וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלא, קולג' וליגה רביעית בגרמניה: סגל 2016 של נבחרת הנוער

26.2.2021 / 17:30

תשעה נציגים בליגת העל, ארבעה שכבר הגיעו לנבחרת הבוגרת, אבל גם שחקן שנכנס למאסר, אחד שקיבל חשיפה רק בגלל מכות באימון ואחר שהעדיף אקדמיה יוקרתית אחרי שתי עליות ליגה. ממשיכים במעקב, והפעם: בוגרי נבחרת הנוער 2016

תקציר: מכבי פתח תקוה - בית"ר ירושלים 1:0/ספורט1

נבחרת הנוער מקבצת אליה את מיטב הכישרונות שיש לכדורגל הישראלי להציע. שחקניה מסומנים לא פעם כ"הדבר הגדול הבא", אבל המציאות מלמדת כי רבים מהם הולכים לאיבוד לאורך השנים. לפני שש שנים יצאנו לבדוק איפה נמצאים אותם שחקנים שתוכננו להוות את העתודה של הכדורגל הישראלי, עם סקירת 10 השנתונים של השנים 2005-2014. בשבוע שעבר חזרנו לפרויקט והבאנו לפניכם את נבחרת הנוער של 2015. כעת אנו מגיעים לסגל בשנת 2016: ממשיכים במעקב אחר התפתחות הצעירים.

* חלק מהשחקנים הופיע במספר שנתונים.

* מעבר לכך, מדובר בסגל שהשתתף במוקדמות אליפות אירופה ובשני טורנירים נוספים

עומר חנין שוער מיינץ. Christian Kaspar-Bartke, GettyImages
יצא לגרמניה. עומר חנין/GettyImages, Christian Kaspar-Bartke

תומר ליטבינוב - השוער שצמח במחלקת הנוער של מכבי נתניה עשה שנתיים בליגה א' ואז הגיע להפועל אום אל פאחם מהלאומית כשוער מחליף. הוא הפך מהר מאוד לשוער הראשון, היה שותף לסנסציית העשור בגביע מול מכבי תל אביב וממשיך בקבוצה זו העונה השנייה.

עומר חנין - אחרי מעבר מקבוצת הנוער של הפועל ראשון לציון לספסל של הפועל חדרה ואז להפועל חדרה, במדיה רשם שלוש הופעות בליגת העל, השוער הפתיע בקיץ 2019 כשחתם במיינץ הגרמנית. בשלב זה הוא משחק בקבוצה המילואים של המועדון בליגה הרביעית.

יוראי מליח - נציג מחלקת הנוער של בית"ר ירושלים. המגן לא השתלב בבוגרים, עבר לנורדיה ובשנתיים האחרונות בהפועל ירושלים, עם סיכוי גבוה לפגוש את בית"ר לדרבי בעונה הבאה.

יצחק אספה - כדורגלן עם ציפיות גדולות שנמצא כרגע בכלא חרמון. המגן הימני כבר עלה לבוגרים של מ.ס אשדוד ותפס מקום בהרכב בליגת העל, אבל אין מי שלא מכיר את אירוע הדריסה של ארי נשר, בעקבותיו נידון לשלוש שנות מאסר.

פיטר אליאס - יוצא מחלקת הנוער של מכבי חיפה. סייע להפועל חדרה לעלות לליגת העל, אבל נשאר בלאומית כשחקן הפועל מרמורק, המשיך לאדומים אשדוד מליגה א' וכעת בהפועל עכו מהלאומית.

ירין פרץ - הבלם שגדל בטוברוק שיחק בליגת העל במדי הפועל חדרה ואז עבר להפועל תל אביב, אבל היה פצוע לאורך רוב התקופה ובקיץ האחרון עבר לקרמיוטיסה מהליגה הראשונה בקפריסין.

שחקן הפועל חדרה לני אהרון חוגג. יוסי ציפקיס
לא המשיך עם חדרה לליגת העל בגלל חוקי הקולג'ים. לני אהרון בחגיגות העלייה ב-2018/יוסי ציפקיס

לני אהרון - הבלם שגדל במכבי נתניה היה שותף לשתי עליות ליגה רצופות, עם הפועל כפר סבא והפועל חדרה, אבל ויתר על ליגת העל לטובת לימודים במכללת צפון קרוליינה בארה"ב. בנובמבר חזר לישראל ושיחק במשך כחודשיים במכבי הרצליה מליגה א', לפני שחזר ללימודים בארה"ב.

פאדי נג'אר - ערך בכורה בבוגרים של מכבי נתניה כבר בגיל 17 ואז נרכש על ידי מכבי תל אביב, אצלה שיחק בקבוצת הנוער ואז הושאל לבית"ר תל אביב בת ים. אחרי שנתיים בלאומית, הגיע העונה לבני יהודה והפך לשחקן לגיטימי בליגת העל.

בר גלילי - יוצא מכבי תל אביב, עבר בגיל נוער לראשון לציון, משם המשיך להפועל פתח תקוה ובשנים האחרונות בליגה א'. כיום במכבי שעריים.

עופרי ארד - הבלם היה אחד השחקנים הבולטים במחלקת הנוער של מכבי חיפה, יצא להשאלה בהפועל רמת גן ורגע לפני מעבר לבני יהודה, קיבל הזדמנות אצל הירוקים. הוא תפס מקום בהרכב והגיע גם לסגל נבחרת ישראל, במדיה רשם הופעת בכורה לפני כחצי שנה.

יונתן לוי - הוקפץ לבוגרים של מכבי חיפה כבר בגיל 16 על ידי אלכסנדר סטנוייביץ' שהתרשם מהמבנה הפיזי והפוטנציאל כמגן וכבלם. לוי נחשב לשחקן העתיד של הירוקים, אבל אחרי 10 הופעות בליגה החל לצאת להשאלות בחדרה, נוף הגליל, סקציה נס ציונה וכעת באיכסל.

יהב גורפינקל - ממשיכים עם מחלקת הנוער של מכבי חיפה. גורפינקל עשה עונה טובה בחדרה וחזר למכבי חיפה, אבל לא קיבל הזדמנות ועבר להפועל חיפה, שם השתלט על המקום בהרכב.

יונתן לוי שחקן מכבי חיפה מול טום בן זקן שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
הוקפץ לבוגרים כשהיה בן 16. יונתן לוי/לירון מולדובן

מוחמד אבו פאני - עוד אחד מפס הייצור של מכבי חיפה. יצא להשאלה בחדרה, התחשל וחזר בשל יותר. בקבוצה הנוכחית של ברק בכר הוא השתלב היטב והפך לשחקן משמעותי שגם קיבל הזדמנות בנבחרת ישראל.

שי גולן - בוגר מחלקת הנוער של מכבי תל אביב. עבר לבית"ר תל אביב, עשה שנתיים מרשימות בלאומית, אבל הקפיצה לליגת העל לא הושלמה, עם תקופות קצרות בעירוני קרית שמונה ובני יהודה, ממנה הושאל העונה להפועל פתח תקוה מהלאומית.

עומר לקאו - בגיל נוער עבר ממכבי תל אביב לקרית שמונה, עלה לבוגרים והשתלב במהרה. העונה עבר להפועל חדרה, אבל בינואר חתך לכפר סבא כדי לזכות ליותר דקות משחק.

תומר אלטמן - אחד השחקנים המבטיחים של מכבי תל אביב בשנתון הזה. כמו רבים, עבר ממחלקת הנוער לבית"ר תל אביב ואחרי שנתיים קפץ כיתה לליגת העל, עם הופעות טובות במדי הפועל חיפה.

עמית מלכה - יוצא הפועל תל אביב, הצליח להשתלב בבוגרים בעונה בלאומית, אך לא בליגת העל. התפרסם בעיקר בעקבות העימות האלים עם אדי גוטליב באימון הפועל תל אביב. כיום משחק במ.ס טירה מליגה א'.

שחקן הנוער של מכבי תל אביב, אילון אלמוג, במשחק נגד פורטו. יוסי ציפקיס
היהלום של 2016. אילון אלמוג בליגת האלופות לנוער מול דיוגו ורדאסקה/יוסי ציפקיס

איילון אלמוג - היהלום הגדול של המחזור. עבר בגיל 13 מהפועל תל אביב למחלקת הנוער של היריבה העירונית, יצא כמו רבים וטובים לעונת השאלה בבית"ר תל אביב ואחריה התקדם לליגת העל והראה ניצוצות בהפועל חדרה, לפני שחזר למכבי תל אביב, היה שותף לאליפות בעונה שעברה וקיבל זימון לנבחרת הבוגרת.

זוהר אביסרור - במ.ס. אשדוד דיברו עליו רבות, אבל בניגוד לחבריו לא הצליח לפלס את דרכו לקבוצה הבוגרת. בעונה שעברה שיחק בהפועל איכסל ואדומים אשדוד מליגה א' והעונה המשיך לנדוד עם כמה משחקים במכבי טמרה וכעת במכבי שעריים.

אוסמה חלאיילה - החלוץ של בני סכנין עלה מהנוער לבוגרים בשלב מוקדם, אבל את ההזדמנות האמיתית קיבל כשהקבוצה הייתה בצרות בליגה הלאומית. הוא היה אחד מכוכבי העלייה והפך לבורג מרכזי גם בליגת העל. ההתפתחות הזו קיבלה חותמת גם עם זימון לנבחרת ישראל.

עבד ג'בארין - בגיל 17 כבר פתח בהרכב מכבי נתניה בעונת הפירוק, אבל מאז התרחק מליגת העל, ירד לשחק בליגה א' ובשתי העונות האחרונות יש לו שער אחד במדי אום אל פאחם מהלאומית.

מוחמד חלאיילה - החלאיילה השני בסגל. גדל בסכנין והפציץ בקבוצה הנוער, לפני שעלה לבוגרים ושיחק בעיקר כמחליף בעונת העלייה. בליגת העל לא נמצא לו מקום ובינואר הוא הושאל להפועל כאוכב מליגה א'.

לסיכום: שנתון הרבה יותר טוב מקודמו, עם תשעה שחקנים שהשתלבו בליגת העל, ארבעה שכבר זומנו לנבחרת הבוגרת וגם כמה כאלה שהלכו לכיוונים אחרים לגמרי. מכבי חיפה מובילה עם חמישה שחקנים במחזור הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully