וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתובת היתה על הקיר: מכבי תל אביב ביום שאחרי המפלה בקרית שמונה

26.4.2021 / 6:40

כבר כמה משחקים מכבי תל אביב משחקת על אדים, מול קרית שמונה הבעיות נחשפו. גורם: "יכול להיות שהגענו לקצה גבול היכולת". השחקנים לא מרימים ידיים: "הכל עדיין תלוי בנו, במאה אחוז. אם ננצח את כל המשחקים, נזכה באליפות". הצהובים ינסו לבנות את ההתקפה מחדש בעונה הבאה

תקציר ניצחונה של עירוני קרית שמונה 0:2 על מכבי תל אביב/ספורט1

30 באוגוסט 2018, כמעט שלוש שנים עברו. מכבי תל אביב קרובה לשלב הבתים של הליגה האירופית למרות הפסד במשחק הראשון 3:1 לסארפסבורג מנורבגיה. בגומלין בנתניה הצהובים קרובים לעלייה עם 0:2. ולאדן איביץ', בתחילת דרכו במכבי תל אביב, על סף עמידה במטרה היוקרתית הראשונה שלו. אלא שאז משום מקום פנדל לא מחויב שמבצע איתן טיבי: הצהובים סופגים מהנקודה הלבנה ומודחים מאירופה. איביץ' מוחק את טיבי כמעט לכל העונה ועושה את האליפות הראשונה עם שחר פיבן ושרן ייני כבלמים.

אמש (ראשון) במגרש בקרית שמונה איתן טיבי השאיר את מכבי תל אביב בעשרה שחקנים כבר במחצית הראשונה. קצת אחרי הכרטיס הצהוב הראשון שהוא ספג, הוא יצא עם הכדור קדימה מהעמדה שלו והתחיל לדהור לכיוון מרכז המגרש. הכדור ברח לו ובמקום לוותר עליו ליואב הופמייסטר הוא ירד לגליץ' מיותר ולא אחראי, ספג צהוב שני מדוד פוקסמן והורחק. מכבי תל אביב שגם כך נראית בינונית מאוד כבר כמה משחקים נשארת בעשרה שחקנים. כעבור כמה דקות היא גם תחטוף מקרן שער נגיחה של רועי קהת. קהת לא זכה לשחק בבוגרים של מכבי תל אביב ולעשות קריירה עליה חלם כשהיה שחקן נוער מצטיין לצד דור מיכה ומונס דאבור. במקום זה הוא יצא לשנים של נדודים בלי אחיזה במקום אחד. יכול להיות שהוא יוכל להגיד בסוף העונה שאת השער שהרס למכבי תל אביב את חלום האליפות השלישית ברציפות, הוא כבש לרשת של דניאל טננבאום.

לאיתן טיבי מניות רבות באליפויות שלקחה מכבי תל אביב. ב-2012 הוא היה שותף במגרש בו הורחק אמש לאליפות הקסומה של קרית שמונה ואחרי זה הגיע למכבי תל אביב ותרם המון להיסטוריה בקרית שלום. אמש במהלך כל כך פזיז הוא הותיר את חבריו בלעדיו במיוחד ביום בו כל קו ההגנה היה מאולתר בשל הרצון לשמור על השחקנים הזרים ששניים מהם היו בסכנת צהובים. טיבי היה היחיד מבין שחקני ההגנה הקבועים שפתח בהרכב ואסור היה לו להפקיר את הקבוצה.

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
דווקא הוא הפקיר את הקבוצה במשחק כה חשוב. טיבי/מאור אלקסלסי

אבל כנראה שהכתובת היתה על הקיר מבחינת מכבי תל אביב. כבר כמה משחקים שהקבוצה משחקת על האדים. מנצחת בקושי רב משערים שחלקם מקריים. פטריק ואן לוון לא מצא באחרונה פיתרון למשחק ההתקפה התקוע ומנגד איבד את הכוח העצום שהיה לקבוצה בתחילת דרכו כמאמן, אז כזכור אי אפשר היה להבקיע שער לקבוצה. "זו קבוצה ששיחקה הרבה יותר מכל קבוצה אחרת בארץ עם הצלחה באירופה ושנת קורונה ויכול להיות שהגענו לקצה גבול היכולת", אמר אמש גורם בסביבת הקבוצה. "תוסיף לזה שדן גלזר לא בריא לגמרי, יונתן כהן חזר אחרי שלושה חודשים ולמעט ז'ראלדש לא היה חיזוק לקבוצה בינואר, בטח לא להתקפה כך שזו היתה עונה מתישה וכל הכבוד לפטריק והבחורים שהצליחו לסגור את הפער שנוצר בתקופת דוניס".

למרות האווירה הקשה בסיום והדרך המדכאת חזרה מהצפון לתל אביב, יש בקבוצה גם כאלה שלא מרימים ידיים. "הכל עדיין תלוי בנו במאה אחוז", ניסה אמש שחקן בקבוצה לשדר אופטימיות. "אם ננצח את חמשת המשחקים שנותרו, אנחנו ניקח אליפות גם אם מכבי חיפה תנצח בבאר שבע ותפתח פער של 4 נקודות הערב. אם ננצח את מכבי חיפה בבלומפילד וננצח את יתר ארבעת המשחקים, אנחנו ניקח את האליפות כי הם ימעדו עוד משחק אחד בפלייאוף. זה פלייאוף לא קל בכלל".

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. מאור אלקסלסי
השחקנים עדיין מאמינים ביכולתם לזכות באליפות/מאור אלקסלסי

בין אם מכבי תל אביב תזכה באליפות ובין אם תישאר בלי אליפות ובלי גביע, בקבוצה כבר מבינים שיצטרכו להתרענן לקראת העונה הבאה וזו אחת הסיבות לכך ששחקנים רבים לא חתומים לעונה נוספת. הקבוצה תעבור מתיחת פנים כאשר הכיוון העיקרי יהיה לבנות התקפה חדשה עם חלוץ זר חדש, קשר זר התקפי ועוד רכש ישראלי שיוכל לקדם את הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully