וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני פדרמן: "אנחנו בין שלוש קבוצות היורוליג שנפגעו הכי הרבה מהקורונה"

29.5.2021 / 10:00

הקשיים בצל המגיפה ("בלי הקורונה התוצאות שלנו היו שונות, אין לי ספק"), התנאים הלא פשוטים ("הצטרפתי לשתי טיסות וזה היה סיוט"), שוק השחקנים והעתיד ("אנחנו בעולם אחר לגמרי מלפני חצי שנה"). בעלי מכבי תל אביב מסכם עונה אחרי הזכייה בגביע המדינה

מכבי תל אביב חוגגת את הזכייה בגביע המדינה/צילום: אור שקדי

כמעט שנתיים עברו מאז מכבי תל אביב הגיעה לחגוג תואר בפעם האחרונה במסעדת 206 המיתולוגית. מאז האליפות ב-2019 הקבוצה לא הגיעה לשם. בגביע בפברואר 2020 היא לא זכתה ואת האליפות שהיא חגגה בשנה שעברה היא נאלצה לחגוג ביד אליהו בגלל מגבלות הקורונה.

שלשום (חמישי) חזרו הצהובים ל-206 כדי לחגוג את הזכייה בגביע. אז המקום היה פחות עמוס מהרגיל כשבמכבי תל אביב השתדלו לחגוג בצורה מאופקת לאור המשימות שעוד נותרו, אבל ההנהלה המורחבת, כולל הבעלים דני פדרמן הגיעו וחגגו. "חזרנו הביתה, תמיד כיף, זה אף פעם לא מרגיש שזה ממצה את עצמו או נמאס. זה המקום הטבעי שלנו", הוא סיפר בריאיון לרגל הזכייה בגביע המדינה.

דני פדרמן, מבעלי מכבי תל אביב. מכבי תל אביב האפליקציה הרשמית, אתר רשמי
"היינו צריכים לפתוח חמ"ל". מכבי תל אביב חוגגת את הזכייה בגביע/אתר רשמי, מכבי תל אביב האפליקציה הרשמית

עד כמה הקורונה ועונת הקורונה הנוכחית הייתה לכם קשה?

"עברנו תקופה שאם נגיד שהיא הייתה מאתגרת זה אנדרסטייטמנט. כל העולם עבר משהו מטלטל, היו לנו ימים, שבועות וחודשים שישבנו והיינו באווירת מלחמה. כמו לפתוח חמ"ל ולשבת ולנסות לפתור את זה. צריך לחלק את זה לשתי תקופות. הייתה התקופה שהכול נעצר, ועונת היורוליג נעצרה למרות שזה היה נראה כמו עונת פיינל פור. היינו צריכים להתמודד עם חוזרים לשחק או לא ומה עושים עם השחקנים והקהל. את הנקודה הזאת פתרנו; העונה הסתיימה באקורד חיובי עם אליפות, אבל אז מהר מאוד מצאנו את עצמנו מתכננים איך נכנסים לעונה חדשה שהיא גם אזור מלחמה, לעונה של קורונה".

"היה מאוד קשה", מפרט פדרמן. "לא ידענו מה עושים עם הקהל, עם הכנסות, עם חוזים של שחקנים, איך טסים, לא ידענו אם נוכל לארח בארץ, לא היה סעיף בתקציב שלא היו עליו 10 סימני שאלה. לא היה סעיף בתפעול שלנו שידענו איך הוא ייראה. נכנסנו לעונה כזאת אחרי שהארכנו חוזה לסקוטי, האנטר ויאניס; לקחנו התחייבויות מאוד גדולות ונכנסנו לעונה של חוסר ודאות. הבנו שזה משבר מתגלגל, ושכל יום נתמודד מחדש, מה שאנחנו יודעים מאוגוסט, זה לא מה שנדע בספטמבר ואוקטובר. ידענו להתמודד תוך כדי תנועה".

צריך לקחת הכול בפרופורציות", הוא מוסיף. "היינו בתקופת מלחמה של מגפה ואז גם בסוף במלחמה אמיתית ואנחנו עדיין מלקקים את הפצעים. כל המשרד שלנו, כל ההנהלה וכל הצוות עשו עבודה מדהימה, כולם התגייסו וחשבו על דרכים לצמצם הוצאות ולגייס כספים. להביא לפה 17 משלחות ולטוס ל-17 יעדים באירופה, זה לא טריוויאלי בכלל. טסתי לשני משחקים בעונה וזה היה סיוט. לעבור את מה שהשחקנים עוברים, בדיקות הקורונה, שדה תעופה ריק, כבישים ריקים, בית מלון חשוך, נוסעים וחוזרים רק למלון. מגיע לשחקנים צל"ש על ההתמודדות עם עונת היורוליג הזאת. עשינו את זה מבחינה מקצועית לא כמו שהיינו רוצים במיוחד אחרי עונה כל כך מוצלחת, אבל עמדנו בעונה כזאת בגבורה".

אתם נמצאים עכשיו בתוך מכירת מנויים לעונה הבאה. אפשר לומר שזה מאחוריכם?

"אין לנו ודאות מוחלטת, הבנו כל הזמן שזה משבר מתגלגל. היו לנו שיחות לפני חודשיים שדמיינו את העונה הבאה ממה שאנחנו רואים אותה עכשיו, ולפני חודש בצורה שונה גם. כל יום שעובר הערפל מתבהר, הוא התפזר ואנחנו הרבה יותר בטוחים עכשיו, הדברים נראים יותר בהירים. עדיין, העולם נמצא במצב מאוד קשה, אפשר לומר שישראל היא אחרי הקורונה, אבל יש פה עננה די משמעותית. צריך להתמודד עם זה, זה מה שיש. אנחנו בעולם אחר לגמרי ממה שהיינו לפני חצי שנה, חודשיים או חודש מהיום".

העובדה שתוכלו כנראה למלא את ההיכל בעונה הבאה שמה אתכם במצב שונה מבחינת תקציב.

"אנחנו מדברים על עולמות אחרים לגמרי, זה מקל עלינו, הבעלים. העול שאנחנו צריכים לשאת כדי להחזיק קבוצה תחרותית הוא שונה לגמרי מזה כשאין קהל. יש עדיין קשיים, כמו מגבלות של הורדת שכר כחלק מתנאי מגבלת הביטחון, גם על השנה הבאה. יש לא מעט דברים שצריכים להתמודד איתם. חלק מהמנויים שלנו נפגעו מהקורונה מבחינה כלכלית, זה לא פשוט. כשאפשר יהיה למכור 10,000 מנויים ולא יהיה תו ירוק וילדים יוכלו להיכנס, זה יקל עלינו מאוד".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
"הוא חי גם על האנרגיות של הקהל". ספרופולוס/דני מרון

במכבי תל אביב עובדים מאחורי הקלעים על בניית הקבוצה לקראת עונת 2021/22, כשמלבד הבעיות הישירות שהקורונה יצרה קיימת גם נדידה מסיבית של שחקנים מאירופה ל-NBA והעובדה שהתאריכים הקבועים של החתמות השחקנים החופשיים ב-NBA נדדו מעט, כמו גם ליגת הקיץ.

"כמעט לא דיברו על זה בתקשורת", מספר פדרמן. "אנשים לא מבינים שכל השוק קיבל זעזוע כי ה-NBA דחתה את תחילת המשחקים לדצמבר והשוק שאנחנו רגילים להיות בו ביולי-אוגוסט השתנה. ב-15 ביולי נגמרת ליגת הקיץ, האופציות על השחקנים נגמרות בתקופות האלה והכול נדחה לדצמבר שזה אמצע העונה. שוק השחקנים היה קשה מאוד אז, וגם יהיו השלכות השנה כי זה נדחה קצת קדימה. יהיה קשה להביא שחקנים מה-NBA, ואנחנו יודעים שיהיו שחקנים שיעברו מאירופה ל-NBA. אם השוק היה קשה בשנה שעברה, השנה יהיה פחות קשה אבל עדיין יהיה לא פשוט וזה ישפיע גם עלינו".

עד כמה לקורונה הייתה השפעה עליכם העונה?

"לקורונה היו השפעות מנטליות, מקצועיות ועל הקהל. זה פגע בצורה רוחבית. אני טסתי פעמיים, ולא הייתי צריך לשחק והיה לי קשה. לשחקנים זה היה מטורף. זה בני אדם, אז בקבוצה מסוימת זה יכול פחות להשפיע, ויש כאלה שזה יותר משפיע. לנו יש שחקנים שמאוד חיים על קהל, יצרנו ממש מבצר בהיכל בעונה לפני כן, היו לנו שחקנים שניזונו מהקהל שלנו, מרביתם נשארו, והקהל לא נשאר. מבחינה מנטלית הייתה פגיעה קשה, גם במאמן. הוא חי גם על האנרגיות של הקהל, וגם עליו זה השפיע. אנחנו בין שלוש הקבוצות שהקורונה פגעה בהן הכי הרבה בכל הפרמטרים ביורוליג. אני רואה את השחקנים, הם פה כבר שנתיים בלי הפסקה. לא מבינים את זה. בעולם רגיל בלי קורונה, לשחק שנתיים רצוף זה קשה, תוסיפו לזה שאתה לא רואה את המשפחה שלך, לא יוצא מהבית שלך, כשהציבור יוצא לך אסור לצאת. הם עברו טלטלה קשה, המעטפת שנתנו להם, המשרד, המערכת המקצועית והתפעול מסביב היה מקצועי והם עברו את זה בסדר".

ומבחינת התוצאות כיצד הייתה ההשפעה?

"אני אהיה זהיר, הסגל הזה בעולם נקי מקורונה היה עושה תוצאות יותר טובות. אם היינו לוקחים את הסגל הזה, כשהוא 80 אחוז מהסגל של עונה קודמת, ואם מסתכלים על 20 אחוז שהצטרף, לא רואים הבדל לעומת מי שהם החליפו, אבל כתלכיד הקבוצה נפגעה, וההבדל היה בעיקר הקורונה. כשנכנסים שחקנים חדשים הכול משתנה, בלי הקורונה התוצאות שלנו היו הרבה יותר טובות, אין לי ספק בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully