וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין ספק מי ה-MVP האמיתי": סטפן קרי "עושה דברים שמעולם לא נעשו"

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 11:31

גולדן סטייט מהללת את הכוכב שלה אחרי עוד הופעה היסטורית, קר: "זו אמנות, מעל ומעבר גם בסטנדרטים שלו". וויגינס: "הוא יחיד במינו". מג'יק ג'ונסון משוכנע שהרצף ההיסטורי ראוי לתואר ה-MVP, בסוכנויות ההימורים טרם השתכנעו

שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי. Matt Slocum, AP
עושה דברים שמעולם לא נעשו. קרי/AP, Matt Slocum

באליפות הוא ככל הנראה לא יזכה העונה, אבל הרצף ההתקפי המדהים של סטפן קרי בתקופה האחרונה לבטח ייזכר כאחד ההישגים האישיים בקריירה המופלאה שלו. הלילה (בין שני לשלישי) הרצף הזה הגיע לשיא חדש, כשכוכב גולדן סטייט הפגיז 10 שלשות ו-49 נקודות - 20 מתוכן ברבע האחרון - כדי לקבוע 96:107 על פילדלפיה.

קרי הפך לשחקן המבוגר ביותר בתולדות ה-NBA שקולע 30 נקודות או יותר ב-11 משחקים רצופים, ובכך עבר את קובי בריאנט. בעשרת המשחקים האחרונים שלו הוא מעמיד ממוצעים כמעט בלתי נתפסים של 39.9 נקודות (55.6 אחוז מהשדה, 49.2 אחוז ל-3, 90.8 מהעונשין), 6.6 ריבאונדים, 4.3 אסיסטים ולא פחות מ-6.9 שלשות למשחק.

"ראיתי את קובי בריאנט בשלבים מאוחרים של הקריירה, בתקופה בה הוא פשוט השתולל", אמר סטיב קר. "כמובן שגם למייקל ג'ורדן היו תקופות שהוא קלע כמו משוגע, אבל אף אחד בהיסטוריית הליגה מעולם לא זרק את הכדור כמו סטף. אפילו בסטנדרטים הגבוהים שלו, מה שהוא עושה זה מעל ומעבר".

חמשת המשחקים האחרונים של סטפן קרי:

53 נקודות, 10 שלשות, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים מול דנבר (ניצחון)
42 נקודות, 11 שלשות, 6 ריבאונדים ו-8 אסיסטים מול אוקלהומה סיטי (ניצחון)
33 נקודות, 4 שלשות, 4 ריבאונדים ו-5 אסיסטים מול קליבלנד (ניצחון)
47 נקודות, 11 שלשות, 7 ריבאונדים ו-3 אסיסטים מול בוסטון (הפסד)
49 נקודות, 10 שלשות, 3 ריבאונדים ו-5 אסיסטים מול פילדלפיה (ניצחון)

בשבוע שעבר עקף סטף את ווילט צ'מברליין והפך למלך סלי הווריירס בכל הזמנים. "אני משתדל לא לשים על עצמי יותר מדי לחץ", אמר. "פשוט לשחק כדורסל. אני פשוט נהנה לשחק, וזה עובד. אני מעריך את הכבוד וההערכה, אבל לא בשביל זה אני משחק. זה לא משפיע על הסגנון שלי".

בששת המשחקים האחרונים שלו צלף קרי 54 שלשות. לאורך הקריירה שלו, היו לו 21 משחקים עם 10 שלשות או יותר - הבא בתור הוא חברו לקבוצה קליי תומפסון, שעשה זאת חמש פעמים בלבד. "זה בלתי נתפס", אמר קר, "בלתי נתפס. אני כבר לא יודע מה להגיד, בכל משחק אתם שואלים אותי מה דעתי עלי. אני פשוט המום מרמת הכישרון שלו, הלב, הראש, זה מדהים לצפות בו. זה פשוט יפה, זו אמנות".

"הוא מיוחד, יחיד במינו", אמר חברו לקבוצה אנדרו וויגינס. "כשהייתי בקבוצה אחרת ראיתי את זה מרחוק, את כל הדברים היצירתיים שהוא עושה, אבל להיות איתו באותה קבוצה זה אחרת לגמרי. הדומיננטיות שלו עם הכדור ובלעדיו מטורפת". קוון לוני טוען שקרי משחק כעת אפילו טוב יותר מאשר בעונת 2015/16, אז זכה פה אחד בתואר ה-MVP: "חשבתי שהוא היה אז בשיאו, אבל העונה הוא לוקח את זה לדרגה אחרת. תמיד אזכור את השנה ההיא, כמה מיוחד הוא היה, ואיך הוא המשיך להשתפר, אבל כעת הוא עושה דברים שאף אחד מעולם לא ראה. זה מדהים".

גם מאמן היריבה דוק ריברס נאלץ להודות הלילה: "אני לא יודע אם אי פעם ראיתי משהו כמו הרצף שלו, אני יכול להבטיח לכם שאף אחד מעולם לא קלע כל כך הרבה נקודות בצורה הזו".

בבת אחת, הכניס את עצמו קרי גם למירוץ לתואר ה-MVP. גולדן סטייט אמנם מדורגת כרגע במקום התשיעי בלבד במערב, אך עוד ועוד פרשנים, שחקנים ושחקני עבר משתכנעים שסטף ראוי לתואר בו זכה פעמיים בעבר.

"סטף קרי לא הותיר ספק לגבי מי ה-MVP האמיתי", צייץ אגדת העבר מייקל ג'ורדן, והוא לא היחיד.

אגב, בסוכנויות ההימורים קרי עדיין מדורג במקום השמיני בלבד, כשלפניו (לפי הסדר) ניקולה יוקיץ', ג'ואל אמביד, יאניס אנטטוקומפו, ג'יימס הארדן, דמיאן לילארד, לוקה דונצ'יץ' ולברון ג'יימס.

ואם במירוץ ה-MVP עסקינן, הרי שניקולה יוקיץ' סיפק הצגה לא פחות גדולה הלילה - 47 נקודות, 15 ריבאונדים ושלשה מכרעת ב-137:139 של דנבר על ממפיס אחרי הארכה. "אני חשוב שהיו לו בערך 56 רגעים קטנים העונה בהם הוא הוכיח שהוא ה-MVP, והלילה היה אחד מהם", אמר מייקל מאלון על הכוכב שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully