וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הגזענות: תיירי הנרי עוזב את הרשתות החברתיות

עודכן לאחרונה: 26.3.2021 / 17:19

חלוץ העבר האגדי מאס בתופעה ("רעילה מידי בכדי להתעלם ממנה") ודורש שיטפלו בה "לפחות כמו שנלחמים בהפרת זכויות יוצרים"

צפו בשערי הערב השני של מוקדמות מונדיאל 2022/ספורט 1

אחד מגדולי החלוצים של המילניום הנוכחי, תיירי הנרי, אשר מאמן כרגע בקבוצת מונטריאול מה-MLS, עוזב את הרשתות החברתיות. חלוץ ארסנל וברצלונה לשעבר טוען כי הגזענות הקשה והבריונות הננקטת על ידי חלק מהגולשים ברשתות היא "יותר מידי רעילה בכדי להתעלם ממנה". הנרי דורש כי הרשתות יילחמו בתופעה הזו באותה צורה בה הם נלחמים בהפרת זכויות יוצרים, עד אז הכריז הצרפתי בן ה-43 כי לא ישוב לרשתות החברתיות.

"זה כל כך קל לפתוח חשבון ולהשתמש בו כדי לנהוג בבריונות או להטריד משתמש אחר", אמר מאמן מונטריאול. "אין לכך השלכות, ואותו בריון יכול לשמור על אנונימיות. העוצמה הזו של הגזענות, הבריונות גורמת לעינוי פסיכולוגי עבור חלק מהמשתמשים, וזה נהיה כבר יותר מידי רעיל בכדי להתעלם מכך".

מאמן מונטריאול אימפקט תיירי הנרי. Michael Reaves, GettyImages
"זה נהיה יותר מידי רעיל בכדי להתעלם מכך". הנרי/GettyImages, Michael Reaves

הנרי השמיע את טענותיו בטוויטר, שם יש לו 2.3 מיליון עוקבים. בספטמבר האחרון יצא השחקן באופן פומבי כנגד גזענות ושיתף חוויות בהן הוקנט בשל צבע עורו גם כשחקן בליגה האנגלית, וגם שכבר היה שחקן וותיק ומוכר ב-MLS. "אנחנו צריכים לגרום לאנשים להיות מודעים לכך שאנחנו סובלים. מספיק. העולם מתקדם ואנחנו עדיין באותו מצב", אמר אז.

תיירי הנרי החל את קריירת המשחק שלו במונאקו, ממנה עבר לארסנל - שם שיחק בשנים 1999-2007. בתקופה שלו בלונדון זכה הנרי בשתי אליפויות אנגליה ושלוש פעמים בגביע. בשנים 2007-2010 שיחק בברצלונה, עמה זכה פעמיים באליפות, פעם אחת בגביע המלך כשלראשונה בקריירה שלו הניף החלוץ את גביע אירופה לאלופות עם הקטלאנים בסיום עונת 2008/9.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully