וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר: "היה לי ברור שלא נחמיץ את ההזדמנות". בכר: "אליפות עוצמתית"

30.5.2021 / 22:41

שחקני מכבי חיפה חגגו עם האוהדים במשך דקות ארוכות. הנשיא אמר לוואלה! ספורט: "כל העונה הייתה שמחה". עופרי ארד הוביל את אביו בכסא גלגלים למרכז המגרש ופרץ בבכי. בכר: "בבאר שבע המטרה הייתה להיאבק על האליפות, פה המטרה הייתה לזכות בה"

תקציר: מכבי חיפה - הפועל באר שבע 2:3/ספורט1

שחקני ואנשי מכבי חיפה חגגו הערב (ראשון) במשך דקות ארוכות על כר הדשא, עם כ-30 אלף אוהדים ביציעים. מחזות כאלו לא נראו בצד הירוק של חיפה כבר הרבה זמן, לפחות 10 שנים. ברק בכר ושחקניו זכו באליפות ראשונה מאז 2011 ובאצטדיון נראו התפרצויות אושר וגם הרבה דמעות של שמחה.

אחד הרגעים המרגשים נרשם כשעופרי ארד הוביל את אביו החולה, שיושב על כסא גלגלים, למרכז המגרש כדי לציין את האליפות הראשונה בקריירת הבוגרים שלו. ארד שלווה גם על ידי אחיו, פרץ בבכי. ברק בכר שציין אליפות רביעית כמאמן, הקיף את המגרש ביחד עם ילדיו והודה לקהל הירוק.

הנשיא יעקב שחר אמר לוואלה! ספורט: "היה ברור לי שלא נחמיץ את ההזדמנות ונעשה את זה. רגע שמח? צריך להגיד את האמת כל העונה הזו הייתה שמחה. יש הרבה ריגושים וזה בוודאי רגע שכזה".

קפטן מכבי חיפה נטע לביא מניף את צלחת האליפות. מאור אלקסלסי
ההמתנה הסתיימה/מאור אלקסלסי
נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר עם צ'ארון שרי. מאור אלקסלסי
כמה נחת ליעקב שחר/מאור אלקסלסי

ברק בכר אמר בעיצומן של החגיגות: "עדיין קשה לעכל. להחזיר את האליפות לקהל, ליענקל'ה בגיל 80, זה כל כך מרגש. נכון שזו אליפות גם שלי ושל השחקנים, אבל כל המסביב הרבה יותר עוצמתי. ידעתי שזה ייגמר בצורה טובה, הייתי בסיטואציה דומה לפני חמש שנים עם הפועל באר שבע ואז זה נגמר באליפות".

המאמן המשיך: "כשהגעתי היה לי ברור שיש מטרה אחת. בהפועל באר שבע הייתה מטרה להיאבק על אליפות, פה הייתה מטרה אחת: לזכות בה. צריך לפרגן למרקו בלבול שפנה סגל מדהים שהיה צריך לשדרג אותו קצת. הפער מהמקום השני למקום הראשון הוא מעבר מאוד קשה מנטלית. ה-2:2 נגד מכבי תל אביב היה סוג של ניצחון מבחינתי. בשנה הבאה אני מאמין שנעשה את זה וננצח אותם".

על עומר אצילי: "אני לא נכנס לעניין הציבורי. יענקל'ה החליט שהוא מביא אותו, כלך מאמן היה רוצה אותו. ברור שביקשתי שהוא יגיע, איזה מאמן לא יבקש אותו? הוא לא היה צריך להיות שובר שוויון, הוא היה צריך להיות תוספת".

על הרגע בו הבין שהקבוצה בדרך לתואר: "הגענו עם מומנטום לא טוב למשחק באשדוד ועליתי שם עם הרכב נסיוני שאם לא היינו מנצחים אנחנו מקבלים ביקורות. ניצחנו שם ואז האמנתי שאנחנו בדרך לאליפות".

המאמן סיכם: "אני מרגיש שברק בכר של העונה טוב יותר מברק בכר של העונות הקודמות, אבל זה הרבה בזכות הצוות המקצועי שעובד לצדי. באליפות כזאת אני לא יכול לציין שחקן אחד. אני דווקא יכול לקחת שני שחקנים שלא פתחו מרבית העונה, אבל הם מסמלים את מכבי חיפה של העונה - גודסוויי דוניו ורמי גרשון. הם התאמנו חזק, וכשהיינו צריכים אותם, הם היו שם בשבילנו".

מאמן מכבי חיפה, ברק בכר ובנו. מאור אלקסלסי
"אני מאמן טוב יותר מאשר בעונות הקודמות". בכר ובנו/מאור אלקסלסי

נטע לביא: "וואו וואו וואו. זו חוויה מטורפת. עשינו פה היסטוריה, אני גאה בכולם - חבורה של גברים. אני יכול ימים שלמים להסביר מה עברנו פה. כל הכבוד לקהל הזה, אנחנו מאושרים בשביל העיר. לא הייתה לי תחושה שנפספס את זה, התאכזבנו בשבוע שעבר אבל אמרנו לעצמינו שנעשה את זה במשחק הבית ואין דברים כאלה. אנחנו מאושרים, עבדנו מאוד קשה בשביל הרגע הזה. הבנתי מזמן שאנחנו הולכים לזכות באליפות, אבל לפני המשחק ראיתי איך השחקנים הגיעו וידעתי שנעשה את זה. העתיד שלי? ברור שיש חלומות לצאת לאירופה, אבל אם לא יבוא משהו קונקרטי, אני הכי נהנה פה בעולם".

שחקן מכבי חיפה ניקיטה רוקאביציה עם בתו. מאור אלקסלסי
"שמח שחזרתי בזמן כדי לעזור לקבוצה לזכות באליפות". רוקאביציה/מאור אלקסלסי

ניקיטה רוקאביציה שסיים את העונה כמלך השערים עונה שנייה ברציפות, הפעם עם 19 כיבושים: "באתי לפני חמש שנים ורציתי רק דבר אחד: להחזיר את מכבי חיפה לפסגה. זה כדורגל והכול יכול לקרות, צריך להיאבק עד הסוף. עשינו עבודה פנטסטית מהרגע הראשון. מבחינה אישית, באמצע העונה נדבקתי בקורונה ואחרי שהתאוששתי, נפצעתי ולא יכולתי ללכת במשך חודש. לקח לי זמן להתאושש, אבל אני שמח שחזרתי בזמן כדי לעזור לקבוצה לזכות באליפות".

שחקני מכבי חיפה מוחמד אבו פאני, מוחמד עוואד. אינסטגרם מוחמד אבו פאני, אתר רשמי
שחקני מכבי חיפה מוחמד אבו פאני, מוחמד עוואד/אתר רשמי, אינסטגרם מוחמד אבו פאני

ג'וש כהן על הזכייה בתואר שחקן העונה: "אני מרגיש כבוד עצום, תודה על לכל מי שהצביע. זו הייתה עונה נהדרת ושנה מדהימה. החברים שלי עשו את כל העבודה הקשה ואני רק ניקיתי את הדברים הקטנים. הופתעתי כשוער שזכיתי בתואר הזה, בדרך כלל זה הולך לשחקן שדה - אבל אני לא מתלונן. אלה היו שנתיים מדהימות. כשהגעתי לפה לא ידעתי למה לצפות. דיברתי עם דקל קינן בהתחלה ולאט לאט התרגלתי לפה. השתפרתי המון ואני רוצה להמשיך להשתפר".

על השנה הלא פשוטה שעברה הקבוצה בשל הקורונה: "זו הייתה שנה קשה מאוד עם הקורונה, אבל כולם נאלצו להתמודד עם זה. במהלך השנה טסתי רק פעם אחת הבייתה לארצות הברית, אבל זה השתלם לנו. אני אשמח להיות שוער הנבחרת, אם ההזדמנות תגיע. אני יודע שאצטרך לחכות יותר זמן כדי לקבל את האישור מפיפ"א".

שחקן מכבי חיפה ג'וש כהן מניף את גביע שחקן העונה. מאור אלקסלסי
"אשמח להיות שוער הנבחרת, אם ההזדמנות תגיע". ג'וש כהן עם גביע שחקן העונה/מאור אלקסלסי
שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה עם הנשיא יעקב שחר. אינסטגרם דולב חזיזה, אתר רשמי
"יש לנו חדר הלבשה מטורף, הוא נתן לנו את הכוח". חזיזה/אתר רשמי, אינסטגרם דולב חזיזה

דולב חזיזה: "הבטחתי שאני אביא למועדון הזה אליפות ואני שמח שקיימתי. היו כאלה שזלזלו במה שאמרתי וזה נתן לי עוד יותר דרייב. אני חושב שיש לנו חדר הלבשה פשוט מטורף, זרים, ישראלים, אלה שמשחקים ואלה שלא משחקים - כולם שמחים אחד בהצלחה של השני. חדר ההלבשה נתן לנו את הכוח. אם אפשר היה לזכות קודם הייתי רוצה לחגוג קודם, אבל בסוף התמזל מזלנו לחגוג מול 30 אלף איש בבית. יש פה חבורה של גברים וידענו שנעשה את העבודה בבית. בסוף המשחק התפוצצתי והתפרקתי. קצת מאכזב שלקחנו אליפות בלי לנצח את מכבי תל אביב, אבל בסופו של דבר אנחנו אלופים והם מסתכלים עלינו מהמקום השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully