וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוב של הארי קיין ופיטר קראוץ': ואוט וחהורסט דוהר עם וולפסבורג לליגת האלופות

16.4.2021 / 16:00

ואוט וחהורסט, שמעורב ב-25 שערי ליגה במדי וולפסבורג העונה, מחפש נקודות ראשונות מול באיירן מינכן במשחק הצמרת (שבת, 16:30, ספורט 2)

תקציר: צפו בחגיגה הגרמנית 10.4/ספורט 1

במשפחת וחהורסט היו ארבעה בנים, ולשלושה מהם היו שאיפות נורמליות. טואן חלם להיות טייס, ראלף שאף להיות אדריכל, וניק רצה לנהל את העסק המשפחתי - רשת תחנות דלק. רק אחד יצא דפוק. ואוט הכניס משום מה לראשו שהוא חייב להיות כדורגלן. במשך שנים ניסו להסביר לו שזה לא ילך, ושהוא חייב לבחור לעצמו מקצוע אמיתי. לא היה לו כישרון על הדשא, אף סקאוט לא שם לב אליו, והנער בקושי הצליח לשמור על שיווי משקל כאשר הכדור הגיע לרגליו. פרץ גדילה רדף פרץ גדילה והוא הגיע לבסוף ל-197 סנטימטרים. לקרוא לו גמלוני הייתה מחמאה. ובכל זאת, הוא התעקש לבזבז את זמנו על הדשא בקבוצות חובבים, ולא רצה לשמוע על שום דבר אחר.

בשבת, כאשר תעלה וולפסבורג למשחק הצמרת הגדול באצטדיון הביתי מול באיירן מינכן (שבת, 16:30, ספורט 2), היו רוצים לראות כל אוהדי האורחת את ואוט וחהורסט במדיה. בהיעדרו של רוברט לבנדובסקי הפצוע, הוא יכול היה להיכנס לנעליו לא רע. למעשה, הקצב שלו לא היה מבייש בימים אלה את לבנדובסקי. בחמשת משחקי הליגה האחרונים, יש להולנדי התמיר ארבעה שערים וארבעה בישולים. בסך הכול, הוא עומד העונה על 18 כיבושים ועוד שבעה אסיסיטים, ולכן תרם ישירות ליותר ממחצית מ-49 השערים של הזאבים, אשר דוהרים לליגת האלופות. וולפסבורג שלישית, במרחק שבע נקודות מדורטמונד במקום החמישי, כאשר נותרו שישה מחזורים בלבד לסיום. כן, וחהורסט בדרך להשאיר את ארלינג הולאנד מחוץ לצ'מפיונס-ליג, ויש שיגידו כי בצדק.

ואוט וחהורסט שחקן וולפסבורג. GettyImages
לא שחקן שגרתי. וחהורסט/GettyImages

חולם על יורו ועל ליברפול

וחהורסט אינו שחקן שגרתי. גם כיום הוא לא ממש נראה כמו כדורגלן ממבט ראשון, אך מי שעוקב אחריו מבין עד כמה תרומתו פנומנלית, הרבה מעבר לשערים נטו. יש לו חלק עצום גם בכך שוולפסבורג נהנית ממאזן הספיגה השני בטיבו בבונדסליגה אחרי לייפציג, בזכות הלחץ שהוא מפעיל על היריבה בחלק המגרש שלה. על אף גובהו, הוא מדורג לרוב במקום הראשון בקילומטרז' למשחק. הוא לא נח לרגע, עם או בלי הכדור. הוא מוצא שטחים ויודע לנצל אותם. עם הזמן, הוא שיפר ללא היכר גם את השליטה בכדור, כולל נגיעה ראשונה עדינה ורכה. יש לו אפילו בישולים בעקב, כמו הכדור שחילק לאדמיר מחמדי במשחק מול הופנהיים בספטמבר 2019.

הוא משתדרג כל הזמן, משנה לשנה, בכל הפרמטרים האפשריים. משחקן מוגבל מאוד הוא הפך בהדרגה לכוכב רב גוני ומרתק. בכל פעם שנדמה כי הגיע לתקרה האישית שלו, הוא שובר אותה וממשיך לצמוח. כיום מגדיר אותו מאמן באיירן האנסי פליק כאחד השחקנים הטובים ביותר בבונדסליגה, החלום לייצג את הנבחרת הכתומה ביורו 2020 מציאותי בהחלט, ואפילו הכמיהה ללבוש את חולצת ליברפול אהובתו אינה מופרכת לגמרי. הרי אוהדי וולפסבורג מכנים אותו, עם לא מעט הומור, "שילוב של הארי קיין עם פיטר קראוץ'". ואם קראוץ' המקורי שיחק באנפילד, אז למה לא וחהורסט? מצד שני, וולפסבורג הרבה יותר קרובה להבטיח את הכרטיס לליגת האלופות מאשר החבורה של יורגן קלופ, והוא חיוני עבורה כמו לבנדובסקי עבור הבווארים. "פיתחנו תלות בוואוט", מודה המאמן אוליבר גלאסנר.

פיטר קראוץ' נבחרת אנגליה חוגג שער במונדיאל 2006. Ross Kinnaird, GettyImages
אם הוא שיחק באנפילד, אז למה לא וחהורסט? קראוץ' בפעולה/GettyImages, Ross Kinnaird

"בנה את ההצלחה מאפס"

10 מיליון יורו ששולמו תמורתו לאלקמאר בקיץ 2018 הופכים אותו לאחת ההחתמות המשתלמות של וולפסבורג אי פעם. עוד לפני שהסתיימה עונתו השלישית במועדון, הוא מדורג - עם 51 כיבושי בונדסליגה - במקום הרביעי בכל הזמנים בתולדותיו. הוא גם ההולנדי החמישי בהיסטוריה שעובר את רף 50 השערים בגרמניה. והוא זוכר כל אחד ואחד מהם. למעשה, וחהורסט טוען כי הוא מסוגל לשחזר את כל 151 השערים שהבקיע לאורך הקריירה; איך התחילה ההתקפה, מי מסר לו, איפה בדיוק הוא היה כשקיבל את הכדור, וכיצד מצא את הרשת. זה אחד מסודות ההצלחה שלו - זיכרון פנומנלי שמאפשר לו ללמוד מכל פרט קטן. זה הופך אותו לשחקן הרבה יותר מנוסה בהשוואה לאחרים.

הסוד השני - חשוב אף יותר - הוא המקצוענות חסרת הפשרות, על גבול הטירוף. זה התחיל עוד כאשר אף אחד לא ספר אותו בקבוצות החובבים הזניחות באזור מגוריו ליד אנסחדה, במזרח הולנד. חבריו אהבו ללכת לשתות בירה בפאבים המקומיים אחרי המשחקים. וחהורסט היה היחיד שלא הצטרף לחגיגות. הוא מעיד כי הקפיד תמיד ללכת לישון מוקדם, לשמור על תזונה נכונה ולעבוד בחדר כושר בכל יום. כפי שכתב העיתונאי ההולנדי פיטר זווארט, "וחהורסט הוכיח מעבר לכל ספק כי מוטיבציה יותר חשובה מכישרון טבעי. הוא בנה את ההצלחה שלו מאפס".

מעסיק תזונאי, פסיכולוג ויועץ יוגה

המוטיבציה הזו צדה בסופו של דבר את עינו של יופ חאל, אשר מונה ב-2012 למאמן אמן מהליגה השנייה. "ראיתי שהבחור מאבד המון כדורים, אבל עובד כמו חמור בלי הפסקה", הוא סיפר בדיעבד. אז הוא הימר עליו, ובהתחלה חתם וחהורסט על חוזה כשחקן חובב בלבד, אבל התחיל סוף סוף - בגיל 20 - משהו רציני. את השנתיים באמן הוא בילה בעיקר על הספסל, אבל בכל זאת כבש גם כאשר שולב כמחליף, והקפיד לנזוף בכולם על כך שאינם רצים מספיק לטעמו.

כי הוא פרפקציוניסט, ואופיו לא פשוט בלשון המעטה. הוריו התגרשו כאשר היה בן 10, והוא מגדיר את עצמו כאדם מופנם שלא זקוק לחברים קרובים. הוא רק רוצה שכולם ישקיעו בכדורגל כמוהו, ובחדר ההלבשה של אמן הדבר גרם לאנטגוניזם. הוא נזרק לא פעם מאימונים, ועוזר המאמן לא דיבר איתו במשך חודשים. להראקלס מהליגה הבכירה הוא עזב ב-2014 בטונים צורמים והאשים את המועדון בכך שהגיש לשחקנים ג'אנק פוד במקום ארוחות בריאות.

אלא שהאופי הזה הוא שהזניק אותו קדימה. אלה שהועדפו על פניו בהרכב אמן לא הגיעו לכלום - וזה כולל את רולאנד ברגקאמפ, אחיינו של דניס. לעומת זאת, וחהורסט כבש 20 שערים בשנתיים בהראקלס, ואז 45 שערים בשנתיים בכל המסגרות באלקמאר. בעונת השנייה שם הוא כבר היה קפטן, וקולו נשמע למרחקים. גם שם הוא הסביר לאנשי מקצוע רבים שהם שוגים בכל דבר, סירב לשתות את שייק החלבונים שהוצע על ידי התזונאי במועדון, וטען שהשייק שהוא מכין בביתו איכותי הרבה יותר. כי ככה זה - יש לו פסיכולוג פרטי, יועץ תזונה פרטי, יועץ יוגה פרטי, מדריך ריצה פרטי. הוא רוצה לשלוט בכל דבר שקשור בקריירה שלו, וגם לקבל את הבחירות המדודות בעצמו. וזה עובד.

שחקני וולפסבורג חוגגים עם ואוט וחהורסט. Boris Streubel, GettyImages
יודע גם לבשל. וחהורסט חוגג עם החברים/GettyImages, Boris Streubel

מלך הבישולים בקרב חלוצים

אחרי שיצר שיתוף פעולה פנטסטי עם הקיצוני האיראני עלירזה ג'הנבאחש באלקמאר, בחר המועדון לעשות קופה על שניהם בקיץ 2018 - ושניהם היו מיועדים לעבור למועדונים בסדר גודל בינוני באנגליה. ג'הנבאחש עבר לברייטון, ולמרות הברקות נהדרות פה ושם, כולל מספרת לרשת צ'לסי, הוא הלך לאיבוד והתאייד. ההולנדי העדיף את וולפסבורג, על אף שהיא שקעה בתחתית ושרדה במבחנים במשך שנתיים רצופות לפני הגעתו. "באנגליה מצפים לתוצאות מיידיות, וזה לא טוב. כדאי לחכות עם זה ולהתקדם בהדרגה. אני מאמין שחתימה בבונדסליגה היא הצעד הנכון עבורי בשלב זה", הסביר וחהורסט - וצדק. ועוד איך צדק.

כי בוולפסבורג הוא דווקא החל לספק תוצאות מיידיות, והזאבים זינקו יחד איתו לצמרת. 18 שערים בכל המסגרות בעונת הבכורה הסירו את כל סימני השאלה שריחפו מעליו בשל מבנה גופו הלא שגרתי. 20 שערים אשתקד ביססו את מעמדו ככוכב אמיתי. העונה הוא כבר סופר-סטאר במלוא מובן המילה - רביעי בדירוג הכובשים אחרי לבנדובסקי, אנדרה סילבה והולאנד, וגם מלך הבישולים בגרמניה בקרב חלוצים קלאסיים. לא לחינם חשש ממנו פליק לפני המשחק בסיבוב הראשון בדצמבר, בו ניצחה באיירן 1:2 מצמד של לבנדובסקי. הפעם, ללא הפולני, הוא צריך לדאוג הרבה יותר, מה גם שוולפסבורג שומרת על מאזן ביתי ללא הפסד.

וחהורסט, שכבש מול האלופה במשחקו הראשון נגדה ב-2018 אך טרם לקח ממנה אפילו נקודה, סימן זאת כמטרה - והוא הרי רגיל להשיג את המטרות, כמו כל בני משפחתו. כי טואן הוא טייס ב-KLM, ראלף הוא אדריכל, וניק מנהל את רשת תחנות הדלק המשפחתית. אז ואוט הוא כדורגלן, בניגוד לכל התחזיות הקודרות ששמע. אולי ככה זה כשיש הרבה בנים בבית. וחהורסט עצמו מאס באווירה הזו מזמן, אגב, וכאשר התחתן הצהיר שאינו מעוניין בבנים. הוא רוצה שיהיו לו ארבע בנות. ואתם יודעים מה? שתיים כבר נולדו לו. תסמכו עליו שיש עוד שתיים בדרך.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully