וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשבילי זה כמו אסון התאומים": גדולי הפועל פתח תקוה מנסים לעכל את הירידה

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 10:21

"אתה יכול לשער שמכבי ת"א או מכבי חיפה יירדו לליגה א'? זה דמיוני", אומר אלי מחפוד. "אנשים שלא מבינים בכדורגל קיבלו החלטות", מוסיף בני קוזושווילי. "בחלומות הכי שחורים שלי לא דמיינתי שזה מה שיקרה", מסכם ניר לוין. ואיך משקמים את האימפריה? לא כולם אופטימיים

פלייר איתי שגב בתגובה לירידת ליגה של הפועל פתח תקוה/עריכת וידאו: ירדנה פוקס עבודי

"זה אסון ספורטיבי. אחד הימים הקשים בחיי", נאנח אמש (שלישי) אלי מחפוד דקות אחרי שהפועל פתח תקוה ירדה רשמית לליגה א' לראשונה בהיסטוריה שלה. מחפוד שיחק 17 שנים בבוגרים של הפועל פתח תקוה. לא עזב לשום מקום. היה האחרון שהניף את גביע המדינה בו זכתה הקבוצה ב-1992. "זה חודש נוראי. הירידה הזו מצטרפת למותו של מני בסון חברנו וזה קשה מאוד. אני נמצא בסערת רגשות. כל חיי זה הפועל פתח תקוה. אני לא מכיר קבוצת אחרת".

היכן ראית את המשחק מול הפועל עפולה?

"ישבתי בבית. לא היה לי את הכוח לנסוע לאיצטדיון. הפועל פתח תקוה הגיעה למשחק הזה במחזור האחרון כשהיא לא תלויה בעצמה ולא רציתי לראות את המחזות של הירידה באיצטדיון. הפועל פתח תקוה לא ירדה היום. הקבוצה לא הכינה את עצמה כמו שצריך לעונה הזו. גם כשהקבוצה ניצחה בשבועות האחרונים, היא לא ידעה לקחת יותר מ-4 נקודות מול הקבוצות מולן היא נלחמה נגד הירידה. פה זו המכה. בקושי כבשנו שערים ולכן הפועל פתח תקוה ירדה עוד לפני המחזור האחרון".

אבל היתה לך תקווה.

"בוודאי. תקווה תמיד יש, בטח כשמדובר במועדון כמו הפועל פתח תקוה. זה הרי לא נתפס לומר שהפועל פתח תקוה תשחק בליגה א'. זה מועדון שלקח חמש אליפויות רצוף בכדורגל הישראלי. אתה יכול לשער שמכבי תל אביב או מכבי חיפה יירדו לליגה א'? זה הרי תסריט דמיוני. ככה חשבנו גם לגבי הפועל פתח תקוה. המועדון קירטע בשנים האחרונות, אבל לאורך שנים הפועל פתח תקוה היתה קבוצה מפחידה".

אולי הירידה תעשה טוב?

"החזרת הקבוצה לליגה הלאומית היא לא המשימה העיקרית. צריך לעשות חריש עמוק בכל המועדון מלמטה ועד למעלה. לטפל היטב במחלקת הנוער. צריכים להביא בעלי מקצוע ברמה גבוהה. יש לך היום שניים וחצי שחקני בית בליגה הלאומית. יש דבר כזה? היום הסתכלנו כמה חברים על תמונה של הפועל פתח תקוה מתקופת אברם גרנט. היינו 90 אחוז שחקני בית בקבוצה. הירידה הזו היא לא תולדה של משבר רגעי, אלא של קריסה מתמשכת והכי הזוי שאנשים התייחסו לזה כאילו הם בתנועת נוער של הצופים. נפסיד, ננצח, לא נורא. אבל המועדון הזה צריך לשאוף כל הזמן להיות בטופ. הכישלון הוא מקצועי וניהולי יחד".

אתה רוצה לחזור לאיזה תפקיד בעונה הבאה?

"באנו בתחילת העונה כמה שחקני עבר כמו איתן בודניוק, מני בסון ז"ל, עוז אליה ואני והצענו לסייע. אמרנו שנעזור כי אין לעמותה ניסיון. אני הרי אימנתי בליגה הלאומית והייתי מוכן לעבוד גם בלי כסף. פרשנו להם מה נעשה. אמרו לנו בסדר, נחזור אליכם ועד היום לא חזרו. הערב בתום המשחק הסתמסנו כמה שחקני עבר ואנחנו לא מעכלים. מה נהיה מהפועל פתח תקוה? אני גדלתי במועדון ופרשתי במועדון ואני מקווה שעוד יבואו ימים יפים. האשמות הדדיות הן כבר היסטוריה. עכשיו צריך להיכנס חזק ולבנות דברים בתוך מחלקת הנוער. זה מועדון ענק עם אוהדים. יש למועדון בסיס, כוח ועוצמה וצריכים לגייס כמה אנשי עסקים ואני מבטיח שאנחנו שחקני העבר נירתם ונסייע ולא צריך תמורה כספית. אנשים כבר מספרים בדיחות שאולי הפועל מחנה יהודה תעלה לליגה א' ויהיה דרבי. אלוהים ישמור לאן הגענו".

- אלי מחפוד מאמן הפועל ירושלים. מגד גוזני
"אחד הימים הקשים בחיי". מחפוד/מגד גוזני
ענר שכטר שחקן הפועל פתח תקוה. קובי אליהו
"זה מועדון שלקח חמש אליפויות רצוף בכדורגל הישראלי. אתה יכול לשער שמכבי תל אביב או מכבי חיפה יירדו לליגה א'?" ענר שכטר/קובי אליהו

גם בני קוזושווילי לא הגיע אמש למושבה. התוצאה היתה ברורה לו כבר לפני יותר משבועיים. "הכנתי את עצמי לירידה עוד לפני מבצע שומר החומות", סיפר אמש. "הטילים מעזה דחו את הקץ בעוד שבועיים אבל זהו. זה הגיע".

לא היו לך ציפיות למחזור האחרון?

"ממש לא. שיחקתי בליגה הזו תקופה ואני יודע שמה שצריך לקרות בליגה הזו, קורה. ידעתי שאין סיכוי שעכו ואום אל פאחם יאבדו נקודות. הירידה הזו היא סוף לכרוניקה ידועה מראש. הכל נוהל מהמותן. אנשים שלא מבינים בכדורגל קיבלו החלטות. מי שצריך לנהל קבוצה כזו אלה אנשים שמבינים בכדורגל ולא אוהדים עם כל הכבוד".

הפועל פתח תקוה בליגה א'. אתה מצליח לעכל?

"זה לא מסתדר לי בראש. המשפט הזה לא מסתדר. בשבילי זה כמו אסון התאומים".

האהבה היא כה גדולה?

"נולדתי כחול. אני אמות כחול והדם שלי כחול. אנחנו שלושה אחים שגדלו במועדון ושיחקו במועדון. הבית הראשון שלי זה הפועל פתח תקוה. לא אתרגל לירידה הזו".

עד כדי כך?

"איזו שאלה. אני כל כך מזוהה עם הפועל פתח תקוה שזה לא יעזוב אותי לעוד הרבה זמן. מגיל 6 עד גיל 34 אני בקבוצה הזו. אחי הגדול היה 20 שנה ואחי הקטן 20 שנה. ביחד המשפחה שלנו יותר מ-60 שנה בהפועל פתח תקוה. בכל פינה בארץ מזהים אותי עם הפועל פתח תקוה. הקבוצה הזו סחפה אחריה אוהדים מכל פינה בארץ ואני אפילו לא ידעתי כששיחקתי כמה אוהדים יש לנו בכל מקום בארץ".

הפועל פתח תקוה תחזור להיות הקבוצה הגדולה של בני קוזושווילי?

"היא יכולה לחזור אבל יהיה קשה מאוד. בליגה א' יהיה יותר קשה. לי היה קשה מאוד לשחק שם. יותר מאשר בליגת העל".

איל ברקוביץ' לא מקבל את הירידה וטוען שהיא לא כשרה.

"ברקוביץ' מאשים את כפר קאסם. אום אל פאחם מאשימה את נצרת ואם הפועל פתח תקוה היתה נשארת, כולם היו מאשימים את עפולה. אף אחד לא רואה את הדבשת של עצמו. כולם ידעו שזה מה שיקרה. אנחנו לא באנגליה. אין לנו כאן את התרבות של הכדורגל שלהם. כשאימנתי ילדים ניסיתי להחדיר בילדים את הרוח הספורטיבית הזו, אבל לצערי זה לא קיים בכדורגל הישראלי. מי שהיה צריך את הנקודות לקח אותן".

טורניר ותיקים: בני קוזושווילי שחקן הפועל פתח תקוה מאחוריו ישראל מאיה שחקן הפועל תל אביב. איתי חסיד
"אף אחד לא רואה את הדבשת של עצמו". בני קוזושווילי/איתי חסיד

בין 1984 ל-1993 שיחק ניר לוין בהפועל פתח תקוה. למעט עונה אחת בבלגיה היה בכל אותה תקופה חלק מרכזי בקבוצה שאמנם לא זכתה באליפות, אבל היתה קרובה מאוד לעשות זאת. "זה יום עצוב", אמר אמש לוין. "ישבתי לראות והתעצבתי והיום אני חרד לגורל המועדון הזה".

המועדון חלק ממך למרות שעברת כל כך הרבה מאז שעזבת.

"אל תשכח שגם אימנתי את הקבוצה אחרי שעזבתי כשחקן בארבע קדנציות שונות. יש לנו קבוצת וואטסאפ משותפת של ותיקי הפועל פתח תקוה ואנחנו משחקים יחד. אני חי את המועדון עד היום וזה כואב".

עבר לך בראש שהפועל פתח תקוה יכולה לרדת לליגה א'?

"לא חשבתי שהפועל פתח תקוה יכולה לרדת מתחת לליגה הלאומית. בחלומות הכי שחורים לא האמנתי שהפועל פתח תקוה תגיע לליגה א'".

איך משקמים את המועדון?

"זה מועדון עם תשתית של אוהדים. אולי מאיר שמיר יחזור. אולי אחרים יגיעו והקבוצה תחזור למקום בו היא צריכה להיות. הפועל פתח תקוה צריכה בשלב הראשון לחזור בהקדם ללאומית ואחרי זה לליגת העל. בשאיפה שזה יקרה תוך כמה שנים. הירידה הזו טרייה כמובן וצריך לראות איך מחזירים את הקבוצה ללאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully