וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה שבו ראסל ווסטברוק נכנס להיסטוריה של ה-NBA: "מהגדולים ביותר ששיחקו"

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 9:46

לא בכל יום רושמים שיא כל הזמנים בליגה הטובה בעולם, אבל הגארד השתווה לאוסקר רוברטסון במספר הטריפל דאבלים (181) והבטיח את מקומו בספרי ההיסטוריה: המספרים מאחורי השיא, המחמאות והזלזול, ההשוואות לג'ורדן וקובי בריאנט והרעב הבלתי פוסק. סיכום לילה

שחקן וושינגטון וויזארדס ראסל ווסטברוק חוגג. Darron Cummings, AP
לא בכל יום משווים שיא כל הזמנים. ראס/AP, Darron Cummings

לפעמים הוא סופג ביקורות על המשחק האנוכי שלו, טוענים שהוא מחפש רק את המספרים והסטטיסטיקה האישית, הוא מעולם לא זכה באליפות, אבל גם מבקריו הכי גדולים של ראסל ווסטברוק לא יכולים שלא להתרשם מההישג שקבע הלילה (בין שבת לראשון) הגארד של וושינגטון, שהשתווה לאוסקר רוברטסון במספר הטריפל דאבלים, שיא ה-NBA. נדיר מאוד שב-NBA נשברים שיאי כל הזמנים, ורק לשם הפרופורציה, הפעם האחרונה שבה נשבר שיא כל הזמנים היה לפני עשור (!), שב-2011 ריי אלן שבר את שיא השלשות של רג'י מילר.

הלילה ווסטברוק הגיע לטריפל דאבל ה-181 שלו כשהוליך את וושינגטון לניצחון 132:133 על אינדיאנה אחרי הארכה, כשהוא מסיים עם 33 נקודות, 19 כדורים חוזרים ו-15 אסיסטים. בנוסף, על הדרך, גם קלע שתי נקודות חשובות מקו העונשין והוסיף חסימה מכריעה. רוברטסון החזיק בשיא כמעט 50 שנה, כשהשלים את ההישג שלו בעונת 1961/62, העונה שבה הוא הפך לראשון אי פעם שמעמיד ממוצע עונתי של טריפל דאבל. הוא נחשב לאחד השחקנים הגדולים בתולדות הליגה, והעובדה שווסטברוק משתווה אליו ממחישה את גדולתו והחותם שהותיר.

שחקן וושינגטון וויזארדס ראסל ווסטברוק חוגג עם בראדלי ביל. Darron Cummings, AP
הקולגות יודעים להחמיא ולהעריך. ווסטברוק/AP, Darron Cummings
שחקן וושינגטון וויזארדס ראסל ווסטברוק חוגג. Darron Cummings, AP
"ההיסטוריה של המשחק, ועד להתפתחות שלו כיום - ראס הוא מהגדולים ביותר ששיחקו"/AP, Darron Cummings

ווסטברוק ידע להעריך את הרגע ואת ההישג שהכניס אותו לספרי ההיסטוריה. "אני כל כך אסיר תודה ומרגיש מבורך", אמר אחרי המשחק, "אני גאה מאוד במאמץ שאני משקיע בניסיון לנצח ולהשפיע עד כמה שאני יכול על המשחק". ווסטברוק יוכל לשבור את השיא כבר במשחק הבא שלו, ביום שני בלילה, כשהוויזארדס ישחקו מול אטלנטה. "להזכיר את השם שלי לצד אוסקר...", אמר ווסטברוק, "קודם כל, אני רוצה להודות לו כי הוא הציב את הרף והקריב המון על מנת שיוכל לעלות למגרש ולשחק. הדברים שהוא עשה אז, בתקופה שבה הוא שיחק, הם אלה שאיפשרו לי לשחק היום. אני אסיר תודה, גם למילות ההערכה והתמיכה שלו".

ווסטברוק בן ה-32 כבר מחזיק במספר שיאים. הוא השחקן שרשם הכי טריפל דאבלים בעונה - 42 ב-2016/17. הוא השיג 21 טריפל דאבלים ב-25 המשחקים האחרונים שלו, וכבר עכשיו הבטיח שבתום העונה יהיה לו ממוצע דו ספרתי בכל שלוש הקטגוריות - בפעם הרביעית (!) בקריירה.

"לשבור את השיא של אוסקר זה לא ייאמן", אמר מאמן וושינגטון סקוט ברוקס, "יש שחקנים בתולדות הליגה הזאת שהם אבני היסוד שלה, אתה לא חושב שהם אמיתיים בכלל. אוסקר רוברטסון הוא אחד השחקנים הגדולים בתולדות המשחק". גם בראדלי ביל, שקלע 50 נקודות שנשכחו מעט, החמיא לחברו לקבוצה. "עכשיו אנחנו חלק מהערב ההיסטורי של ראס", אמר ביל, "ההיסטוריה של המשחק, ועד להתפתחות שלו כיום - ראס הוא מהגדולים ביותר ששיחקו".

שחקן וושינגטון וויזארדס ראסל ווסטברוק חוגג. Darron Cummings, AP
"אני גאה מאוד במאמץ שאני משקיע בניסיון לנצח ולהשפיע עד כמה שאני יכול על המשחק"/AP, Darron Cummings

לדברי ביל, "לתת את המספרים האלה על בסיס יומי, זה דבר קשה מאוד. אני חושב שאנשים מקלים ראש בזה. אבל תנסו אתם לעלות למגרש ערב אחרי ערב... וזאת הפעם הרביעית של ראס עם ממוצע עונתי כזה? אין מה להוסיף, זה מדבר בעד עצמו".

ואכן, על אף הביקורת שהוא לא פעם סופג, אי אפשר לקחת מווסטברוק את הרעב הגדול שלו, המוטיבציה והתשוקה שהוא מצליח להפגין בעקביות. את הקרדיט הוא נותן להורים שלו, וסיפר שהוא שאב השראה ממייקל ג'ורדן וקובי בריאנט בכל הנוגע לרצון הבלתי פוסק שלו לנצח. כך, למשל, כשנשאל על הריבאונדים שלו, אמר ווסטברוק: "אתה פשוט צריך לרצות את זה יותר מהשחקן השני. אתה יכול להיסחף אחרי הרגשות ולתת למשחק להשתלט עליך, או שאתה יכול לקחת את השליטה על המשחק. אני תמיד מנסה להשפיע ולעזור לקבוצה לעשות כל מה שהיא יכולה...

"אני תמיד רוצה לרדת מהמגרש ולדעת שנתתי את כל מה שהיה לי. וכשזה ייגמר, שאוכל להביט לאחור ואף אחד לא יוכל להגיד שלא שיקתי בכל הכוח או ברמה הכי גבוהה שבילפתי. כל מה שאני יכול לעשות, זה לעלות למגרש ובכל משחק לתת את כל מה שיש לי".

ראסל ווסטברוק חוגג עם מאמן וושינגטון וויזארדס סקוט ברוקס. AP
"לשבור את השיא של אוסקר? זה לא ייאמן". ברוקס מחמיא/AP

מאחורי המספרים של ראסל ווסטברוק

  • * אוסקר רוברטסון החזיק בשיא הטריפל דאבלים מאז 1962.
  • *רק שני שחקנים הצליחו להשיג 180 טריפל דאבלים או יותר לאורך הקריירה שלהם. לשם השוואה, מג'יק ג'ונסון האגדי השיג 138, ג'ייסון קיד פרש עם 107, ולברון ג'יימס הוא השחקן הפעיל במקום השני ברשימה עם 99.
  • *הטריפל דאבל הראשון של ווסטברוק הגיע ב-2 במרץ 2009, בעונת הרוקי שלו באוקלהומה סיטי (היחיד שלו באותה עונה).
  • * בעונת 2014/15 הוא השיג 11 בעונה, ובעונה אחרי כבר היו לו 18.
  • *בשנה הראשונה שלו בלי קווין דוראנט בת'אנדר הוא כבר הפך למכונה והשיג 42 טריפל דאבלים בעונה, ושבר את השיא של רוברסטון.
  • * בעונה שלאחר מכן במשחק באטלנטה הוא הצטרף לרוברטסון, מג'יק וקיד ברשימת ה-100 ומעלה.
  • *ב-2009 הוא קבע שיא NBA עם 11 טריפל דאבלים רצופים. למעשה, שלושה מארבעת הרצפים הארוכים בתולדות הליגה שייכים לו.
  • *הוא קבע טריפל דאבל מול כל 30 הקבוצות בליגה - ויותר מפעם אחת. הקבוצה שמולה רשם את ההישג הכי הרבה פעמים היא אינדיאנה - 10.
  • * הוא יסיים את העונה כשחקן עם הכי הרבה טריפל דאבלים בליגה בפעם השישית בקריירה. קיד (10) וג'ונסון (11) עשו זאת יותר פעמים.
  • * במהלך 41 משחקים בקריירה שלו, ווסטברוק היה השחקן שסיים עם הכי הרבה נקודות, אסיסטים וריבאונדים בין כל השחקנים, משתי הקבוצות. אף שחקן לא עשה זאת יותר פעמים.
  • *ברשימת המשחקים שלו עם טריפל דאבל היו לו 5 פעמים עם 20 אסיסטים ומעלה, 3 פעמים עם 20 ריבאונדים ומעלה, ו-47 פעמים עם 30 נקודות ומעלה. השיא היה במרץ 2017, אז סיים עם 57 נקודות, 13 ריבאונדים ו-11 אסיסטים.
  • * הוא מעולם לא השיג קוואדרופל דאבל, אבל רשם חמש פעמים בקריירה טריפל דאבל עם 10 איבודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully