וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה: "לא קל להיות פה במועדים עצובים ובחגים, אבל אני מוכן להקריב"

עודכן לאחרונה: 15.4.2021 / 14:01

פורוורד וושינגטון סיפר על השבועות האחרונים אחרי שקלע 11 מול סקרמנטו והודה: "היו לי פה כמה תקריות, אבל אני תמיד שומר על חיוך". הרבה אנשים לא מבינים כמה זה קשה להיות רוקי, במיוחד בתקופה הזו"

דני אבדיה מדבר על הקשר שלו לראסל ווסטברוק/חשבון הטוויטר של הוויזארדס

וושינגטון המשיכה הלילה (בין רביעי לחמישי) במומנטום שלה עם ניצחון רביעי בחמשת המשחקים האחרונים כשדני אבדיה קולע 11 נקודות, 9 מהן במחצית הראשונה, במשחק ה-50 שלו בליגה הטובה בעולם. עכשיו הוויזארדס רחוקים משחק אחד מטורניר הפליי אין על כניסה לפלייאוף בסיום העונה.

דני אבדיה שחקן וושינגטון וויזארדס מול טייריס האליברטון שחקן ממפיס. רויטרס
קיבל טיפים מווסטברוק. אבדיה שומר על האליברטון/רויטרס

אחרי המשחק אבדיה סיפר שראסל ווסטברוק נתן לו עצות איך להגן בלי לבצע עבירות אחרי שנקלע לבעיית עבירות מול יוטה. הפורוורד הישראלי התייחס גם לכושר הטוב בו נמצאת הקבוצה שלו ואמר: "אני חושב שאנחנו בעמדה טובה עכשיו, אבל אנחנו חייבים להמשיך להילחם".

דני אבדיה הוסיף: "אני חושב שאני מתקדם היטב. בתחילת העונה הייתי קצת פאסיבי. פשוט אמרתי לעצמי שאני צריך להיות יותר אקטיבי, לעזור לחברים שלי לקבוצה, לעזור לראסל ווסטברוק כשהוא נכנס למלכודת, להיות שם כשבראדלי ביל חודר ויש על שחקנים. כשאני נע בלי הכדור זה עוזר לחברים שלי לשחרר קצת לחץ ולגרום להגנה לדאוג גם לגביי. אני מנסה להישאר פעיל, לקבל את הכדור ולהיות יעיל יותר.

"אנחנו מכירים אחד את השני טוב יותר והכימיה בינינו טובה יותר. כל אחד יודע מה התפקיד שלו. אנחנו מגנים טוב יותר במשחקים הקודמים. אנחנו צריכים להישאר חיוביים, לא משנה מה קורה, גם אם אנחנו מפסידים כמה פעמים ברציפות.

"הרבה אנשים לא מבינים שקשה להיות רוקי, במיוחד בתקופה הזו. אתה משחק פעם ביומיים, נתקל כל הזמן בשחקנים חדשים. זה לא קל. לפעמים הקליעות נכנסות יותר ולפעמים פחות. מה שאני עושה זה לעשות דברים שאני יכול ולעשות אותם טוב: לנוע בלי הכדור, לבוא לקבל אותו, להמשיך לעבוד קשה אחרי משחקים ולפני משחקים. הדברים לא נכנסים לראש שלי כי אני דבק במשימות שלי ולא דואג לגבי העתיד".

על ההגנה שלו אמר אבדיה: "יש לי מאמן שצופה איתי בסרטונים ומראה לי איפה אני טועה ומה אני צריך לשפר. הצורה בה אתה מגן ב-NBA שונה מאוד מהצורה בה אתה מגן בחוץ. הייתי צריך להסתגל, איך אני ממקם את עצמי, איפה הידיים שלי צריכות להיות. לפעמים זה מתסכל, במהלך העונה אני חושב שהיו לי בעיות עבירות והיו לי משחקים בהם לא היו לי בעיות ומשחקים בהם שמרתי טוב. צריך להיזהר והחבר'ה שסביבי מתקנים אותי. לפעמים לא קל לי לשמור על השחקנים שאני שומר עליהם, אבל אני מקבל את האתגר הזה עליי.

דני אבדיה שחקן וושינגטון וויזארדס מול באדי הילד שחקן סקרמנטו קינגס. רויטרס
דני אבדיה שחקן וושינגטון וויזארדס מול באדי הילד שחקן סקרמנטו קינגס/רויטרס

על יום העצמאות אמר: "לא היה הכי כיף במלון לדבר עם חברים ולראות את החגיגות של יום העצמאות, זה חסר. אני חוגג את יום העצמאות פה, בליגה הכי טובה בעולם ומעריך כל רגע פה גם אם זה דורש הרבה הקרבה. אני רוצה לאחל לכולם בבית יום עצמאות שמח, תשמרו על עצמכם ותיהנו".

על הזריקה שלו לשלוש: "אני שחקן שזורק המון זריקות אקסטרה מחוץ למגרש, אני צריך מאות זריקות בשבוע. בגלל שיש כל כך הרבה משחקים בצפיפות כזו, אז פעם אחת הרגליים שלך לא כל כך נמצאות ואתה צריך לרוץ למעלה ולמטה כל הזמן אז באיזשהו שלב זה מגיע גם אל הקליעה כי הכול משפיע עליה. היה חוסר איזון, אבל אני חושב שמצאתי את הדרך לשמור על חדות, גם על חדות מנטאלית וגם חדות מחוץ למגרש. זה מגיע לשם ואני מאמין שזה ישתפר עם הזמן. אני מתרגל אל הקצב של המשחק ושל המשחקים והלו"ז. אני נשאר אופטימי.

על הקשר עם ווסטברוק: "ראסל ואני טיפחנו קשר טוב מאוד, אנחנו מדברים אחד עם השני הרבה. זה כמעט עם כל הקבוצה, כמובן שגם עם בראדלי ביל. אנחנו מבינים אחד את השני ומכירים אחד את השני טוב יותר. הכימיה השתפרה ורואים את זה גם במגרש". על תקופות החגים אמר הפורוורד: "זה לא קל. שני מועדים עצובים מאוד בשבילי והלב שלי היה עם מדינת ישראל למרות שאני לא נמצא. עדיין עמדתי בצפירות. זה לא פשוט וחסר לי, אבל זאת העבודה שלי ואני מת עליה. יש לי את הזכות לעשות את זה ולייצג את מדינת ישראל פה, מתרגלים. לא קל, אבל מקריבים. זה דורש הרבה הקרבה".

על חוסר היציבות של וושינגטון והשאיפות: "אנחנו שואפים הכי גבוה שיש, אנחנו לא נלחמים על מקום בעשירייה, אנחנו נלחמים להיות כמה שיותר גבוה. אנחנו נראים הרבה יותר טוב. אני אופטימי מאוד ובטוח שנשתפר עם הזמן. יש לנו הרבה על מה לעבוד, אבל אני מאמין שיהיה בסדר. כשמגיע הפלייאוף תמיד יש הפתעות. תמיד יהיו משחקים בלתי צפויים ואי אפשר לדעת מי ינצח בסדרה. זה משחק אחר בפלייאוף. יש לנו חבר'ה מנוסים שיודעים בפלייאוף והיו שם. אני מקווה שנעשה הרבה צרות".

על הקשר עם עומרי כספי: "אני לא צריך להגיד כמה אני מעריך את עומרי. הוא היה לצידי בעונה שעברה וגם כל השיחות שלנו. יש לי מישהו שמבין, שעבר את זה, שיודע על מה אני מדבר. אני יכול להגיד לו את כל מה שיושב לי על הלב ויגרום לי לחייך שוב. אני מעריך אותו מאוד". על הלחץ והציפיות מהמדינה אמר: "יש שני צדדים. מצד אחד אני אוהב את זה שתומכים בי ומגנים עליי, אנשים מתעניינים ורוצים שאני אצליח. זה דוחף אותי. יש רצון של הצלחה מיידית וזה לא כזה פשוט. שנה ראשונה ויש המון גורמים מסביב שאנשים לא רואים, לא מסתכלים ולא שומעים, היו לי כמה תקריות שהיו לי לא פשוטות כאן, אבל אני אופטימי, עובד קשה, משתדל לחייך ומנסה לייצג את המדינה בכבוד".

ראסל ווסטברוק שחקן וושינגטון וויזארדס מול האריסון בארנס שחקן סקרמנטו קינגס. Hector Amezcua, AP
טריפל-דאבל שישי ברציפות. ווסטברוק מול בארנס/AP, Hector Amezcua

ב-NBC החמיאו לאבדיה וכתבו: "הוא חזר לעניינים בצורה טובה אחרי שני משחקים בהם נקלע לבעיית עבירות ומשחק ללא נקודות מול יוטה ביום שני. הוא היה אגרסיבי בהתקפה מההתחלה וזה השתלם עם 11 נקודות ב-5 מ-7 מהשדה. הוא הוסיף 4 ריבאונדים, חסימה וחטיפה. אבדיה אפילו קלע יותר מטייריס האליברטון, שנבחר שלושה מקומות מתחתיו בדראפט ועשוי להיבחר לתואר רוקי השנה. האליברטון סיים עם 8 נקודות, 6 אסיסטים ו-6 חטיפות. להשוות ביניהם זה מעניין כי האליברטון היה יותר טוב עד עכשיו ובפער גדול, אבל לאבדיה כנראה יש תקרת זכוכית גבוהה יותר בטווח הארוך בגלל הגודל שלו, היכולת והאתלטיות".

בראדלי ביל, שהפציץ 31 נקודות, אמר: "המטרה שלנו עכשיו היא להיות בין עשר הראשונות. ברור שנצטרך עזרה גם מקבוצות אחרות, אבל ניקח את זה משחק אחרי משחק ונשלוט במה שאנחנו יכולים לשלוט". על המאבק שלו מול סטף קרי להיות הקלע המוביל אמר ביל: "החשיבה שלי לא משתנה. האם אני רוצה את זה? כן, אבל לא אאבד שעות שינה אם לא אהיה הקלע המוביל. אני חושב רק על לעשות כל מה שאפשרי כדי לעזור לקבוצה להגיע אל הפלייאוף. סטף משחק בצורה מדהימה". כשנשאל על מאזן הטריפל-דאבלים המדהים של ווסטברוק, שרשם הלילה שישי ברציפות, אמר ביל: "אני רק תוהה איך הוא עושה את זה".

דני אבדיה שחקן וושינגטון וויזארדס עם אלי פיניש, שמגלם את דמותו של זופי אבדיה בארץ נהדרת. באדיבות "קשת", אתר רשמי
אבדיה ו"אבא" שלו/אתר רשמי, באדיבות "קשת"

היום יופיע דני אבדיה במסגרת התכנית "ארץ נהדרת" בקשת 12 לצד "אביו" כדורסלן העבר והמאמן זופי אבדיה, אותו מגלם בתכנית אלי פיניש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully