וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב זכתה בגביע בפעם ה-45 בתולדותיה

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 23:22

מכבי ראשון לציון, שנאלצה להסתדר עם זר אחד בלבד, הצליחה להישאר בעניינים לאורך רוב שלבי המשחק, אבל זה לא הספיק ובסופו של דבר מכבי תל אביב ניצחה 69:86 וזכתה שוב בגביע

שחקני מכבי תל אביב עומרי כספי, ג'ון דיברתולומאו. דני מרון
הגביע, כצפוי, צהוב/דני מרון

זה היה צפוי, שקוף וברור עוד לפני ששתי הקבוצות עלו אל המגרש ואחרי 40 דקות של כדורסל מכבי תל אביב זכתה בגביע הפעם ה-45 בתולדותיה. הצהובים ניצחו 69:86 את השאריות של מכבי ראשון לציון, שנאלצה להופיע אל המשחק עם זר אחד בלבד אחרי ששלושה זרים מצטיינים עזבו את הארץ בשל המצב הביטחוני. הכתומים גם הפגינו סוג של מחאה כשעלו אל המשחק עם חמישייה של שחקנים צעירים ושחקני נוער וביניהם טל פלד, נועם אביבי, עידו פליישר, עומר חממה ויוגב עובדיה. למרות זאת, מכבי ראשון לציון נראו בסדר יחסית ולא הובסו. בסופו של דבר הרגליים של הכתומים נגמרו והתעייפו וברבע השלישי והרביעי מכבי תל אביב עשתה את הצפוי, ברחה והבטיחה את הזכייה.

יובל זוסמן, שפתח לא טוב את המשחק, הצטיין ברבע השלישי וסיים את המשחק עם 16 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, גם סקוטי ווילבקין קלע 16 והוסיף 7 אסיסטים ואנטה ז'יז'יץ' היה ללא מאץ' אפ מול האין גבוהים שמנגד, קלע 16 נקודות והוסיף 8 ריבאונדים ו-2 חסימות. בראשון לציון איגור קולשוב היה מצוין עם 18 נקודות ו-7 ריבאונדים וגם אקיל מיצ'ל היה בסדר גמור תחת כל העומס שנפל עליו כזר היחיד וסיים עם 17 נקודות ו-4 אסיסטים, גולן גוט תרם 10 וטל פלד רשם משחק טוב מאוד עם 11 נקודות, כולל 3 מ-3 מחוץ לקשת והראה הרבה קור רוח ובגרות יחסית לגילו הצעיר.

אוהדי מכבי ראשון לציון במחאה "מאפיונרים נמאסתם". דני מרון
אוהדי מכבי ראשון לציון הניפו שלטים "מאפיונרים נמאסתם"/דני מרון
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
רק רשת. ווילבקין/דני מרון
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עם יושב ראש איגוד הכדורסל עמירם הלוי. דני מרון
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין במהלך טקס הפתיחה/דני מרון

מהלך המשחק

מכבי ראשון לציון עלתה בחמישייה עם שחקני נוער וביניהם טל פלד, נועם אביבי, עידו פליישר, עומר חממה ויוגב עובדיה. מכבי תל אביב בחמישייה עם סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן, אנג'לו קלויארו, עומרי כספי, אנטה ז'יז'יץ'.

ראשון פתחה טוב באופן מפתיע ועלתה ל-0:7 עם נקודות של עובדיה. מכבי תל אביב צימקה מהר ל-7:6 וגודס הזעיק פסק זמן. מאמן ראשון לציון החליף ארבעה שחקנים והעלה את גולן גוט, אקיל מיצ'ל, נמרוד טישמן ואיגור קולשוב. ראשון הצליחה איכשהו להישאר בעניינים וירדה בתום הרבע הראשון בפיגור 19:17 כשגולן גוט ואקיל מיצ'ל מובילים אותה עם 4 נקודות כל אחד.

אחרי רבע ראשון די נטול שלשות, הפקק השתחרר כשטל פלד קלע את השנייה שלו וגולן גוט הוסיף אחת ובצד השני כריס ג'ונס וג'ון דיברתולומאו קלעו וזה 26:27 למכבי תל אביב. ראשון עלתה ל-29:31, אבל איבוד רשלני שלה נגמר עם שלשה של ווילבקין במעבר ואז הוא תפר עוד אחת בדרך ל-31:35. ראשון חזרה מפסק הזמן עם שלשה של גוט וזה 34:35. בדקות האחרונות של הרבע ווילבקין שוב העניש, גם ז'יז'יץ' תרם את שלו עם הטבעה קלה ובמחצית זה 38:44 צהוב.

יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
סיים את המחצית הראשונה עם 1 מ-6 לשלוש. זוסמן/דני מרון
עוז בלייזר שחקן מכבי תל אביב מול אקיל מיצ'ל שחקן מכבי ראשון לציון. דני מרון
נכנס טוב אל המשחק מול האקסית. בלייזר נגד מיצ'ל/דני מרון
יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
פתח את הרבע השלישי מצוין. זוסמן/דני מרון

זוסמן פתח את הרבע עם שלשה אחרי שהחטיא חמש ברציפות וקבע 38:47, קולשוב החזיר שלשה בצד השני וקטע ריצת 0:9. זוסמן הוסיף עוד שלשה, קולשוב ענה בצד השני וצימק ל-50:46. זוסמן קלע עוד אחת וקולשוב שוב ענה לו וזה 49:53. ווילבקין הפציץ עוד אחת מחוץ לקשת וזה 49:56 צהוב. מכבי תל אביב המשיכה לשמור על היתרון וגם כספי קלע נקודות ראשונות כדי לקבוע 55:62. דיברתולומאו קלע עוד שלשה לפני תום הרבע ובסופו זה 55:65.

ראשון לציון הצליחה קצת לקזז את הפער בתחילת הרבע האחרון, אבל שלשות של דיברתולומאו וכספי קבעו 61:71 למכבי תל אביב. הכתומים שוב צימקו, אבל מכבי תל אביב ברחה כשסל מזליקי של ז'יז'יץ' העלה אותה כבר ל-63:75 ונראה שמכאן יהיה לראשון לציון כבר קשה לחזור. ואכן משם מכבי ראשון לציון לא הייתה יכולה לחזור ובסופו של דבר זה 69:86 למכבי תל אביב, שחוגגת זכייה בגביע בתום משחק בו היה צפוי לחלוטין שתנצח.

שחקני מכבי ראשון לציון נמרוד טישמן, איגור קולשוב, טל פלד. דני מרון
נפלו מהרגליים בסופו של דבר. שחקני ראשון לציון/דני מרון
יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
נבחר לשחקן המצטיין. זוסמן/דני מרון
יצחק פרי יושב ראש מכבי ראשון לציון. דני מרון
הודה לאוהדי מכבי ראשון לציון. פרי/דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 16 נקודות ו-7 אסיסטים, אנטה ז'יז'יץ' 16, 8 ריבאונדים ו-2 חסימות, יובל זוסמן 16 (4 מ-11 לשלוש), 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ג'ון דיברתולומאו 9, אנג'לו קלויארו 8 ו-7 ריבאונדים, עוז בלייזר 7, עומרי כספי 7 ו-8 ריבאונדים, כריס ג'ונס 5, אותלו האנטר 2. סנדי כהן (06:02 דקות), טי ג'יי קליין (00:30) ודורי סהר (00:30) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למכבי ראשון לציון: איגור קולשוב 18 נקודות ו-7 ריבאונדים, אקיל מיצ'ל 17, טל פלד 11 (3 מ-3 לשלוש), גולן גוט 10, נועם אביבי 5 ו-6 ריבאונדים, נמרוד טישמן 5, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, יוגב עובדיה 2, עידו פליישר 1. גל טסלר (06:31 דקות) שותף, אך לא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully