וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רע בשביל שחקן צ'מפיונשיפ: הערב הגדול של ג'וד בלינגהאם

השער שלו אמנם לא הספיק לדורטמונד כדי לעלות לחצי הגמר, אבל כן שבר שיאים רבים ועורר עוד התלהבות ממה שעתיד לקשר בן ה-17. מפפ גווארדיולה, דרך גארי לינקר והפרשנים באנגליה, כולם בטירוף בלינגהאם. לא פלא שהוא אמר על עצמו את המשפט שבכותרת

תקציר: שטוטגרט - בורוסיה דורטמונד 3:2/ספורט 1

בקיץ האחרון ג'וד בלינגהאם, שהיה אז בן 17 וכמה שבועות, נרכש על ידי בורוסיה דורטמונד ששברה את שיא ההעברות שלה. הצהובים-שחורים שילמו כ-30 מיליון יורו לבירמינגהאם עבור הקשר הצעיר, שבאמת לא קרע עוד זוג נעליים, אפילו לא נעלי ילדים. אחרי שבירמינגהאם מכרה את בלינגהאם, היא הודיעה שהפרישה את החולצה מספר 22: "כדי לזכור אחד משלנו ולשמש השראה לאחרים". הצעד הזה זכה לגיחוך ברשתות החברתיות ובקרב אוהדי כדורגל רבים. מה כבר עשה הילד הזה שראוי שיפרישו לכבוד חולצה. גם היום, לקראת סוף העונה הראשונה של בלינגהאם בדורטמונד, זה מרגיש קצת מוזר, אבל הרבה הרבה פחות. בטח אחרי השער הגדול שלו מול מנצ'סטר סיטי ברבע גמר ליגת האלופות והשער במשחק הראשון שנפסל בשל ספק עבירה על אדרסון.

בתוך ארבעה ימים בלינגהאם כבש את שער הבכורה שלו בבונדסליגה (הרשית ב-2:3 בשטוטגרט בשבת) ואת השער הראשון שלו בליגת האלופות, שבדקה ה-15 מול סיטי גם היה שווה עדיין כרטיס לחצי גמר האלופות. בגיל 17 ו-289 ימים הוא הפך לשחקן השני הכי צעיר אי פעם שכובש שער בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות אחרי שבויאן קרקיץ' עשה את זה בברצלונה נגד שאלקה באפריל 2008 (בגיל 17 ו-217 ימים). הוא גם הכובש השמיני הכי צעיר בהיסטוריה של ליגת האלופות והכובש האנגלי הכי צעיר במפעל.

מי שהתרשם מאוד מבלינגהאם היה פפ גווארדיולה, שאמר עליו אחרי המשחק: "אני לא מאמין לזה שהוא בן 17, אולי הוא משקר. הוא כל כך טוב בגיל 17, הוא שחקן פנטסטי. היה רגע במשחק בו הוא לא קיבל את הכדור מהבלמים, הוא הסתובב וצעק עליהם שהוא דורש את הכדור. בגיל 17 זה אומר המון. דיברתי עם המאמן שלו, אדין (טרזיץ'), והוא סיפר לי שמה שראיתי ממנו בשני המשחקים האלה זה מה שהוא מראה בכל אימון".

ג'וד בלינגהאם שחקן בורוסיה דורטמונד עם ארלינג הולאנד. רויטרס
אז הפרשת החולצה הייתה צעד נכון? בלינגהאם/רויטרס

גווארדיולה הוא לא איש המקצוע הבכיר הראשון שמתלהב מבלינגהאם. מי שגויס בניסיון לצרף אותו למנצ'סטר יונייטד בעבר היה לא אחר מאשר אלכס פרגוסון. כשמנצ'סטר יונייטד הבינה שבלינגהאם צפוי להעדיף את דורטמונד על פניה, היא ארגנה לקשר - אז עד בן 16 - סיור במתחם האימונים שלה יחד עם הוריו ושיחות עם אולה גונאר סולשיאר, אד וודוורד וראש צוות הרכש מאט ג'אדג'. נשק יום הדין היה סר אלכס, שהגיע במיוחד אל המתחם על מנת לשוחח עם השחקן ועם הוריו ולנסות לשכנע אותם לחתום באולד טראפורד. בלינגהאם חזר נרגש מאוד מהמחווה המיוחדת, אבל בחר להצטרף אל ג'יידון סאנצ'ו בבורוסיה דורטמונד.

אחרי המשחק שלו מול מנצ'סטר סיטי כדורגלן העבר ג'יימי אוהרה אמר: מה שמדהים אותי זה שיש פה בחור בן 17, שנמצא בדרך להפוך לכוכב בסדר גודל הכי גדול שיש, והוא הלך לגרמניה. איפה המועדונים באנגליה? הוא הגיע מבירמינגהאם, אבל אני בטוח שמועדונים גדולים עקבו אחריו מגיל צעיר. איך אף קבוצה אנגלית לא הצליחה להחתים אותו?".

בלינגהאם הנרגש כתב בטוויטר: "העליות והירידות של הכדורגל. אני כל כך גאה להיות חלק מהמועדון הזה עם החברים האלה לקבוצה". אחרי המשחק הוא גם גילה חוש הומור כשהתראיין לתקשורת האנגלית ואמר: "זה לא רע בשביל שחקן צ'מפיונשיפ, אה? אני לא גרוע בכדורגל. המשחק הראשון שלי בליגת האלופות היה לא טוב כל כך, אבל מאז השתפרתי והצגתי משחקים טובים, כולל הערב. בשבילי זה נהדר לשחק במפעל הזה ולשחק במועדון הזה זה כבוד עצום.

"הייתה לנו מחצית ראשונה מצוינת, כמו בשבוע שעבר. היינו קומפקטים מבחינה הגנתית והכנסנו אותם לאזורים שהם לא רוצים להיות בהם. חבל שלא הצלחנו להמשיך ולדחוף אותם ככה עד הסוף. אבל נגד קבוצה כמו סיטי כל כך קשה לעשות את זה במשך 90 דקות. אני יכולים להיות גאים בהופעה שלנו הערב. זו הרגשה נחמדה, כל ילד חולם לכבוש בליגת האלופות ולעשות את זה אחרי שכבשתי את השער הראשון בבונדסליגה זה נחמד. אם אחי והוריי היו יכולים להיות פה זה היה מושלם, אבל לצערי בעולם עכשיו זה בלתי אפשרי. אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להגיע לליגת האלופות. אם אני לא מאמין, אז לא מגיע לי ללבוש את החולצה הזו. אני רוצה לשחק במפעל הזה גם בעונה הבאה".

אגב, "לא רע עבור שחקן מהצ'מפיונשיפ", אז לא רק שבלינגהאם היה בעונה שעברה בצ'מפיונשיפ, אלא גם סיים עם קבוצתו במקום ה-20 בליגת המשנה באנגליה. לא בדיוק משהו לכתוב עליו הביתה. מאמנה הזמני של דורטמונד אדין טרזיץ' נשאל על ידי התקשורת האנגלית בנוגע לבלינגהאם ואמר: "הדבר היחיד שאנחנו לא יודעים לגבי ג'וד זה מה הגבול שלו. יש לו כל כך הרבה פוטנציאל וכישרון. הוא ילד טוב מאוד שרוצה להשתפר. אנחנו צריכים ללמוד מה קצה גבול היכולת שלו ולנסות לדחוף אותו כמה שיותר קרוב לשם. הלילה כל העולם ראה מה הוא מסוגל לעשות".

באנגליה כבר קוראים להעניק לבלינגהאם תפקיד משמעותי ביורו הקרוב. כשב"סטנדרד" כתבו: "בלינגהאם פורח להיות אחד ממספרי 8 הטובים בעולם והוכיח שהוא לא נבהל ממעמדים גדולים. תשכחו מהגיל שלו, תסתכלו רק על הכישרון והטמפרמנט שלו. הטיעון היחיד שיכולים לטעון אלה שאומרים שהוא לא צריך לפתוח מול קרואטיה ב-13 ביוני הוא העומק שיש לגארת' סאות'גייט בסגל. ככל שבלינגהאם ופודן משחקים יותר, הם רק מראים שהם צריכים ויכולים להיות הכוכבים של אנגליה ביורו ולא רק כוכבי משנה. רביעי היה הערב של מנצ'סטר סיטי, אבל זו יכולה להיות השנה של ג'וד בלינגהאם".

ב"סקיי" כתבו: "בלינגהאם אמנם עזב את המגרש ביום רביעי כחלק מהצד המפסיד אחרי מאבק קשה מול מנצ'סטר סיטי ברבע הגמר במשחק בו דורטמונד הובילה במשך 40 דקות, אבל זו הייתה הוכחה נוספת לאיכות שלו. הוא התעקש שהוא וחבריו יכולים לחזור מהפיגור בבית והיה חלק מוביל בזה כשלחץ בכל הזדמנות ותמך בחלק הקדמי כשהייתה לו אפשרות. הוא הציל כדור מהקו וחגג בטירוף, הוא ספג צהוב על התחממות קטנה וחזר להיות מרוכז. הוא רצה את זה ואפשר היה לראות את זה. הרגליים שלו עבדו יותר קשה מכל חבריו בקבוצה במחצית הראשונה. הרוגע שלו עם הכדור היה מרשים יותר מהאדרנלין המטורף שלו. היכולת שלו למסור פס או להכניס מסירה בין הקווים. כשהכדור הגיע אליו יכולת להרגיש שהוא מלא ביטחון ואז הוא גם עבר את אדרסון שזינק.

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
לא האמין שבלינגהאם רק בן 17. גווארדיולה/רויטרס

"זה היה רגע לספרי השיאים, הוא עכשיו האנגלי הצעיר ביותר שכבש בליגת האלופות. מציאת האיזון הנכון בקישור נראה כמו פאזל שגארת' סאות'גייט עדיין לא הצליח לפתור, אבל משחק הרחבה לרחבה של בלינגהאם מרגיש יותר ויותר מרשים בכל צפייה בו. רוי קין אמר עליו שהוא נראה קשר שלם אחרי הופעה רגועה מול סן מרינו. נגד יריבה הרבה יותר חזקה, הוא גם עשה את זה. לא רע בכדורגל זה אנדרסטייטמנט".

גם גארי לינקר התרשם מהכוכב הצעיר וצייץ: "דמיינו לעצמכם לעשות דבר כזה ברבע גמר ליגת האלופות בגיל 17. איזה כישרון, ג'וד בלינגהאם". עכשיו רק נותר לראות אם בלינגהאם יצליח בכל זאת להגיע עם בורוסיה דורטמונד אל ליגת האלופות גם בעונה הבאה, מה שנראה כרגע לא ריאלי כיוון שהפער מאיינטרכט פרנקפורט עומד על שבע נקודות, ואיזה תפקיד יקבל ביורו בקרוב. מה שבטוח שהוא כאן ברמות הגבוהות לעוד הרבה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully