וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההלם, במכבי חיפה מבינים: "אין זמן לחשוב, חייבים לתת את משחק חיינו"

27.5.2021 / 7:00

שחקנים שרועים על הדשא, הלם באוטובוס חזרה, שיירה שקטה של אוהדים ועבודה מנטלית שהחלה כבר בריאיונות: מכבי חיפה מנסה לצאת מההלם אחרי הדרמה ומשוכנעת - "אין תסריט אחר חוץ מאליפות ירוקה. אם לא ננצח או נסיים בתיקו מול באר שבע, לא מגיע לנו"

תקציר: ה-1:1 הדרמטי של קרית שמונה מול מכבי חיפה/ספורט1

1. הסצינות בקרית שמונה אחרי ה-1:1 הדרמטי אמש (רביעי) של מכבי חיפה נראו כמו אחרי ירידת ליגה. סאן מנחם, גודסוויי דוניו וארנסט מאבוקה השתטחו על הדשא, הוקמו בגערות של המנהל גיל אופק, ובעוד מאבוקה ומנחם ירדו לחדר ההלבשה עצבניים מבלי ללכת להודות לקהל עם שאר השחקנים, דוניו התקשה להתאושש ומירר בבכי. דוניו שכמעט היה חתום על שער האליפות, נראה שבור במיוחד בחדר ההלבשה - כמו לא מעט שחקנים אחרים.

"משריקת הסיום ועד שהגענו חזרה הביתה ראו על כולם עד כמה הם שבורים", סיפר שחקן בקבוצה על הנסיעה הקשה לחיפה. "אין ספק שנצטרך להתאושש ולקום מזה. לשמחתנו או לצערנו אין לנו זמן לחשוב על המשחק אתמול, ואנחנו חייבים לקום מיד ולתת ביום ראשון את משחק חיינו".

רמי גרשון, ג'וש כהן, רז מאיר שחקני מכבי חיפה מאוכזבים. מאור אלקסלסי
החזרה הביתה נראתה כמו מסע לוויה. שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

עיקרי הדברים

  • מכבי חיפה מנסה לצאת מההלם: הפעם בכר לא נאם בחדר ההלבשה, השחקנים נראו שבורים
  • האוהדים צעקו לשחקנים המתוסכלים בדרך חזרה הביתה: "חסרו לכם שתפשלו ביום ראשון!"
  • בקבוצה ביקרו את חזיזה ורז מאיר שלא בזבזו זמן בדקות האחרונות. דוניו קיבל מחמאות
  • השחקנים דרוכים לקראת באר שבע: "אין שום תסריט מלבד אליפות ירוקה. זה משחק חיינו"

2. אם אחרי ההפסד למכבי תל אביב בחצי גמר הגביע ברק בכר עודד את שחקניו, אתמול חדר ההלבשה נותר ריק ולא נראה היה שלאף אחד מהשחקנים את יש כוח להרים את עצמו, ובטח שלא להרים שחקנים אחרים.

"במצב שהשחקנים היו בו, כל מה שברק היה אומר לא היה עוזר", הסבירו בחיפה. "היה צריך לתת לשחקנים להירגע קצת והאמת שכנראה גם ברק וכולנו במועדון היינו צריכים להירגע. לא עוברים משהו כזה בכל יום וגם לא בכל עונה. היום ברק כבר בטח ידבר עם השחקנים, כי באמת חייבים לשים הכל בצד. אנחנו מגיעים ל-90 דקות שיכריעו את כל העונה, ואולי אפילו מעבר לזה".

במועדון מתכוונים לשוחח עם השחקנים ולהבהיר להם שעם כל התסכול, מאבק האליפות עדיין תלוי בהם לחלוטין. כבר בראיונות בסוף המשחק בכר הבהיר שהוא משוכנע שהשחקנים יעשו את המוטל עליהם ביום ראשון, והמסרים האופטימיים נמשכו גם אל תוך הלילה.

בחיפה היה מי שהזכיר שגם באליפות הראשונה של הפועל באר שבע וברק בכר, הוא פספס צ'אנס להבטיח את הצלחת במחזור הלפני אחרון. אז הייתה זו מכבי חיפה שניצחה 1:2 את באר שבע ושלחה אותו למשחק הכל או כלום במחזור הסיום. בכר הצליח לעשות זאת אז עם באר שבע, וכעת משוכנעים בחיפה שיעשה זאת שוב.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
לא נאם הפעם בחדר ההלבשה. בכר/מאור אלקסלסי

3. לצד הניסיונות להרים את הקבוצה, נשמעו במכבי חיפה אתמול גם ביקורות. הירוקים הפגינו יכולת חלשה במיוחד, אך עיקר הביקורת הופנתה כלפי השחקנים שבדקות הסיום לא החזיקו בכדור "והרגו" את השעון. דולב חזיזה ובעיקר רז מאיר היו יכולים להוריד עוד כמה שניות מהשעון בסיום אבל תקפו בכל זאת. בסופו של דבר ההתקפה הסתיימה, וקרית שמונה קיבלה צ'אנס נוסף שהסתיים עם כדור ברשת של ג'וש כהן.

"לא ברור למה לא נפלנו על הדשא ולמה לא עשינו הכל כדי שלקרית שמונה לא תהיה בכלל עוד התקפה", אמר אחד השחקנים. "אין ספק שנצטרך ללמוד מזה לקראת המשחק בראשון, אבל צריך להודות על האמת - לקרית שמונה היה מזל. גם אם הייתה מקבלת את אותה התקפה אלפיים פעם, זה לא היה מסתיים בגול".

מצד שני, גודסוויי דוניו שממשיך להיות אחת מהפתעות העונה ומוכיח שהוא לא הפלופ שחשבו, סחט מחמאות. בכר יצטרך להחליט בראשון אם הוא עולה עם דוניו או ממשיך עם ניקיטה רוקאביציה שלא היה במיטבו אתמול. בכר ייאלץ להסתדר ללא נטע לביא ובוגדן פלאניץ', ורמי גרשון ימשיך בהרכב. גם מוחמד אבו פאני יחזור ל-11, אבל לא ברור אם בכר יעשה שינויים נוספים. "זה לא משנה מי ישחק - יש משימה ביום ראשון והיא לנצח. נהיה חייבים לעשות זאת", אמרו במועדון.

יוג'ין אנסה שחקן עירוני קרית שמונה מנסה לעודד את גודסוויי דוניו שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
לא התאושש. דוניו/מאור אלקסלסי

למרות שתיקו יספיק, בחיפה כבר נשמעו אמש קולות שקוראים לקבוצה לשחק במטרה לנצח מול באר שבע, אחרת עלולים להיות סיבוכים. "צריך לומר את האמת - אם לא ננצח את באר שבע או לפחות נשיג תיקו, אז לא מגיע לנו להיות אלופים", אמר אחד השחקנים. "אנחנו מאמינים בעצמנו ויודעים שאין שום תסריט אחר חוץ מאליפות ירוקה ביום ראשון".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully