וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מר טריפל דאבל": כל התגובות והמספרים מהשיא ההיסטורי של ראסל ווסטברוק

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 9:56

חתן השמחה התגאה וענה לביקורות ("אני תמיד נשאר נאמן לעצמי, לעולם לא אשתנה"), אוסקר רוברטסון והגדולים בכל הזמנים בירכו, הנתונים כמעט בלתי נתפסים. עוד ברחבי הליגה: ג'יילן בראון סיים את העונה, לברון ישוב מול הניקס

שחקן וושינגטון וויזארדס ראסל ווסטברוק. Ben Margot, AP
שחקן חד-פעמי. ווסטברוק/AP, Ben Margot

ראסל ווסטברוק עשה זאת. 8:30 דקות לסיום המשחק מול אטלנטה, קפץ הרכז של וושינגטון לריבאונד והשלים את הטריפל דאבל ה-182 בקריירה שלו - הכי הרבה בתולדות ה-NBA, אחד יותר מאוסקר רוברטסון.

המספרים

* הטריפל דאבל הראשון בקריירה המפוארת של ווסטברוק הגיע ב-2 במרץ 2019, במדי אוקלהומה סיטי - הטריפל דאבל הראשון והאחרון בעונת הרוקי שלו.

* ב-2016/17, העונה הראשונה ללא קווין דוראנט, התמקצע הרכז בתחום כשסיים עם 42 טריפל דאבלים - ניפוץ שיא נוסף של אוסקר רוברטסון.

* הפעם האחרונה ששיא כל הזמנים נשבר ב-NBA היה כשריי אלן עקף את רג'י מילר כמלך השלשות של הליגה, אי שם ב-2011.

* מלבד ווסטברוק, השחקן הפעיל עם הכי הרבה טריפל דאבלים הוא לברון ג'יימס - שנכנס לליגה ב-2003. לקינג ג'יימס יש 99 "בלבד".

* היה זה הטריפל דאבל החמישי בקריירה של ווסטברוק מול אטלנטה. מול 23 מ-30 קבוצות הליגה רשם לפחות חמישה טריפל דאבלים, וגם בקטגוריה הזו הוא ראשון בכל הזמנים. רק שני שחקנים עשו זאת מול עשר קבוצות או יותר: מג'יק ג'ונסון (13) וג'ייסון קיד (12).

* מול כל אחת מ-30 הקבוצות רשם לכל הפחות שני טריפל דאבלים לאורך הקריירה.

* קווארדופל-דאבל טרם היה לו, אבל חמש פעמים לאורך השנים רשם טריפל דאבל בצירוף 10 איבודים או יותר (הכי הרבה ב-NBA).

* ווסטברוק אמנם עוד לא השלים עונה אחת בוושינגטון, אך כבר הפך לשיאן הטריפל דאבלים בתולדותיה.

* הלילה הצטרף הרכז למועדון הכולל את אוסקר רוברטסון, לברון וגארי פייטון, כשחקן היחידים בתולדות הליגה עם לפחות 20 אלף נקודות ו-8,000 אסיסטים.

* גם הפעם יסיים ווסטברוק כשיאן הטריפל-דאבלים של עונה בודדה - בפעם השישית בקריירה שלו. המובילים ברשימה הזו הם ג'ייסון קיד (11) ומג'יק ג'ונסון (10).

* ווסטברוק יסיים ארבע מחמשת העונות האחרונות שלו ממוצע של טריפל דאבל. כל יתר שחקני ה-NBA במשותף עשו זאת פעם אחת בלבד: אוסקר רוברטסון, כמובן, ב-1961/62.

* הרכז קבע טריפל דאבל ב-22 מ-26 המשחקים האחרונים שלו.

* בשמונה העונות הראשונות שלו ב-NBA, ווסטברוק סיפק 37 טריפל דאבלים. בחמש העונות שלאחר מכן יש לו 145.

ברחבי הליגה מברכים

"זו ברכה", סיכם חתן השמחה בסיום ההפסד הדרמטי 125:124 לאטלנטה. "אתה משקיע כל כך הרבה במשחק הזה, מקריב כל כך הרבה, עצם העובדה שמזכירים אותי באותה נשימה עם אוסקר, מג'יק, ג'ייסון קיד - מעולם לא חלמתי על זה כילד בלוס אנג'לס. אני אסיר תודה על רגעים כאלה. בדרך כלל אני לא נוהג לטפוח לעצמי על השכם, אבל הפעם אעשה זאת, פשוט כי אני אסיר תודה על כל האנשים שעשו זאת לפני ומרגיש מבורך".

ואת כל זה עשה ווסטברוק בסך הכל בגיל 32. הביקורות על סגנון משחקו אמנם לא פוסקות, אך בשבועות האחרונים גם הפרשנים בארצות הברית החלו להתרכך ולהכיר בגדולתו של הרכז יוצא הדופן. "אני פשוט יוצא לשחק כל לילה, המוטו שלי הוא "למה לא?" כך אני חי וכך אני חושב", אמר. "בכל פעם שאני עולה לפרקט אני מנסה לעשות דברים שאנשים אמרו שלא אוכל לעשות, ולהוכיח להם שהם טועים. ברגעים הטובים, הרעים והמכוערים, אני תמיד נשאר נאמן לעצמי. לעולם לא אשתנה, כי בורכתי באפשרות לשחק את המשחק הזה ברמה בה מעט מאוד אנשים יכולים לשחק. לעולם לא אפסיק, עד שלא אוכל לשחק יותר".

"אני שמח מאוד עבורך", בירך רוברטסון את השיאן החדש. "המשפחה שלך גאה בך מאוד, אני מצדיע לך על כל הישגיך במשחק הכדורסל". מג'יק ג'ונסון הוסיף: "אני יודע כמה קשה להשיג טריפל דאבל, אני עצמי לא הצלחתי לעקוף את אוסקר. אתה הצלחת לעשות משהו שאני מעולם לא הצלחתי, ואני גאה בך מאוד". קיד אמר: "איזה הישג. מדהים. אותי עקפת כבר לפני זמן רב, אתה תיזכר כ"מר טריפל דאבל"".

הלילה סיים ווסטברוק עם 21 אסיסטים. מול אינדיאנה בשבוע שעבר חילק 24 אסיסטים, ובכלל, יש לו כבר חמישה משחקים רצופים עם 15 אסיסטים או יותר - הרצף הארוך ביותר בליגה מאז סטיב נאש ב-2006/07. "אני יכול להגיד בצניעות שאני הפליימייקר הטוב בליגה", אמר. "אין לי ספק בכך. אני יודע שאני גורם לזה להיראות נורמלי, אבל זה לא. אני גאה מאוד בעובדה שאני הופך את המשחק לקל יותר עבור חברי לקבוצה".

שחקן בוסטון סלטיקס ג'יילן בראון. Michael Dwyer, AP
צרות בבוסטון. בראון/AP, Michael Dwyer

* דווקא בעיצומה של העונה הטובה בקריירה שלו מהבחינה האישית, ג'יילן בראון נפצע בפרק כף היד ולא ישוב לשחק העונה. הגארד-פורוורד המצוין העמיד העונה ממוצעים של 24.7 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים למשחק העונה ב-48 אחוז מהשדה, קשה לראות את בוסטון מסתדרת בלעדיו בפלייאוף.

* לוס אנג'לס לייקרס נאבקת כדי להימנע מטורניר הפליי-אין במערב, ובמשחק הקרוב מול ניו יורק ככל הנראה תקבל בחזרה את לברון ג'יימס, שפספס את ארבעת המשחקים האחרונים בשל פציעה בקרסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully