וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה מגואטמלה שהניפה דגל ישראל נענשה, ראש העיר: "אמשיך להתפלל למען ישראל"

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 9:54

גואסטאטויה ספגה קנס של 10,000 קצל אחרי שהביעה תמיכה בישראל, ראש העיר חורחה אורלנה פינטו כתב לעוקביו בפייסבוק: "מבקש לסייע בתשלום הקנס". חלוץ בצ'ילה שלף דגל ישראל לאחר שכבש: "יש לה יותר תומכים מאשר לחמאס"

גואסטאטויה, הקבוצה מהליגה הבכירה בגואטמלה שעוררה סערה לאחר שהניפה דגל ישראל לפני משחק הליגה שלה מול סנטה לוסיה, ספגה קנס מההתאחדות המקומית בעקבות המעשה. "גואסטאטויה ספגה עונש קשה מההתאחדות המקומית", נכתב באתר הספורט המקומי soy502. "היא ספגה קנס של 10,000 קצל (המטבע המקומי בגואטמלה, שווה לקצת יותר מ-1,200 דולר) אחרי שהביעה תמיכה בישראל לפני משחק הליגה שלה".

"גואסטאטויה הפרה את אחד מחוקי המשמעת של פיפ"א", הוציאה ההתאחדות המקומית הודעה רשמית. "פעולה שביצעו השחקנים נוגדת את כללי המשחק, את רוח התחרות ופוגעת בסמליה הלאומיים של גואטמלה. "אני לוקח אחריות, אבל זה לא יגרום לכך שאפסיק לבקש מאלוהים שיעזור לישראל", אמר ראש העיר של גואסטאטויה, חורחה אורלנה פינטו, הידוע כתומך נלהב של ישראל. "אני מבקש את עזרתכם חברים כדי לסייע לקבוצה לשלם את הקנס".

כזכור, שחקני הקבוצה הניפו את הדגל בגאווה והצטלמו איתו מחויכים לפני המשחק, וזכו לתגובות תומכות בין היתר משגריר ישראל בגואטמלה ומגורמים פרו-ישראלים נוספים במדינה. אלא שלצד התגובות החיוביות למחווה, היו גם מי שמחו: פעילים לזכויות אדם בגואטמלה ביקרו את שחקני הקבוצה על תמיכה ב"התנהלות הפושעת" של ישראל כביכול ברצועת עזה, והאשימו אותם בתמיכה בפשעי מלחמה וכעת גם הגיע העונש.

גם בצ'ילה ישראל עלתה לכותרות, לאחר שהחלוץ דויד אסקלנטה, המשחק בקוברלואה, שלף דגל ישראל עם הכיתוב "אלוהים הוא האדון" לאחר שכבש לזכות קבוצתו. "יש לישראל יותר תומכים מאשר לחמאס", אמר הארגנטינאי לאחר המשחק כשנשאל על כך. "רוב אלו שעוסקים בסוגייה הזו כלל לא יודעים מה קורה שם. יש מיליוני תומכים לישראל שלא נשמעים. מה שקורה שם לא פשוט, ואני מקווה שהשתיים יתפייסו ביניהן. לבני קוראים ישראל, אני מאוד אוהב את המדינה הזו, מדובר בעם הנבחר על ידי אלוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully