וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא מוזכר באותה נשימה עם ניקוליץ': הערב החלומי של אדוארדו גררו

12.4.2021 / 6:25

הפרוייקט הפנמי של מכבי תל אביב שהתחיל לפני שלוש שנים בבולגריה כבר תויג ככישלון, אבל השבועות האחרונים חוללו מהפך: "היום מבינים איזה זר איכותי הוא". ואן לוון לא מודאג מחוסר הוודאות לגבי עתידו ומסביר: גררו ופשיץ' ייקנסו על הורדת החולצה

תקציר ה-1:3 של מכבי תל אביב על מכבי פתח תקוה/ספורט1

הזהירות עם חזרת יונתן כהן הולידה עבור מכבי תל אביב את אדוארדו גררו ואמש (ראשון) נתן החלוץ הפנמי על הדשא בבלומפילד את התשובה שלו ל-3:4 המפורסם של כהן מהעונה שעברה בסמי עופר. רבים אולי לקחו את הגול המדהים של גררו לחיבורים של אריק ינקו והשוו אותו לשער הסימבולי של משה לוגסי מול בני יהודה, אבל אם רוצים לחפש משהו יותר קרוב, מה שעשה אמש הבחור בן ה-21 מהצד השני של העולם משול לשער הכי חשוב של מכבי תל אביב בעונה שעברה, זה שהוציא אפילו מוולאדן איביץ' אמוציות שלא נראו עד אז.

השער הזה בדקה ה-84 אמש היה בתזמון מושלם עבור מכבי תל אביב. משום מקום מכבי פתח תקוה איזנה והחלה לסחוט את השעון עם פציעות מוגזמות ואולי אף מדומות. הקהל של מכבי תל אביב איבד את הסבלנות וגם השחקנים. התחושה הייתה שגם אם תהיה תוספת זמן מצד אוראל גרינפלד של 30 דקות, גול נוסף של מכבי תל אביב לא ייכבש והמשחק יילך לתיקו שישרת את מכבי חיפה. אבל פטריק ואן לוון ידע מה הוא עושה. הוא הכניס את מתן חוזז לאגף וקרא אליו את גררו כדי לומר לו שהוא עובר מאגף ימין לעמדה שליד איתי שכטר במרכז ההתקפה כדי ליהנות מהמרחב שיפנה שכטר. ואז הכדור הוגבה לעבר הרחבה, שכטר נגח אחורה במקום לשער של ינקו וגררו השתלט על הכדור. הוא עמד כשני מטרים מחוץ לרחבה. העביר מרגל שמאל לרגל ימין ושיגר כדור נדיר לחיבורים של שוער מכבי פתח תקוה שרק לפני קצת יותר משבוע עצר את מכבי חיפה, במפגן הצלות שסייעו גם למכבי תל אביב לטפס למקום הראשון.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם אדוארדו גררו. אריאל שלום
כמו יונתן כהן ב-3:4. גררו חוגג/אריאל שלום

עיקרי הדברים

  • אחרי הצמד הגדול, במכבי תל אביב נזכרים בתהליך ובקשיים שעבר אדוארדו גררו
  • בקבוצה מבינים: "כבר אי אפשר להזכיר אותו בנשימה אחת עם זר כמו אורוש ניקוליץ'"
  • ואן לוון נהנה לעמוד על הקווים ולא מודאג מהעננה סביב עתידו: "המשימה יותר חשובה"
  • גררו ואלכסנדר פשיץ' ייקנסו על הורדת החולצה אחרי שכבשו: "זה לא חכם ולא מקצועי"

אבל בכך לא סיים גררו את תפקידו. את הגול הראשון הוא גם התחיל כשבעט כדור חזק מאוד ברגל שמאל. שוער מכבי פתח תקוה הדף לא טוב ואלכסנדר פשיץ' כבש את הריבאונד מקרוב. היה סמלי כל כך שגררו ידאג לסגור את הסיפור כי מכבי פתח תקוה שכחה מהפציעות שהיו לה לפני השער השני והחלה לתקוף בשיגעון את השער של דניאל טננבאום. תיקו 2:2 כבר נראה באופק, אלא שגררו קיבל כדור בחלק המגרש של מכבי תל אביב ושעט במהירות לכיוון השער של פתח תקוה. הוא רץ כל כך מהר ולא ספר את אילון אלמוג שרץ לצידו וקיווה לקבל את הכדור. מול ינקו בעט הפנמי חזק לפינה ועשה 1:3 בערב שעשוי להיות הערב שיכריע את גורל האליפות.

"רן אליאס, הסקאוט של מחלקת הנוער שלנו, הניח בפנינו כמה שמות לפני שלוש שנים", סיפר פטריק ואן לוון אמש על אדוארדו גררו. "אחד השחקנים שצד את העין שלנו היה אדוארדו גררו והחלטנו להזמין אותו למחנה האימונים שערכנו בבולגריה לקבוצת הנוער עד גיל 19".

האמנתם שהוא יגיע למקום הזה תוך שלוש שנים?

"ראינו את הפוטנציאל וידענו שיש הרבה עבודה לעשות, מה עוד שזה לא קל לבחור כל כך צעיר להיות לבד במדינה זרה כל כך רחוק מביתו וממשפחתו. אדוארדו לא ראה את הבית והמשפחה כבר שנתיים בגלל הקורונה. אנחנו תומכים בו כל העת. יש עוד הרבה עבודה איתו. אנחנו רוצים להכניס יותר אינטליגנציה למשחק שלו מעבר לכוח שהוא ניחן בו".

פטריק ואן לוון מכבי תל אביב. אריאל שלום
נהנה על הקווים. ואן לוון/אריאל שלום

גררו הוא הכוכב החדש ואם זוכרים לו את שני השערים שכבש העונה מול מכבי חיפה בסמי עופר, הרי שמכבי תל אביב מצאה לעצמה בינגו אמיתי. גורם בקבוצה אמר אמש: "פעם היו סופרים את גררו עם ניקוליץ' באגף הזרים שלא תורמים למכבי תל אביב. היום מבינים איזה זר איכותי הוא".

אם גררו הוא הסיפור של שני המשחקים האחרונים, פטריק ואן לוון הוא הסיפור של העונה כולה במכבי תל אביב. בלתי נתפס שההולנדי הזה חיכה כל חייו למכבי תל אביב כדי להפוך למאמן ראשי. "ראשית, אני מקווה שיש לי עוד כמה שנים לחיות כדי לאמן עוד", אמר אמש ואן לוון בחיוך. "ההזדמנות הגיעה ולקחתי אותה. לא היינו בתקופה טובה בתחילת העונה. האמנתי שאני יכול לעשות את זה".

למה המועדון לא מודיע דבר על עתידך או על המשך דרכך כמאמן בעונה הבאה?

"אני חושב שיותר חשוב עכשיו, שאנחנו נהיה מרוכזים במשימה שלנו. אני לא מודאג או עצבני כי לא הודיעו עלי דבר וגם השחקנים צריכים להיות רגועים ולעשות את העבודה שלהם".

אלכסנדר פשיץ' מכבי תל אביב חגיגה. אריאל שלום
"לא נעבור על כך לסדר היום". פשיץ' חוגג ומוריד חולצה/אריאל שלום

גם גררו וגם אלכסנדר פשיץ' ספגו אתמול כרטיסים צהובים על הורדת החולצה אחרי השערים שכבשו. הכרטיסים האלה מצטרפים לכרטיסים האדומים שספגו פשיץ' וניק בלקמן ממש לאחרונה. חלוצים שסופגים כל כך הרבה כרטיסים הם לא דבר שכיח. ואן לוון לא חשש להודות אמש שהצהובים מאמש של שני החלוצים שלו, יעלו להם בקנס כספי אותו הם ישלשלו לקופת המזומנים שיש לשחקנים בקרית שלום עקב עבירות משמעת. "זה לא הדבר הכי חכם לעשות, ולא נעבור על כך לסדר היום", אמר ואן לוון. "זה גם לא חכם וגם לא מקצועי ואנחנו לא רוצים לראות את זה מהשחקנים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully