וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרן ייני ניסה לדרבן את השחקנים: "אנחנו מכבי תל אביב, שום דבר לא גמור"

4.5.2021 / 6:53

מכבי תל אביב המשיכה את הפלייאוף החלש שלה וכבר לא תלויה בעצמה במאבק האליפות, ייני ניסה לדרבן את חבריו, שחקן הודה: "זה היה נראה שאנחנו לא חלק מהמשחק". ואן לוון, שנותר תקוע עם אותו מערך, ספג ביקורת פנימית

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי תל אביב 1:1/ספורט1

סיכוייה של מכבי תל אביב לאליפות שלישית ברציפות פחתו מאוד משמעותית אחרי התיקו 1:1 אמש (שני) בטרנר מול הפועל באר שבע. האלופה יצאה למשחק בידיעה שהיא חייבת לקחת בו שלוש נקודות כדי שיהיה לה סיכוי למהפך בצמרת בשבוע הבא בבלומפילד מול מכבי חיפה. אלא שהתוצאה הרעה אמש מבחינת הקבוצה הורידה אמנם את הפער ממכבי חיפה ל-4 נקודות, אבל כעת הדברים כבר לא תלויים במכבי תל אביב. גם אם תנצח את מכבי חיפה ביום ראשון, עדיין תוביל היריבה על התואר את הטבלה ואם לא תמעד עד סוף העונה, היא תיקח את האליפות בלי לנצח את הצהובים אפילו פעם אחת.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. לירון מולדובן
לא מרימים ידיים. שחקני מכבי תל אביב/לירון מולדובן

אבל כדי שמכבי תל אביב תנצח ביום ראשון היא תהיה חייבת להרים את הרמה של עצמה בצורה קיצונית וספק אם היא מסוגלת לכך בשלב הזה. מכבי תל אביב של אמש היתה קבוצה חלשה מאוד ולא בטוח שהיא מסוגלת לעשות את הסוויץ'. מכבי תל אביב של התקופה הזו לא דומה בכלל לקבוצה החזקה בימים היפים של פטריק ואן לוון. אחד הבודדים שהציג יכולת טובה ושיחק עם כל מה שיש לו היה הקפטן שרן ייני שגם אסף את השחקנים בחדר ההלבשה בסיום ודיבר מהלב כשהוא דורש מהם לעשות שינוי, גם אם מדובר כבר בסוף העונה ומכבי תל אביב בנסיגה. ייני ניסה להרים את השחקנים שנראו מותשים פיזית ונפשית. "אנחנו עוזבים את המשחק הזה כאן באיצטדיון ולא לוקחים אותו איתנו ליום ראשון. אנחנו מכבי תל אביב ושום דבר לא גמור. יש עוד ארבעה משחקים לסיום העונה ואם ננצח את מכבי חיפה, הכל יכול להתהפך עד סוף העונה", אמר ייני בקול רם.

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון. לירון מולדובן
לא שינה את השיטה וספג ביקורת פנימית. ואן לוון/לירון מולדובן

מכבי תל אביב הגיעה למשחק אמש בידיעה שהפועל באר שבע העלתה הילוך ונכנסה למומנטום חיובי עם התיקו בשבוע שעבר מול מכבי חיפה. כל נורות האזהרה דלקו עבורה ובכל זאת השחקנים של ואן לוון נראו רע במיוחד. עד הפנדל שנשרק לטובת מכבי תל אביב, היתה רק הפועל באר שבע במגרש. "זה היה נראה כאילו אנחנו לא חלק מהמשחק", הודה אמש שחקן בקבוצה על 30 הדקות הראשונות. ייני קיבל מרפק בפניו ומכבי תל אביב זכתה בפנדל אותו כבש יונתן כהן. במקום שהשער הזה יעשה לה טוב, היא המשיכה ביכולת החלשה כל כך כשואן לוון לא מוצא פתרונות.

ההולנדי ממשיך להציב בקישור שלושה שחקנים בעלי אופי הגנתי. עדן קארצב, דור פרץ ודן גלזר לא תרמו כמעט דבר להתקפה וכך יצא שמכבי תל אביב נשענה על פעולות אישיות של אדוארדו גררו. במחצית השנייה אחרי השער הנהדר של מרואן קבהא, ואן לוון החל לעשות חילופים אבל נשאר כל העת על אותו מערך קבוע של 3:3:4 ללא מעוף וללא שינוי ועל כך ספג לא מעט ביקורת פנימית. הוא עשה חילופים של ראש בראש. של עמדה בעמדה ולא ניסה לשנות מעט. מכבי תל אביב אמנם היתה קרובה לנצח משער של ניק בלקמן, אבל מנגד היא היתה הרבה יותר קרובה להפסיד.

שגיב יחזקאל שחקן הפועל באר שבע מול שרן ייני שחקן מכבי תל אביב, דניאל טננבאום. לירון מולדובן
ניסה להרים את השחקנים. שרן ייני/לירון מולדובן

את עיקר הבעיה אפשר לסמן ביצירת מצבים להבקעה ובמשחק ההתקפה. מכבי תל אביב כבשה רק שלושה שערים בארבעת משחקיה האחרונים כולל זה שניצחה באשדוד בגביע המדינה. נגד מ.ס. אשדוד בליגה סיימה בתיקו 1:1

וכך גם אמש ובתווך היה ההפסד 0:2 לעירוני קרית שמונה. "אנחנו עדיין הקבוצה הכי טובה בארץ", המשיך אמש יונתן כהן במסיבת העיתונאים של הקבוצה את דבריו מול המיקרופון של הערוץ המשדר מיד בסיום המשחק. "אני משוכנע שאם ננצח את כל המשחקים עד סוף העונה, יהיה בסדר ונזכה באליפות", הוסיף. על כך שכהן אמר אחרי המשחק שכולם רוצים לנצח את מכבי תל אביב, אמר גורם במכבי תל אביב: "כשהשחקנים שלנו יורדים מכר הדשא ושומעים עשרות אוהדים של הפועל באר שבע צועקים 'יאללה מכבי חיפה' ו'הרסנו לכם את האליפות', אז ברור שהם ירגישו שכולם רוצים שמכבי תל אביב תפסיד את האליפות. זו הרגשה טבעית לחלוטין".

בכל הקשור לעייפות כתירוץ לכך שמכבי תל אביב ירדה ביכולת שלה, טען אמש יונתן כהן כי זו לא הסיבה. "אתם צריכים לבוא לאימונים שלנו ולראות אותנו מתאמנים כדי להבין שזו לא הסיבה ואין מה לשאול על זה".

באשר לטל בן חיים ולתקרית עם מרואן קבהא בהפסקת המשחק, מאמינים במכבי תל אביב לשחקן הכנף שלהם שלא קילל את קבהא על רקע גזעני. "נאמרו מלים חריפות וקללות אחרות, אבל אנחנו מכירים יותר מדי טוב את טל כדי להאמין שהוא לא אחד שמקלל על רקע גזעני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully