וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנור סולומון מחכה לחברים: סגל 2017 של נבחרת הנוער

24.4.2021 / 13:00

קשר שחטאר דונייצק כבר הפך לשחקן מוביל בנבחרת הבוגרת, קארצב, אלמוג וכנעאן מתקרבים, ומה עם שועה? ממשיכים במעקב אחר נבחרות הנוער, והפעם: בוגרי שנתון 99 וההשפעה של בית"ר תל אביב בת ים

תקציר בני סכנין - בית"ר תל אביב בת ים 4:0/ספורט1

נבחרת הנוער מקבצת אליה את מיטב הכישרונות שיש לכדורגל הישראלי להציע. שחקניה מסומנים לא פעם כ"הדבר הגדול הבא", אבל המציאות מלמדת כי רבים מהם הולכים לאיבוד לאורך השנים. לפני שש שנים יצאנו לבדוק איפה נמצאים אותם שחקנים שתוכננו להוות את העתודה של הכדורגל הישראלי, עם סקירת 10 השנתונים של השנים 2005-2014. העונה התחלנו עם השנתונים של חמש השנים האחרונות וכעת אנחנו בנבחרת הנוער של 2017 - ללא ספק הנבחרת שייצרה הכי הרבה כישרון, שגרירים וגם כמות יפה של שחקני ליגת העל. השחקנים המצוינים הם על פי הסגל שהשתתף במוקדמות אליפות אירופה בכל שנה. מי פרץ, מי נתקע ומי נעלם. מסע בעקבות השנתונים האבודים.

* חלק מהשחקנים הופיע במספר שנתונים.

* מעבר לכך, מדובר בסגל שהשתתף במוקדמות אליפות אירופה ולא בסגל המורחב, מה שהוריד בכל שנתון כמה שחקנים.

נבחרת הנוער של ישראל, אוקטובר 2017. אתר ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
הבסיס לנבחרת הבוגרת? נבחרת הנוער 2017/אתר רשמי, אתר ההתאחדות לכדורגל

דניאל פרץ - בוגר מחלקת הנוער של מכבי תל אביב. הושאל לבית"ר תל אביב בת ים מהלאומית והיום משמש כשוער מחליף לדניאל טננבאום בקבוצה הבכירה.

רוי בייגל - שוער שעבר הרבה קבוצות במחלקות הצעירות. סיים גיל נוער במ.ס אשדוד, שיחק קצת בבוגרים של מכבי נתניה והשנה בראשון לציון מהלאומית.

נועם כהן - מגן ימני, יוצא מכבי תל אביב. שיחק כמושאל בבית"ר תל אביב וסקציה נס ציונה, וכיום בהפועל חדרה מליגת העל.

עומרי לוזון - הבן של עמוס. גדל במכבי פתח תקוה, הושאל לראשון לציון, חזר ללוזונים אך מיד נסע לאנגליה וכרגע משחק במילואים של רדינג.

גיא קאופמן - בלם נוסף יוצא מכבי פתח תקוה. לא מצא את מקומו בבוגרים, עבר למרמורק מליגה א' וכיום משחק בבית"ר תל אביב בת ים.

רז שלמה - הגיע להפועל תל אביב מאשקלון בגיל צעיר, עלה לבוגרים ותפס מקום של קבע בהרכב, אם כי לאחרונה איבד אותו. הוזמן כבר לנבחרת הבוגרת.

אופק נדיר - המגן השמאלי גדל במכבי חיפה, עבר בגיל נוער לקרית שמונה, עלה לבוגרים אך לא מצא את מקומו ובשנתיים האחרונות משחק בהפועל עפולה, במדיה חווה העונה פציעה קשה.

מנור סולומון נבחרת ישראל. קובי אליהו
ב-2017 כבר זומן לראשונה לסגל הנבחרת הבוגרת. מנור סולומון/קובי אליהו

אורי זוהר - קשר שגדל במ.ס אשדוד והושאל להכח עמידר רמת גן בליגה א'. כיום בהפועל ראשון לציון בלאומית.

נועם דיעי - קשר ממחלקת הנוער של הפועל באר שבע, לא הצליח להשתלב בבוגרים וירד לליגה א', להכח רמת גן וכעת במ.ס. דימונה.

אמיר ברקוביץ' - עבר במספר מחלקות נוער, יצא לבראנסלי האנגלית בין 2017 ל-2019, חזר וחתם במכבי תל אביב. הושאל בשנתיים האחרונות לבית"ר תל אביב בת ים, ועדיין לא ברור אם תמומש האופציה עליו בסיום העונה.

עדן קארצב - בוגר מוצלח נוסף של המחלקה הצהובה מקרית שלום. יצא להשאלות, חזר והשתלב היטב אצל פטריק ואן לוון. וילי רוטנשטיינר מדבר עליו כקשר העתיד של הנבחרת, בה כבר ערך הופעה אחת.

מוחמד סרסור - עוד יוצא מחלקת הנוער של מכבי פתח תקוה. השתלב בבוגרים, עבר פציעה קשה והעונה הושאל לרמת השרון מהלאומית. אמור לחזור בעונה הבאה.

מנור סולומון - היהלום של הלוזונים, ה-שחקן הבולט ביותר של הכדורגל הישראלי כיום. נמכר ב-6 מיליון יורו לשחטאר דונייצק, כאשר בקיץ הקרוב הוא ככל הנראה יעבור לפרמיירליג או ליגה בכירה אחרת ביבשת, ככל הנראה בסכום שיא שישולם על שחקן ישראלי.

יונס מלדה שחקן גנט מול פקונדו קולידיו שחקן סינט טרוידן. Vincent Van Doornick/Isosport/MB Media, GettyImages
הליגיונר השני של השנתון. יונס מלדה/GettyImages, Vincent Van Doornick/Isosport/MB Media

מוחמד כנעאן - אחד הצעירים הבולטים בליגת העל העונה. הקשר גדל במכבי חיפה, אבל נרכש עוד בנוער על ידי ג'קי בן זקן ו-מ.ס. אשדוד ב-450 אלף ש"ח, סכום זעום ביחס לכישרון והיכולות שמפגין. סביר להניח שבן זקן יגזור קופון נאה על הבחור בשנה-שנתיים הקרובות.

אילון אלמוג - התחיל בשנתון הקודם. נחשב יחד עם סולומון לצמד שסומן כשחקני העתיד של נבחרת ישראל. גדל במכבי תל אביב, הושאל לבית"ר תל אביב וחדרה כדי להתחשל, חזר מהדלת הראשית והפך לשחקן לגיטימי ברוטציה של ואן לוון. עדיין ישנה תחושה כי שווה הרבה יותר.

מופלח שלאעטה - עוד בוגר מכבי תל אביב, הושאל לבית"ר תל אביב, בלט בלאומית כשחקן כנף ובמהלך העונה הזו הושאל לבני סכנין.

ירדן שועה - לא נופתע אם זה יהיה הזיכרון היחיד של שועה מנבחרות ישראל. התחיל במכבי תל אביב, המשיך לבני יהודה, נמכר למכבי חיפה ואחרי שנה וחצי לבית"ר ירושלים. על חצי עונה טובה בכתום הוא הפך לשחקן של מיליון יורו פלוס, אבל צרות לא חסר.

יונס מלדה - החלוץ ממכבי נתניה השתלב היטב בבוגרים ובמהלך העונה הזו כבר הספיק להימכר לגנט הבלגית תמורת 1.5 מיליון יורו.


לסיכום: חמישה שחקנים כבר זומנו לנבחרת הבוגרת - מנור סולומון הפך לשחקן מוביל, עדן קארצב קיבל דקות, אילון אלמוג, מוחמד כנעאן ורז שלמה עדיין לא. מהנבחרת הזאת יש שני ליגיונרים פעילים, שבעה שחקני ליגת העל, שבעה שחקני לאומית ושבעה ששיחקו או משחקים בבית"ר תל אביב בת ים. זה השנתון שיהווה את הבסיס של נבחרת ישראל בשנים הבאות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully