וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה מתבהרת בשתי דקות: חוזרים למסע בעקבות השנתונים האבודים

19.2.2021 / 21:00

נציג בודד שהגיע עד לנבחרת הבוגרת (שתי דקות בתוספת הזמן), רק עוד שחקן אחד בליגת העל, שניים בליגת זניחות יחסית בחו"ל וכל השאר בלאומית וליגה א'. חזרנו לבדוק את השנתונים האבודים עם נבחרת הנוער של 2015, וקשה להגיד שהמצב מעודד

נבחרת הנוער של ישראל, מרץ 2016. Dino Panato, GettyImages
נבחרת הנוער בתחילת 2016/GettyImages, Dino Panato

נבחרת הנוער מקבצת אליה את מיטב הכישרונות שיש לכדורגל הישראלי להציע. שחקניה מסומנים לא פעם כ"הדבר הגדול הבא", אבל המציאות מלמדת כי רבים מהם הולכים לאיבוד לאורך השנים. לפני שש שנים יצאנו לבדוק איפה נמצאים אותם שחקנים שתוכננו להוות את העתודה של הכדורגל הישראלי, עם סקירת 10 השנתונים של השנים 2005-2014. עכשיו אנחנו חוזרים לפרויקט ומגיעים לשנת 2015. השחקנים המצוינים הם על פי הסגל שהשתתף במוקדמות אליפות אירופה בכל שנה. מי פרץ, מי נתקע ומי נעלם. מסע בעקבות השנתונים האבודים.

* חלק מהשחקנים הופיע במספר שנתונים.

* מעבר לכך, מדובר בסגל שהשתתף במוקדמות אליפות אירופה (עמית זנטי, למשל, השתתף רק בשלב העילית) ולא בסגל המורחב, מה שהוריד בכל שנתון כמה שחקנים.

חביב אוחיון  שוער מכבי תל אביב. קובי אליהו
פציעה טרגית מנעה קריירה מבטיחה. חביב אוחיון בגיל 15 באימון מכבי תל אביב/קובי אליהו

חביב אוחיון - לשוער שהחל להתאמן עם קבוצת הבוגרים של מכבי תל אביב כבר בגיל 15 צפו עתיד מבטיח - כנראה הכי מבטיח מבין חבריו לנבחרת - אבל אין מי שלא מכיר את הפגיעה הטרגית לפני קרוב לשנה וחצי, כאשר בשלב הזה התקווה היחידה היא כי ישוב לתפקד כרגיל.

דודי אלון - השוער גדל בהפועל תל אביב, אך לא קיבל הזדמנות אמיתית בשורותיה ומחפש עצמו בליגות הנמוכות. כיום מגן על שערה של שמשון כפר קאסם מליגה א' דרום.

שחקן נבחרת הנוער של ישראל, עידן נחמיאס (לבן), מול פאולו גיליונה, נבחרת הנוער של ישראל. GettyImages
היחיד שהגיע עד לנבחרת הבוגרת. עידן נחמיאס, משמאל, במדי נבחרת הנוער מול איטליה/GettyImages

נועם גמון - המגן הימני, תוצר מחלקת הנוער של הפועל באר שבע, שב בתחילת העונה לקבוצת נעוריו אחרי שנתיים בעפולה ועוד עונת השאלה בכפר סבא, אבל שותף רק במשחק אלוף האלופים ולפני כשבועיים חזר ללאומית, הפעם כמושאל להפועל רעננה.

עידן אדהנני - הילד משדרות צמח במחלקת הנוער של מכבי פתח תקוה, עלה לבוגרים ושיחק בשורות המועדון בשנים האחרונות. דווקא אחרי עונת עלייה טובה שבה גם כבש שלושה שערים, הושאל בקיץ האחרון למ.ס כפר קאסם מהליגה הלאומית.

ארז איסקוב - הבלם גדל בטוברוק ובינתיים לא מצא מקום בליגת העל. הסתובב בקבוצות שונות (הפועל מרמורק, באקה אל גרבייה, הפועל רמת גן) ובשנתיים האחרונות משחק בהפועל עפולה.

עידן נחמיאס - קפטן עירוני קרית שמונה, הקבוצה בה גדל ובה הוא משחק עד היום. הוא השחקן היחיד מאותה נבחרת נוער שהגיע לסגל הנבחרת הבוגרת, אם כי עדיין לא קיבל בה הזדמנות ממשית (שתי דקות כמחליף בתוספת הזמן מול סלובקיה בליגת האומות). בקיץ צפוי לעבור למועדון בכיר יותר או לצאת לחו"ל.

שי בן דוד - המגן/בלם ערך את הבכורה במדי מכבי חיפה כבר בינואר 2016, והספיק לרשום 16 הופעות בירוק לפני שיצא להשאלות בהפועל אשקלון והפועל עפולה. בעונה שעברה יצא לשחק באיטליה (הופעה אחת בטרפאני מהסרייה B) ואת העונה החל בסן פרננדו מהליגה השלישית בספרד, לפני שחזר לעפולה.

איציק שולמייסטר - המגן השמאלי גדל בהפועל תל אביב ורשם כמה הופעות בעונת הירידה ב-2016/17. בשנים האחרונות מנסה את מזלו בלאומית, בהפועל ראשון לציון, מ.ס. כפר קאסם וכעת הפועל פתח תקוה.

שחקן מכבי חיפה, איתן ולבלום. יוסי ציפקיס
איתן ולבלום במדי מכבי חיפה ב-2017/יוסי ציפקיס

איתן ולבלום - יוצא מחלקת הנוער של מכבי חיפה. כבר החל להשתלב בבוגרים עם שבע הופעות בליגת העל, אבל לאחר מכן הושאל ללאומית (נצרת עילית והפועל רמת גן) ובהמשך עבר לבני יהודה יחד עם זנטי (בעסקת חזיזה ואשכנזי). היה פצוע לאורך רוב התקופה ואת העונה הנוכחית החל בליגה השנייה ברומניה, כשלאחרונה חזר ארצה והושאל להפועל נוף הגליל מהלאומית.

רועי דיין - הקשר גדל בהפועל תל אביב, לא קיבל הזדמנות אמיתית בבוגרים והחל לנדוד. בשנים האחרונות מחפש את מקומו בלאומית, בין הפועל מרמורק, הפועל אשקלון וכיום מ.ס כפר קאסם.

אילון ירושלמי - היה קפטן ואחד השחקנים הבולטים בשנתון. בגיל נוער עבר ממכבי תל אביב למכבי נתניה לאחר שנכנס להסגר קטין. בבוגרים של נתניה השתלב בהדרגה, יצא להשאלות, עלה ליגה עם הפועל חדרה והעונה חזר לנתניה וקיבל קרדיט כשלאחרונה גם פתח בהרכב. מי יודע, אולי אנחנו מתחילים לראות משהו מהעתיד הגדול שצפו לו.

אופק מרום - הקשר עבר בגיל נוער מטוברוק לקרית שמונה, אבל מהר מאוד ירד לליגות נמוכות יותר. שיחק בעירוני נשר, עשה עונה טובה בהכח עמידר רמת גן ובעונה שעברה עלה עם הפועל כפר שלם ללאומית. בנובמבר חזר לליגה א' דרום כדי לנסות לסייע למאמצי העלייה של מ.ס. ירמיהו חולון.

איברהים ספורי - האח הצעיר של רמזי, עליו בנו רבות במחלקת הנוער של הפועל תל אביב והאמינו שיגיע רחוק יותר מהאח הגדול. הצטרף לקבוצה הבוגרת בעונת הירידה ב-2016/17, מיעט לשחק ולאחר מכן החל לחפש עצמו בליגת נמוכות יותר, בהרצליה, בני לוד, מרמורק וכעת במ.ס. צעירי טייבה מליגה א' צפון.

אנס מחאמיד שחקן הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
הפועל תל אביב רכשה ב-2 מיליון ש"ח. אנס מחאמיד ב-2015/ניב אהרונסון

רז יצחק - משחקני ההתקפה הבולטים באותו השנתון. בגיל 17, הכסף של אמיר כבירי (לפחות על הנייר) העביר אותו ממחלקת הנוער של מכבי תל אביב לזאת של הפועל תל אביב, אבל כבר אחרי שנה הוא התחיל להתגלגל בלאומית (שעריים, בית"ר תל אביב, מרמורק) וכיום ניתן למצוא אותו במכבי הרצליה המשחקת בליגה א' דרום.

עדן הרשקוביץ - עוד יוצא מחלקת הנוער של הפועל תל אביב. עלה לבוגרים, השתלב בעיקר בלאומית, בשנתיים האחרונות שיחק כמושאל בהפועל רמת גן, ואחרי עונת פריצה חזר בקיץ לקבוצה של ניר קלינגר. אלא שהוא לא מצא את מקומו ובחודש שעבר יצא לשחק בקרמיוטיסה הקפריסאית.

דור גלילי - עבר בנערים ממ.ס. אשדוד למכבי תל אביב, אבל הסתפק בהופעה בודדת בגביע הטוטו (אוקטובר 2015). עשה תחילה את המעבר הטבעי לבית"ר תל אביב, חזר לאשדוד כשחקן בוגרים בליגת העל ואז עלה עם סקציה נס ציונה, איתה המשיך גם לאחר הירידה ומשמש כיום כקפטן בלאומית.

ענר שכטר - האח של איתי. גדל בהפועל חיפה וקיבל הזדמנויות בודדות בקבוצת הבוגרים, לפני שיצא להשאלות בהפועל עפולה, הפועל אשקלון, סקציה נס ציונה וכעת הפועל פתח תקוה.

אנס מחאמיד - החלוץ שהגיע מטוברוק, נחשב אז לאחד מחלוצי העתיד של הכדורגל הישראלי ועמד במרכזו של קרב גדול בין מכבי להפועל תל אביב. האדומים רכשו אותו בסכום של כ-2 מיליון ש"ח והוא מיד הוקפץ לקבוצה הבוגרת, אבל לא בא לידי ביטוי ואז נמכר לעירוני קרית שמונה. בהמשך עבר לקטמון, עכו ובית"ר תל אביב, אך לא עשה אפ הפריצה ויצא לפני כשנתיים לנסות את מזלו בווינטרור מהליגה השנייה בשוויץ. בעונה שעברה כבש חמישה שערי ליגה ושניים בגביע, והעונה עשה את הספתח שלו ב-2:6 הסנסציוני על באזל במשחק הגביע השבוע.


סיכום: עידן נחמיאס הוא היחיד שהגיע לנבחרת הבוגרת, עם הופעה אחת בתוספת הזמן. פרט אליו, רק אילון ירושלמי משחק היום בליגת העל. הפועל תל אביב סיפקה לאותה הנבחרת 6 שחקנים - יותר מכל קבוצה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully