים. לילך וייס רוזנברג
ככה נראית עיר ששברה בצורת. חיפה חוגגת/לילך וייס רוזנברג
שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה חוגג עם האוהדים. לילך וייס רוזנברג
שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה חוגג עם האוהדים/לילך וייס רוזנברג

לסיום, דיבר הקפטן נטע לביא, שרשם עונה מרשימה, ונתן את מלוא הקרדיט לבכר והצוות שלו: "מעבר למקצועיות, הדוגמא שהצוות המקצועי הראה לנו היא זו שהתוותה את הדרך. אחרי קרית שמונה הם הראו לנו שאנחנו חזקים ושגם כשהיו לנו כמה ירידות השנה, אנחנו עדיין קבוצה חזקה. שפת גוף זה משהו שגורם לך להבין מה המסר, והמסר שלהם היה חיובי לאורך כל העונה. לפני שהם באו, אף אחד לא אמר בתחילת השנה שהוא רוצה אליפות. פתאום בא הצוות המקצועי העונה ומהרגע הראשון הצהיר שהמטרה היא אליפות".

לביא התייחס גם לשדרוג שלו בהתקפה: "שיחקתי השנה בכמה תפקידים. החילוצים השנה התחלקו בין קשרי מרכז השדה (לביא, מוחמד אבו פאני וחוסה רודריגס). כל אחד עשה את התפקיד שלו על המגרש, זה עבד טוב".

קפטן מכבי חיפה נטע לביא חוגג עם האוהדים. לילך וייס רוזנברג
התרגש, וריגש. נטע לביא חוגג/לילך וייס רוזנברג

לביא אמנם זכה בגביע מדינה עם הקבוצה, אבל גם עבורו מדובר באליפות ראשונה. "הייתי ילד כשלקחנו גביע, זו הייתה השנה הראשונה שלי בבוגרים. עברתי מאז הרבה, ובכל שנה למדתי משהו אחר שהכין אותי לשנה הזו. הייתי מוכן בצורה טובה. היום אני הרבה יותר מוכן מהילד שהיה אז בן 19. אני בעצמי אוהד שרוף וכל החברים שלי אוהדים שרופים של המועדון. היום 20 חברים שלי ישבו ושרו כמו משוגעים ביציע הצפוני. יש ילדים קטנים שגדלו בחיפה ולא ידעו מה זה אושר, לא ידעו מה זה כשהעיר הזו רועדת והיא על הרגליים. מגיע לילדים האלה. כל השנים האלה ההורים מספרים להם בבתים שמכבי חיפה היא לא מה שהייתה בעבר, אבל אנחנו זה אנחנו, ואנחנו הכי מאושרים בעולם".

על עתידו במועדון וההצעה מצסק"א מוסקבה אמר לביא: "חשבתי שאולי ההצעה הזו הייתה הצעה של פעם בחיים והייתה לי מחשבה שאני רוצה לעזוב, אבל כשחזרתי מהשיחה עם יענקל'ה והגעתי הביתה לחברה שלי אמרתי לה, 'אני לא באמת רוצה לעזוב, הכסף זה לא העניין לעומת מה שעשינו השנה. האליפות הזו היא הרבה מעבר לכל שחקן כזה או אחר'. מאז אותה שיחה אמרתי גם להנהלה - אני לא מתעסק בזה. אולי תהיה הצעה אחרת באיזו סיטואציה, אבל כרגע יש לי חוזה עד 2023 וטוב לי פה. בכל מקרה, היחסים ביני לבין המועדון לא תלויים בחוזה כזה או אחר. יענקל'ה הבטיח שייתן לי ללכת אם יבוא משהו מעניין, אבל טוב לי פה וכיף לי פה ואחרי הרבה זמן שזה לא קרה, אני מגיע לכפר גלים בחיוך. אבל אם תבוא הצעה מקבוצה מפלצתית, אז הכל יכול לקרות".

כתבנו יואב איתיאל מוסיף כי במהלך החגיגות נעצרו ארבעה אוהדים בחשד שגרמו נזק לכלי רכב ולשלט של נקודת משטרה בחיפה. העצורים - תושב היישוב אמירים בן 18, תושב היישוב שפר בן 17, תושב קרית מוצקין בן 18 ותושב טירת הכרמל בן 15 - שוחררו בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת.

עוד בחיפה: לרגל האליפות ההיסטוריה, אגדה הכריזה על יום חג בעיר, במסגרתו תעניק לכלל התושבים נסיעות בחינם בשירות התחבורה השיתופית החכמה "אגד תיקתק".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully