וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניקובסקי הבא? מכבי תל אביב עשויה לפספס גם את אמיר ברקוביץ'

24.3.2021 / 12:00

הקיצוני בן ה-20 מככב בבית"ר תל אביב/בת ים וחולם על חזרה לבריטניה אחרי ההתחשלות בליגה הלאומית. האם הוא יילך בדרכם של קניקובסקי ועלי מוחמד ויגרום לצהובים להצטער על בריחתו או שיעלה על המסלול של דן גלזר ויונתן כהן?

תקציר ה-1:1 של מכבי תל אביב עם הפועל תל אביב/ספורט1

יום שני שעבר באצטדיון העירוני בנס ציונה. בית"ר תל אביב בת ים מארחת את הפועל רמת גן בגביע והשתיים נאבקות על כרטיס לרבע הגמר. להמשיך את החלום. ביציע ברק יצחקי בלי פטריק ואן לוון. מאמן מכבי תל אביב בדיוק סיים את האימון המסכם לפני המפגש של האלופה מול הפועל חיפה ובכלל מאז שהפך למאמן הבוגרים, הוא פחות מגיע ליציעים כדי לעקוב אחרי השחקנים המושאלים מהמועדון לקבוצת החממה מהליגה הלאומית. על הדשא בית"ר תל אביב בת ים עושה את העבודה ומנצחת. מי יודע, אולי מחכה לה מפגש ישיר מול קבוצת האם בהמשך. לא מעט טאלנטים צעירים מנסים להרשים את יצחקי ולזכות בכרטיס לקריירה במכבי תל אביב. דן גלזר עשה את המסלול הזה, גם יונתן כהן ואחרים.

אבל לא תמיד מכבי תל אביב הצליחה בפרויקט הזה שלה. זכור למשל הפספוס עם עלי מוחמד, ששיחק מתחת לאף של ג'ורדי קרויף כשעוד קראו לקבוצה בית"ר תל אביב רמלה ומכבי תל אביב נתנה למכבי נתניה להשתלט עליו. מפורסם וידוע גם מקרה דומה, קצת אחר, עם גבי קניקובסקי, עליו ויתרה מכבי תל אביב והוא עזב להפועל עכו כדי להפוך היום לאחד הקשרים הטובים בכדורגל הישראלי. פרויקט הדגל הזה של הצהובים בונה לא מעט שחקנים, אבל לעיתים גם מפספס אחרים.

אמיר ברקוביץ' שחקן בית"ר תל אביב בת ים. אודי ציטיאט, מערכת וואלה!
הדבר הגדול הבא? אמיר ברקוביץ'/מערכת וואלה!, אודי ציטיאט

על הדשא ביום שני שעבר שיחק גם אמיר ברקוביץ'. 'האנגלי' של בית"ר תל אביב בת ים ומי שמושאל אליה זו העונה השנייה ממכבי תל אביב. בניגוד למרבית השחקנים, ברקוביץ' לא גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ולא עבר את המסלול הרגיל בטרם נשלח להשתפשף בקבוצת הבת הלא רשמית. מי שהביא אותו מאנגליה היה המנכ"ל בן מנספורד. ברקוביץ', עם השם המחייב שליווה אותו לכל פינה במגרשים באנגליה, נולד וגדל בהפועל רעננה. בגיל צעיר עזב לבארנסלי האנגלית בזכות העובדה כי אמו אנגלייה ויש לו אזרחות אנגלית. קצת אחרי גיל 16 נחת שם ומהר מאוד הוקפץ לקבוצת המילואים. עוד לפני שהיה בן 17 שיחק עם בני 23 ואף יותר בקבוצה המשנית של בארנסלי. במועדון צפו לו עתיד ורוד.

ובכל זאת, למרות שיכול היה להישאר באנגליה, הוא רצה לעשות כאן צבא בצורה מסודרת ובזכות הקשרים של מנספורד עם סוכנות העל האנגלית BASE ונציגה בישראל סוכן השחקנים עידן בן אבו, חתם ברקוביץ' במכבי תל אביב כשהוא בן 18 ומיד הושאל לקבוצה מהליגה הלאומית. בעונה שעברה וגם העונה הוא עם מספרים נהדרים: שמונה שערים וכמעט אותה כמות של בישולים בכל עונה. אלא שכמו במקרה של קניקובסקי גם מול ברקוביץ' מכבי תל אביב מהססת כעת ולא בטוחה אם היא משאירה אותו אצלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עלי מוחמד שחקן בית"ר תל אביב/רמלה מול יובל שבתאי שחקן הפועל רעננה. מגד גוזני
מתחת לאפו של ג'ורדי קרויף. עלי מוחמד במדי בית"ר תל אביב/מגד גוזני

החוזה של שחקן הכנף הצעיר מסתיים בתום העונה ויש כבר מספיק קבוצות בליגת העל שמחכות לשמוע שמכבי תל אביב מוותרת על הזכות שלה להאריך את ההתקשרות איתו. הפועל באר שבע מגלה עניין רב. גם משה חוגג מבית"ר ירושלים בתמונה. אפילו הפועל תל אביב, מ.ס. אשדוד, עירוני קרית שמונה ומכבי פתח תקוה משחרות לטרף ומקוות שהשחקן ישוחרר ללא תמורה בעוד שלושה חודשים ויוכל להצטרף אליהן.

ברקוביץ', שגם כבש את השער השלישי בשבוע שעבר במשחק הגביע, היה ודאי רוצה להישאר במכבי תל אביב אבל השאיפות הן לכיוון חזרה לאי הבריטי בהמשך כדי לעשות שם קריירה בזכות הדרכון והכישרון. בינתיים הוא ינסה לעזור למאמן בית"ר תל אביב בת ים עמיר נוסבאום להמשיך לעשות עונה גדולה, ואולי בעוד כמה שנים מכבי תל אביב תצטער, כמו במקרה קניקובסקי או מוחמד, שלא השאירה אותו אצלה ונתנה לו להמשיך להתפתח ולממש את הפוטנציאל שטמון בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully